نمونه دادخواست اثبات مالکیت با سند عادی یا قولنامه

نمونه دادخواست اثبات مالکیت با قولنامه

یکی از سخت و ترین دشوار ترین اموری که ممکن است هر یک از ما با آن رو به رو شویم این است که برای مالکیت خود بر اموال نیاز به دلایل اثبات و طرح دعوا داشته باشید. هرچند که مالکیت بدیهی ترین امر برای املاک خود می باشد اما گاهی همین مورد نیز به اثبات نیاز دارد که هر کسی را به مراجع قانونی می کشاند. اگر دادخواست اثبات مالکیت با سند عادی یا قولنامه انجام شود ، می توان گفت که کار شما دشوار تر نیز می باشد ! به همین علت است که ما در این مطلب قصد داریم تا با قرار دادن نمونه دادخواست اثبات مالکیت با قولنامه یا سند عادی به شما در طی کردن این مسیر کمک کنیم.

برای مشاهده نمونه دادخواست اثبات مالکیت با قولنامه یا سند عادی با ما در این مطلب همراه باشید. همچنین خوب است بدانید که شما می توانید از طریق تماس با گروه حقوقی عدل و حق از طریق تیم حرفه ای این موسسه حقوقی به تنظیم دادخواست اثبات مالکیت با سند عادی بپردازید.

با ما همراه باشید می توانید جهت کسب اطلاعات لازم با بهترین وکیل ملکی عدل و حق صحبت کنید کافیست تماس حاصل نمایید.

نمونه دادخواست اثبات مالکیت با سند عادی و الزام به تنظیم سند رسمی

یکی از مواردی که در تنظیم این نمونه دادخواست باید خیلی به آن توجه کنید ، درخواستی که ذیل اثبات مالکیت از دادگاه می کنید. متاسفانه طبق قوانین ما دادگاه فقط مطابق درخواست های شما حکم می دهد و چیزی اضافه تر دستور نمی دهد. به همین علت است که شما در ذیل دادخواست اثبات مالکیت با قولنامه باید از دادگاه درخواست الزام به تنظیم سند عادی را نیز داشته باشید. چرا که در غیر این صورت برای دریافت سند رسمی باید دادخواست الزام به تنظیم سند رسمی را به طور جداگانه تقدیم کنید که هم هزینه بیشتری برای شما به همراه دارد و هم وقتتان را تلف می کند !

به همین علت از درخواست الزام به تنظیم سند در ذیل دادخواست اثبات مالکیت با سند عادی یا قولنامه غافل نشوید.

در ادامه این مطلب نیز می توانید برخی از نمونه های دادخواست اثبات مالکیت با سند عادی یا قولنامه را مشاهده کنید.

ادخواست اثبات مالکیت با سند عادی یا قولنامه

نمونه دادخواست اثبات مالکیت با سند عادی 1

بسم تعالی

خواهان :

خوانده :

وکیل یا نماینده قانونی :

خواسته یا موضوع بهای آن :

(در اینجا باید اطلاعات دقیق به طور کامل ذکر شود.)

دلایل و ضمایم :

(در این قسمت از فرم باید مدارک مورد نظر خود را به صورت تیتر وار ذکر نمایید.)

شرح خواسته :

ریاست محترم دادگاه حقوقی …

با سلام احتراما به استحضار می رساند، اینجانب خواهان …………… متولده از …………. مورخ ………….، در تاریخ … اقدام به خرید ملک مورد مذکور، به شماره ثبتی … ..فرعی از اصلی …، واقع در بخش… استان ……… شهرستان …………. از خوانده ……………. نموده و ثمن معامله را نیز به طور کاملا از طریق ……………..(ذکر شیوه پرداخت . رسید پرداخت در ذیل دادخواست تقدیم شود) پرداخت نمودم. با این وجود ، از مورخ ……… تا حالا ، ملک موصوف، توسط خوانده، غصب شده و به تصرف اینجانب در نیامده است.

از آنجا که سند رسمی، میان اینجانب و خوانده تنظیم نشده و تنها مستند مالکیت بنده، بیع نامه ارائه شده در ذیل دادخواست می باشد، فلذا از ریاست محترم دادگاه درخواست اثبات مالکیت به استناد این قولنامه و سپس، خلع ید خوانده از ملک مورد ادعا، و همچین الزام به تنظیم سند رسمی ، خسارات ناشی از غصب اموال اینجانب را استدعا دارم.

امضا.

نمونه دادخواست اثبات مالکیت با قولنامه یا بیع نامه 2

خواهان : خانم / آقا

خوانده : خانم / آقا

وکیل یا نماینده قانونی: …….. (در صورت داشتن وکیل، نام و نام خانوادگی و مشخصات وکیل به همراه شماره وکالت به طور دقیق ذکر شود)

خواسته یا موضوع و بهای آن: صدور حکم مالکیت اینجانب نسبت به یک قطعه زمین دارای پلاک ثبتی . . . بخش . . . شهرستان . . . با احتساب کلیه خسارات دادرسی مقوم بر دادرسی به ریال ، خسارات ناشی از غصب مال ، تحویل مبیع و الزام به تنظیم سند رسمی

دلایل و منضمات دادخواست:

  • بیع نامه یا قولنامه
  • استشهاد شهود
  • رسید های پرداختی بانک
  • و…

(هر مدرکی که دال بر مالکیت شما می باشد باید در این قسمت قرار گیرد)

شرح دادخواست :

سلام با احترام به استحضار می رساند:

  • اینجانب در سال ……… مورخ ……….یک قطعه زمین به مساحت . . . دارای پلاک ثبتی . . . واقع در بخش . . . شهرستان . . . را به بیع نامه از خوانده خریداری کرده و کل ثمن معامله را بر اساس توافق به نامبرده پرداخت نموده ام. (شیوه پرداخت ذکر شود)
  • پس از انجام معامله و در تاریخ تحویل ملک خوانده زمین مذکور را به تصرف اینجانب…………. متولد……. مورخ ………….. درآورد و که بنده به استناد به مواد قانون مدنی اقدام به دخل و تصرف در آن و ساخت و احداث بنا شده ام که در هم اکنون ملک اینجانب بوده است.
  •  با توجه به این که در زمان اعتقاد عقد بیع آقایان و خانم ……………………………….. به عنوان شاهد حضور داشته  و در حال حاضر خوانده عقد بیع و فروش زمین را به اینجانب را منکر شده است ضمن دعوت از شهود محترم و محترمه مستندا به مواد قانون مدنی و قانون آیین دادرسی  از ریاست محترم دادگاه  صدور حکم اثبات معامله فی مابین اینجانب و آقای ………در خصوص یک قطعه زمین دارای پلاک ثبتی . . . با احتساب کلیه خسارات قانونی ناشی از دادرسی به ریال ، الزام به تنظیم سند رسمی را استدعا دارم.

امضا

باید در نظر داشته باشید که تمامی نمونه دادخواست اثبات مالکیت با قولنامه یا سند عادی که فوقا برای شما قرار داده ایم به صورت پیشفرض و راهنمایی می باشد. به همین علت به شما پیشنهاد می کنیم برای نوشتن دادخواست دقیق از یک وکیل ملکی خوب کمک بگیرید.

خوب است بدانید شما از طریق لینک زیر می توانید به نمونه دادخواست های دیگر برای اثبات مالکیت با سند عادی و قولنامه نیز دسترسی داشته باشید.

دانلود نمونه دادخواست

4/5 - (17 امتیاز)

در دادخواست اثبات مالکیت با سند عادی یا قولنامه چه مطالباتی قابل مطالبه است ؟

خسارات ناشی از غصب و دادرسی ، تنظیم به سند رسمی و ... باید مطالبه شود.

دادخواست اثبات مالکیت با سند عادی یا قولنامه به کدام دادگاه تقدیم می شود؟

باید دادخواست اثبات مالکیت را به دادگاه حقوقی تقدیم کنید.

چگونه دادخواست اثبات مالکیت را با سند عادی یا قولنامه تنظیم کنیم ؟

شما برای تنظیم دادخواست می توانید از نمونه های این صفحه یا از یک وکیل ملکی خوب کمک بگیرید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *