وکیل مهاجرت بین المللی

وکیل مهاجرت کیست و چه وظایفی دارد؟

درباره وکیل مهاجرت بین المللی باید بگوییم که چطور این توانایی وجود دارد که یک وکیل مهاجرت قابل اطمینان را  در زمینه وکیل مهاجرت بین المللی پیدا کرد؟ آیا در کشور ما ایران وکیل مهاجرت وجود دارد؟ در طی روز اشخاص زیادی برای انجام کارهای بین المللی خودشان از جمله مهاجرت که این روزها بخش مهمی را در بر گفته است به یک وکیل مهاجرت با تجربه نیازمند هستند.

کسانی که قصد مهاجرت کردن به کشورهای دیگر را دارا می باشند برای انجام کارهای حقوقی خود احتیاج به افرادی  دارند که به کارهای سفارت ها تسلط کافی داشته باشد. انتخاب یک وکیل مهاجرت مناسب این توانایی را دارد که در آینده شما، اثرات زیادی داشته باشد.

وکیل
نیاز به گرفتن مشاوره از یک وکیل مجرب دارید؟ برای مشاوره با ما تماس بگیرید

مهاجرت چیست و وکیل مهاجرت بین المللی چه کسی است؟

مهاجرت به معنی جابه جایی اشخاص از منطقه ای به منطقه دیگر است. در ایران و در عرف این روز ها مهاجرت به عبارتی اطلاق می شود که افراد این توانایی را داشته باشند که از یک کشور به کشور دیگری نقل مکان کنند. مهاجرت از شهری به شهر دیگر این توانایی را ندارد که عنوان وکیل مهاجرت را در بر بگیرد. جابه جایی از کشوری به کشور دیگر می باشد که منشا پیدایش حقوق و تکلیف ها می باشد.

آیا می دانید که در سال های اخیر درباره موضوع وکیل مهاجرت بین المللی قشر تحصیلکرده بیشتر به دلایل مختلف ایران را به قصد زندگی در کشورهای دیگر ترک کرده اند و این پدیده به قدری در چندین سال ها اخیر زیاد بوده است که در این سال ها ایران از نظرمهاجرت نخبگان در رتبه نخست قرار داشته است.

دلیل های مهاجرت این توانایی را دارد طیف زیادی را شامل شود. سال های بی شماری است که اشخاص به دللیل های مختلف مثل بیکاری، شرایط سیاسی، اقتصادی، یافتن رژیم سیاسی مطلوب خود مهاجرت را بر می گزینند. تحصیل کرده ها و کسانی که علاقه  به تحصیل به دلیل های کیفیت بهتر تحصیل در بعضی از دانشگاه ها به کشورهای مختلف مهاجرت می کنند تا این توانایی را داشته باشند در دانشگاه ها و با شرایط تحصیلی بهتری درس خود را ادامه دهند.

این موضوع را خوب می دانیم بیشتر کشورها شرایط اقتصادی سیاسی و تحصیلی مناسب تری دارند و اشخاص این توانایی را دارند با کیفیت بالاتری در آن ها زندگی کنند، مهاجرت به علت رسیدن به کیفیت های بالاتری از زندگی هم می باشد.

بیشتر بخوانید : شکایت بین المللی

وکیل مهاجرت بین المللی

 

نکته های جالب توجه درباره وکیل مهاجرت بین المللی

البته باید به این موضوع توجه کنیم که مهاجرت کار راحتی نیست و شخصی که وارد کشور جدیدی با شرایط جدید می شود سختی هایی را نیز باید پشت سر بگذارد. وفق خوردن با محیط جدید شرایط آسانی ندارد و امکان دارد که وارد کشوری شوید که شرایطش با شما سازگاری نداشته باشد و بعضی وقت ها هم برعکس این قضیه اتفاق بیافتد. همیشه مهاجرت به نفع مهاجرکنندگان نمی باشد بلکه این توانایی را دارد که برای کشور مقصد هم سود اقتصادی و نیروی کار مناسب فراهم کند. که این نیروهای کار این توانایی را دارند بسیار ارزانتر برای کشور مورد نظر کار کنند.

در اصل مهاجران زمانی که تصمیم به مهاجرت می گیرند این موضوع را می دانند که باید با تلاش  فراوان در کشور مقصد کار را ادامه دهند. از این جهت درباره وکیل مهاجرت بین المللی همه ی فکر و انرژی خود را در آن کشور بکار می گیرند که این خود بسیار برای کشور مقصد مفید می تواند باشد.

از طرفی دیگر ورود نیروهای عملی برجسته از کل دنیا به کشورهای مختلف می تواند برای کشور مقصد نتایج ارزشمندی را به بار بیاورد. اینکه تعداد قابل توجهی از نخبگان و ایده پردازان و مخترعین مبتکر وارد کشوری می شوند می توانند سطح کیفی آن کشور را چه در زمینه های عملی و چه در زمینه های کاری بهتر کند.

خطرهای احتمالی منع ورود اشخاص این روزها بیشتر شده است. درباره موضوع وکیل مهاجرت بین المللی دونالد ترامپ ریاست جمهوری آمریکا ورود اشخاص را از یکسری از کشورها به خاک آمریکا منع کرده است. البته کشورهایی وجود دارند که ممنوعیت های این چنینی هم وضع نمی کنند اما حتما محدودیت هایی را شامل حال مهاجران می کنند. فرهنگ های مختلف در کشورها باعث به وجود آمدن این محدودیت ها می شود.

فرهنگ های مختص به خود را دارا می باشد. مهاجران جدیدی که وارد هر کشوری می شوند این توانایی را دارند که فرهنگ مردم آن کشور را در بعضی موارد گیرد. هم چنین ورود دانش آموزان به مدرسه های هر کشور این توانایی را دارد وضعیت محصلان آن کشور را نیز دستخوش تغییر کند. هم چنین شرایط اقتصادی هر کشور این توانایی را دارد با ورود مصرف کنندگان و تولید کنندگان جدید تحت تاثیر قرار بگیرد، این موضوعات باعث وضع قانون ها مهاجرت و لزوم دخالت وکیل مهاجرت به این کار ها می شود.

کمک های وکیل مهاجرت

یک وکیل مهاجرت بین المللی این توانایی را دارد روند انجام کار را برای اشخاص بسیار راحت تر کند. لزوم انجام کارها به شکل تخصصی و رسیدن به هدف مورد نظر در یک بازه زمانی منطقی و نیز انجام کارهای مهاجرتی به صورت مطمئن تر این توانایی را دارد از لزوم استفاده از وکیل مهاجرت بین المللی در پروسه های مهاجرتی باشد.

اگر اشخاص برای انجام کارهای مهاجرتی خود به وکیل مهاجرت بین المللی مراجعه کنند بیشتر معضلات حقوقی هم کم می شود و کار مورد نظر را متخصص آن  کار انجام می دهد.

آمار مهاجرت

کشور ایران بیشترین میزان مهاجران را از کشور افغانستان دارد که در سال ۲۰۱۳ بالغ بر ۲ میلیون افغانستانی وارد ایران شده اند و بعد  از آن ها از کشورهای اطراف مثل عراق، پاکستان، آذربایجان و ترکیه در مرتبه بعدی این آمار قرار دارند.

پس بیشتر مهاجر ها به ایران را افغان ها تشکیل می دهند. پس از افغانستان هم بیشترین اشخاص از عراق به ایران آمده اند. مهاجران پاکستانی از دیگر گروه مهاجران هستند که در طی این سال ها به ایران سفر کرده اند. مهاجرت اشخاص از پاکستان روندی حضوری داشته است که در سال ۲۰۱۰ به ۳۰ هزار نفر افزایش یافته است.

همان طور که گفتیم بعد از این کشورها ترکمنستان، ارمنستان و ترکیه بیشترین تعداد مهاجر را در ایران داشته اند. اهالی آذربایجان هم که در سال ۱۹۹۰ کمتر از ۱۰۰۰ نفر در ایران ساکن بوده اند تعدادشان در سال ۲۰۱۰ به ۱۰ هزار نفر رسیده است

در کل روند مهاجرت به ایران سیری نزولی  را دارا بوده.

در کل سخت تر شدن شرایط مهاجرت و قانون ها و تدبیر هایی که در راستای سخت تر شدن قانون ها مهاجرتی اتفاق افتاده است،

وکیل مهاجرت بین المللی

نرخ مهاجرت در ایران

الزامی بودن استفاده از وکیل مهاجرت بین المللی را بیشتر کرده است. نرخ خالص مهاجرت در ایران منفی ۳۰۰ هزار و یک نفر است و این به این معنی است که سالانه ۳۰۰ نفر یا بیشتر از کشور مهاجرت می کنند. فشار زیادی از این خاطر به روند کاهشی جمعیت این کشور وارد شده است

بانک جهانی اعلام کرده است که سالانه حدود ۱۵۰ هزار جدان تحصیل کرده از ایران خارج می شوند. کشور هند منفی ترین نرخ خاص مهاجرت را دارد. نرخ خالص مهاجرت در هند منفی۲٫۲۹۴ میلیون نفر اعلام شده است. بیشتر کشورهای در حال توسعه نیز همین حالت را دارند و نرخ مهاجرت در آن ها منفی می باشد.

یعنی تعداد اشخاصی که وارد این کشورها می شوند کمتر از تعدادی می باشد که از این کشورها مهاجرت می کنند. شصت و هشت کشور توسعه یافته و پیشرفته نیز دارای نرخ خالص مهاجرت مثبت می باشند. آمریکا مثبت ترین نرخ خالص مهاجرت در دنیا را دارا می باشد.

نکته

هرچند که اصل ها و قانون های مهاجرتی بستگی به شرایط داخل هر کشور دارد و برای نمونه بعضی از کشورها مجازات های سنگینی را برای مهاجران قانونی وضه کرده است. ولی با توجه به وضع کنوانسیون ها مثل کنوانسیون های پناهندگی و هم چنین مقیم های نهاد ها و سازمان ها نشان از پیچیدگی این موضوع دارد. پس مراجعه به وکیل مهاجرت بین المللی به خصوص در ایران که بحث مهاجرت در آن بسیار زیاد است یکی از الزامات است.

پس با توجه به تقاضای بالای اشخاص برای بحث مهاجرت در ایران، بشتر موسسه ها خود را به عنوان وکیل مهاجرت بین المللی معرفی می کنند. اطلاعات اجمالی مردم نسبت به کارهای حقوقی هم این توانایی را دارد آن ها را از به دام افتادن اشخاص سودجو حفظ کند.

  • وکیل های دادگستری گزینه های بسیار خوبی می باشند چرا که تحت نظارت نهاد های دیگر می هستند.

انتخاب وکیل مهاجرت بین المللی امری بسیار حساس و ضروری است چرا که در آینده شما تاثیر بسزایی دارد. مشورت با کسی که آشنا به امور بین الملل می باشد و قوانین حقوقی کشورهای مختلف را می داند می تواند شما را به دریافتن مسیر مناسب اتان یاری دهد.

وکیل مهاجرت بین المللی در ایران

در کشور ما ایران وکیل مهاجرت بین المللی با این عنوان وجود ندارد و بر اساس قانون وکالت، تمامی وکلای دادگستری ارائه ی مشاوره را در باب تمامی مسائل حقوقی دارند. تمامی مسائل حقوقی در باب حقوق بین الملل در دانشگاه های ایران تدریس می شود.

از جمله محث هایی مثل ازدواج با اتباع بیگانه، تولد فرزند در خاک یک کشور دیگر، اخذ ویزای تحصیلی و پذیرش تحصیلی از دانشگاه های خارج از کشور و در ارتباط  با کنوانسیون های پناهندگی. این ها همگی مسئله های حقوقی بین الملل می باشد که در دانشگاه ها درس داده می شود.

وکیل های دادگستری بعد از فارغ التحصیلی از دانشکده حقوق، در آزمون وکالت شرکت می کنند و بعد از موفقیت در آزمون و گذراندن دوره ی کار آموزی ۱۸ ماهه این توانایی را دارند که پروانه وکالت خود را از کانون وکلا دادگستری دریافت کنند. پس از نظر قانونی امروز، دو مرجع برای اعطای این پروانه وکالت وجود دارد:

  • کانون وکلای دادگستری
  • هیات اجرایی مشاورین و وکلای دادگستری قوه قضاییه

پس بایدتوجه کنید که فقط اشخاصی که از این ۲ نهاد پروانه وکالت دریافت می کنند این توانایی را دارند دفتر وکالت تاسیس کنند و نیز در بحث های حقوقی صاحب نظر باشند و اشخاصی که پروانه وکالت از این دو نهاد را دارا نمی باشند نه تنها این توانایی را ندارند در امور مهاجرتی به عنوان وکیل مهاجرت بین المللی راهنمای شما باشند بلکه این توانایی را ندارند در هیچ کار حقوقی دخالت داشته باشند.

پس اشخاصی که در ایران متقاضی امر مهاجرت هستند باید به این نکته توجه داشته باشند که مراجعه به وکلائی که اجازه ندارند به عنوان وکیل مهاجرت بین المللی و یا مشاور در امر حقوقی راهنمای شما باشند، می تواند آینده شما را تحت تاثیرات مختلفی قرار دهد.

یکی از مشکلاتی که در ایران وجود دارد این است که خانواده ها برای امور حقوقی خود یک وکیل انتخاب نمی کنند، چه بسا که در کشور های دیگر بسیاری از خانواده ها برای تمامی امور خود وکیل دارند.

در ایران به علت اظهار نظرهای  افراد فامیل در مورد همه مسئله ها مربوط به امر های حقوقی و یا دیگر امر ها و یا استفاده نا مناسب از تجربیات گذشته اشخاص باعث می شود تا مراجعه به یک وکیل مناسب کم تر شود و نیز وجود دفتر هایی که به شکل غیر قانونی و با تبلیغات نابه جا سعی در جذب مشتریان خود دارند، باعث می شود که تصمیم گیری درست از اشخاص سلب شود.

نقش وکیلان دادگستری چه در کار های مهاجرتی و چه در کار های انعقاد قراردادها بسیار نقش تاثیرگذاری است، چون که باعث می شود اشخاص سودجو این توانایی را نداشته باشند در زمان عقد قراردادهای مختلف کلاهبرداری کنند. حضور یک وکیل این توانایی را دارد که تاثیرات مثبت خود را در این کار ها داشته باشد.

در کارهای مهاجرتی هم همین شکل است. اگر یک وکیل مهاجرت و یا یک وکیل خبره که کاملا آشنا به همه بعد های مسئله های حقوقی باشد، حضور داشته باشد این توانایی را دارد از بیشتر از آسیب ها در قراردادها جلوگیری نماید و بیشتر اختلاف ها و استرس ها و مشکلات را می کاهد.

در کشورهای گوناگون دنیا این توانایی وجود دارد از به وسیله  ازدواج و همسر مهاجرت کرد، البته که هر کشور قانون های مهاجرتی خاص خود را در این باره دارا می باشد که یک وکیل مهاجرت کاردان این توانایی را دارد که در این زمینه راهنمائی های لازم را مبذول دارد. در بیشتر کشورهای دنیا برای مهاجرت ازروش ازدواج با همسرخارجی باید با کسی ازدواج کنید که تبعه کشور مورد نظر باشد مانند کانادا، آلمان و آمریکا. پس اگر دوست داشته باشید ازدواج کنید و از قانون های حقوقی کشور مقصد اطلاع ندارید وکیل مهاجرت این توانایی را دارد در این زمینه کمک کننده باشد.

4.6/5 - (299 امتیاز)

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *