وکیل انحصار وراثت افراد خارج از کشور

انحصار وراثت ایرانیان خارج از کشور

ارث یکی از مهم ترین موضوعات حقوق نه تنها کشور ما بلکه کل دنیا می باشد که  هر کشوری برای انحصار وراثت قوانین مربوط به خود را دارد و تبعه افراد آن کشور از همان قانوان برای رسیدگی به وضعیت ارث خود تبعیت می کنند. پس وضعیت انحصار وراثت افراد خارج از کشور نیز مطابق با قوانین ایران صورت می گیرد. ما در این مطلب سعی کرده ایم تا در مورد قوانین انحصار وراثت برای ایرانیان خارج از کشور اطلاعات مورد نیاز شما را در اختیارتان قرار دهیم.

شما نه تنها می توانید از طریق این صفحه به کسب اطلاعات در مورد افراد خارج از کشور بپردازید بلکه می توانید با انجام مشاوره با وکیل انحصار وراثت افراد خارج از کشور از طریق موسسه حقوقی عدل و حق نیز به بسیاری از سوالات خود دست پیدا کنید.

پس با ما همراه باشید.

انحصار وراثت افراد خارج از کشور چگونه است ؟

وقتی صحبت از انحصار وراثت افراد خارج از کشور می شود این سوال مطرح می شود که چه کسی مد نظر قرار می گیرد ؟ کسی وفات یافته خارج از کشور می باشد یا ورثه او خارج از کشور می باشد ؟ در این صورت مراحلی که باید طی کنید بدون شک متفاوت می باشد و به همین علت ما این مطلب را به دو قسمت تقسیم کرده ایم و دو حالت را مورد برسی قرار داده ایم :

1.افرادی که در خارج از کشور هستند و اکنون فوت شدند. (ورثه آن ها داخل ایران می باشد.)

اگر متوفی خارج از ایران وفات یافته است و ورثه او داخل ایران است برای تقسیم ترکه و انحصار وراثت در ایران ابتدا باید گواهی فوت را دریافت کرد تا مراجع ذی صلاح ایران بر اساس قوانین اقدام به تقسیم ترکه نماید. این گواهی طبیعتا باید از طریق کنسول گری ایران در کشور مقصد به کشور ما اعلام شود و ترجمه آن در ایران به ورثه او تقدیم شود. در نتیجه شما باید از سفارت یا کنسول گری ترجمه گواهی فوت را در ایران دریافت و برای انحصار وراثت افراد خارج از کشور اقدام نمایید.

مراحل انحصار وراثت برای وفات خارج از کشور

  1. ابتدا باید مدارکی را که در ادامه به شما خواهیم گفت را شورای حل اختلاف ببرید.
  2. در مرحله باید وراث تایید شوند. برای اینکار باید سه نفر که تمامی وراث را میشناسند تعیین و در این دادگاه امضا نمایند.
  3. در صورت وجود وارث دیگر باید در روزنامه کثیر الانتشار اعلامیه ثبت شود.
  4. سپس مالیات بر ارث شما مشخص می شود و باید اقدام به پرداخت آن نمایید.
  5. به همراه رسید مالیات باید مجددا به شورای حل اختلاف مراجعه کنید.
  6. درخواست انحصار وراثت را ثبت نمایید.
  7. به همراه حکم شورا به مراجع رسمی برای انتقال رسمی مراجعه نمایید.

وکیل انحصار وراثت ایرانیان خارج از کشور

مدارک مورد نیاز برای انحصار وراثت افراد خارج از کشور

  • مدارک شناسایی وراث
  • وکالتنامه در صورت انتساب وکیل
  • گواهی فوت
  • کارت ملی و شناسنامه تمامی وراث
  • وصیت نامه در صورت وجود
  • استشهادیه انحصار وراثت

البته بهتر است با یک وکیل انحصار وراثت افراد خارج از کشور نیز مشورت نمایید تا به لیست مدارک کامل دست پیدا کنید.

2.وراثی که در خارج از کشور هستند

اما حالت دیگری که مطرح می باشد این است که شما به عنوان وارث در خارج از ایران می باشید نیاز به کسی دارید تا انحصار این اموال را در ایران به دست بگیرد و به عنوان نمانده شما اولا اموال شما را دریافت و دوما به اسم شما ثبت نماید. برای اینکار دو راه وجود دارد :

  1. به ایران مراجعه کنید که طبیعتا به علت مدت زمان زیادی که به طول می انجامد به هیچ عنوان منطقی نیست.
  2. انتخاب وکیل در ایران که در این صورت شما بدون حضور در ایران می توانید کار های انحصار وراثت را از دور پیگیری کنید.

البته برای گرفتن وکیل انحصار وراثت افراد خارج از کشور نیاز نیست وکیل دادگستری بگیرید و یک فرد مورد اعتماد نیز می تواند این کار را برای شما انجام دهید. اما از آنجایی که یک وکیل ارث به تمامی قوانین انحصار وراثت ایران مسلط است ما به شما پیشنهاد می کنیم که از یک وکیل دادگستری کمک بگیرید تا با خیالی راحت به انحصار وراثت بپردازید.

برای وکالت انحصار وراثت از خارج از کشور به کجا مراجعه کنیم ؟

به منظور دادن وکالتنامه به فرد معتمد خود در ایران کافیست از طریق مراحل زیر اقدام نمایید :

  • ابتدا باید به سامانه کنسول گری ایران یعنی سامانه میخک مراجعه کنید و در آنجا ثبت نام نمایید. (برای مشاهده این سایت بر روی این لینک کلیک کنید)
  • اطلاعات خود را به طور کامل تکمیل نمایید و کنسول گری محل زندگی خود (کشور سکونت) را انتخاب نمایید.
  • به قسمت تنظیم وکالتنامه بروید و وکالتنامه مورد نظر خود را تنظیم کنید. (برای تنظیم متن آن با یک وکیل حقوقی مشورتی کنید.)

مدارک مورد نیاز برای انحصار وراثت ایرانیان خارج از کشور

  • شناسنامه
  • کارت ملی
  • شناسنامه و کارت ملی وکیل
  • استشهادیه وراثت

به شما پیشنهاد می کنیم برای اینکه از تکمیل بودن مدارک خود در هر دو حالت فوق با یک وکیل ارثیه مشورت نمایید تا از اتلاف وقت جلوگیری نمایید. اگر هم نمی توانید یک وکیل خوب برای مشاوره در این زمینه پیدا کنید کافیست با موسسه حقوقی عدل و حق تماس بگیرید و به صورت غیر حضوری و از طریق واتسپ با یک موسسه خوب در این زمینه مشورت نمایید.

وکیل انحصار وراثت افراد خارج از کشور

موسسه حقوقی عدل و حق را برای دریافت پاسخ سوال های خود از دست ندهید.

مرجع صالح برای انحصار وراثت ایرانیان خارج از کشور

در طول این مطلب سعی کردیم تا حدودی در مورد مرجعی که برای انحصار وراثت افراد خارج از کشور باید به آن مراجعه کنید را ذکر کنیم اما در این مطلب نیز سعی می کنیم تا نگاهی دقیق تر به آن داشته باشیم و دقیقا آن هارا بیان کنیم.

  • کنسول گری : شما برای دریافت گواهی فوت و یا دادن وکالتنامه به وکیل خود باید به کنسول گری ایران و یا کشور محل سکونت متوفی مراجعه نمایید. هرچند در خصوص دادن وکالتنامه باید به صورت غیر حضوری از طریق سامانه میخک اقدام کنید.
  • شورای حل اختلاف : قسمتی از انحصار وراثت در صلاحیت شورای حل اختلاف می باشد. شورای حل اختلاف صالح برای انحصار وراثت از خارج از کشور ، شورایی می باشد که اخرین محل سکونت متوفی در آن قرار داده شده است.
  • اسناد رسمی : در آخر بدیهی است که برای انتقال رسمی باید به دفاتر ثبت اسناد رسمی مراجعه نمایید که حوزه خاصی صلاحیت ندارد و شما می توانید به دفاتر نزدیک محل زندگی خود مراجعه نمایید.

این حوزه ها به موجب قانون می باشد و بدیهی است که ثبت درخواست در مرجع دیگری غیر ممکن بوده و رد می شود پس حتما این موضوع را به خاطر داشته باشید.

هزینه انحصار وراثت افراد خارج از کشور

هرچند به طور کامل نمی توان این هزینه ها را پیش بینی کرد اما مهم ترین هزینه هایی که باید در نظر داشته باشید به این شرح می باشد :

  • مالیات بر ارث
  • هزینه ثبت درخواست در مراجع ذی صلاح
  • هزینه انتشار نام وراث مجهول در روزنامه
  • هزینه تنظیم وکالتنامه و ثبت آن
  • هزینه گرفتن وکیل (در صورتی که وکیل دادگستری می گیرید.)

وکیل انحصار وراثت افراد خارج از کشور

تا اینجا این مطلب ما سعی کردیم تا اطلاعات مورد نظر شما را در مورد انحصار وراثت ایرانیان خارج از کشور در اختیار شما قرار داده باشیم اما بدیهی است که موضوعات کاملا حقوقی می باشد و ممکن است سوالات زیادی برای شما به وجود بیاورد. به همین علت ما پیشنهاد می کنیم که صفر تا صد این موضوع را به یک وکیل بسپارید. 

علی الخصوص اگر شما با یک مشکل در انحصار وراثت رو به رو شده اید بدون شک می دانید که به عنوان کسی که در خارج از کشور حضور دارد یا حتی به عنوان وراث در ایران تخصص و کنترل لازم را بر روی این وضع ندارید بهتر است از وکیل متخصص ارث در این زمینه کمک بگیرید.

اما در صورتی که نیاز به وکیل ندارید ما پیشنهاد می کنیم به مشاوره ارثی بپردازید و به همه سوالات خود پاسخ دهید. این مشاوره را می توانید به صورت حضوری و غیر حضوری دریافت نمایید.

وکیل انحصار وراثت ایرانیان خارج از کشور

سخن پایانی

همانطور که می دانید ارث یکی از بدیهی ترین حقوقی است که در تمام دنیا به رسمیت شناخته شده است و شما به عنوان یک ایرانی در هر کجای دنیا که باشید برای انحصار وراثت تابع قوانین ایران می باشید. به همین علت ما سعی نمودیم تا در این مطلب در مورد انحصار وراثت افراد خارج از کشور اطلاعات کامل را در اختیار شما قرار دهیم.

امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده باشد و از آن بهره مند شده باشید.

 

4.4/5 - (14 امتیاز)

چگونه با یک وکیل برای انحصار وراثت افراد خارج از کشور مشورت کنیم ؟

به کمک این مطلب می توانید به صورت غیر حضوری با وکیل انحصار وراثت برای ایرانیان خارج از کشور صحبت کنید.

برای دادن وکالت نامه از خارج از کشور به کجا مراجعه کنیم ؟

سامانه کنسول گری ایران یا همان سامانه میخک جاییست که باید به آن مراجعه کنید.

هزینه مشاوره با وکیل انحصار وراثت افراد خارج از کشور چقدر می باشد ؟

با موسسه حقوقی عدل و حق برای کسب اطلاعات در مورد مشاوره با وکیل انحصار وراثت ایرانیان خارج از کشور تماس بگیرید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *