دریافت سند مالکیت زمین کشاورزی

برخی از زمین ها هستند که کاربری کشاورزی دارند و سند آنها صادر نشده است. برای دریافت سند مالکیت زمین کشاورزی باید به خوبی اطلاعات تان را در مورد مشخصات زمین افزایش دهید و آنها را ارائه دهید. اینکه زمین سند داشته باشد بدون شک مزیت های بسیار زیادی دارد و به همین دلیل است که افراد زیادی اقدام به دریافت سند می نمایند. امروزه زمین های کشاورزی بسیار زیادی می باشند که سند ندارند و بر همین اساس شما نمی توانید به صورت قانونی آنها را به فروش برسانید و یا خریداری کنید.

برای دریافت سند مالکیت زمین کشاورزی و اطلاع از نحوه گرفتن سند برای زمین کشاورزی قولنامه ای بهتر است از وکیلانی که در این زمینه تخصص بیشتری دارند مشورت های لازم را دریافت کنید. آنها به شما مشورت های لازم را ارائه می دهند تا در کمترین زمان سند زمین های کشاورزی را دریافت کنید. تخصص وکیل در این زمینه امر بسیار مهمی است و شما باید به خوبی این مورد را در نظر داشته باشید. برخی از وکیلان در این زمینه تخصص بسیار زیادی دارند و بر همین اساس شما تنها باید آنها را انتخاب کنید. در این صورت خیالتان آسوده است که سند زمین کشاورزی خود را می توانید به صورت قانونی و در زمان کم دریافت کنید.

مراحل دریافت سند مالکیت زمین کشاورزی :

شما باید برای دریافت سند مالکیت زمین کشاورزی باید به خوبی با مراحل آن آشنایی داشته باشید. در واقع شما باید به خوبی بدانید که جهت دریافت کردن هر یک از اسنادی که سند ندارند بهتر است به خوبی با مراحل آن آشنایی داشته باشید. برخی از مهمترین مراحلی که شما باید به آنها دقت داشته باشید عبارت می باشد از :

  1. اطمینان از وجود مدارک و تهیه آنها :

این مورد یکی از مهمترین مراحل برای دریافت سند مالکیت زمین کشاورزی می باشد و شما باید به آن دقت زیادی داشته باشید. آن دسته از املاکی که قولنامه ای هستند باید کپی داشته باشند که شما آن را باید تحویل دهید. این قولنامه باید دارای مشخصاتی باشد که متقاضی را به مالک اولیه آن زمین ارتباط دهید. در آن دسته از املاکی هم که دارای سند مشاعی هستند باید وکالتنامه های مربوط به آن را تحویل دهید. شما پیش از اینکه درخواست خود را ارائه دهید باید به خوبی در مورد وجود آنها اطمینان خاطر داشته باشید و آنها را به صورت کامل تهیه کنید.

مراحل دریافت سند مالکیت زمین کشاورزی

  1. تهیه نقشه ملک با مختصات و فایلی که به آن مربوط است :

 این مرحله بعد از اینکه اطمینان خاطر پیدا کردید مدارک و قولنامه ها را دارید، اهمیت بسیار زیادی خواهد داشت. شما در این مرحله باید به یکی از مهندسین که تخصص بسیار زیادی دارد مراجعه کنید تا نقشه کشی زمین را انجام دهد. کارشناسان رسمی دادگستری در این زمینه تخصص بسیار زیادی دارند و شما را می توانند به خوبی در این زمینه راهنمایی کنند. بعد از اینکه نقشه زمین را به صورت فایل آماده کردید باید آن را جهت دریافت سند مالکیت زمین کشاورزی ارائه دهید. البته که باید به خوبی بدانید این مورد به تازگی منتفی شده است و ارائه آن زیاد ضروری نمی باشد. به هر صورت برای اینکه اطمینان بیشتری جهت دریافت سند داشته باشید بهتر است به خوبی این مورد را در نظر داشته باشید و نسبت به دریافت آن اقدام کنید.

  1. فراهم کردن مدارک مشخص شده :

از دیگر مدارکی که شما باید برای دریافت سند مالکیت زمین کشاورزی به آن دقت داشته باشید این است که اصل شناسنامه و کارت ملی خود را ارائه دهید. هر یک از مدارک شخصی تان را بهتر است به درستی ارائه دهید تا در روند کار ثبت سندتان اشکالی به وجود نیاید. اصل و کپی هر یک از اسنادی که به نام مالک صادر شده است را هم باید ارائه دهید. فیش بانکی که مربوط به تقاضای شما می باشد را هم باید به خوبی ارائه دهید. در واقع این مدارک را که باید آماده کنید اداره ثبت به شما اعلام می نماید، بر همین اساس بهتر است به خوبی با اداره ثبت در مورد مدارکی که باید تحویل دهید مشورت کنید. اسکن کردن هر یک از این مدارک یکی از مهمترین نکاتی است که شما باید به خوبی به آن دقت داشته باشید.

  1. تکمیل فرم درخواست پذیرش و دریافت کردن شماره ورود به سامانه :

بعد از اینکه تمامی مراحل بالا را انجام دادید باید با در دست داشتن مدارک و عکس آنها به یکی از دفاتر اسناد رسمی مراجعه کنید. بعد از ارائه دادن این مدارک به شما فرم داده می شود و باید نسبت به پر کردن آن اقدام کنید. بعد از آن هم می توانید شماره ورود به سامانه را دریافت کنید تا با استفاده از آن دیگر مراحل را انجام دهید. در واقع شما باید بدانید تنها در صورتی که این مراحل قبلی را انجام دهید می توانید کد را دریافت کنید. دریافت کردن این کد نشان دهنده به درستی پیش رفتن مراحلی قبلی است.

مراحل دریافت سند مالکیت زمین کشاورزی

  1. ورود به قسمت تکمیل درخواست :

شما با استفاده از کد قبلی که دریافت کرده اید و کد ملی که دارید این مرحله را انجام دهید. شما باید با استفاده از آن کد به یکی از دفاتر اسناد رسمی مراجعه کنید و درخواست خود را تکمیل نمایید. تکمیل کردن درخواست شما تنها با در دست داشتن آن کد و شماره ملی تان امکان پذیر می باشد.

  1. ارسال مدارک به واحد ثبتی :

شما می توانید بعد از اینکه مدارک خود را تهیه کردید به واحد ثبتی مراجعه کنید و با استفاده از پست پیشتاز آن را به اداره اسناد ارسال کنید. دقت داشته باشید که باید در این مرحله کد 20 رقمی را دریافت کنید.

  1. ورود مجدد به سامانه :

بعد از اینکه کد 20 رقمی را دریافت نمودید باید با استفاده از آن وارد سایت شده و آن را به ثبت برسانید.

  1. ثبت تقاضا و دریافت شماره پرونده :

این مرحله برای دریافت سند مالکیت زمین کشاورزی به عنوان مرحله پایانی به شمار می رود و شما باید به خوبی آن را در نظر داشته باشید. دقت نمایید که در این مرحله شما باید شماره پرونده خود را دریافت کنید.

مراحل دریافت سند مالکیت زمین کشاورزی

ویژگی های وکیل برای دریافت سند مالکیت زمین کشاورزی :

شما می توانید برای دریافت سند مالکیت زمین کشاورزی از بهترین وکیل که در این زمینه تخصص دارد کمک بگیرید. در واقع شما باید بدانید که بهتر است ویژگی های بهترین وکیل در این حوزه را تشخیص دهید و سپس یکی از آنها را انتخاب کنید. برخی از مهمترین موارد و ویژگی هایی که وکیل باید داشته باشد و شما هم به آن توجه نمایید عبارت می باشد از :

  1. تخصص وکیل یکی از مهمترین و اصلی ترین مواردی است که شما باید به خوبی مورد بررسی قرار دهید. هر یک از وکیلان در این زمینه تخصص ندارند و شما هم باید به خوبی این مورد را در نظر داشته باشید. برخی از وکیلان هستند که تخصص زیادی در این زمینه ندارند و شما آنها را نباید انتخاب کنید.
  2. تجربه کاری وکیل از دیگر مواردی می باشد که اهمیت بسیار زیادی دارد و شما باید به خوبی این مسئله را در نظر داشته باشید. برخی از وکیلان هستند که تجربه زیادی در این زمینه دارند و شما باید آنها را برای پرونده خود انتخاب کنید.
  3. آن دسته از وکیلانی که شهرت زیادی دارند بدون شک بهترین انتخاب می باشند، چرا که آنها برای به دست آوردن آن شهرت تلاش زیادی کرده اند و توانسته اند جایگاه بالایی را به دست آورند. برخی از انواع وکیلانی که در این زمینه تخصص و آگاهی ندارند شهرت کافی هم به دست نیاورده اند

مراحل دریافت سند مالکیت زمین کشاورزی

  1. آشنا بودن وکیل با قوانین و اطلاعات مربوط به دریافت سند مالکیت زمین کشاورزی از دیگر نکاتی می باشد که شما باید به خوبی آن ار در نظر داشته باشید. آن دسته از وکیلانی که در این زمینه تخصص دارند بدون شک می توانند هر یک از تبصره ها و قوانین روی پرونده را تشخیص دهند و آنها را اجرا سازند.
  2. تعداد پرونده هایی که وکیل در دست دارد تا انجام دهد را هم باید به خوبی در نظر داشته باشید. برخی از وکیلان هستند که تعداد پرونده های زیادی را در دست دارند بدون شک آنها تجربه کاری شان هم بالاتر می رود و شما باید به خوبی این مسئله را در نظر داشته باشید.
  3. قیمت و هزینه ای که پزشک برای خدمات خود از شما دریافت می کند را هم باید به خوبی در نظر داشته باشید و به آن دقت کنید. شما باید هزینه های مشاوره و انجام کار را به خوبی مورد بررسی قرار دهید تا با بودجه شما مطابقت های لازم را داشته باشد.

نتیجه گیری :

امروزه بسیاری از افراد هستند که به دنبال دریافت سند مالکیت زمین کشاورزی می باشند. زمین آنها سند ندارند و بر همین اساس از نظر قانونی نمی توانند آن را بفروشند و یا خریداری کنند. بر همین اساس باید به خوبی با مراحل دریافت سند آشنایی داشته باشند و یا اینکه اگر زمان رسیدگی به کارها را ندارند از وکیل حرفه ای و با تجربه کمک بگیرند. تنها باید به خوبی ویژگی های وکیل حرفه ای در این زمینه را مورد بررسی قرار دهند.

3 دیدگاه

  • سلام من یک زمین کشاورزی دارم که پدرم درسال ۱۳۴۶ یا ۴۷ آن آباد کرده و کشاورزی نموده است سند نداریم و الان در آن مرغداری پدرم را اندازی کردم رفتم مجوز بگیرم فقط منابع طبیعی به من می گوید اونجا درسال ۱۳۴۱ منابع ملی می باشد بی زحمت می توانید مرا راهنمایی کنید تشکر عبدالهی ۰۹۱۹۱۲۳۳۷۱۰ پیام دهید تا با شما تماس بگیرم ممنونم

  • سلام
    جهت دریافت سند مالکیت زمین زراعی واقع در استان اردبیل شهرستان نمین ۴۵ ساله اقدام کردیم وکیل هم داشتیم ولی موفق نشدیم ۱۵ هکتار زمین میباشد که اسمی از ما نه در اوقاف و امورخیریه است نه اصلاحات اراضی فقط عقد مزارعه داریم با مستاجر و مدارک دیگر که در دست خودمان است .در طول ۴۵ سال به هیچ نتیجه ای نرسیدیم .ممنون میشیم راهنمایی بفرمائید

  • منظورتون از وکیلان همون وکلاست؟؟

    آخرش چرا وکیل به پزشک تبدیل شد مگه پزشک هم مشاوره دریافت سند میده؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *