وکیل قرارداد پیمانکاری

وکیل قرارداد پیمانکاری

قرارداد پیمانکاری یکی از مهم ترین قرارداد هایی است که در انواع پروژه ها منعقد می شود و برای انعقاد آن بهتر است از طریق وکیل قرارداد پیمانکاری اقدام کرد.انعقاد این قرارداد ها باید با حساسیت زیادی انجام شود تا از شرایط درست و مطلوبی برخوردار باشد و موجب تضرر طرفین نشود.مشکلاتی که در این قرارداد ایجاد می شود نیز می تواند تاثیرات بسیاری داشته باشد به همین علت حل این مکشلات به بهترین نحو دغدغه ی افراد میشود . حل این مشکلات صرفا به دست فرد متخصص می تواند انجام شود.  در این مقاله درباره وکیل قرارداد پیمانکاری و وظایفی که بایستی انجام دهد اطلاعاتی را به شما ارائه می دهیم. برای کسب اطلاعات در مورد وکیل قرارداد پیمانکاری این مقاله را از دست ندهید.

قرارداد پیمانکاری چیست؟

تعداد کثیری از فعالیت هایی که امروزه در کسب و کارهای گوناگون با آن سر و کار داریم از طریق قراردادهای پیمانکاری،منعقد و مدیریت می شوند. می توان گفت قراردادهای پیمانکاری، قراردادی است که به موجب آن کارفرما، انجام خدمت یا عملی را با شرایط مشخص و تعیین شده  در برابر مبلغی معین، در مدت مشخص را به شخص حقیقی یا حقوقی به نام پیمانکار که از او با نام مقاطعه کار نیز یاد می شود واگذار می کند؛ ممکن است در انعقاد این قرارداد مشکلاتی پیش بیاید که به دست وکیل قرارداد پیمانکاری قابل حل است.موضوع قرارداد پیمانکاری ممکن است ساخت یک ساختمان، حمل و نقل و یا تهیه و تدارک کالا باشد. جهت تنظیم یک قرارداد پیمانکاری مانند دیگر قرارداد ها ابتدا لازم است تا طرفین قرارداد به طور دقیق مشخص شده و رابطه آنها با یکدیگر نیز کاملا تبیین شود. قدم بعدی تبیین ماهیت خدمت موضوع قرارداد است.یعنی در قرارداد باید به تفصیل شرح داده شود که کارفرما از پیمانکار چه انتظاراتی دارد و می خواهد پیمانکار چه خدماتی را به او ارائه دهد.اگر در انعقاد قرارداد پیمانکاری با مشکلی روبه رو شدید می توانید از طریق وکیل قراردا پیمانکاری به نحو احسن به حل مشکل خود بپردازید.

قرارداد پیمان کاری دارای جزییات و قواعد حقوقی به ظاهر ساده اما در حقیقت بسیار با اهمیت می باشد که عموما مورد کم توجهی قرار می گیرد بنابراین لازم است جهت تنظیم یا انعقاد این گونه قرارداد ها با وکیل قرارداد پیمانکاری خود مشورت، یا تنظیم قرارداد خود را به وی بسپارید.

اهمیت قرارداد پیمانکاری

داشتن وکیل قرارداد پیمانکاری از یک طرف از کسی که خدمات را دریافت می کند حمایت می کند و از طرف دیگر از حقوق خود پیمانکار انجام دهنده ی کارنیز می تواند محافظت کند. اگر پیمانکار هستید نیاز به قرارداد با مشتری خود دارید تا شرایط مطلوب و ایده آل خود را تضمین کنید و اگر شما فردی هستید که پیمانکاری را  به خدمت گرفته اید باید برای اداره کردن امور خود قراردادی صحیح و مناسب با پیمانکار تنظیم کنید. قراردادهای پیمانکاری به خصوص در صورتی مهم هستند که حوزه ی کاری مورد نظر امکان دسترسی به اسرار تجاری، اطلاعات محرمانه و یا سایر داده های حساس را به پیمانکار بدهد. نیاز به محرمانه بودن همراه با عواقب نقض آن باید در قرارداد پیمانکاری درج شده و واضح باشند.برای اینکه  قرارداد پیمانکاری از شرایط مطلوب و درست برخوردار باشد باید با توسل به فرد متخصص انعقاد بشود. فرد متخصص در این زمینه وکیل قرارداد پیمانکاری است که می توانید از طریق سایت عدل و حق به آن دسترسی پیدا کنید.

 

وکیل قرارداد پیمانکاری

انواع قرارداد پیمانکاری

قراردادهای پیمانکاری انواع بسیار زیادی دارند که متناسب با تعداد آن مکشلات بیشتری نیز به همراه خواهند داشت. به همین علت در حین انعقاد قرارداد باید با دقت نظر عمل کرد. از قرارداد های پیمانکاری پرکاربرد می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • قراردادهای پرداخت کلی  (Lump Sum)
  • قراردادهای دائمی  (Continual Contracts)
  • قراردادهای سریال (Serial Contracts)
  • قراردادهای با قابلیت تغییر (Continuily Contracts)
  • قراردادهای با دوره زمانی محدود (Term Contracts)
  • قراردادهای سنجشی  (Measurement Contracts)
  • قرارداد قیمت هدف  (Target Cost Contracts)
  • قرارداد فاکتور ثابت  (Fixed Fee Contracts)
  • قراردادهای بازپرداخت هزینه  (Cost Reimbursement Contracts)
  • قراردادهای مدیریت پروژه  (Project Management Contracts)
  • قراردادهای مدیریتی  (M.C) Management Contracts)
  • قراردادهای طراحی وساخت  (Design And Build Contracts)
  • قراردادهای ساخت و توسعه
  • قرارداد پرداخت کلی (lump sum) چیست؟
  • در قرارداد های lump sum  یا پرداخت کلی پیمانکار کل کار را در ازای مبلغ معینی انجام میدهد که قیمت و نحوه ی پرداخت آنها از دو حالت خارج نمی باشد.
  • قیمت ثابت یا fix
  • قیمت شناور یا floating
  • برای کسب اطلاعات در مورد انواع قرارداد های فوق می توانید به وکیل قرارداد پیمانکاری به مشاوره حقوقی بپردازید.

وکیل قرارداد پیمانکاری

 

کاربرد اینگونه قراردادها:

۱- زمانی که اطلاعات دقیق برای محاسبه و تعیین قیمت وجود داشته باشد .

۲- زمانی که تغییرات اندکی در طول انجام پروژه مورد انتظار باشد وکنترل مناسبی از نظر مالی صورت گیرد.

۳- زمانی که کارفرما مایل باشد به حجم مالی در گردش کل را قبل از عقد قرارداد اشراف داشته باشد.

۴- زمانی که پروژه از ریسک اندکی برخوردار باشد.

۵- زمانی که کارفرما مایل باشد کنترلی همه جانبه بر امور داشته ولی در جزییات پروژه وارد نشود.

ایرادات قراردادهای Lump Sum:

۱- زمان طولانی مورد نیاز برای تکمیل طراحی سبب افزایش زمان کل پروژه و در نتیجه افزایش هزینه مالی پروژه می‌شود.

۲- کارفرما هیچ نظارتی بر برنامه پیمانکار و تأثیرات آن روی هزینه پروژه ندارد.

۳- ممکن است اطلاعات کافی در زمان برگزاری مناقصه موجود باشد و این مسئله برکیفیت انجام پروژه تأثیر خواهد گذاشت.

۴- پروژه ممکن است به دلیل عدم همخوانی طراحی های کارفرما با نظرات پیمانکار، از زمان، کیفیت و هزینه برنامه‌ریزی شده تخطی کند.

گاهی مشکلاتی که در قرارداد پیمانکاری ایجاد می شود به راحتی قایل حل نیستند و طرفین را مجبور می کند برای حل این مشکلات از راه حقوقی و قانونی آن اقدام کند. در این صورت اشخاص عادی نمی توانند به راحتی این مشکلات را حل کنند و برای حل این مشکلات باید از طریق وکیل قرارداد پیمانکاری اقدام کنند.

قراردادهای دائمی (  Continual Contracts) چیست؟

برای‌ موضوعاتی که مرتبا تکرار می‌شوند مثل تعمیرات دوره‌ای و هدف کارفرما صرفه‌جویی در هزینه‌های مناقصه، تسریع در زمان عملیات پیمانکاری باشد، از این نوع قرارداد استفاده می‌نماید.بهتر است برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این قرار داد اقدام به انجام مشاوره حقوقی از طریق وکیل قرارداد پیمانکاری کنید.

وکیل قرارداد پیمانکاری چه کسی است؟

وکیل قرارداد پیمانکاری با توجه به روند رو به رشد تخصصی شدن حوزه کاری وکلا و خدمات حقوقی شخصی است که در این حوزه مهارت ، تخصص و تجربه ی لازم و کافی را داشته و با انواع قرارداد های پیمانکاری و تجاری آشنایی داشته و بر اثر حقوقی هر کدام واقف باشد.

جدای از اینکه وکیل قرارداد پیمانکاری باید تسلط بر قرارداد داشته باشد باید با رویه قضایی و تفاسیر و آرای وحدت رویه نیز آشنایی کامل داشته باشد تا بتواند هنگام تنظیم قرارداد نگاهی بر آینده و روند پرونده در صورت بروز اختلاف داشته باشد و بهترین گزینه را به نفع موکل انتخاب کند. ازخصوصیات دیگری که در انتخاب وکیل باید به آن توجه شود و آن را از اصول اساسی کار می دانیم تعهد و تمرکز بر محافظت و مراقبت هر چه بهتر از حقوق پیمانکار یا کارفرما می باشد.برای کسب اطلاعات بیشتر و دسترسی به وکیل قرارداد پیمانکاری به سایت عدل و حق مراجعه کنیدو تیم حقوقی عدل و حق با ارائه ی مشاوره حقوقی و  وکیل مناسب ، به شما در حل مشکلات قانونی و حقوقی کمک می کند.

4.6/5 - (312 امتیاز)

قرارداد پیمانکاری به چه معناست ؟

می توان گفت قراردادهای پیمانکاری، قراردادی است که به موجب آن کارفرما، انجام خدمت یا عملی را با شرایط مشخص و تعیین شده  در برابر مبلغی معین، در مدت مشخص را به شخص حقیقی یا حقوقی به نام پیمانکار که از او با نام مقاطعه کار نیز یاد می شود واگذار می کند.

قراردادهای دائمی ( Continual Contracts) چیست؟

برای‌ موضوعاتی که مرتبا تکرار می‌شوند مثل تعمیرات دوره‌ای و هدف کارفرما صرفه‌جویی در هزینه‌های مناقصه، تسریع در زمان عملیات پیمانکاری باشد، از این نوع قرارداد استفاده می‌نماید.

موضوعات قرارداد پیمانکاری چیست ؟

موضوع قرارداد پیمانکاری ممکن است ساخت یک ساختمان، حمل و نقل و یا تهیه و تدارک کالا باشد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *