وکیل خلع ید

وکیل خلع ید

وقتی اسمی از دعاوی ملکی به میان می آید تصرف غیر قانونی ملک همیشه یکی از مشکلات مطرح در این زمینه می باشد که البته کاملا طبیعی می باشد. مهم ترین مشکلی ممکن است برای ملک هر کسی به وجود بیاید این است که نتواند به عنوان مالک از منافع آن استفاده کند. پرونده های خلع ید نیز یکی از همین پرونده هاست که در این زمینه مطرح می شود و مهم است که به درستی و توسط یک فرد متخصص مورد پیگیری قرار بگیرد. وکیل خلع ید همان کسی است که در این زمینه می تواند به شما کمک کند.

پس اگر به دنبال وکیل خلع ید می گردید با ما در این مطلب همراه باشید و به تمامی اطلاعات مورد نظر خود در این زمینه دست پیدا کنید. شما همچنین می توانید همین حالا برای انجام مشاوره ملکی با یک وکیل متخصص در این زمینه با ما تماس حاصل فرموده و اقدام به دریافت نوبت نمایید.

وکیل خلع ید

منظور از وکیل خلع ید چیست ؟

اگر حتی کمی به برخی از اصول حقوقی وارد باشید و در مورد آن ها اطلاعاتی داشته باشید بدون شک در مورد این قاعده نیز اطلاعاتی در دست دارید :

کسی که در ملکی سکونت دارد اصل بر آن است که مالک آن ملک است مگر آن که خلاف آن به نحوی ثابت شود.

این اصل که به اصل یا قاعده ید مشهور است سال هاست در حقوق ما مورد استفاده قرار میگیرد و به خوبی می توان متوجه شد که همین اصل مورد پذیرش توسط نظام حقوقی ما چه مشکلات فراوانی را می تواند به دنبال داشته باشد. شما نیز به عنوان مالک یک ملک ممکن است روزی توسط قاعده ید متضرر شوید. در این زمان است که بدون شک تنها از یک وکیل متخصص در این زمینه می توانید کمک بگیرید. اما در این زمان این سوال مطرح می شود که وکیل خلع ید کیست ؟

وکیل خلع ید همان وکیل ملکی است که یکی از حوزه های تخصصی فعالیت آن خارج کردن ملک از دست متصرف غیر قانونی آن یا به اصطلاح خلع ید می باشد. باید در نظر داشته باشید که این کار به هیچ عنوان آسان نمی باشد حتی اگر سند رسمی در دست داشته باشید. به همین علت است که در پرونده های ملکی تاکید داریم که لزوما از یک وکیل متخصص در زمینه ملک و املاک کمک بگیرید. در ادامه بیشتر در مورد اهمیت پیدا کردن یک وکیل تخلیه ید و خلع ید توضیح خواهیم داد.

اهمیت مراجعه به یک وکیل خلع ید در چیست ؟

شاید در نظر داشته باشید که وقتی در این دعوا سند رسمی در دست شما می باشد در این صورت بدون شک دادگاه حکم را به نفع شما صادر می کند و هیچ نیازی به مراجعه به وکیل متخصص در این زمینه ندارید. ما اینجاییم تا بگوییم این تصور تا حد زیادی اشتباه است و ممکن است ضرر و خسارات بسیار زیادی برای شما به بار بیاورد. افراد زیادی هستند که با وجود داشتن سند رسمی همچنان از طریق وکیل خلع ید اقدام می کنند اما دلیل این امر چیست ؟

پس از انقلاب و پس از ورود فقه به نظام حقوقی و مدنی ما اعتبار سند رسمی تا حدودی کاهش پیدا کرد و موجب شد تا در بسیاری از مواقع سند رسمی به هیچ عنوان برای اثبات حقانیت و مالکیت فردی کافی نباشد. همین موجب می شود تا بسیاری از افراد با وجود مالکیت خود ملک خود را از دست داده یا تا سال ها از استفاده از آن باز بمانند . همین موضوع مبین این است که یک وکیل خلع ید نیاز دارید تا در سریع ترین زمان ممکن بتوانید ملک خود را باز پس بگیرید.

همچنین شما به عنوان یک فرد غیر حقوقی بدون شک توانایی انجام دفاعیات لازم جهت به نتیجه رسیدن پرونده را ندارید و از این نظر به مشکل خواهید خورد. چرا که نه می دانید باید به کدام مرجع قضایی مراجعه کنید و در ذیل دادخواست خود چه چیزی را بیان کنید و ضمن بیان دادخواست چه مدارکی را ارائه کنید تا پرونده شما در مسیر درست به جریان بیوفتد. تنها کسی که می تواند به نمایندگی از شما تمام این کار ها را انجام دهد بدون شک یک وکیل خلع ید می باشد.

پس اگر می خواهید به عنوان مالک ملک خود را پس بگیرید و خسارات ناشی از تصرف غیر قانونی آن را نیز مطالبه کنید همین حالا با یک وکیل متخصص در زمینه خلع ید تماس بگیرید و به کمک او روند رسیدگی به پرونده را آغاز کنید. اگر تا کنون نتوانسته اید وکیل مورد نظر خود را در این زمینه پیدا کنید کافیست با موسسه حقوقی عدل و حق همراه باشید. موسسه حقوقی عدل و حق با سابقه ای درخشان در زمینه پرونده های ملکی آماده حل و فصل پرونده های شما به بهترین شکل ممکن می باشد.

وکیل خلع ید

خلع ید با تخلیه ید چه تفاوتی دارد ؟

پیش از آنکه به گرفتن وکیل خلع ید اقدام کنید خوب است بدانید که پرونده شما در ذیل کدام دسته از پرونده های قرار میگیرد و برای برسی و به نتیجه رساندن آن باید پیش کدام وکیل مراجعه کنید. اصطلاحاتی که ممکن است بسیاری از افراد در این موضوعات به جای هم به اشتباه استفاده نمایند تخلیه ید و خلع ید است که ما در این قسمت قصد داریم تا به تفصیل در مورد تفاوت هر کدام از آن صحبت نماییم :

منظور از دعوای خلع ید چیست ؟

هم دعوای خلع ید و هم دعوای تخلیه ید جزئی از دعاوی تصرفی غیر قانونی در ملک می باشد با این وجود که تفاوت ایت دو دعوا در مدارکی است که ذیل دادخواست ارائه می شود. اگر شما برای اثبات مالکیت خود سند رسمی در دست داشته باشید در این صورت باید اقدام به طرح دعوا خلع ید نمایید و به گرفتن وکیل خلع ید نیز اقدام نمایید. پرونده های خلع ید فقط به دعاوی اختصاص دارند که در آن سند رسمی وجود دارد و اثبات مالکیت توسط آن نیز صورت می گیرد.

با وجود اینکه در این دعوا این سند رسمی وجود دارد اما نباید فراموش کنید که لزوم مراجعه به یک وکیل خلع ید خوب و حرفه ای در این زمینه کاملا حس می شود.

منظور از دعوای تخلیه ید چیست ؟

بر خلاف دعوای خلع ید که فوقا گفتیم با استفاده از سند رسمی صورت می گیرد دعاوی تخلیه ید دعاوی می باشند که در آن دادخواست با یک سند غیر رسمی یا سند عادی همراه می باشد که در این صورت مشخص است که کار یک وکیل بسیار دشوار تر می باشد. بدیهی است که این پرونده را یک وکیل خلع ید نیز می تواند به دست بگیرد فقط باید توجه داشته باشید که در این زمینه از تخصص و مهارت و تجربه کافی برخوردار باشد.

وکیل خلع ید

وکیل خلع ید چه خساراتی را می تواند مطالبه کند ؟

حال که از نیاز به یک وکیل خوب برای رساندن پرونده به نتیجه مطلوب مطمئن هستید باید بدانید که یک وکیل خوب می تواند ذیل یک دادخواست قوی چه موضوعاتی را از دادگاه و طرف مقابل شما دریافت نماید :

  • 1- ملک : در درجه اول یک وکیل خلع ید تمام تلاش خود را می کند که ملک را از تصرف غیر قانونی طرف مقابل خارج کند و ملک را به شما بازگرداند. بدون شک این کار هدف اصلی گرفتن وکیل می باشد.
  • 2-اجرت المثل ناشی از  تصرف ملک : کسی که ملک شما را در این مدت به طور غیر قانونی در دست داشته است باید اجرت استفاده از ملک در این مدت را به طور کامل پرداخت کند و این مورد باید در دادخواست ذکر گردد.
  • 3-خسارات وارد شده : هر گونه خسارتی که در نتیجه این تصرف به شما وارد شده است باید توسط متصرف پرداخت گردد. البته این خسارات باید اثبات شود که یک وکیل خلع ید خوب می تواند از عهده ی این کار به خوبی بر بیاید.
  • 4- هزینه دادرسی و وکیل : در آخر خوب است بدانید که شما می توانید حتی هزینه های دادرسی و وکیل خود را نیز از طرف مقابل دریافت کنید. دیدگاه دادگاه در این باره چنین است که اگر این فرد اقدام به تصرف غیر قانونی ملک نمی کرد هیچ گاه شما مجبور به صرف این هزینه ها نمی شدید.

ما در این مطبلب سعی کردیم تا تمامی نکات مهم در مورد وکیل متخصص تخلیه و خلع را در اختیار شما قرار دهیم. ممکن است در مورد هزینه های وکیل خلع ید همچنان ابهاماتی داشته باشید. باید گفت که حق الوکاله وکیل از پیش قابل تعیین نیست و پس از مطالعه پرونده مشخص می گردد.

با این وجود همانطور که فوقا گفتیم این هزینه ها از طرف مقابل قابل دریافت است پس تعلل نکنید و برای گرفتن بهترین وکیل خلع ید در تهران همین حالا اقدام کنید. اگر نمی دانید چگونه می توانید وکیل مورد نظر خود در این زمینه را دریافت کنید همین حالا با ما تماس بگیرید. موسسه حقوقی عدل و حق با کادر مجرب و حرفه ای حقوقی خود همان موسسه ای است که شما برای گرفتن حکم مطلوب خود به آن نیاز خواهید داشت.

کافیست با ما تماس بگیرید و ضمن کسب اطلاعات لازم وکیل مورد نظر خود را نیز اتخاذ کنید.

4.6/5 - (105 امتیاز)

هزینه وکیل خلع ید به چه صورت می باشد ؟

هزینه وکیل خلع ید را تا پیش از مطالعه پرونده به هیچ عنوان نمی توان به طور دقیق مشخص نمود

وکیل خلع چه خساراتی را می تواند مطالبه کند ؟

ملک ، خسارات ناشی از تصرف آن و حتی هزینه های دادرسی وکیل را می توانید از طرف مقابل مطالبه کنید.

چگونه یک وکیل متخصص ملکی در این زمینه پیدا کنیم ؟

کافیست همین حالا با ما تماس بگیرید و به کسب اطلاعات لازم بپردازید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *