وکیل اعاده حیثیت

وکیل اعاده حیثیت

ممکن است جمله ی ” اعاده حیثیت میکنم ” را بار ها در شرایط مختلف شنیده باشید. اعاده ی حیثیت یکی از مهم ترین  حقوقی است که قانون برای شهروندان قائل شده است . در اصل 22 قانون اساسی در مورد اهمیت حیثیت و آبروی افراد چنین نوشته شده است :”حیثیت، جان، مال، حقوق، مسکن و شغل اشخاص از تعرض مصون است مگر در مواردی که قانون تجویز کند. ” در این ماده صراحتا ذکر شده است که هیچ چیز نباید آبرو و حیثیت فرد بی گناه را خدشه دار کرده و به شان و مقام او آسیب بزند. اگر حیثیت و آبروی شما توسط شخصی مورد تعارض قرار گرفته است میتوانید با کمک از وکیل اعاده حیثیت اقدام به طرح شکایت از شخص مذکور کنید. عدل و حق برترین وکیل اعاده حیثیت را در اختیارتان قرار خواهد داد.

اعاده حیثیت چیست ؟

افراد زمانی درخواست اعاده ی حیثیت می کنند که به شهرت ، آبرو یا حیثیت آن ها طی اعمالی مانند افترا ، قذف ، توهین یا حتی نشر اکاذیب خدشه وارد شده و نتیجه ی منفی در جایگاه و موقعیت فرد گذاشته است . برای مثال شخص “الف” به شخص “ب” اتهام سرقت می زند و در دادگاه بی گناهی شخص “ب” ثابت می شود و شخص “الف” نمیتواند ادعای خویش را ثابت کند. در اینجا شخص “ب ” می تواند از شخص “الف” شکایت کرده و اعاده حیثیت کند .

اعاده ی حیثیت از نظر حقوقی به معنی بازگشت اهلیت ، شان و مقام شخص به وضع اسبق است . در این مقاله به اهمیت اعاده حیثیت در موارد مختلف می پردازیم و همچنین علت نیاز به وکیل اعاده حیثیت را در برخی موارد را شرح می دهیم.

چرا داشتن وکیل اعاده حیثیت اهمیت دارد؟

تا کنون به ضرر هایی که یک افترا یا توهین می تواند به شما وارد کند اندیشیده اید. اگر تمامی جوانب این امر را در نظر گرفته باشید می فهمید که افترا  میتواند تمامی ابرو و شهرت شما را نابود کند. ممکن است به شما اتهام کلاهبرداری زده شود و در دادگاه بی گناهی شما ثابت شود. تحت این تهمت و افترا زده به شما ممکن است متحمل خسارات مادی و معنوی بسیار زیادی شوید. برای مثال شغل خود را از دست بدهید یا اسیب های مالی به شما وارد شود. در اینجاست که وکیل اعاده حیثیت وارد می شود.

اعاده حیثیت تمامی جایگاه و وضعیت شمارا به وضع اسبق بر میگرداند و خسارات مادی و معنوی شما را جبران می کند. هر چه اثرات منفی افترا بیشتر باشد و مورد حساس تر باشد ، نیاز به وکیل اعاده حیثیت بیشتر احساس می شود. در ادامه به شرح فعالیت هایی که وکیل شما می تواند برایتان انجام دهد می پردازیم. همچنین شما میتواند برای کسب اطلاعات بیشتر و اتخاذ وکیل مناسب به سایت عدل و حق مراجعه کنید.

ممکن است تصور کنید که خودتان به تنهایی و بدون نیاز به فرد متخصص می توانید اعاده حیثیت کنید. اما شایان ذکر است اگر نتوانید به خوبی به قوانین استناد کنید ، اظهارات قانونی مطرح کنید و مدارک خوبی ارائه کنید به احتمال قوی بخشی از حقوق شما تضییع می شود . این در حالی است که با داشتن وکیل اعاده حیثیت می توانید اطمینان داشته باشید که تا حد امکان به نتیجه مطلوب خواهید رسید.

وکیل اعاده حیثیت

فعالیت های وکیل اعاده حیثیت چیست ؟

1-مشاوره حقوقی اعاده حیثیت

حتی اگر مورد شما چندان حساس و پر اهمیت نباشد ، نمی توانید بدون اطلاعات لازم اقدام به عمل کنید. پرونده های حقوقی ممکن است در عین سادگی از پیچیدگی های برخوردار باشد که توسط فرد عادی قابل کشف نیست. در اینجاست که شما با مشاوره با وکیل اعاده حیثیت می توانید اطلاعات کافی و لازم را در مورد پرونده خود کسب کنید و با آگاهی و هوشیاری بیشتر اقدام به عمل کنید.

2-تنظیم شکوائیه اعاده حیثیت

اگر ابرو و حیثیت شما توسط فردی خدشه دار شده باشد ، شما می توانید از او شکایت کنید. این مورد خیلی اهمیت دارد که فردی که جرائم را به شما نسبت داده است و موقعیت شما را مورد اسیب قرار داده است مورد پیگیری قانون قرار بگیرد. در اینجا وکیل اعاده حیثیت با استناد به قانون و مدارک محکمه پسند ، علیه فرد شکوائیه تنظیم می کند و او را مورد پیگیری قانونی قرار می دهد.

شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر و اتخاذ وکیل مناسب خود به سایت عدل و حق مراجعه کنید.

3- اعاده مال

زمانی می توانید بگویید که اعاده حیثیت صورت گرفته که تمامی مواردی که در نتیجه افترا از دست رفته است به شما باز گردد. گاهی این موارد از دست رفته مالی و مادی می شود.

در این صورت مطابق تمامی قوانین شما می توانید اقدام به مطالبه اموال از دست رفته خود اقدام کنید. در حقیقت شما باید با ارائه مدارک مبنی بر خسارات مادی و ابراز دفاعیه درست و منطقی اقدام به بازگیری اموال خود اقدام کنید و از نظر مادی نیز وضعیت خود را به شکل قبل بازگردانید. این مورد از طریق وکیل اعاده حیثیت به بهترین نحو می تواند صورت بگیرد.

4-اعاده حیثیت 

مهم ترین اثر افترا و تهمت اسیب به شهرت و ابروی شما است. این مورد می تواند تمامی جنبه های زندگی شما را اعم از مادی و معنوی تحت الشعاع قرار دهد. در این صورت است که باید از طریق قانون وضعیت معنوی سابق شما به شما بازگردد. هرچه که اسیب جدی تر باشد اعاده حیثیت باید بهتر صورت بگیرد. وکیل اعاده حیثیت به بهترین صورت می تواند از طریق قانون ابرو و حیثیت شما را باز گرداند.

5-جبران خسارت مادی و معنوی 

گاهی افترا و تهت به از دست رفتن مال و یا ابرو محدود نمی شود و در نتیجه اثرات منفی تهمت و افترا به شما خسارت مادی و معنوی نیز وارد می شود. در حقیقت شما متحمل خسارت مضاعف می شوید که این مورد نیز توسط وکیل اعاده حیثیت قابلیت پیگیری دارد. در این مواقع وکیل شما به نمایندگی از شما از مرجع قضایی تقاضا جبران خسارت می کند و افرادی که این اسیب را به شما زده اند محکوم به جبران خسارت می شوند

شایان ذکر است برای اینکه اعاده حیثیت صورت بگیرد باید بی گناهی شما ثابت شود و مدارک و مستندات محکمه پسند به دادگاه ارائه شود. در این صورت با ارائه اظهارات منطقی و درست جایگاه شما بازگردانده می شود.

در این مقاله برخی از مواردی که وکیل اعاده حیثیت در آن واجب می شود توضیح داده شد اما تمامی پرونده حیثیتی محدود به موارد مذکور نمی باشد. ممکن است در جوامع امروزی افراد بسیار زیادی به اشتباه و بی گناه مورد اتهام قرار بگیرند و در نتیجه ی آن زندگی شان تا مدت ها تحت الشعاع قرار بگیرد. هم در قانون ما و هم در احکام اسلامی صراحتا گفته شده که آبرو هیچ شخصی نباید ریخته شود. همچنین بازگرداندن این حیثیت از دست رفته کاری بسیار دشوار می باشد . به همین علت است که اعاده ی حیثیت پس از اثبات بی گناهی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است تا تمامی خسارات معنوی و حتی خسارات مالی که بر شما وارد شده است جبران گردد.

بهترین وکیل اعاده حیثیت در اینجا با برسی دقیق پرونده ی شما و حتی برسی موارد مشابه و نمونه رای های مختلف در ابتدا روند پیگیری اعاده حیثیت شمارا تسریع و در نهایت نتیجه ی مطلوب را به دست میاورد. شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر و اتخاذ وکیل مناسب به سایت آوای وکیل مراجعه کنید.

اعاده ی حیثیت به چه معناست ؟

اعاده ی حیثیت از نظر حقوقی به معنی بازگشت اهلیت ، شان و مقام شخص به وضع اسبق است.

افترا به چه معناست ؟

افترا بدین معناست که شخصی به شخص دیگری جرمی را نسبت بدهد ولی نتواند آن را اثبات کند.

ایا می شود تقاضا جبران خسارات مالی ناشی از افترا یا موارد مشابه را از دادگاه درخواست کرد ؟

بله . اگر در نتیجه ی افترا یا موارد مشابه خسارات مالی به شما وارد شود در نتیجه ی اعاده حیثیت علاوه بر خسارات معنوی ، میتوان درخواست جبران خسارات مالی را نیز کرد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *