وکیل شکایت از کارفرما در تهران

وکیل شکایت از کارفرما در تهران ؛ وکیل اداره کار

طبق قانون برای کارفرما وظایفی در قبلا کارگر مشخص شده است که وی را مکلف می کند که آن ها را انجام دهد. در صورت تخطی از هر کدام از این قوانین با مراجعه به وکیل شکایت از کارفرما در تهران می توان نسبت به احقاق حقوق کارگران اقدام کرد.

این قوانین و وظایف شامل موارد مختلفی از جمله حقوق و دستمزد، عیدی و پاداش، مرخصی ، حق اولاد، حق مسکن، خوار و بار و سایر موارد حقوق حقه کارگر است که باید بر اساس تعرفه ها و قوانین مشخص شده در زمان معین پرداخت شود. در صورتی که کارفرما از ادای موارد ذکر شده استنکاف یا تعلل نماید این حق برای کارگر وجود دارد تا با مراجعه به اداره کار محدوده مورد نظر تا نسبت به حقوق ضایع شده خود شکایت کنید

وکیل
نیاز به گرفتن مشاوره از یک وکیل مجرب دارید؟ برای مشاوره با ما تماس بگیرید

نحوه رسیدگی به شکایت از کارفرما

با توجه به مواردی که ذکر شد ممکن است مسائل بسیاری موجب اختلاف میان کارگر و کارفرما شود. رسیدگی به اختلافات پیش آمده باید با حداکثر سرعت و کاهش هزینه و زمان صرف شده صورت گیرد. این موضوع از آن جهت اهمیت می یابد که به طور معمول در این دعاوی یکی از طرفین کارگر است که تعیین تکلیف دعوا برای او بسیار مهم است.

کارگرانی که در این رابطه به مشکل برخورده اند می توانند با مراجعه به وکیل شکایت از کارفرما در تهران جریان رسیدگی را تسریع بخشند.

حل اختلاف میان کارگر و کارفرما روش های مختلفی دارد که در هر کشور شکل های متفاوت خود را دارد تا بتوان در کم ترین زمان تعیین شده به نتیجه رسید:

۱ – تکنیک شغلی: این روش بیش از همه در کشورهای انگلوساکسون معمول است. که در آن از مداخله مقامات قضایی جلوگیری به عمل می آید. بدین ترتیب سازمان های کارگری اقدام به حل اختلافات  پیش آمده از طریق سازشی می کنند و حل اختلاف در دایره شغلی و حرفه ای به نتیحه می رسد.

۲- تکنیک قضائی: دراین نوع دعوی در یک مرجع قضائی رسیدگی می شود . این مراجع ممکن است دادگاه کار یا دادگاه عمومی باشد

مراحل شکایت از کارفرما

شکایت از کارفرما مراحل متفاوت و مختلفی دارد که ممکن است بسیاری از افراد با آن آشنایی نداشته باشند.وکیل شکایت از کارفرما در تهران می تواند نسبت به حل مشکل شاکیان اقدام ورزد.

اولین مرحله شکایت با مراجعه به اداره کار و امور اجتماعی آغاز می شود. در این مراکز فرم های مخصوصی تهیه شده است که در آن ها موارد تخطی کارفرما از قوانین مشخص شده است و کارگر می تواند با علامت زدن هر کدام از موارد مرقوم شده نسبت به ارائه شکایت اقدام کند.

با ارائه فرم تکمیل شده، هیئت تشخیص بدوی با در دست داشتن اسناد و همینطور اعزام کارشناس و بازرس به محل نسبت به تحقیقات لازم را به عمل آورد تا به صحت مسائل و مشکلات ذکر شده پی برند و نسبت به موضوع رای دهند.
در صورتی که کارگر شاکی دارای بیمه است در ابتدا با مراجعه به شعبه بیمه گذار تامین اجتماعی خود، به شعبه اداره کار و امور اجتماعی برود . در ادامه از واحد ارجاع مشخص یک نامه برای شعبه بیمه گذارتان بگیرید.

به کارگزاری بیمه تامین اجتماعی که شما از انجا ثبت نام بیمه را انجام دادید و مراحل سوابق بیمه خود را جمع آوری کنید. بعد سوابق را به اداره کار ببرید.

وکیل شکایت از کارفرما در تهران به خوبی می تواند شاکیان را در این خصوص راهنمایی کند و از اتلاف وقت جلوگیری به عمل آورد.

شکایت از کارفرما بابت بیمه نکردن

یکی از وظایف و تعهداتی که کارفرما در مقابل کارگر دارد بیمه است. کارفرما می بایست در پایان هر ماه بیمه مربوط به هر کارمند و کارگر را پرداخت کرده و با توجه با توجه به همین میزان مالیاتی
از جمله حقوقی که به کارگر تعلق میگیرد. بیمه شدن وی می باشد که کارفرما مکلف است به محض شروع بکار در پایان هر ماه لیست بیمه را براساس میزان حقوق و تعرفه ای که تعیین شده است به تامین اجتماعی ارسال و در موازات آن مالیات را هم به دارائی بدهد و چنانچه کارفرما از انجام این تکلیف امتناع یا تعلل نماید کارگر میتواند شکایت خود را برای برقراری بیمه تسلیم نماید.

شکایت از کارفرما بابت اخراج

اخراج ممکن است به دلایل مختلفی صورت گیرد. در اغلب موارد اخراج به دلیل ناکارامدی و قصور کارگر انجام می گیرد. البته در برخی موارد نیز علت اخراج انتقاد کارگران و یا به دلیل کاهش هزینه هاست که هر کدام از موارد ذکر شده جنبه های مختلف و گوناگونی دارند که با مراجعه به وکیل مجرب می توانید نسبت به آن راهی مناسب پی بگیرید.

آیا کارفرما حق بستن قرارداد موقت را دارد؟

در برخی موارد در صورتی که کارفرما در پی جذب نیرو باشد می تواند اقدام به عقد قرارداد موقت با کارگر کند تا کارکرد و توانائی وی را بسنجد و پس از تائید وی باید نسبت به بستن قرارداد اصلی اقدام کند و ییمه وی را از تاریخ شروع کار وی با توجه به قوانین پرداخت کند.

وکیل شکایت از کارفرما در تهران، کارگرانی را که در خصوص قرارداد و موارد متفاوت دچار مشکل شده اند را می تواند راهنمایی کند.

مهلت شکایت از کارفرما

در رابطه با شکایت از کارفرما در خصوص مطالباتی که نسبت به حقوق و مزایا وجود دارد، محدودیت زمانی وجود ندارد و کارگر می تواند در هر زمانی نسبت به شکایت از کارفرما اقدام کند. علاوه بر این حتی پس از فوت کارگر، وراث وی نیز می توانند علیه کارفرما شکایت و اقامه دعوی کنند.

نحوه ی تنظیم قانونی قرارداد کار

قرارداد میان کارگر و کارفرما نوعی قرارداد خصوصی است اما از آن جا که دولت هدفش ایجاد عدل و انصاف در این خصوص است بر این قراردادها می بایست نظارت کند تا در این میان حقی از کارگر ضایع نشود.

در قرارداد مذکور مواردی همچون دستمزد با توجه به حرفه و توانائی، موضوع کار مشروع و مشخص، محل کار، مبنای دستمزد، ساعات کاری، تعطیلات و میزان مرخصی به همراه مدت قرارداد حتما باید ذکر شود. علاوه بر این طول مدت قرارداد نیز باید مشخص باشد.

در صورت عدم ذکر هر کدام از موارد تعیین شده قرارداد دارای مشکل است و نسبت به آن می توان شکایت از کارفرما را انجام داد.

در صورتی که در زمینه قرارداد دچار مشکل هستید می توانید از مشاوره وکیل شکایت از کارفرما در تهران بهره بگیرید.

وکیل
نیاز به گرفتن مشاوره از یک وکیل مجرب دارید؟ برای مشاوره با ما تماس بگیرید

تخلفاتی که موجب شکایت کارگر از کارفرما می شود

وجود قوانین کار که توسط دولت اعمال می گردد و همچنین قراردادهایی که فی مابین کارفرما و کارگر بسته می شود موجب می شود که در صورت برخورد با مشکل کارگر بتواند با ارائه شکایت به حقوق خود دست یابد. این شکایات شامل موارد زیر می شود:

  • – عدم اجرای قرارداد خصوصی با کارگر توسط کارفرما

–عدم اعمال قوانین مطرح شده برای قرارداد قانون کار

– پرداخت نکردن دستمزد، حقوق کارگر و به تعویق پرداخت آن و یا دیگر حقوق مالی کارگر؛ از جمله سنوات خدمت، پاداش و مزایا

– پرداخت حقوق کمتر از میزان مصوب اعلام شده برای قانون کار

– عدم پرداخت حقوق دوره آموزشی کارگر در طی کارآموزی توسط کارفرما

–دریافت و مطالبه نکردن حقوق کارگران از پیمانکاران توسط کارفرما

– عدم قبول کارگر برای بازگشت به محل کار در مواردی که علتی جز مسائل سیاسی و قانونی دارد.در این موارد با ورود وکیل شکایت از کارفرما در تهران می توان مسئله را حل و فصل کرد.

– در صورتی که میان کارگر و کارفرما اختلافی پیش آید، کارفرما موظف است تا زمان رسیدگی به موضوع مورد اختلاف تا 50% حقوق ماهیانه کارگر را به خانواده وی پرداخت کند.

– در صورتی که در دعاوی کارگر محکوم نگردد کارفرما حق ندارد از کار کردن وی ممانعت کند و اخراج وی یکی از مصادیق اخراج غیر قانونی محسوب می شود و موجب محکوم شدن کارفرما می شود.

– هر گاه کاری خاتمه یابد کارفرما موظف است که مطابق قراردادی که یک سال یا بیشتر بسته شده باشد، برای هر سالی که کارگر کار کرده باشد به اندازه حقوق یک ماه وی را به عنوان مزایای کار بپردازد. این یک سال می تواند به صورت مداوم یا متناوب باشد. در صورتی که کارفرما این مزایا را پرداخت نکند می توان از وی شکایت کرد.

– در شرایطی که کارفرما، قرارداد کار را قانونا فسخ نماید و در ادامه از پرداخت مطالبات و حقوق معوقه به نسبت هرسال سابقه كار، معادل يك ماه آخرين حقوق كـارگر را به عنوان حق سنوات سرباز زند.

– در صورتی که خاتمه ی قرارداد کار با از كار افتادگی و يا بازنشستگی کارگر همراه باشد و كارفرما اقدام به پرداخت حقوق بر اساس آخرين مزد كارگر به نسبت هر سال سابقه خدمت، حقوق به ميزان سی روز مزد نکند.

– هرگاه كاهش توانایيهای جسمی و فكری ناشی از كار كارگر موجب خاتمه قرارداد کار شود و کارفرما، به نسبت هر سـال سـابقه خـدمت، معـادل دو مـاه آخرين حقوق به وی پرداخت ننمايد.

– در صورتی که کارفرما، مدت زمان کار را بیش از میزان قانونی تعیین شده یعنی بیشتر از هشت ساعت در شبانه روز در نظر بگیرد و کارگر را مجبور به کار اجباری کند.

–کارفرما از اعطای مرخصی به کارگر در مواقع ضروری خودداری کند.

–کارفرما نسبت به تهیه لوازم و امکانات و همچنین تامین ایمنی کارگران اقدامات لازم را انجام ندهد یا با عدم ارائه آموزش های مناسب موجب خسارت یا آسیب به کارگران شود.

-عدم بیمه کارگران که طبق قوانین کار امری ضروری و حیاتی است.

تمامی مواردی که در فوق ذکر شد از مواردی است که کارگر در صورت دریافت نکردن آن ها از سوی کارفرما می تواند از وی شکایت کند. در این باره می توان با وکیل شکایت از کارفرما در تهران مشاوره کرد.

4.6/5 - (312 امتیاز)

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *