وکیل مالیات بر ارث

وکیل مالیات بر ارث

مالیات یکی از مهم ترین امور مالی هر کشوری می باشد که نظام بسیار گسترده ای در سرتاسر دنیا دارد. مالیات در سر تا سر جهان از همه شهروندان اتخاذ می شود و تمامی دولت ها تاکید زیادی بر گرفتن مالیات از مردم دارند. مالیات به انواع مختلفی تقسیم بندی می شود که هر کدام به نوعی متفاوت از مردم دریافت می شود. یکی از انواع آن مالیات بر ارث محسوب می شود. افرادی که در این دسته از موارد دچار مشکل حقوقی می شوند به طور کلی به وکیل مالیات بر ارث احتیاج دارند. ما در این مطلب سعی داریم تا به شما در یافتن وکیل مالیات بر ارث خوب در تهران کمک کنیم. پس اگر به دنبال این وکیل می گردید کافیست در این مطلب با ما همراه باشید.

همچنین شما می توانید برای اتخاذ وکیل امور مالیاتی مناسب خود و انجام مشاوره حقوقی با گروه حقوقی عدل و حق تماس حاصل فرمایید.

وکیل مالیات بر ارث

مالیات بر ارث چیست ؟

پیش از آنکه به توضیح وکیل مالیات بر ارث و شرح وظایف آن بپردازیم باید با مفهوم مالیات بر ارث اشنایی داشته باشیم. به طور کلی مالیات بر ارث را می توان این گونه تعریف نمود :

مالیات بر ارثی نوعی از مالیات های مستقیم می باشد که به وراثی که از متوفی ارث می برند تعلق می گیرد.

در حقیقت مالیات برای وراث متوفی می باشد که از دریافت و تحصیل مال مشمول پرداخت مالیات می شوند. مالیات بر ارث مقدار مشخصی ندارد و بر اساس مقدار دریافت ارث به صورت درصدی به هر یک از وراث تعلق می گیرد. باید توجه داشته باشید که مالیات بر ارث به طور کلی در همان زمان انحصار وراثت و دریافت قطعی ارث از محصلان آن دریافت می شود. وکیل مالیات بر ارث نیز در صلاحیت رسیدگی و برسی این دسته از پرونده ها می باشد.

در حقیقت این نوع از مالیات ها نیز ممکن است روزی افراد را دچار ایراد نماید که در این صورت وکیل مالیات بر ارث می تواند به برسی و پیگیری پرونده آن ها در محاکم بپردازد. برای کسب اطلاعات در مورد این وکیل در این مطلب با ما همراه باشید.

وکیل مالیات بر ارث و حوزه فعالیت آن

در چه زمانی به وکیل مالیات بر ارث احتیاج پیدا خواهید کرد ؟ موارد زیادی است که پرونده های آن تنها به دست وکیل مالیات بر ارث حل می شود. به طور کلی شما برای موارد زیر می توانید از یک وکیل مالیات بر ارث کمک بگیرید.

مشاوره حقوقی ارث و مالیات آن

قطعا یکی از مهم ترین دغدغه هایی که در زمان دریافت ارث برای افراد به وجود می آید مالیاتی است که باید بابت مال دریافتی خود به اداره مالیات بپردازند. اما ابهام در مورد اینکه هر کسی چقدر مالیات باید بپردازد یا اینکه مالیات سهم الارث هر کدام از ورثه چقدر می شود و مواردی این چنین در ذهن هر کسی به وجود می آید. این سوالات کاملا طبیعی است چرا که هر کسی در مورد این موضوعات اطلاعات ندارد و تنها کسی که می تواند این سوالات را به شما پاسخ دهد وکیل مالیات بر ارث می باشد.

وکیل مالیات بر ارث در مشاوره حقوقی به طور کامل اموال شما را برسی می کند و در مورد آن اطلاعات لازم بیان می کند. همچنین اگر در محاسبه میزان مالیات اشتباهی صورت گرفته باشد در این جلسه مشخص می شود و امکان پیگیری قانونی آن برای شما به وجود خواهد آمد. به طور کلی تمامی آنچه که در مورد مالیاتی که بر ارث شما تعلق می گیرد از طریق این مشاوره قابل دریافت است.

حل مسائل مالیاتی ارث

مشکلات و مسائل زیادی ممکن است در زمان دریافت ارث در بحث مالیات برای شما ایجاد شود. این مشکل ممکن است بین وراث ایجاد گردد یا بین وراث و مسئولین مربوطه به وجود بیاید. این که آنچه اداره مالیات به عنوان مالیات بر ارث تعیین می کند قطعی می باشد و امکان تغییر آن وجود ندارد یک تصور غلط است و بر مالیاتی که برای شما تعین شده است می توان اعتراض وارد کرد. توجه داشته باشید به خصوص در اموالی که قیمت آن به طور مشخص قابل تعیین نیست مسائلی به وجود می آید که این مسائل تنها به دست وکیل مالیات قابل حل می باشد.

لازم به ذکر است که حل مسائل مالیاتی مربوط به ارث می تواند بدون مراجعه به محاکم قضایی باشد یا بدون طرح دعوا و به صورت صلح آمیز باشد. با این وجود بهتر است در هر دو از وکیل مالیات بر ارث کمک بگیرید.

طرح دعوای مالیاتی در صورت نیاز

در مواقعی که مسائل پیش آمده در مالیات های ارث به راحتی قابل حل نیستند امکان طرح دعوا وجود دارد. در این صورت است که وکیل منتخب شما پرونده را به طور کامل برسی می نماید و بر اساس شرایط پرونده اگر امکان طرح دعوا وجود داشته باشد به آن می پردازد. طرح دعوا و پیگری آن از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. مخصوصا در پرونده های مالی اگر نتوان پرونده را به نتیجه رساند احتمال اینکه خسارت های مالی زیادی به شما وارد شود وجود دارد. به همین علت برای طرح دعوا بهتر است که از بهترین وکیل مالیات بر ارث استفاده شود.

وکیل مالیات بر ارث

حل مشکلات و مسائل در اداره مالیات

ممکن در پروسه تعیین مالیات یا پرداخت آن مشکلات زیادی برای شما به وجود بیاید که این مشکلات به طور کلی ارتباطی با تعیین میزان مالیات یا مواردی این چنینی ندارد و در خود روند های اداری مالیاتی مشکلاتی به وجود می آید. در این صورت مجددا وجود یک وکیل مالیاتی از اهمیت زیادی برخوردار خواهد بود چرا که روند حل مشکلات سریع تر حل می شود. در حقیقت یک وکیل مالیات بر ارث بر تمامی قواعد و قوانین موجود در اداره مالیات تسلط دارد و طبیعتا به راحتی می تواند مشکلات موجود را حل نماید.

پیشبینی مالیات وراث و تعیین قدر السهم هر یک از وراث

یکی از مهم ترین مواردی که شما در آن می توانید از کمک یک وکیل مالیات بر ارث استفاده نمایید پیش بینی مقدار مالیات شما می باشد. این موضوع از دو مزیت بسیار بزرگ برخوردار است. در درجه اول شما می توانید از خالصی دریافتی خود از ارث مطلع شوید و اقدامات لازم را جهت دریافت آن انجام دهید. همچنین در مواقعی میزان مالیاتی تعیینی توسط اداره مالیات بیش از حد معمول باشد می توانید به آن اعتراض کنید و اقدام به احقاق حق خود نمایید.

تعیین و پشبینی مالیات بر ارث به طور معمول در جلسات مشاوره حقوقی قابل انجام است. شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر و انجام مشاوره با ما تماس بگیرید.

کاهش مالیات بر ارث

در نهایت بزرگرترین و مهم ترین کاری که یک وکیل می تواند برای شما انجام دهد کاهش میزان مالیات می باشد. اگر موقع دریافت میزان مالیات تعجب نموده اید و حس می کنید که مالیات تعیین شده برای شما بیش از مقدار طبیعی آن می باشد ، به شما پیشنهاد می کنیم که فورا با یک وکیل مالیات بر ارث مشورت نمایید. وکیل منتخب شما در این شرایط به خوبی پرونده را برسی می کند و اقدام به طرح دادخواست می کند. تجربه نشان داده است که در بسیاری از مواقع از طریق طرح دادخواست کاهش مالیات بر ارث صورت گرفته است.

اموری که وکیل مالیات ارث قادر به انجام دادن آن است محدود به این موارد نمی باشد و به طور هر مشکل حقوقی و قانونی که در این مورد برای شما به وجود آمده باشد از طریق این وکیل قابل حل می باشد.

وکیل مالیات بر ارث

اهمیت اتخاذ وکیل مالیات بر ارث

تا زمانی که کار شما به اداره  مالیات گره نخورده باشد اهمیت وجود این وکیل برای شما قابل درک نیست. در موارد بسیار زیادی مالیاتی که بر ارث تعیین شده است بسیار بالا بوده و عملا چیزی از خود سهم الارث را باقی نگذاشته است. در چنین مواقعی است که خطر وارد شدن خسارات مالی بسیار بالا می رود و باید به اعاده حق پرداخت. اعاده چنینی حقی می توان کاری بسیار دشوار باشد و حل مسائل مشکلات مالیاتی از پس هر کسی بر نمی آید. به همین علت است که به شما پیشنهاد می کنیم از ابتدا بروز مسائل و مشکلات در این زمینه از یک وکیل مالیات بر ارث کمک بگیرید.

امکان دسترسی به بهترین وکلا ارث از طریق این صفحه برای شما فراهم شده است و تنها کافیست برای کسب اطلاعات بیشتر ، انجام مشاوره حقوقی و اتخاذ وکیل با ما تماس بگیرید.

گروه حقوقی عدل و حق با سابقه ممتاز و طولانی در حل پرونده های کیفری ، حقوقی ، مالی و … آماده خدمت رسانی به شما می باشد.

4.6/5 - (225 امتیاز)

مالیات بر ارث چیست ؟

مالیات بر ارث نوعی مالیات مستقیم تلقی می شود که در زمان تحصیل سهم الارث باید توسط وراث پرداخته شود.

میزان مالیات بر ارث چقدر می باشد ؟

مالیات بر ارث به طور دقیق و از پیش تعیین شده نمی باشد و بر اساس میزان ارث هر فردی به طور درصدی محاسبه می شود.

آیا امکان کاهش مالیات بر ارث وجود دارد ؟

بله در بسیاری از مواقع با پیگیری وراث ، مالیاتی که برای ارث تعیین شده بود کاهش پیدا کرده است. بهتر است در این زمینه و امکان کاهش مالیات خود با وکیل مالیات بر ارث صحبت نمایید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *