وکیل فروش مال غیر

وکیل فروش مال غیر

یکی از مهم ترین جرایم حقوقی که علاوه بر مسائل حقوقی باید از طریق دادگاه های کیفری مورد پیگیری قرار بگیرد مربوط به فروش مال غیر و انتقال آن می باشد. از آنجایی که این دعاوی می توانند هم در ذیل دعاوی مالی بگنجند و هم در پرونده های کیفری قرار بگیرد پیگیری آن از طریق یک وکیل خوب مهم ترین چیزی ست که باید اولویت خود قرار بدهید. پیدا کردن وکیل فروش مال غیر به همین علت ، موضوع این مطلب می باشد و قصد داریم در این خصوص اطلاعات مورد نیاز شما را در اختیارتان قرار دهیم.

این صفحه را از دست ندهید و به اطلاعات مورد نیاز خود در مورد وکیل فروش مال غیر دست پیدا کنید.

منظور از وکیل فروش مال غیر چیست ؟

فردی که وکالت فروش و انتقال مال غیر را به دست می گیرد باید بدون شک یک وکیل متخصص و حرفه ای باشد که بتواند به خوبی این پرونده را در دو مورد پیگیری کند و حقوق شما را به شما بازگرداند. این دو حوزه به این شرح می باشد :

  • کیفری : در قدم اول باید در نظر بگیرید که فروش مال غیر یک جرم می باشد و باید در دادگاه کیفری مورد برسی قرار گیرد. در حقیقت این دادگاه کیفری است که حکم فروش مال غیر را تایید کرده و صادر می نماید. اما دریافت حکم از دادگاه های کیفری از دشواری هایی برخوردار می باشد که یک وکیل خوب و کار درست باید آن را مورد پیگیری قرار دهد.
  • حقوقی : فروش مال غیر از ابعاد حقوقی نیز برخوردار می باشد. چرا که در اثنای دعوای فروش مال غیر باید دادخواست تنظیم سند مالکیت و همچنین مطالبه حقوق و خسارات از دست رفته مالک در طول این دوران نیز مطالبه شده و دریافت گردد . به همین علت این دعوا در دادگاه حقوقی نیز ورود پیدا می کند.

همین موارد باعث می شود که دعوای انتقال مال غیر یک دعوای حقوقی – کیفری محسوب شود که اهمیت مراجعه به یک وکیل فروش مال غیر را افزایش می دهد و نمی توان آن را به تنهایی یا به کمک هر وکیلی مورد پیگیری قرار داد.

فروش مال غیر جرم است یا خیر ؟

در قانون مجازات سابق ما که مصوب سال 1308 بوده است فروش مال غیر از مصادیق کلاهبرداری محسوب شده و مجازات کیفری به دنبال دارد. اما این قانون به موجب قانون فعلی قانون مجازات اسلامی در حال حاضر تحت عنوان انتقال مال غیر است که در قانون ما با استناد به مواد قانون تشدید مجازات مرتکبین ارتشا ، اختلاس و کلاهبرداری از مصادیق جرم به شمار می رود و در دادگاه کیفری مورد برسی قرار می گیرد.


Selling other's property

در حقیقت انتقال مال غیر دایره وسیع تری دارد و چه کسی مالی را که صاحب آن نیست به دیگری بفروشد و چه بدون دریافت ثمن مال آن را انتقال دهد بسته به نظر قاضی می تواند از مصادیق این جرم باشد که پرونده آن در دادگاه مربوطه و به کمک یک وکیل فروش مال غیر مورد پیگیری قرار میگیرد.

پس می توان گفت اکثر پرونده هایی که تحت عنوان فروش مال غیر مطرح می شوند در حقیقت انتقال مال غیر نیز محسوب می شوند و می توان آن را جرم به حساب آورد.

وکیل فروش مال غیر پرونده را چگونه پیگیری می کند ؟

بدون شک راهی که وکیل شما برای به نتیجه رساندن این پرونده در پیش می گیرد بسیار پیچیده تر و دشوار تر می باشد اما علی القاعده در روند پیگیری این پرونده باید سه مورد حتما مورد پیگیری قرار بگیرد تا شما به عنوان موکل او دچار ضرر و زیان یا خسارت نشوید :

گرفتن حکم فروش ملکی مال غیر

در ابتدا باید صدور حکم فروش یا انتقال مال و ملک غیر در دادگاه کیفری انجام گیرد که برای اینکار نیاز به اثبات ان و ارکان این جرم مستند به قوانین مجازات اسلامی می باشد. در حقیقت شما برای اینکه بتوانید دو مورد بعدی را پیگیری کنید ابتدا باید به کمک یک وکیل فروش مال غیر اثبات کنید که در قدم اول مالی که متعلق به شما بوده است به غیر فروخته شده است.

ارکانی که برای گرفتن حکم فروش و انتقال مال غیر نیاز به اثبات ان دارید به این شرح می باشد :

  • عنصر قانونی : این عنصر در مواد قانون تشدید مجازات مرتکبین ارتشا ، اختلاس و کلاهبرداری و مستند به رای وحدت رویه 594 که در آذر ماه سال 1371 صادر شده است انتقال مال غیر جرم می باشد.
  • عنصر مادی : در این عنصر باید اثبات شود که یک مال ( یعنی ارزش داشته باشد مانند ملک) توسط کسی که مالک نیست به دیگری انتقال یافته است.
  • عنصر معنوی : برای جرم بودن این اعمال باید اثبات شود که فرد با سوء نیت و با علم به انتقال مال غیر در حال انجام این اعمال است.

فراموش نکنید حتی اگر فرد به دلیل فقدان هر یک از این عناصر مانند عنصر معنوی مجرم شناخته نشود همچنان یک وکیل ملکی انتقال مال غیر می تواند اموال شما را به شما بازگرداند و خسارات ناشی از این انتقال را مطالبه کند.

وکیل فروش مال غیر

پس گرفتن ملک و بازگرداندن آن به صاحب اصلی

اهمیت گرفتن حکم فروش مال غیر در این است که پس از آن بتوانید سند مالکیت به نام خود بگیرید و ملک را به خود برگردانید در غیر این صورت گرفتن حکم چه فایده ای خواهد داشت ؟ بدون شک هیچ  ! اگر در همان دادگاه وکیل فروش مال غیر شما دادخواست بر این مبنا ثبت نکند شما مجبور خواهید بود دوباره این دادخواست را ثبت کنید که نه تنها مدت زمان زیادی به طول می انجامد بلکه دوباره کاری خواهد بود و هزینه های زیادی برای شما به وجود می آورد.

گرفتن خسارات ناشی از آن

در آخر شما در نتیجه جرمی یا اعمالی که فرد انتقال دهنده در مقابل شما انجام داده است خساراتی را متحمل شده اید. برای مثال هزینه هایی برای دادگاه پرداخت کرده اید یا در این زمان نمی توانستید از منافع ملک خود استفاده کنید و بدیهی است که وکیل ملکی برای فروش مال غیر این خسارات را نیز باید مطالبه کند و طرف مقابل نیز مستلزم به پرداخت این اموال می باشد.

پس فراموش نکنید وکیل خوب برای فروش ملکی مال غیر وکیلی است که در ذیل تسریع دریافت حکم شما این سه مورد را نیز مورد پیگیری قرار دهد. اگر به دنبال یک وکیل ملکی فروش مال غیر می گردید می توانید از موسسه حقوقی عدل و حق نیز کمک بگیرید و ضمن انجام مشاوره ملکی یا کیفری با یک وکیل خوب در زمینه فروش مال غیر مشورت کنید و اطلاعات مورد نظر خود را به دست بیاورید.

حق الوکاله وکیل فروش مال غیر در تهران

بدون شک می دانید که پیگیری این پرونده ها از پس یک فرد عادی به سختی بر میاید و امکان شکست در آن بسیار بالا می باشد. به همین علت می دانیم که وکیل داشتن علی الخصوص در این پرونده ها کمی ضروری می باشد. اما هزینه گرفتن یک وکیل خوب در تهران چقدر می باشد ؟ تعیین این هزینه از فاکتور هایی نشئت می گیرد که مهم ترین آن به این شرح می باشد :

  • سختی پرونده شما
  • شهرت وکیل شما
  • ارزش و حساسیت پرونده
  • تعداد خواسته های مورد مطالبه و پیگیری

با این وجود فراموش نکنید در صورتی پیروزی در پرونده شما می توانید هزینه های وکیل فروش مال غیر را از فرد محکوم دریافت نمایید.

وکیل ملکی فروش مال غیر

بهترین وکیل ملکی فروش مال غیر

ما در این مطلب سعی کردیم تا نکات ضروری و مهم را در خصوص وکیل برای فروش مال غیر در اختیار شما قرار دهیم. در آخر این مطلب اگر به یک وکیل خوب در این زمینه نیاز داشتید می توانید از موسسه حقوقی عدل و حق یکی از بهترین موسسه های حقوقی در تهران کمک بگیرید.

البته ابتدا یک مشاوره حقوقی ملکی در این موسسه انجام دهید و اطلاعات مورد نظر خود را به دست بیاورید و سپس در صورت تمایل از گروه متخصص وکلا ما در این زمینه کمک بگیرید.

امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده باشد.

 

4.3/5 - (8 امتیاز)

هزینه وکیل فروش مال غیر چقدر می باشد ؟

بر اساس سختی و ارزش پرونده شما این هزینه ها می تواند متفاوت باشد.

چگونه با یک وکیل خوب ملکی برای فروش مال غیر در تهران تماس بگیریم ؟

شما می توانید با تماس با موسسه حقوقی عدل و حق با بهترین وکیل در این زمینه مشورت کنید.

پیگیری پرونده های فروش مال غیر چقدر طول می کشد ؟

بر اساس سختی پرونده شما و البته تخصص وکیل زمان به نتیجه رسیدن پرونده در زمان متفاوتی رخ می دهد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *