وکیل دعاوی شرکت ها

وکیل دعاوی شرکت ها

وکیل دعاوی شرکت ها در عصر کنونی برای شرکت ها، موسسات ، بنگاه های اقتصادی بزرگ و کوچک حکم یک مهره اساسی و کاربردی را برای آنها داشته و نقش مهمی را در مراقبت و محافظت از حقوق آنها و کسب منافع بیشتر بازی می کند. در این نوشته شما را با اهمیت داشتن وکیل دعاوی شرکت ها یا وکیل حقوقی شرکت ها و کارهای مهمی که می توانند انجام دهند آشنا خواهیم کرد و ویژگی های مهمی را که باید بدان توجه کنید تا بتوانید بدرستی وکیل دعاوی شرکت های خود را انتخاب کنید به شما نشان خواهیم داد.

وکیل
نیاز به گرفتن مشاوره از یک وکیل مجرب دارید؟ برای مشاوره با ما تماس بگیرید

علت نیاز شرکتها به وکیل متخصص شرکت ها

معمولا اختلافات تجاری بین شریک های یک کسب و کار، بین یک شرکت یا موسسه یا هر نوع کسب و کاری با پیمانکاران  و یا بین تامین کنندگان یا مشتریان به وجود می آید. اختلافات زمانی بوجود می آید که مقدار پول پرداختی یا خدمات موردنظر و یا به طور کلی هر آنچه که در قرارداد ذکر شده است، اجرا نشده باشد.

متداول ترین اختلافات تجاری زمانی رخ می دهد که یک محصول خاص (کالا یا خدمت) با شرایط مندرج در ضمانت نامه مطابقت نداشته باشد و یا به مصرف کننده آسیب برساند. یک مثال رایح دیگر از اختلافات تجاری، اختلافات بین کارفرمایان و کارمندان فعلی، سابق و یا فعلی است. اگر کارکنان از طرف یک شرکت مورد تهدید یا اذیت قرار بگیرند، حق دارند ادعاهای کسب و کار را ثبت کنند.

درست است که هیچ کسب و کار و یا شرکتی نمی تواند از اختلافات تجاری کاملا مصون بماند اما بااستفاده از اقدامات پیشگیرانه و حقوقی که بوسیله ی وکیل دعاوی شرکت ها انجام می شود و در معاملات و قرارداد ها ترفند های حقوقی خاصی لحاظ می شودکه می توان این ریسک را به میزان ناچیزی کاهش داده و از پیامد های آن جلوگیری نمود.

وکیل دعاوی شرکت ها چگونه به ما کمک می کند؟

تایید جزئیات به صورت کتبی

اکثر مناقشات به این دلیل رخ می دهند که هیچ توافق روشن، روال یا قراردادی برای اشاره ی طرفین به آن وجود ندارد. می توان با داشتن یک قرارداد کتبی قبل از عرضه ی خدمات از این مناقشات اجتناب کرد. اطمینان حاصل کنید که تمامی شرایط، از جمله جزئیات مربوط به پرداخت، در این توافقنامه گنجانده شود و همه ی طرفین درگیر آن را امضا کنند.

سیاست ها و رویه ها باید برای کارمندان و پیمانکاران توسعه داده شود تا از مناقشات آتی اجتناب شود. کارمندان نیز باید یک قرارداد استخدام داشته باشند. توصیه می شود زمانی که در حال توسعه و تنظیم قراردادها هستید به دنبال یک مشاور قانونی باشید.

تنظیم قرارداد

اگر قراردادی را امضا کنید ملزم به رعایت تمام شرایط موجود در آن هستید. دقت کنید که تمام قراردادها را قبل از امضا کردن مطالعه کرده و اگر در فهم برخی عبارات موجود دچار مشکل هستید از وکیل دعاوی شرکت ها کمک بگیرید و قبل از امضا قراردادی بخواهید تا قرارداد را بررسی کند. چراکه هر کلمه ای که در قرارداد ذکر می شود معنای خاص حقوقی خود را داشته و در دعاوی کلمات بر معانی حقوقی خود تفسیر شده و حمل بر علم شما به قانون و معانی آن خواهد شد و این ادعا که شما نمیدانستید این الفاظ یا شرط ها چه معنایی دارند نیازمند اثبات است که البته امری است با دشواری های خود، جهل به قانون مسموع نیست. بنابراین تمامی خواسته ها و شرایط خود را به وکیل حقوقی شرکت توضیح دهید و از وی بخواهید در قرارداد آنها را لحاظ نماید.

مذاکره

چه بخواهیم و چه نخواهیم، همه ما انسان ها در زندگی و کسب و کار، یه مذاکره کننده هستیم و هر روز در حال مذاکره هستیم و ارتباط و مذاکره نقش مهمی در زندگی و کسب و کار ما دارد. بعنوان مثال زمانی که داریم با یک مشتری قرارداد امضا می کنیم، چه یک قرارداد بزرگ و بین المللی و چه یک قرارداد جزئی بین دور شرکت کوچک یا زمانی که داریم با مشتری در خصوص فروش محصول صحبت می کنیم در حال مذاکره ایم.

زمانی که مدیر یا کارمند ما بر سر حقوق و مزایای شغلی و … بحث می کند، باز هم در حال مذاکره هستیم.یا زمانی که مشغول صحبت با همسر خود هستیم داریم مذاکره می کنیم که تعطیلات آخر هفته را کجا بریم، یا حتی زمانی که از فرزندمون می خوایم بجای دیدن تلویزیون به سراغ درس و مشق خودش بره، باز هم درحال مذاکره هستیم.

اگر بخوایم تعریف مذاکره را بگوییم، مذاکره ابزاری است که به ما کمک میکند به خواسته های خودمون و خواسته هایی که از دیگران داریم دست پیدا کنیم. علاوه بر اینمذاکره یک اهرم است، اهرمی که به ما کمک می کنه اختلاف ها و تفاوت نظرمون با دیگران را رفع کنیم و ارتباطات بهتری داشته باشیم.

با توجه به این مسائل، مطمئنا شما هم موافقید که همراه داشتن وکیلی متخصص که در مباحث حقوقی شرکتها متبحر و وارد است هنگام مذاکرات قبل از انعقاد قرارداد می تواند شرایط رابرای هردو طرف مطلوب سازد چراکه طرف مقابل هم به دنبال منافع خود می باشد.

شبکه ی روابط

داشتن روابط خوب و صادقانه با مشتریان و تامین کنندگان به رفع اختلافات کمک خواهد کرد. مطمئن شوید که آنها می دانند در صورت بروز اشکالات چطور به شما بازخورد دهند. اگر شکایتی دریافت می کنید سریعا به آن رسیدگی کنید. مطمعنا این را قبول دارید که داشتن روابط گسترده با افراد کارآمد و حرفه ای می تواند در تسریع روند و کیفیت انجام کار شما تاثیر مثبتی بگذارد ، وکیل خوب وکیلی است که ضمن داشتن تخصص کافی روابط گسترده ای نیز داشته باشد بنبراین بجای اختصاص زمان برای ساختن هزار رابطه شخصی راانتخاب کنید که روابط بسیاری دارد و می تواند جریان کار شما را با استفاده از مهارت شخصی و مهارت جمعی سرعت ببخشد.

سازماندهی

وکیل دعاوی شرکت ها می تواند چند نسخه از تمام قراردادهای امضا شده ی شرکت را در یک مکان نگهداری کند تا به راحتی قابل دسترس باشند. یک سیستم ایجاد کند تا شما را از تاریخ های مهم و جزئیات آنها مطلع کند تا به هر دلیلی شرایط را فراموش یا نقض نکنید زیرا فراموش کردن موارد موجود در قرارداد منجر به اختلاف در مسیر کار می شود و بصورت کلی به سر و وضع و اوضاع حقوقی شرکت شما ساختاری منظم و مناسب دهد.

مشاوره حقوقی

عدم آگاهی به قوانین داخلی و بین المللی در این زمینه در بسیاری از مواقع حقوق مادی و معنوی شخص را تهدید میکند، وکلای متخصص در امور مربوط به ثبت شرکت، تغییرات شرکت، ثبت علامت و برند تجاری، اخذ کد اقتصادی و … می توانند حقوق تجار و افراد فعال در امور اقتصادی را به بهترین شکل حفظ نمایند و از ورود خسارات جبران ناپذیر جلوگیری نمایند. می توانیم الزامات قانونی مربوط به خود را بشناسیم الزامات قانونی بسیاری وجود دارند که شما باید از زمان راه اندازی کسب و کار از آنها آگاه باشید. درک و رعایت این تعهدات به منظور اجتناب از مناقشات و هزینه های اضافی برای کسب و کار شما حائز اهمیت است.

وکیل
نیاز به گرفتن مشاوره از یک وکیل مجرب دارید؟ برای مشاوره با ما تماس بگیرید

وکالت در دعاوی تجاری

در مورد دعاوی تجاری اکثر اوقات قانون تجارت تعیین کننده است و دعواهایی که مطرح می شود اکثرا از قراردادهای تجاری نشات می گیرد. در قوانین تجارت ویژگی های تجاری در نظر گرفته شده که از آن جمله سرعت اجرا و تضمینات خاصی است که  ذات دعاوی تجاری در مقایسه با دیگر مباحث حقوقی می طلبد و اینکه صرفا شخصی آشنا به قواعد و قوانین حوزه تجارت باشد کافی نیست و لازم است که عملا نیز در حوزه دعاوی تجاری فعالیت داشته باشد.

به همین دلیل است که وکیل دعاوی شرکت ها ی تجاری و بازرگانی آگاه به مقررات و قوانین تجاری  زمانی که به طور تخصصی در زمینه دعاوی تجاری فعالیت می کند و وکالت دعاوی تجاری را زمینه اصلی کار خود قرار داده است علاوه بر اینکه می تواند در مراحل  مذاکرات تجاری و بستن قرارداد که شروع رابطه و پیش بینی وقایع آینده است عملکرد خوبی داشته باشد بلکه می تواند در مطرح کردن یک دعوای تجاری و یا دفاع در یک دعوا موفق عمل کند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *