وکیل طلاق توافقی در تهران

وکیل طلاق توافقی در تهران

طلاق یکی از معضلات بزرگ جوامع امروزی است که علاوه بر تنش های روحی فراوانی که بر آن وارد است، وجود موانع خارجی برای انجام قطعی آن نگرانی های بیشتری را برای زوجین به وجود می آورد. این فرآیند کمی پیچیده با رضایت طرفین و طلاق توافقی تا حدی مسئله را ساده تر می کند اما باز هم مشکلاتی در راه است. وکیل طلاق توافقی در تهران راهکارهایی را نشان می دهد تا این مرحله با دغدغه های کمتری انجام گیرد.

در روال طلاق زن می تواند به دیگری یا به همسرش وکالت دهد تا او را مطلقه سازد در چنین مواردی در صورتی که وکیل مراحل و تشریفات طلاق را به عهده گیرد و توافقات بین زوجین تکمیل باشد وکیل می تواند در نبود زوجین امور طلاق را پیگیری کند. در موارد مربوط به طلاق توافقی برای انجام مراحل طلاق، حدود اختیارات وکیل در صورت کامل بودن مدارک وکالتنامه با همراهی زوجین یا بدون وجود آنها امکانپذیر است و در قالب همان مواردی که در وکالتنامه قید شده است، انجام می شود.

وکیل طلاق توافقی در تهران

چرا وکیل طلاق توافقی در تهران؟

وکیل طلاق توافقی در تهران با تنظیم یک وکالتنامه کامل که با تجربه علمی و آگاهی کامل قضایی انجام می شود می تواند در دفتر اسناد رسمی و یا دفاتر ازدواج موارد مربوط به وکالت را در سند ازدواج مکتوب کند و از حقوق زوجین دفاع کند.

در صورتی که وکالتنامه های طلاق به دلیل تجربه نا کافی به درستی تنظیم نشود و یا به طور ناقص تنظیم گردد مشکلات فراوانی را برای زوجین به وجود می آورد. در صورتی که زوجین در مورد طلاق به رضایت کامل رسیده باشند با لحاظ کردن حق و حقوق قانونی زوجه می توانند از هم جدا شوند. حقوق زوجه عبارتند از:  تعیین تکلیف تمام حق و حقوق قانونی زوجه شامل مهریه، اجرت المثل، نفقه، حضانت فرزند، جهیزیه، میزان و نحوه ملاقات با فرزند که باید در وکالتنامه یا سند ازدواج به طور دقیق قید شود.

وکیل طلاق توافقی در تهران

در هنگام انتخاب وکیل طلاق توافقی در تهران و اخذ وکالت در طلاق باید مکتوب شدن این موارد را مد نظر بگیرید:

مراجعه حضوری به مراجع قضایی و شرکت در کلاسهای مشاوره طلاق و دریافت گواهی عدم سازش از دادگاه

قرارداد با وکیل برای حق الوکاله

مشخص نمودن حق قبول مابذل به کلیه حق و حقوق قانونی زوجه

لازم است که وکالت در طلاق، در وکالتنامه ثبت شود تا زوج نتواند وکیل را عزل کند

در صورتی که وکیل طلاق توافقی در تهران تعیین می شود می بایست به این نکته توجه کرد که برای انجام طلاق اذن دادگاه و حکم آن ضروری است و پیش از حکم دادگاه داشتن مجوز و ثبت طلاق در دفاتر طلاق الزامی و نیازمند تشریفات خاصی می باشد. به لحاظ رویه قضایی وکیل زوج در امر طلاق توافقی باید وکیلی غیر از وکلای دادگستری باشد و تفویض وکالت شود تا وکیل به عنوان وکیل طلاق توافقی در تهران یا وکیل مع الواسطه از زوجه به ارائه دادخواست طلاق مبادرت نماید.

وکیل طلاق توافقی در تهران

در روند انجام تشریفات طلاق توافقی زوجه هم موظف است در تمامی مراحل حضور داشته باشد مگر اینکه وکیل طلاق توافقی در تهران را بدون واسطه بگیرد که در این موارد زوجه تنها لازم است یک نوبت در آزمایشگاه حضور پیدا کند و گواهی عدم بارداری دریافت کند و به وکیل تحویل دهد.

در این موارد ادامه تشریفات تا جاری شدن صیغه طلاق ( در صورتی که این اختیارات در محدوده اختیارات وکیل در وکالتنامه ثبت شده باشد) توسط وکیل دادگستری انجام گرفته و سند طلاق توافقی به موکله تحویل داده می شود. هنگامی که فردی برای اقامه دعوای طلاق در دادگاه وکیلی انتخاب می کند اصل کلی بر این است که وکیل یک سری اختیارات مشخص برای اقامه دعوا داشته باشد تا بتواند از دعوا دفاع کند. مگر اینکه شخص موکل برخی از اختیارات را از وکیل خود سلب کرده باشد.

حدود اختیارات وکیل طلاق توافقی

به طور کلی در تعیین وکیل طلاق توافقی در تهران برخی امور قابل وکالت دادن نیست و شخص ملزم است که خودش آنها را انجام دهد. بر اساس مفاد مدنی 35 و 36 در قانون آیین نامه دادرسی مدنی برخی از موارد سپرده شده به وکیل باید حتما در وکالتنامه درج شود تا مشخص شود که وکیل اختیار انجام چه کارهایی را دارد.

در واقع حدود اختیارات وکیل طلاق توافقی در تهران شامل تمامی مواردی است که دعوا را در بر می گیرد مگر اینکه موکلان استثنایی در نظر گرفته باشند یا اینکه به موجب مفاد قانونی این امور غیر قابل توکیل باشد.

 

وکیل طلاق توافقی در تهران

همانطور که مشاهده کردید از بهمن ماه سال گذشته با شیوع بیماری کرونا تمام مسائل خرد و کلان کشور تحت تاثیر قرار گرفت و به نوعی مختل شد. دادگاه های خانواده نیز از این امر مستثنی نبودند و از 10 روز پیش از شروع سال جدید سامانه ای برای مداخله و تصمیم گیری در امور مربوط به طلاق وضع شد.

با توجه به اینکه از اردیبهشت ماه سال جاری خیل عظیمی از زوجین برای طلاق توافقی به سایت نوبت دهی مراجعه کردند سایت با مشکل مواجه شد و به ناچار وکیل طلاق توافقی در تهران مبادرت به ثبت طلاق یک طرفه و سپس تبدیل آن به طلاق توافقی کرد.

تیم تخصصی ما در گروه وکلای حرفه ای در حوزه طلاق توافقی بیش از 15 سال است که بر موضوعات خانواده تمرکز دارند و پرونده های متعددی را در این زمینه پیگیری کرده اند. در موسسه حقوقی ما قیمت منصفانه ای برای پذیرش پرونده تعیین می شود و در کمترین زمان ممکن رویه قضایی به جریان افتاده و امور اجرایی طلاق توافقی انجام می شود.

وکیل طلاق توافقی در تهران

با در نظر گرفتن این مسئله که رویه دادگاهها در مورد موضوع طلاق توافقی طبق آخرین تغییرات در سایت به روز رسانی می شود توصیه می کنیم توضیحات کامل مرتبط با آخرین قوانین برای طلاق توافقی را مطالعه کنید و از مزایای داشتن وکیل طلاق توافقی در تهران کاملا آگاهی پیدا کنید.

در پروسه طلاق توافقی پس از توافق زوجین آنها می توانند با همراه داشتن عقدنامه یا رونوشتی که از دفترخانه دریافت کرده اند به دفتر وکیل بروند. در این مرحله وکیل توافقات طرفین را صورتجلسه می کند و وکالت را با امضای زوجین اخذ می نماید. پس از این، تمام مراحل طلاق توافقی توسط وکیل پیگیری و اجرایی خواهد شد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *