وکیل دیوان عدالت اداری

وکیل دیوان عدالت اداری

اگر حتی ذره ای در مورد نهاد های قضاوتی ایران اطلاعاتی داشته باشید به خوبی از وجود نهادی با اسم دیوان عدالت اداری آشنایی دارید. این دیوان را می توان از مهم ترین و تاثیر گذار ترین نهاد های کشوری معرفی نمود. صلاحیت های رسیدگی دیوان عدالت اداری به طور کلی با سایر دادگاه و مراجع قضایی متفاوت است و وکیل متفاوت را نیز برای پیگیری پرونده های خود می طلبد. به همین علت است که اگر قصد طرح دعوا در دیوان دارید به وکیل دیوان عدالت اداری نیاز خواهید داشت.

برای پیدا کردن بهترین وکیل دیوان عدالت اداری در این مطلب با ما همراه باشید.

شما می توانید جهت انجام مشاوره حقوقی در انواع زمینه های ملکی ، کیفری و… با گروه حقوقی عدل و حق تماس حاصل فرمایید.

وکیل دیوان عدالت اداری

وکیل دیوان عدالت اداری در چه پرونده هایی فعالیت می کند ؟

ممکن است این سوال برای شما پیش بیاید که آیا وکیل دیوان عدالت اداری در صلاحیت رسیدگی به پرونده شما می باشد یا نه ؟ جهت پاسخ به این سوال ابتدا لازم است صلاحیت های دیوان عدالت اداری را برسی نماییم. به طور کلی صلاحیت های دیوان عدالت اداری در ماده 10 قانون تشکیلات و آیین نامه دیوان عدالت اداری ذکر شده است و به این شرح می باشد :

  • 1- رسیدگی به شکایات و تظلّمات و اعتراضات اشخاص حقیقی یا حقوقی از :

تصمیمات و اقدامات واحدهای دولتی اعم از وزارتخانه ها و سازمان ها و مؤسسات و شرکت های دولتی و شهرداری ها و سازمان تأمین اجتماعی و تشکیلات و نهادهای انقلابی و مؤسسات وابسته به آنها :

این مورد که در بند الف ماده 10 قانون دیوان تصریح داشته شده است به این مورد اشاره می کند که تمامی افراد که در نتیجه تصمیمات واحد های دولتی مورد خسارت قرار گرفته اند می توانند در دیوان عدالت اداری طرح شکایت کنند. توجه داشته باشید که این تصمیمات و خسارت های ناشی از آن باید حاصل عمل غیر قانونی یا غیر عرفی دولت بوده باشد . شایان ذکر است در این مورد داشتن وکیل دیوان عدالت اداری بیش از پیش اهمیت پیدا می کند چرا که یکی از طرف های دعوا دولت و وکلا مربوط به آن خواهند بود.

  • 2-تصمیمات و اقدامات مأموران واحدهای مذکور در بند «الف» در امور راجع به وظایف آنها :

منظور از این بند در ماده 10 قانون دیوان این است که اگر هر یک از ماموران اجرایی و غیر اجرایی دولت در نتیجه عملی به شما اسیب رسانده اند حق شکایت و طرح دعوا از آن ها در دیوان عدالت اداری ممکن می باشد. شایان ذکر است که وکیل دیوان عدالت اداری زمانی صلاحیت رسیدگی به پرونده شما خواهد داشت که خسارت شما از جانب فردی به عنوان یک مامور دولتی وارد شده باشد و نه یک فرد عادی.( این جمله بدین معناست که اگر ماموران دولتی خارج از جایگاه خود به شما اسیب بزنند در صلاحیت دیوان قرار نمی گیرد.)

  • 3- رسیدگی به شـکایات، تظلّمات و اعتراضات اشخاص حقیقی یا حقوقی از آیین نامه ها و سایر نظامات و مقررات دولتی و شهرداری ها و مؤسسات عمومی غیردولتی :

در تمامی موارد فوق امکان شکایت از طریق وکیل دیوان عدالت اداری در صورتی وجود دارد که که مقررات مذکور به علت مغایرت با شرع یا قانون و یا عدم صلاحیت مرجع مربوط یا تجاوز یا سوءاستفاده از اختیارات یا تخلف در اجرای قوانین و مقررات یا خودداری از انجام وظایفی که موجب تضییع حقوق اشخاص می شود. یعنی اگر در نتیجه فعالیت عادی دولت دچار مشکل شده باشید امکان برسی پرونده و طرح شکایت در دیوان عدالت اداری نخواهد بود.

شما می توانید برای انجام مشاوره حقوقی در مورد پرونده خود و اتخاذ وکیل مناسب با ما تماس بگیرید.

وکیل دیوان عدالت اداری

اهمیت داشتن وکیل دیوان عدالت اداری

همانطور که در قسمت قبل مطالعه کردید تمامی پرونده هایی که در دیوان عدالت اداری مطرح می شوند علیه ماموران یا نهاد های دولتی شرح می شود. همین موضوع نیز اهمیت وجود دیوان عدالت اداری را مشخص میکند چرا که طرف دعوای شما در دادگاه یک شخص عادی که از نظر قدرت با شما برابر می باشد نیست بلکه نهاد های دولتی که از نظر قدرت با شما به هیچ عنوان برابری نمی کنند مورد شکایت شما خواهند بود.

همچنین از آنجا که این واحد ها در صورت تشکیل هرگونه محکمه ای با وکلا حرفه ای اقدام به عمل می کنند بسیار اهمیت دارد که شما نیز با استفاده از بهترین وکیل دیوان عدالت اداری اقدام به طرح دعوا و پیگیری حقوق از دست رفته ی خود کنید. در این صورت است که در رسیدن پرونده شما به نتیجه مطلوب تضمین وجود دارد و می توانید تمامی حقوق از دست رفته خود را پس بگیرید.

امکان کسب اطلاعات با مشاور حقوقی از طریق این صفحه برای شما فراهم شده است و کافیست با گروه حقوقی عدل و حق تماس تلفنی برقرار کرده و یا به صورت حضوری اقدام نمایید.

وکیل دیوان عدالت اداری چگونه به پیگیری پرونده شما می پردازد ؟

این حق شماست که بدانید با اتخاذ وکیل برای طرح دعوا در دیوان عدالت اداری از چه خدماتی برخوردار می شوید و مسیر اعاده حق شما چگونه طی می شود. در این قسمت ما به پاسخ این سوال می پردازید.

مشاوره در زمینه مشکل شما در دیوان عدالت اداری

قطعا پیش از انجام هرگونه اقدام عملی باید به کسب اطلاعات در مورد پرونده شما پرداخته شود. برای مثال کدام نهاد دولتی طرف دعوای شما خواهد بود یا مدت زمان به نتیجه رسیدن آن چقدر خواهد بود یا بهتر است که دادخواست یا شکوائیه در چه شکلی تنظیم شود و کدام یک از مدارک ضمیمه آن شود و … . تمامی این اطلاعات از طریق صحبت با مشاور حقوقی امکان پذیر است.

همچنین در این جلسات وکیل دیوان عدالت اداری به شما اطلاعاتی در زمینه مدارک مورد نیاز می دهد و اگر مدارک شما به قدر کافی نباشد ، به شما در یافتن مستندات محکمه پسند کمک خواهد کرد. شایان ذکر است که حتی اگر قصد پیگیری پرونده خود را به تنهایی داشته باشید که البته به هیچ عنوان منطقی و تضمینی نمی باشد با مشاوره حقوقی با یک وکیل می توانید اطلاعات بسیار مهمی را برای جهت دهی به اقدامات خود کسب نمایید.

ارائه دادخواست و طرح دعوا در دیوان عدالت اداری

پس از مشاوره و تنظیم وکالتنامه مهم ترین قدم اعاده حق ، تنظیم دادخواست یا شکوائیه می باشد.قطعا اطلاع دارید که این مرحله یعنی طرح دادخواست در دیوان عدالت اداری چقدر اهمیت دارد. طرف دعوای شما همانطور که فوقا ذکر کردیم اعاده حق از ماموران دولتی در دیوان عدالت اداری می باشد پس اگر این مرحله به خوبی و درستی انجام نشود هیچ تضمینی در دریافت حق خود نخواهید داشت.

فقط بهترین وکلا دیوان عدالت اداری می دانند که دادخواست باید چگونه تنطیم شود و مدارک طی چند مرحله باید در دادگاه ارائه شود تا بتوان مطالبه حق را در بهترین نحو ممکن انجام داد.

پیگیری پرونده در مسیر درست

ابتدا بسیار اهمیت دارد که بهترین و سریع ترین راه برای پیگیری پرونده در دیوان عدالت اداری انتخاب شود. از آنجا که طرف مقابل شما نهاد های دولتی و ذی قدرت می باشند لحظه غفلت یا عدم توجه می تواند اعاده حق شما را ماه ها و حتی سال ها به تعویق بندازد. بهترین وکیل دیوان عدالت اداری ابتدا بهترین مسیر را برای پیش بردن پرونده انتخاب می کند و سپس در تمامی محاکمی که تشکیل می شود به اعاده حق از شما می پردازد.

توجه داشته باشید که گاهی راه های مختلفی شما را به نتیجه مطلوب برساند اما سریع ترین راه با امکان دریافت بهترین نتیجه ، مسیر مطلوب شما می باشد. چنین مسیری تنها به وسیله بهترین وکیل های دیوان عدالت اداری قابل پیگیری می باشد.

مشاوره با وکیل دیوان عدالت اداری

دفاع در دادگاه بدوی و تجدید نظر

اگر مدارک شما به قدری محکمه پسند و مستند باشد که بتواند نهاد مورد شکایت را در مرحله اول محکوم دارد باید انتظار درخواست تجدید نظر از طریق طرف مقابل را داشته باشید. همچنین اگر نتوانید در دادگاه اولیه حکم مطلوب را دریافت نمایید این امکان برای شما فراهم می شود که در دادگاه تجدید نظر اقدام به تغییر حکم نمایید. با این وجود چیزی که باید در نظر داشته باشید این است که در هر حال برای تثبیت حکم نهایی به نفع شما، دفاع در دادگاه تجدید نظر بسیار اهمیت دارد.

دفاع درست و خوب چه در دادگاه بدوی و چه در دادگاه تجدید نظر تنها از طریق بهترین وکیل دیوان عدالت اداری امکان پذیر است. اگر این دفاع به خوبی صورت نگیرد احتمال تضییع حق زیادی از شما وجود دارد.

اعاده دادرسی در دیوان عدالت اداری

قطعا یکی از مهم ترین اموری که ممکن است شمارا به دیوان عدالت اداری بکشاند اعاده دادرسی می باشد. این عمل آنقدر اهمیت دارد که در قانون دیوان به طور جداگانه به آن پرداخته شده است و شرایط آن بیان گشته است. منظور از اعاده دادرسی در دیوان این می باشد که اگر حکم قطعی این دادگاه بر خلاف قانون و مقررات بوده است و یا در کمیت یا کیفیت آن تعدی و تفریطی صورت گرفته باشد شما یا وکیل دیوان عدالت اداری می توانید از طریق اعاده دادرسی مجددا دریافت حق خود را به جریان بیاندازید.

قطعا برسی پرونده در روند اعاده دادرسی به اندازه طرح اولیه دعوا و پیگیری آن اهمیت دارد و می توان از این طریق پرونده را دوباره به جریان انداخت.

تا کنون متوجه شده اید که داشتن وکیل دیوان عدالت اداری از چه اهمیت زیادی برخوردار است. اگر نمی دانید که بهترین وکلا در حوزه دیوان عدالت را به چه صورت پیدا کنید نگران نباشید چرا که در جای درستی هستید. شما از طریق این صفحه و گروه حقوقی عدل و حق می توانید اقدام به اتخاذ وکیل مناسب خود را کنید و به صورت تضمین شده حقوق خود را از طریق محاکم قضایی دریافت نمایید.

امکان مشاوره تلفنی یا حضوری از طریق تماس با عدل و حق برای شما میسر شده است. پس با ما همراه باشید.

حق الوکاله و هزینه وکیل دیوان عدالت اداری

از آنجا که در بسیاری از پرونده های مطروحه در دیوان عدالت ، مسائل مالی مطرح است طبیعی می باشد که زیان دیده های در این مرجع قضایی گاها از مشکلات مالی رنج می برند. در این مواقع هزینه ها و حق الوکاله های نجومی نیز برای شما به یک دغدغه تبدیل می شود. اگر هزینه اتخاذ وکیل دیوان عدالت اداری موجب می شود که از اتخاذ وکیل منصرف شوید ، از تماس با گروه حقوقی عدل و حق غافل نمانید.

به طور کلی حق الوکاله بر اساس شرایط پرونده شما تعیین می شود و در هزینه های وکالت تاثیر گذار است. اما بسیار اهمیت دارد که وکیل منتخب شما نیز هزینه منصفانه ای را ارائه دهد و دغدغه های مالی شما را از بین ببرد. بدین منظور کافیست با گروه حقوقی عدل و حق تماس بگیرید و ضمن انجام مشاوره حقوقی با ما ، با هزینه منطقی به دریافت بهترین وکیل دیوان عدالت اداری بپردازید.

گروه حقوقی عدل و حق با سابقه ممتاز در انواع پرونده های حقوقی ، کیفری ، ملکی و … آماده کمک رسانی به شما می باشد.

چرا داشتن وکیل دیوان عدالت اداری اهمیت دارد؟

چرا که در پرونده های مطروحه در دیوان ، به طور معمول طرف مقابل دعوا نهاد های دولتی و ذی قدرت می باشند.

هزینه وکیل دیوان عدالت اداری به چه صورت است ؟

هزینه وکیل تا حد زیادی بسته به نوع و درجه سختی پرونده شما می باشد. شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

چگونه می توان با بهترین وکیل دیوان عدالت اداری تماس گرفت ؟

شما می توانید از طریق این صفحه به اتخاذ و مشاوره با بهترین وکلا دیوان عدالت اداری بپردازید.

1 دیدگاه

  • سلام پرونده ای به دلیل دیر کرد تاخیر تعدیه دارم که به دلیل دیر زدن مستندات در زمان قانونی که بهم وقت داده بودن رأی قطعی براش صادر شده است از طرف قاضی پرونده و اعتراض هم رد شده رای قطعی خورده آیا امکان پیگیری در دیوان عدالت اداری هستش ؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *