وکیل تقسیم ترکه

وکیل تقسیم ترکه

اموال هیچ کس تا ابد برای او باقی نمی ماند و مالکیت اموال تنها تا زمان عمر فرد است که برای او می باشد و بعد از آن میان ورثه و افراد ذی حق تقسیم می گردد. اما شاید گرفتن حق خود از ترکه به میزانی که تصور می کنید آسان نمی باشد بلکه موانع زیادی برای تقسیم ترکه درست می باشد و ممکن است حق هر فردی در روند آن ضایع گردد. در این زمان است که برای حقوق از دست رفته ، حضور یک وکیل تقسیم ترکه الزامی می شود.

اگر قصد مطالبه حقوق خود از ترکه فردی را دارید در این مطلب با ما همراه باشید چرا که ضمن معرفی بهترین وکیل تقسیم ترکه در تهران ، به نکت مهم آن نیز خواهیم پرداخت.

منظور از تقسیم ترکه چیست ؟

برای اینکه به خوبی درک کنیم که وکیل تقسیم ترکه در چه مواردی می تواند به شما کمک کند ابتدا لازم است که با مفهوم تقسیم ترکه آشنا شویم. به طور کلی و اگر بخواهیم ترکه را در یک جمله تعریف کنیم به این تعریف می رسیم :

به اموالی که پس از متوفقی به جای می ماند ، ما ترک یا ترکه متوفی گفته می شود که میان وراث و افراد ذی حق تقسیم می شود.

در حقیقت ترکه به معنی آن چه متوفی ترک کرده است و یا انچه از او باقی مانده می باشد. اما بر خلاف تصور ترکه تنها برای وراث نمی باشد بلکه افراد زیادی ممکن است مطابق با سند ها یا ادعاهایی بر ترکه متوفی حقی داشته باشند.در این صورت است که اگر در زمان درست و به موقع اقدام نشود ، ممکن است حق به طور کامل ضایع گردد. همچنین در بسیار از مواقع افرادی به غلط و با ادعا هایی ، حقی از ترکه دریافت می کنند که در این صورت نیز تنها یک وکیل تقسیم ترکه است که می تواند مشکلات را به درستی حل کند و حق هر فردی را به او بدهد.

توجه داشته باشید که قانون همیشه برای اعاده حق کافی نیست و اگر مراجع ذی صلاح به تنهایی برای باز پس گرفتن حق کافی می بودند این حجم از پرونده در دادگستری وجود نداشت. پس اگر می خواهید حقوق خود را به بهترین نحو مطالبه کنید ، وکیل تقسیم ترکه چیزیت که به آن احتیاج دارید.

وکیل تقسیم ترکه

وکیل تقسیم ترکه در چه مواردی می تواند به شما کمک کند ؟

به طور کلی این وکیل در هر موردی که در ارتباط با تقسیم ترکه می باشد ، صلاحیت دارد و می تواند به شما کمک کند. به طور دقیق تر وکیل تقسیم ترکه در این موارد می تواند به شما کمک نماید :

تقسیم ترکه به نحو صحیح

وکیل منتخب شما چه به نمایندگی از همه وراث و چه به نمایندگی از یک نفر وارد پرنده شده باشد تمامی مدارک و اسناد مرتبط را برسی می کند و به طور دقیق سهم هر کسی از ترکه را مشخص می کند. در مواقعی که یکی از وراث یا افراد دیگری مستند به یک مدرک و مواردی از این قبیل ادعا بیشتری نسبت به ترکه نیز دارند ، این اسناد را به طور کامل برسی می کند و اگر فرد واقعا ذی حق بود ، حق وی را از ما ترک می دهد.

دریافت گواهی انحصار وراثت

پس از انکه به نحو دقیق و مشخص سهم هر یک از وراث از ما ترک مرحوم مشخص شد نوبت به دریافت گواهی انحصار وراثت می رسد. این مورد در صلاحیت وکیل ارث نیز می باشد اما اگر اقدام به اتخاذ وکیل تقسیم ترکه کرده اید ، می توانید از او برای دریافت گواهی انحصار وراثت کمک بگیرید. توجه داشته باشید که گاهی وراث برای تایید و دریافت قطعی این گواهی همکاری نمی کنند که در این مواقع وکیل خوب به تنهایی می تواند حقوق شما را دریافت نماید.

اجرای وصیت نامه متوفی

در بسیاری از مواقع متوفی تمایل نداشته است که اموال خود را به نحوی که قانون تعیین کرده است میان ورثه خود تقسیم نماید. در این مواقع است که با تنظیم وصیت نامه اقدام به تقسیم اموال خود می کند. وکیل تقسیم ترکه ابتدا وصیت نامه به جای مانده را از حیث اعتبار برسی می کند و سپس اقدام به اجرایی نمودن آن می کند و تمامی روال و روند قانونی مورد نیاز برای تقسیم ترکه و اموال میان وراث را انجام می دهد.

گرفتن مهریه

یکی از مهم ترین اموری که وکیل ترکه می تواند در آن به شما کمک نماید ، گرفتن مهریه می باشد. مهریه از مهم ترین حقوقی است که از ترکه متوفی قابل دریافت می باشد. در حقیقت مهریه یکی از مهم ترین دیون متوفی می باشد و در دسته دیون ممتازه قرار می گیرد. اگر به هر علتی مهریه خود را در طول زمان حیات دریافت نکرده اید این حق برای شما وجود دارد که آن را پس از فوت ، از ترکه متوفی دریافت نمایید.

نکته ی دیگری که باید مد نظر داشته باشید این است که مهریه به ارث می رسد. پس وارثان مهریه نیز می توانند مطالبات مادر خود را از ترکه مرحوم داشته باشند که البته بهتر است این مورد را از طریق وکیل تقسیم ترکه پیگیری نمایند.

وکیل تقسیم ترکه

وصول مطالبات ترکه

مهریه تنها دینی نیست که گاهی به ترکه مربوط می گردد. افراد ممکن است با استناد به سند و مدارک دیگری نیز این متوفی ، وصول مطالباتی را طلبکار باشند که باید پیش از انحصار وراثت و تقسیم ترکه آن را را مطالبه نمایند. بدین منظور باید پس از فوت فورا با ارائه مدارک و اسناد مورد نیاز ، دریافت حق خود را از ترکه متوفی طلب نمایند. توجه داشته باشید که وصول مطالبات مربوط به ترکه همیشه کار آسانی نمی باشد و گاهی مستلزم مراجع وکیل تقسیم ترکه می باشد.

برسی و پیگیری ادعا مطالبات ترکه

گاهی یکی از مواردی که در زمان تقسیم ترکه با آن مواجه می شوید ، ادعا هایی مبنی بر ذی حق بودن در ترکه است. اگر افرادی پس از فوت با در دست داشتن مدارکی خواستار اعاده حق از ترکه متوفی بودند در این زمان است که وکیل تقسیم ترکه وظیفه برسی حقوق افراد را دارد و باید به طور دقیق تمامی مدارک و خواسته های افراد را برسی نماید.

طرح دعوای تقسیم ترکه

در نهایت اگر در زمان تقسیم ما ترک متوفی میان شما یا وراث یا حتی افراد دیگری مشکلاتی به وجود آمد ، فردی متخصص و آگاه برای حل و فصل این مشکلات احتیاج می باشد. . وکیل شما ابتدا سعی می کند که با گفتگو و بدون مراجعه به محاکم قضایی به حل مشکلات بپردازد اما همیشه این موضوع به راحتی به نتیجه نمی رسد و امکان حل مشکل از طریق گفتگو وجود ندارد. در این زمان است که تنها راه موجود طرح دعوا است.

وکیل منتخب شما با در درست داشتن مدارک مورد نیاز اقدام به طرح دادخواست در محاکم ذی صلاح می کند و حقوق قطعی شما را مطالبه می نماید. در نهایت با دفاع منطقی و قانونی از شما اقدام به اعاده حقوق شما می کند و سهم حقیقی شما را از ترکه متوفی دریافت می نماید.

به غیر از موارد فوق هر مشکل و مسئله قانونی دیگری که در رابطه با ترکه شما به وجود بیاید می تواند به کمک وکیل تقسیم ترکه حل گردد. اگر به چنین وکیل برای حل مشکلات خود احتیاج دارید کافیست از طریق همین صفحه با ما تماس بگیرید و ضمن درخواست مشاوره حقوقی ، به اتخاذ وکیل مورد نظر خود نیز بپردازید.

وکیل تقسیم ترکه چگونه به اعاده حق می پردازد ؟

در طی چند مرحله از اقدامات وکیل ترکه شما می توانید به حقوق خود دست پیدا کنید :

مشاوره حقوقی

از مهم ترین قسمت های شروع به پیگیری یک پرونده مشاوره حقوقی می باشد. در این مرحله موکل با وکیل خود به تبادل اطلاعات و نظر می پردازد و موضع دقیق پرونده از نظر قانونی و حقوقی مشخص می گردد. اهمیت مشاوره حقوقی در این مورد می باشد که هر گونه اقدامی در مراجعه ذی صلاح باید با اگاهی صورت بگیرد و عدم داشتن اطلاعات دقیق می تواند کار شما را ماه ها به تعویض بندازد و حتی زمانی که دیگر کار از کار گذشته و اعاده حق بسیار سخت می شود.

به همین علت نیاز است که شما در این مرحله به طور کامل تمامی مدارک و اظهارات خود را به وکیل تقسیم ترکه اعطا نمایید تا با کسب آگاهی لازم روند پیگیری پرونده شما آغاز گردد.

طرح دعوا در مرجع ذی صلاح

پس از مشاوره حقوقی و دریافت اطلاعات لازم در مورد پرونده نوبت به شروع پیگیری پرونده می باشد. به طور کلی پرونده های تقسیم ترکه در دادگاه های حقوقی مطرح می شود مگر آنکه اعاده حق شما با اثبات جرم همراه باشد که در این صورت از طریق دادگاه های کیفری نیز می توان اقدام نمود. در این مرحله وکیل تقسیم ترکه با برسی تمامی شرایط در بهترین مرجع اقدام به طرح دعوا می کند و شروع قانونی پیگیری پرونده شما را رسما آغاز می کند. توجه داشته باشید که مدارک و اظهاراتی که در این مرحله بیان می شود از اهمیت بسیار زیادی برخوردار می باشد.

وکیل تقسیم ترکه

پیگیری پرونده

وکیل تقسیم ترکه پس از طرح دعوا ار طریق تمام راه های دیگری که امکان پیگیری پرونده موجود می باشد نیز اقدام می نماید تا رسیدن به حقوق شما تا حد امکان تسریع شود. پس از رسیدن نوبت دادگاه نیز با ارائه اظهارات و دفاعیه منطقی و قانونی به دریافت حکم مطلوب شما می پردازد تا تمامی حقوق به طور کامل دریافت و تحصیل گردد.

دفاع در دادگاه تجدید نظر

اگر در دادگاه بدوی به حکم مطلوب خود دست نیافتید ، همچنان فرصت باقیست. شما می توانید به حکم دادگاه بدوی اعتراض نمایید و سپس در دادگاه تجدید نظر مجددا به دفاه بپردازید. شایان ذکر است که دفاع در این دادگاه بسیار اهمیت دارد چرا که باید اظهارات و مدارک به گونه ای مطرح شود که حکم اولیه لغو و حکم جدیدی صادر گردد.

اگر حکم دادگاه بدوی مورد تایید شما بود ، احتمالا طرف مقابل شما به اعتراض به حکم می پردازد که در این صورت وکیل تقسیم ترکه مجددا به گونه ای به بیان اظهارات می پردازد که حکم موجود تغییری نکند.

اگر به این نتیجه رسیده اید که به وکیل خوب جهت تقسیم ترکه خود نیاز دارید همین حالا با ما تماس بگیرید.

هزینه وکیل تقسیم ترکه

از آنجا که این دعوا در دسته دعاوی مالی قرار میگیرد بدیهی است که هزینه ها برای شما یک دغدغه ایجاد می کند و هزینه وکیل تقسیم ترکه و اتخاذ آن نیز به دغدغه های شما می افزاید. به طور دقیق نمی توان در این مرحله هزینه وکیل تقسیم ترکه را مشخص کرد چرا که مقدار حق شما ، سختی پرونده و مدتی که به طول می انجامد بر هزینه های وکیل مربوط به تقسیم ترکه تاثیر می گذارد.

با این وجود شما می توانید با یک تماس ساده با ما و انجام مشاوره حقوقی به تمامی اطلاعات مربوط به پرونده و هزینه های وکیل تقسیم ترکه دست پیدا نمایید.

4.5/5 - (123 امتیاز)

هزینه وکیل تقسیم ترکه به چه صورت می باشد ؟

به طور دقیق نمی توان هزینه دقیق وکیل تقسیم ترکه را تعیین نمود . این هزینه از موارد زیادی همچون میزان ترکه و درجه سختی پرونده تاثیر می پذیرد.

آیا امکان طرح دعوا برای تقسیم ترکه است ؟

بله. در صورتی که امکان دریافت حق خود از ترکه به صورت صلح آمیز وجود نداشته باشد می توانید اقدام به طرح دعوا کنید.

ترکه میان چه کسانی تقسیم می شود؟

ترکه بین تمامی افرادی که از متوقی دینی طلب داشتند اعم از مهریه ، ارث وراث و ... تعلق می گیرد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *