وکیل قرارداد مشارکت در ساخت

وکیل مشارکت در ساخت

قرارداد های زیادی امروزه در زمینه ساخت و ساز ملک انجام می شود که هر یک از ان ها اهمیت زیادی دارند. قرارداد هایی از جمله قرارداد های بین پیمانکار و کارفرما، قرار داد های ساخت و ساز یا قرار دادهای مشارکت در ساخت که امروزه در سطح جامعه رواج دارند. قرارداد مشارکت در ساخت نیز یکی از این قرارداد ها می باشد که از حساسیت بالایی از نظر حقوقی و قانونی در زمان انعقاد قرارداد می باشد. به همین علت بسیاری از افراد ترجیح می دهند که این قرارداد را به همراه وکیل مشارکت در ساخت انعقاد نمایند.

در حقیقت نکات حقوقی بسیار زیادی در زمان ساخت وجود دارد که عدم توجه به آن ها گاهی منجر به مشکلات جبران نشدنی می شود به همین علت است که تاکید داریم حتما در زمان بستن این عقد ، یک وکیل مشارکت در ساخت را در کنار خود داشته باشید. ما در این مطلب سعی داریم تا نکات و اهمیت این قرارداد و ضرورت وجود وکیل قرارداد مشارکت در ساخت را مفصلا بیان کنیم. پس با ما همراه باشید.

وکیل مشارکت در ساخت

وکیل مشارکت در ساخت برای چه کسانی ضروری می باشد ؟

تمامی افرادی که قصد انعقاد قرارداد مشارکت در ساخت را دارند به یک وکیل در کنار خود احتیاج دارند. در عقد مشارکت در ساخت طرفین قرارداد به دو دسته تقسیم می شوند که تشکیل می شود از :

  • مالک یا دارنده زمین
  • سازنده ملک

در حقیقت در این قرارداد هر دو طرف اورده ای را به قرارداد می اورند که یکی از آن ها هزینه های لازم برای ساخت بنا جدید می باشد و یکی دیگر زمینی است که بنا باید در آن ساخته شود. شرایطی که در ضمن عقد مشارکت در ساخت ذکر می شود مربوط به سود و برداشت هر کس از ملک نهایی می باشد و همچنین موارد بسیار مهمی نیز در این قرارداد ذکر می گردد که در صورت عدم آگاهی از عواقب قانونی می تواند نتایج منفی یا خسارت هایی را برای شما به جای بگذارد. به همین علت است که هم سازنده ملک و هم مالک زمین به یک وکیل مشارکت در ساخت نیاز دارند.

وکیل مشارکت در ساخت در زمان تنظیم قرارداد چه مواردی را برسی می نماید ؟

وکیل منتخب شما باید تمامی جوانب یک قرارداد و تضمینی بودن آن را برسی نماید. این جوانب به این شرح می باشد :

زمان انجام قرارداد

یکی از مهم ترین مواردی که در حین تنظیم قرارداد باید به آن توجه داشت این است که سازنده ملک تا پایان چه زمانی می تواند به تعهدات خود در ساخت عمل کند. کوتاه یا بلند بودن این مدت زمان گاهی تاثیرات و عواقب حقوقی زیادی دارد و به همین علت است که وکیل مالک باید در وهله اول این مورد را برسی نماید.

صحت مدارک و اسناد قرارداد

هر یک از افرادی که برای انعقاد این قرارداد اقدام می کنند مدارکی را مبنی بر مالکیت یا سازنده بودن خود ارائه می کنند. متاسفانه در سال های گذشته و با توجه به افزایش کلاهبرداری در سطح جامعه اهمیت برسی این مدارک و اسناد بسیار بالا می باشد. وکیل مشارکت در ساخت هر یک از طرفین مدارک و صحت اسناد را با استعلام های قانونی پیگیری می کند تا خطر هر گونه کلاهبرداری کاهش پیدا کند.

برسی شرایط مبنی بر سود و زیاد و تقسیم نهایی

در قرارداد مشارکت در ساخت به طور کامل ذکر می گردد که هر یک از طرفین چند درصد از سود و زیان را به خود اختصاص می دهند و پس از ساخت چه مقدار از واحد نهایی را مالک می شوند. بسیاری از این شرایط غیر مستقیم و مستقیم می تواند برای یکی از طرفین زیان باشد. وکیل قرارداد مشارکت در ساخت با برسی این شرایط از وجود این موارد در عقد جلوگیری به عمل می آورد.

برسی سایر شروط ضمن عقدنامه

به طور کلی در تمامی قرارداد ها علاوه بر شروط اصلی ، شروط دیگری نیز ذکر می گردد که هر کدام از عواقب خاص خود برخوردارند. به طور معمول افراد غیر متخصص به علت ادبیات یا شیوه بیان بند های قرارداد از این موارد به سادگی عبور می کنند و پس از بروز مشکل متوجه مشکل بند های قراردادی می شوند. اما با وجود وکیل مشارکت در ساخت دیگر از این بند ها به سادگی عبور نمی شود و تک تک شروط قرارداد به خوبی مورد تحلیل و برسی قرار میگیرد.

کاملا بدیهی است که این قرارداد از حساسیت بالایی برخوردار می باشد پس اگر برای انعقاد این قرارداد به دنبال مشاور حقوقی یا وکیل مشارکت در ساخت می گردید کافیست با گروه حقوقی عدل و حق تماس گرفته و به کسب اطلاعات لازم بپردازید.

وکیل مشارکت در ساخت

وکیل مشارکت در ساخت در زمان قرارداد به چه نکاتی توجه می کند ؟

نکاتی وجود دارد که در زمان انعقاد باید حتما رعایت گردد. این نکات به این شرح می باشد :

برسی و احراز هویت هر یک از طرفین قرارداد : باید هر یک از طرفین به خوبی احراز هویت گردند تا مشکلاتی نظیر کلاهبرداری یا … رخ ندهد.

  • احراز هویت شرکت سازنده : گاهی برخی از شرکت ها به طور تخصصی فعالیت های کاری خود را به صورت مشارکت در ساخت قرار می دهند. وکیل مشارکت در ساخت باید شرکت ، وجود و صحت وجود آن ، حسن سابقه و تمامی موارد این چنینی را مورد برسی قراردهد.
  • استعلام از ملک مالک : حتما شما یا وکیل مربوطه در زمان انعقاد این قرارداد از ملک مورد نظر استعلام بگیرید تا در صورت وجود هر گونه مشکل در ملک یا دعاوی مالکیت ملکی و … از انعقاد قرارداد تا زمان تعیین تکلیف در مورد ملک جلوگیری به عمل آید. توجه داشته باشید که املاکی که از مشکلات حقوقی یا قانونی برخوردار می باشند در زمان ساخت یا پس از آن مسائل زیادی را برای شما به وجود می آورند.
  • وجود و ذکر شرایطی برای فسخ قرارداد : یکی از الزامات این قرارداد این است که شرایط به جا و درستی برای فسخ قرارداد بیان شود که در صورت بروز هر گونه مشکل با استناد به آن شرایط بتوان عقد را فسخ نمود.
  • برسی وکالتنامه ساخت به سازنده : مالک برای آن که سازنده بتواند در ملک او اقدام به ساخت ساز کند باید وکالتنامه ای تنظیم و به فرد یا شرکت سازنده تقدیم نماید. توجه داشته باشید که وکیل مشارکت در ساخت یا حتی خود شما بای این وکالتنامه را با دقت هر چه تمام تر تنظیم نمایید تا دچار خسارت یا ضرر و زیان نگردید.
  • انعقاد قرارداد در مکانی معتبر و مکان های رسمی : به هیچ عنوان به انعقاد قرارداد در محیط های غیر رسمی و غیر معتبر نپردازید چرا که در آینده می تواند اعتبار قرارداد را کاهش دهد.
  • برسی تمامی شروط مربوط فروش واحد ها : از آنجا که در زمان قرارداد سهم هر یک از طرفین و میزان مالکیت آن ها مشخص می شود شاید یکی از طرفین قصد داشته باشد برای تامین هزینه های خود به پیش فروش املاک بپردازد. شرایط مربوط به پیش فروش حتما باید در قرارداد ذکر گردد و بند های ان نیز باید مورد برسی قانونی و حقوقی قرار بگیرد.
  • تصریح تمامی اختیارات و وظایف هر یک از طرفین : حدود اختیارات هر یک از طرفین باید به صورت دقیق تصریح داشته شود چرا که اعطا اختیارات خارج از چهارچوب درست می تواند عواقب زیادی را برای هر یک از طرفین به جا بگذارد. این وظایف و اختیارات بهتر است توسط وکیل مشارکت در ساخت به خوبی مورد برسی قرار بگیرد.

نکات بسیار زیاد دیگری وجود دارد که تنها برسی آن از پس یک فرد متخصص بر می اید. به همین علت است که تاکید میداریم که در زمان انعقاد قرارداد با فرد متخصص یا وکیل مشارکت در ساخت اقدام نمایید. اگر به دنبال بهترین وکیل در زمینه قرارداد مشارکت در ساخت می گردید کافیست با گروه حقوقی عدل و تماس بگیرید و ضمن انجام مشاوره حقوقی به وکیل مورد نظر خود دست پیدا کنید.

وکیل مشارکت در ساخت

دعاوی مشارکت در ساخت

انعقاد قرارداد مذکور همیشه نتایج خوشایندی را برای شما به همراه نخواهد داشت و گاهی ناچارا نیاز به طرح دعوا علیه یکی از طرفین دعوا الزامی می شود. دعاوی مشارکت در ساخت به اندازه انعقاد خود قرارداد اهمیت دارد چرا که در صورت عدم پیروزی می تواند خسارت های مالی شدیدی را به شما وارد کند. یکی از مزایا اتخاذ وکیل قرار داد مشارکت در ساخت نیز مربوط به زمان طرح دعوا و بروز مشکل می باشد.

وکیل مشارکت در ساخت در صورت بروز مشکل ابتدا سعی می کند به روش درست و بدون مراجعه به محاکم قضایی به حل مشکل بپردازد. در صورت عدم امکان سازش ، به نمایندگی از شما به طرح دعوا در محاکم قضایی می پردازد و همه ی تلاش خود را برای پیروزی پرونده شما به کار می گیرد.

اگر اکنون قصد اتخاذ وکیل مشارکت در ساخت دارید در جای درستی می باشد. گروه حقوقی عدل و حق با سابقه ممتاز در زمینه حل و فصل انواع پرونده های حقوقی ، کیفری و … به شما در این زمینه کمک خواهد کرد. کافیست با ما تماس بگیرید تا هم قرارداد مشارکت در ساخت را به بهترین نحو تنظیم نمایید و هم در صورت بروز مشکل بتوانید به راحتی و تمامی حقوق خود را به دست آورید.

 

 

4.6/5 - (210 امتیاز)

منظور از قرارداد مشارکت در ساخت چیست ؟

قراردادی می باشد که ضمن آن یکی از طرفین متعهد به ساخت بنا یا واحدی می شود و طرف دیگر نیز زمین ملکی مورد نیاز این کار را جهت ساخت و ساز در اختیار سازنده قرار می دهد.

چگونه می توان از کلاهبرداری در قرارداد مشارکت در ساخت جلوگیری کرد ؟

اگر در زمان انعقاد قرارداد به وسیله یک وکیل حرفه ای و متخصص اقدام نمایید امکان کلاهبرداری را تا حد زیادی کاهش می دهید.

هزینه وکیل مشارکت در ساخت به چه صورت می باشد ؟

تعیین حق الوکاله و هزینه وکیل تا حد زیادی بسته به مورد و شرایط آن می باشد . شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر با گروه عدل و حق تماس بگیرید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *