نمونه شکایت از تامین اجتماعی به دیوان عدالت اداری

نمونه شکایت از تامین اجتماعی به دیوان عدالت اداری

تامین اجتماعی یکی از مهم ترین اداراتی می باشد که امروزه با کارمندان و کارگران زیادی سر و کار دارد که بدیهی می باشد این حجم از رابطه که با مردم زیادی از جامعه شکل گرفته است مشکلات و دعاوی ای را نیز به وجود می آورد که باعث می شود به شکایت از این اداره بپردازید. برای شکایت از این اداره باید بسته به پرونده خود عمل کنیم اما ما در این مطلب نمونه شکایت از تامین اجتماعی به دیوان عدالت اداری را قرار می دهیم که در نوشتن و نگارش این شکواییه بهتر و راحت تر عمل کنید. همچین در ادامه رای صادره از دیوان عدالت اداری را در خصوص شکایت از تامین اجتماعی ضمیمه کرده ایم.

با ما همراه باشید می توانید برای کسب اطلاع از فرایند و نحوه شکایت نیز از مشاوره حقوقی عدل و حق بهره مند شوید کافیست با شماره درج شده در صفحه سایت تماس گیرید.

برای شکایت از تامین اجتماعی کجا برویم ؟

به طور کلی برای شکایت از ادارات یک مرجع قضایی خاص تشکیل شده است که از آن با نام دیوان عدالت اداری یاد می شود. از این رو از هر نهاد اداری قصد شکایت داشته باشید باید به دیوان عدالت اداری مراجعه کنید که تامین اجتماعی یکی از متداول ترین اداراتی می باشد که در این زمینه مورد جستجو قرار میگیرد.

از این رو اگر می خواهید از این اداره شکایت کنید باید شکواییه خود را به دیوان عدالت ببرید که ما نمونه هایی از شکایت از تامین اجتماعی به دیوان عدالت اداری را در این مطلب برای شما قرار داده ایم که می توانید از آن بهره مند شوید.

نمونه شکایت از تامین اجتماعی به دیوان عدالت اداری

نمونه شکایت از تامین اجتماعی به دیوان عدالت اداری (1)

بسمه تعالی

ریاست محترم دیوان عدالت اداری

با سلام و عرض ادب

اینجانب …… فرزند ….. متولد …. به شماره ملی ….. و پدر و سرپرست خانواده ای متشکل از 4 نفر هستم که برای تامین نیاز های معیشتی زندگی با شرایطی دشوار و سخت ، در استان …… در شهر …. مشغول به کار می بود. شرایط راه و سختی مسیر موجب گشته است تا به موجب تصادف رانندگی سرویس محل با مشکلات جسمی و عدم امکان حضور در محل مواجه شوم که مدارک پزشکی آن ضمیمه دادخواست شده است. همچنین پس از انجام درمان های مربوطه مطابق به نظر پزشکان دچار 20 درصد از کار افتادگی شده ام که با وجود داشتن مدارک پزشکی کامل تامین اجتماعی غیبت و عدم حضور این جانب را غیر موجه دانسته است و از کار تعلیق گشته ام. همچنین بیمه هزینه های درمانی اینجانب را نیز مورد پذیرش قرار نداده است. لذا تقاضامندم اقدامات لازم را جهت پیگیری موضوع و احقاق حقوق تضییع شده بنده را به جای آورید.

با تشکر و تقدیم احترام فراوان

نمونه شکایت از تامین اجتماعی به دیوان عدالت اداری (2)

بسمه تعالی

ریاست محترم دیوان عدالت اداری

با سلام و احترام

به استحضار می رساند اینجانب …. فرزند …. به شماره ملی …… با 16سال سابقه خدمت تمام وقت و احسن در سازمان تامین اجتماعی به عنوان ………. به وظایف خود به طور کامل عمل نموده ام. اما ایجاد عارضه جسمی و به تبع روحی موجب گشته است ، این جانب توانایی حضور در محل خدمت را به مدت 25 روز را نداشته و این مدت زمان را صرف انجام روند درمانی مربوطه و بهبود روحیات روانی خود داشته ام.گزارشات و شرح مربوط به روند درمانی بیماری جسمی و روحی اینجانب تقدیم سازمان تامین اجتماعی ….  گردیده است، اما متاسفانه عدم حضور این جانب در محل کار در مدت مذکور ، غیر موجه اعلام شده است و طبق رای شماره …. مورخ ….. هیئت تجدید نظر رسیدگی به تخلفات اداری شعبه ………. که در پرونده ضمیمه شده است از کار برکنار شده ام.فلذا با توجه به مدارک ضمیمه و مشکلات معیشتی که به دلیل عدم امکان پرداختن به کار تخصصی اینجانب برای خود وجود آمده است، تقاضا دارم جهت احقاق حقوق تضییع شده اینجانب دستور به اقدامات لازمه صورت گیرد.

مدارک مذکور به تعداد …. برگ جهت استحضار به پیوست آمده است.

نمونه شکایت از تامین اجتماعی به دیوان عدالت اداری (3)

مشخصات طرفين
نام و نام خانوادگي
نام پدر
شغل
اقامتگاه
شاكي
وكيل شاكي آقا/خانم

طرف شكايت  بیمه تامین اجتماعی

موضوع شكايت : مطالبه خسارات و هزینه های درمانی از بیمه تامین اجتماعی

شرح شكايت و دلايل و مستندات :

احتراماً شرح شکایت این است اینجانب ………… متولد……….. شهر…………….. شهرستان…………… به شماره ملی……………. کارگر بخش ………  به موجب آسیب وارد شده به استخوان ساعد دست راست که در حین کار متوجه بنده شده است دچار از کار افتادگی به مدت 45 روز و همچنین متحمل خسارات درمانی فراوان شده ام که فیش واریزی بیمارستان و هزینه های درمانی ضمیمه گشته است. با وجود درخواست از بیمه تامین اجتماعی برای جبران خسارات های ناشی از بیکاری حتی هزینه های درمان نیز پرداخته نشده است. لذا اینجانب با استناد به مدارک  فتوکپی پزشکی قانونی ارائه شده و نامه کارفرما در پیوست این دادخواست دریافت خسارت های ناشی از از کار افتادگی و پرداخت هزینه های درمانی را دارد.

با تشکر و تجدید احترام

نمونه شکایت از تامین اجتماعی به دیوان عدالت اداری

دانلود PDF نمونه رای شکایت از تامین اجتماعی به دیوان عدالت اداری

علاوه بر نمونه های فوق خوب است بدانید که شما می توانید از طریق کلیک بر روی لینک زیر به نمونه رای شکایت از تامین اجتماعی را به صورت فایل پی دی نیز دانلود کنید.

دانلود نمونه رای شکایت

سوالات متداول در خصوص شکایت از تامین اجتماعی به دیوان عدالت اداری

در آخر خوب است بدانید که ما در این مطلب سعی کرده ایم تا به برخی از سوالات اساسی شما در این خصوص نیز پاسخ دهیم پس با ما همراه باشید.

شکایت از تامین اجتماعی به دیوان عدالت اداری حاوی چیست ؟

شما باید در دادخواست خود این موارد را تعیین کنید :

  • اطلاعات کامل هویتی
  • شغل خواهان
  • محل اقامت خواهان
  • وکیل و شماره وکالت او
  • شرح کامل دادخواست
  • شرح مستندات و ضمائم و دلایل + مدارک
  • امضاء
  • ذکر گواهی شدن امضا شاکی

آیا برای شکایت از تامین اجتماعی به دیوان عدالت اداری به وکیل نیاز داریم ؟

اگر پرونده شما از دشواری های خود برخوردار است و در خصوص آن اطلاعات کامل را ندارید خوب است که به وکیل متخصص در این زمینه مراجعه کنید. همچنین برای پیگیری این پرونده در خود دیوان نیز یک وکیل خوب می تواند دفاعیات بهتری داشته باشد.

برای شکایت از تامین اجتماعی به دیوان عدالت اداری به کدام وکیل مراجعه کنیم ؟

وکیلی در حوزه شکایت از تامین اجتماعی تخصص دارد همان وکیل دیوان عدالت اداری می باشد.

آیا برای تنظیم نمونه شکایت از تامین اجتماعی به دیوان عدالت اداری باید به وکیل مراجعه کنیم ؟

خوب است بدانید که تنظیم شکواییه باید بسیار دقیق باشد چرا که کوچک ترین خطا در طرح این دعوا می تواند موجب برهم خوردن کل دعوا و رد شدن شکایت شما می باشد پس خوب است که از یک وکیل دیوان عدالت اداری کمک بگیرید.

سخن آخر در خصوص نمونه شکایت از تامین اجتماعی به دیوان عدالت اداری

ما در این مطلب سعی کردیم که هر آنچه در خصوص شکایت از این اداره نیاز داشتید را در اختیارتان قرار دهیم و همچنین نمونه شکایت از تامین اجتماعی برای دیوان عدالت اداری را نیز در اختیار شما قرار دهید. امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده باشد و از آن نهایت استفاده را برده باشید و هم اکنون بتوانید شکایت مد نظر خود را تقدیم کنید.

4.5/5 - (15 امتیاز)

نمونه شکایت از تامین اجتماعی به دیوان عدالت اداری را از کجا دانلود کنیم ؟

به کمک این صفحه نمونه شکایت از تامین اجتماعی به دیوان عدالت اداری را دانلود و مشاهده کنید.

آیا برای نوشتن نمونه شکایت از تامین اجتماعی به دیوان عدالت اداری به وکیل نیاز داریم ؟

یک وکیل تخصصی دیوان عدالت اداری به مراتب بهتر نمونه شکایت از تامین اجتماعی به دیوان عدالت اداری را تنظیم می کند.

چگونه با یک وکیل دیوان عدالت اداری صحبت کنیم ؟

این صفحه می تواند در پیدا کردن بهترین وکیل دیوان عدالت اداری در تهران به شما کمک کند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *