وکیل جرائم غیر عمد

یکی از مهم ترین مواردی که امروزه دادگاه ها و دادسرا هایی در دستگاه های قضایی  برای رسیدگی به پرونده های مخصوص به ان تشکیل میشود پرونده های کیفری و جزایی هستند. این دادگاه ها از نظر دقت برسی بسیار حائز اهمیت هستند زیرا گاها نتیجه ی این دادگاه ها جان انسانی را می ستاند.  از این رو در هنگام مواجه با مسائل حقوقی از این قبیل داشتن وکیل حرفه ای و کار درست بسیار واجب است. اگر وکیل کیفری به قدر پیچیدگی پرونده حرفه ای نباشد نتیجه ی پرونده میتواند بسیار زیان بار و غیر قابل جبران باشد. برای دسترسی به وکیل جرائم غیر عمد سایت عدل و حق را از دست ندهید.

جرم

با استناد به ماده ی 2 قانون مجازات اسلامی : ” هر رفتاری اعم از فعل یا ترک فعل که در قانون برای ان مجازات تعیین شده باشد جرم محسوب میشود . ” که در قوانین ما جرایم به چهار دسته ی تعزیرات، قصاص، حدود و دیات تقسیم میشوند . برای تحقق جرم ااعم  از مادی و غیر مادی عناصر و ارکانی باید محقق شود که در ادامه به ان میپردازیم . اگر به دنبال وکیل جرائم غیر عمد میگردید این سایت را از دست ندهید .

 

عناصر و ارکان جرم

عناصر و ارکان جرم به سه دسته تقسیم میشوند که مشتمل از عنصر قانونی، عنصر مادی و عنصر معنوی است.

عنصر قانونی: این عنصر بدین معنی است که فعل یا ترک فعل باید به واسط ماده ی قانونی پیش بینی شده و برای ان مجازاتی در نظر گرفته شده باشد. فردی نمیتواند به موجب انجام دادن فعلی که در قانون جرم شناخته نشده است مجازات شود. این عنصر که در قانون اساسی با اصل قانونی بودن جرم و مجازات شناخته میشود بدین شرح است: حکم به مجازات و اجرای ان باید تنها از طریق دادگاه صالح و به موجب قانون باشد. (اصل 36 قانونی اساسی). اگر به مشاوره جهت گرفتن وکیل جرائم غیر عمد نیاز دارید سایت عدل و حق برای شما است .

عنصر مادی: عنصر مادی به معنی شیوه و روش انجام جرم است. این بعد از عمل مجرمانه قابل دیدن و محسوس است و توسط پلیس، دادگاه و… قابل احراز است. برای مثال اگر فردی گلدانی را در سر دیگری بکوبد و به واسطه این عمل فرد مورد ضربه به مرگ دچار شود عمل کوبیدن گلدان به سر عنصر مادی این جرم شناخته میشود. این نکته قابل ذکر است که تحقق این عنصر قسمت اصلی تحقق جرم است و تا این عنصر محقق نشود فرد نباید مجازات شود. فردی را در نظر بگیرید که به قصد دزدی وارد مغازه ای میشود ولی به دلیل وجود مانعی موفق به انجام عمل نمیشود . در این صورت فرد مجازات نمیشود زیرا عنصر مادی که عمل دزدی است محقق نشده است . اگر برای کسب اطلاعات بیشتر درباره ی پرونده ی حقوقی خود به یک وکیل جرائم غیر عمد نیازمندید  تیم حقوقی عدل و حق در غرب تهران اماده خدمت رسانی هستند.

عنصر معنوی: این عنصر از انجا حائز اهممیت بسیار میشود که مسئولیت کیفری مجرم بسته به وجود یا عدم وجود ان است. این عنصر است که تفاوت جرائم عمد و غیر عمد را تعیین میکند که البته پی بردن به ان گاهی سخت و پیچیده میشود. از این رو است که وجود یک وکیل جرائم غیرعمد در این قبیل پرونده ها الزامی و ضروری است.

انگیزه و قصد پیشین فرد برای انجام عمل مجرمانه را عنصر معنوی می نامند. به این معنی که فرد برای انجام این فعل انگیره و قصد داشته است. مانند فردی که برای کشتن فردی سلاح سرد میخرد ، به خانه ی او میرود و اورا مکیشد. در اینجا عمل قتل عنصر مادی و قصد کشتن انگیزه ی معنوی محسوب میشود. البته باید ذکر شود عنصر معنوی باید با عنصر مادی در تطابق باشد. برای مثال اگر قصد کشتن فرد با چاقو است فرد باید به واسطه ی ضربه ی چاقو(و یا الات ذاتا کشنده ی دیگری) از دنیا برود . شرایطی را متصور شوید که فرد برای به قتل رساندن فردی اسلحه میخرد ولی در هنگام رانندگی با شخص مورد نظر تصادف کرده و در انجا فرد کشته میشود . در اینجا میتوان گفت عنصر معنوی شکل نگرفته است اگرچه  فرد نیت کشتن وی را داشته ولی چون ماشین ذاتا الات کشنده محسوب نمیشود عنصر معنوی شکل نمیگیرد . البته گاها شرایط بسیار پیچیده تر از مثال های ذکر شده است ولی با این وجود در پرونده ی مورد نظر شما وجود یک وکیل جرائم غیر عمد بسیار واجب است که از طریق سایت عدل و حق میتوانید به ان دستیابید .

جرائم غیر عمد

در ماده ی 145 قانون مجازات اسلامی چنین گفته شده است:

” تحقق جرایم غیر عمدی ، منوط به احراز تقصیر مرتکب است . در جنایات غیر عمدی اعم از شبه عمدی و خطای محض مقررات کتاب قصاص و دیات اعمال میشود. “وکیل جرائم غیر عمد به کمکتان می آید

و در تبصره ی این ماده چنین نوشته شده است : ” تقصیر اعم از بی احتیاطی و بی مبالاتی است . مسامحه ، غفلت ، عدم مهارت و عدم رعایت نظامات دولتی و مانند انها ، حسب مورد ، از مصادیق بی احتیاطی و بی مبالاتی محسوب میشود .”

همانطور که در تبصره ی ماده ی فوق ذکر شد بی احتیاطی و بی مبالاتی تقصیر مجرم جرائم غیرعمد است و قطعا مجازات تعیین شده برای مجرم جرائم غیرعمد اخف تر از جرائم  عمد است . البته که شرایط پرونده تا پرونده میتواند بسیار متفاوت باشد و شما برای حل کردن مسئله ی خود در جرائم غیر عمد قطعا نیازمند یک وکیل جرائم غیر عمد هستید. برای پیدا کردن وکیل مورد نظر خود سایت عدل و حق را از دست ندهید.وکیل جرائم غیر عمد را در اینجا بیابید

 

جرائم شبه عمد به دسته ی خطای محض و شبه عمد تقسیم میشوند که در ادامه هر دو را به تفکیک توضح میدهیم.وکیل جرائم غیر عمد همراه شماست

جنایت شبه عمد : طبق بند الف ماده ی 291 قانون مجازات اسلامی: ” هرگاه مرتکب نسبت به مجنی العلیه (کسی که جرم بر او واقع شده است) قصد رفتاری را داشته لکن قصد جنایت واقع شده یا نظیر ان را نداشته باشد و از مواردی که مشمول تعریف جنایات عمدی میگردد نباشد ، این جنایت شبه عمد محسوب میشود. برای مثال فردی با متوسل شدن به ابزار غیر کشنده به قصد شوخی یا تنبیه عملی را انجام دهد و این عمل منجر به مرگ فرد شود . موقعیتی را متصور شوید که فردی در بازی بسکتبال برای شوخی توپی را به سمت کسی پرتاب میکند و توپ با برخورد به سر او منجر به مرگ فرد میشود. در این صورت قتل شبه عمد صورت گرفته است. برای مشاوره با وکیل جرائم غیر عمد به سایت عدل وحق مراجعه کنید.

خطای محض در ماده ی 292 قانون مجازات اسلامی چنین تعریف شده است.

جنایت در موارد زیر خطای محض محسوب می شود:

الف- در حال خواب و بیهوشی و مانند آنها واقع شود ب- به وسیله صغیر و مجنون ارتکاب یابد پ- جنایتی که در آن مرتکب نه قصد جنایت بر مجنی علیه را داشته باشد و نه قصد ایراد فعل واقع شده بر او را، مانند آنکه تیری به قصد شکار رها کند و به فردی برخورد نماید.

البته همانطور که فوقا ذکر شد پرونده های این چنینی اکثرا با پیچیدگی هایی همراه هستند که به سادگی قابل حل نیستند و حکم انان واضح نیست . برای همین است که شما به یک وکیل جرائم غیر عمد برای حضور در دادگاه نیاز دارید تا پرونده به بهترین نحو حل شود و موجب خسارات غیر قابل جبران نشود.

جرم چیست ؟

هر رفتاری اعم از فعل یا ترک فعل که در قانون برای ان مجازات تعیین شده باشد جرم محسوب میشود .

عناصر جرم چیست ؟

عنصر قانونی ، مادی و معنوی

جرائم غیر عمد شامل چه مواردی میشود ؟

جنایت شبه عمد و خطای محض

تقصیر مجرم جرائم غیر عمد چیست ؟

تقصیر اعم از بی احتیاطی و بی مبالاتی است . مسامحه ، غفلت ، عدم مهارت و عدم رعایت نظامات دولتی و مانند انها ، حسب مورد ، از مصادیق بی احتیاطی و بی مبالاتی محسوب میشود .

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *