وکیل توقیف اموال

وکیل توقیف اموال

توقیف اموال یکی از ضمانت های اجرایی قانون است که برای دائن یا طلبکار در نظر گرفته شده است. قانون این اجازه را به دائن داده است تا بتواند در سریع ترین زمان اعاده حق خود و وصول مطالبات را انجام دهد. اما این عمل ، شرایط و قوانین مخصوص به خود را دارد که برای پیگیری درست تر ، بهتر است به وسیله وکیل توقیف اموال صورت بگیرد.در این مطلب قرار بر آن است که معرفی و علت وجوب داشتن وکیل توقیف اموال مطلب آورده شود. دنبال کنید

توقیف اموال چیست؟

تأمین خواسته یا توقیف اموال بدان معنی است که خواهان قبل یا همزمان با طرح دعوی از دادگاه درخواست توقیف اموال خوانده را می کند، این موضوع از آن جهت است که ممکن است فرد در حین دادرسی یا در طول طرح دعوی اقدام به فروش یا انتقال اموال کند. یک وکیل خوب باید در این مسیر همراه شما باشد. می توانید در عدل و حق برترین وکیل توقیف اموال را بیابید

نکاتی که وکیل توقیف اموال نسبت بدان آگاهی دارد:

1-مال توقیف شده می بایست ارزیابی شود. وظیفه توقیف اموال به عهده دایره اجرایی احکام است از طرفی اجرای احکام باید بدون تاخیر نسبت به توقیف اموال محکوم ­علیه اقدام کند.
2-اموال محکوم ­علیه به میزان محکوم به و هزینه اجرای احکام توقیف می­شود.
3-شخصی که اموال وی توقیف ­شده است، این حق برای او وجود دارد که تنها یک مرتبه خواستار تبدیل مال توقیف­ شده به مال دیگری شود،
4-لازم به ذکر است که این مال نباید از جهت قیمت و سهولت در فروش کمتر از اولین مال باشد.
5-در صورتی که اموال توقیف شده باشد فرد حق معامله کردن نسبت به آن مال را ندارد.
6-نظر ارزیاب یا کارشناس نسبت به اموال به اطلاع طرفین خواهد رسید و هر دو طرف می توانند نسبت به مبلغ اعلام شده اعتراض کنند که این اعتراض بهتر است از طریق وکیل توقیف اموال صورت بگیرد.
پس از ارزیابی، اموال به طور موقت به شخص حافظ تحویل داده می شود و اموال غیرمنقول در اختیار مالک یا متصرف قرار داده خواهد شد. از این پس مال توقیف­ شده را با استفاده از مزایده به فروش می گذارند.
7- وکیل توقیف اموال باید بداند در روز و محل مزایده هر شخصی می­تواند حضور داشته باشد و  برای خرید اقدام کند که این اشخاص شامل هر دو طرف دعوا یعنی حتی محکوم ­له و محکوم ­علیه نیز می شوند. (البته مسئولان اجرا و کارشناس یا بستگان آن­ها حق شرکت ندارند.)
8-در برخی مواقع برای مال مشخص شده هیچ خریداری وجود ندارد، در این مواقع محکوم­ له می­ تواند از طریق سه راه حق خود را باز پس گیرد: 1- اقدام به معرفی مال دیگری از محکوم علیه کند  2-از اموال توقیف­ شده معادل طلب خود را بپذیرد. 3-مزایده را یک بار دیگر اجرا کنند.
در صورتی که مال توقیف شده خریداری پیدا کند فروخته می شود، اما در غیر اینصورت محکوم له می تواند مال را خود به تصرف در آورد و در صورت قبول نکردن محکوم له مال به محکوم علیه بازگردانده خواهد شد.
وکیل توقیف اموال باید از تمامی این موارد ذکر شده آگاه باشد. عدل و حق می تواند بهترین وکیل توقیف اموال را به شما عزیزان ارائه نماید.

وکیل توقیف اموال

فعالیت های وکیل توقیف اموال

وکیل شما طی چند عمل قانونی ، دریافت حقوق شما را ساده تر می کند. این اعمال به این شرح است :

تأمین خواسته توسط توقیف اموال

یکی از کارهایی که وکیل توقیف اموال برای شما انجام می دهد تامین خواسته است.از آنجایی که در طول زمان طرح دعوی و در سیر انجام رسیدگی به علت وقت گیر بودن این امکان وجود دارد که  اموال خوانده مخفی یا به افراد دیگری منتقل شود و در انتها رسیدگی و صدور حکم را با مشکل عدیده ای مواجه کند. به همین دلیل قانونگذار با پیش بینی مبحث تأمین خواسته به خواهان کمک می کند تا مال مورد طلب را از اموال خوانده توقیف نماید.

البته در امور مدنی در سه بازه زمانی یعنی پیش از اقامه دعوی، در حین دعوی و حتی در جریان دادرسی نیز تا زمانی که حکم قطعی صادر نشده باشد می توان نسبت به صدور تأمین خواسته اقدام کرد.

نکته: توقیف اموال و تامین خواسته اگر چه در ظاهر امری ساده به نظر می آید، اما در عمل امری پیچیده است که حتما باید برای اقدام به آن از مشاوره حقوقی وکیل توقیف اموال بهره ببرید.

دستور موقت 

یکی از کارهایی که وکیل توقیف اموال برای شما انجام میدهد دریافت دستور موقت است. دستور موقت و شرایط آن به این شرح است :

  • این اصطلاح ممکن است برای بسیاری از افراد آشنا باشد. دستور موقت یا دادرسی مدنی از طرف دادگاه مبنی بر توقیف اموال یا انجام عملی یا منع از امری صادر می شود.
  • این دستور معمولا تأثیر آنچنانی در اصل دعوا نخواهد داشت و در واقع مربوط به تأمین خواسته است که برای طلب یا مال معینی است، برای آنکه دستور موقت صادر شود موضوع دعوا باید مطرح شده یا قابل مطرح شدن باشد.
  • از این رو درخواست برای دستور موقت پیش از طرح دعوا قابل اقدام است. در این صورت خواهان ملزم است تا ظرف 20 روز پس از تاریخ صدور، دادخواست خود را ارائه دهد در غیر اینصورت طبق درخواست طرف مقابل دستور موقت رفع خواهد شد.وکیل توقیف اموال راه شما را کوتاه تر می نماید

مرجعی که باید درخواست صدور دستور موقت را به آن ارائه دهید تا مورد پذیرش واقع شود، دادگاهی است که وظیفه رسیدگی به دعوی را عهده دار است.از طرفی همین دادگاه تشخیص می دهد که صدور دستور موقت تا چه حد فوری و ضروری است.وکیل توقیف اموال است که کارهایتان را به سرعت پیش خواهد برد

اقدام از طریق اداره ثبت

یکی از راه هایی که وکیل توقیف اموال شما برای توقیف اموال از طریق آن اقدام می کند اداره ثبت است. طبق ماده 2 آئین نامه اجرای مفاد اسناد رسمی، در صورتی که اسناد رسمی لازم الاجرا در دست باشند می توان نسبت به اجرای ثبت توقیف و اجرای حکم از طریق دادگاه اقدام کرد.

بهتر است در زمان مراجعه به اداره اجرای ثبت نسبت به اموال و متعلقات بدهکار آگاهی لازم و کافی داشته باشید تا این اموال را برای اجرای حکم به دادگاه معرفی کنید.برای اطلاع یافتن از نکات مربوط به این موضوع می توانید از مشاوره وکیل توقیف اموال استفاده کنید تا به بهترین شکل در موارد خاص شما را یاری دهد.

برخی از کارهای حقوقی ممکن است در ظاهر ساده به نظر می رسد ولی در عمل با پیچیدگی های بسیار زیادی روبه رو می شوید که بدون تجربه و علم کافی از آن به خوبی بر نمی آیید. توقیف اموال نیز یکی از این موارد است که برای اقدام به آن باید با علم و اگاهی کافی اقدام کنید که برای آن می توانید به وکیل توقیف اموال برای اتخاذ یا مشاوره اقدام کنید.

تیم حقوقی عدل و حق با مجموعه ای که شامل وکلای مجرب و پایه یک دادگستری هستند، آمادگی پذیرش دعاوی مربوط به توقیف اموال را دارد و در این راستا می توانید از وکیل توقیف اموال کمک بگیرید.

وکیل توقیف اموال کیست؟

وکیل توقیف اموال کسی اس که به نمایندگی از شما اماول مدیون شمارا توقیف می کند.

توقیف اموال چه مزایایی دارد؟

با توقیف اموال مدیون می توانید از نقل و انتقالات جلوگیری کنید و در صورت نیاز به مزایده بگذارید.

توقیف اموال از طریقی می تواند انجام شود؟

می تواند از طریق دادگاه یا اداره ثبت دنبال شود.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *