وکیل رفع ممنوع الخروجی

وکیل رفع ممنوع الخروجی

شاید برای هر کسی پیش آمده باشد که در زمان اقدام برای خروج از کشور نا گاه متوجه شده باشد که بنا به ایجاد مشکلی حق خروج از کشور را ندارد. این حکم می تواند برای هر کسی یک معضل بزرگ ایجاد کند و زندگی هر کسی را به هم بریزد. در این زمان چگونه می توان در سریع ترین زمان ممکن این مشکل را حل کرد ؟ گرفتن یک وکیل رفع ممنوع الخروجی چیزی است که به آن نیاز دارید.

در این مقاله قصد داریم تا به طور کامل به وکیل رفع ممنوع الخروجی بپردازیم و اطلاعات مورد نیاز شما را در مورد آن در اختیارتان قرار دهیم. پس برای کسب اطلاعات بیشتر این مطلب را از دست ندهید. شما همچنین می توانید برای مشاوره با یک وکیل متخصص در این زمینه با گروه حقوقی عدل و حق تماس بگیرید و اطلاعات مورد نظر خود را به دست بیاورید.

وکیل رفع ممنوع الخروجی

منظور از وکیل رفع ممنوع الخروجی چیست ؟

ممنوع الخروج شدن می تواند اولین نتیجه قانونی و حقوقی هر عملی در کشور باشد. به موجب یک شکایت یا برگشتن خوردن چک یا مواردی که خلاف قانون است شخصی ممنوع الخروج می شود و نمیتواند کشور را ترک کند. در حقیقت مجازات برخی اعمال و رفتار ها در ایران ، ممنوع الخروج شدن است. گاهی ممکن است با وجود رفع مشکل نیز این ممنوعیت از بین نرود و افراد مجبور به اتخاذ وکیل رفع ممنوع الخروجی می شوند.

در حقیقت وکیل رفع ممنوع الخروجی همان کسی است که می تواند با طی کردن مراحل قانونی این حکم را برای شما از بین ببرد و امکان خارج شدن شما را از کشور میسر می کند. باید در نظر داشته باشید که دریافت این حکم در سریع ترین زمان ممکن از اهمیت زیادی برخوردار می باشد و به همین علت به یک وکیل خوب در این زمینه نیاز خواهید داشت.

چه زمانی به یک وکیل رفع ممنوع الخروجی نیاز خواهیم داشت؟

ممنوع الخروج شدن جنبه پیشگیری دارد و هدف از انجام آن جلوگیری از دسترس خارج شدن فرد مورد نظر است. ممکن است فردی که این ممنوعیت برای او ایجاد شده است به موجب اقدامی تحت نظر قرار گرفته است و باید تحت کنترل باشد که اولین اثر این مورد ، ممنوع الخروج شدن فرد است. گاهی افراد لزوما باید از کشور خارج شوند که در این صورت باید به وکیل رفع ممنوع الخروجی مراجعه کنند چرا که فقط چنین فردی است که می تواند مشکلات شما را حل کند.

اگر مشکلات زیر برای شما به وجود آمده است همین حالا با یک وکیل متخصص در این زمینه صحبت کنید چرا که به آن نیاز خواهید داشت :

  • ممکن است افراد از جانب دولت به علت مواردی همچون فرار مالیاتی و مواردی از این قبیل باشند. در ماده ی 17 قانون گذرنامه چنین نوشته شده است: “دولت می‌تواند از صدور گذرنامه و خروج بدهکاران قطعی مالیاتی و اجرای دادگستری و ثبت اسناد و متخلفین از انجام تعهدات ارزی طبق ضوابط و مقرراتی که در آیین‌نامه تعیین می‌شود جلوگیری نماید. ( جدا از بحث ممنوع الخروج بودن در این زمینه می توانید از یک وکیل مالیاتی نیز کمک بگیرید.)
  • ممنوع الخروجی که مرد می تواند نسبت به همسر خود اعمال کند. در صورتی که زن قصد خروج از کشور داشته باشد ولی همسر او اجازه ندهد، مرد می تواند وی را ممنوع الخروج کند . زوجه در این صورت می تواند از طریق وکیل رفع ممنوع الخروجی ، این مورد را پیگیری کند. شایان ذکر است این نوع ممنوع الخروجی از جانب ولی یا قیم قانونی نیز میتواند اعمال شود.
  • ممنوع الخروجی که از جانب زن به مرد انجام میشود.علت این ممنوعیت می تواند عدم پرداخت حقوق های زن از جمله مهریه باشد. در صورتی که زن درخواست مهریه خود را با توسل به قانون انجام بدهد، میتواند حکم ممنوعیت خروج را برای مرد دریافت کند. د با پرداخت مهریه به زن و یا حکم دادگاه ، رفع ممنوعیت خروج از کشور انجام می شود. در چنین شرایطی با توسل به وکیل رفع ممنوع الخروجی میتوان سریعا نسبت به لغو حکم اقدام کرد یا از طریق وکیل مهریه اقدام به حل مشکل مهریه کرد.
  • یکی دیگر از علت های ممنوع الخروجی که در مورد وارد شدن اتهام به شخصی است در ماده ی 188 آیین دادرسی کیفری آمده است :” تا هنگامی که به متهم دسترسی حاصل نشده، بازپرس می تواند با توجه به اهمیت و ادله وقوع جرم، دستور منع خروج او را از کشور صادر کند. مدت اعتبار این دستور، شش ماه و قابل تمدید است.” این ماده در مواردی است که متهم هنوز بازداشت نشده است و از جانب ضابطین قضایی درحال تعقیب قانونی است. شایان ذکر است در ادامه ی این ماده چنین نوشته شده است :

در صورت حضور متهم در بازپرسی و یا صدور قرار موقوفی، ترک و یا منع تعقیب، ممنوعیت خروج منتفی و مراتب بلافاصله به مراجع مربوط اطلاع داده می شود. درصورتی که مدت مندرج در دستور منع خروج منقضی شود این دستور خود به خود منتفی است و مراجع مربوط نمی‏ توانند مانع از خروج شوند. “همچنین در چنین مواردی شما می توانید با توسل به وکیل رفع ممنوع الخروجی اقدام به رفع این ممنوعیت کنید. این موضوع در ذیل ماده ی 509 قانون آیین دادرسی کیفری نیز ذکر شده است.

  • ممنوعیت خروج از کشور برای پسران هیجده ساله. این ممنوعیت از جانب سازمان نظام وظیفه برای افرادی که مشمول اعزام به خدمت عمومی می شوند ، اجرا می شود. شایان ذکر است میتوان با توسل به وکیل رفع ممنوع الخروجی و یا راه های دیگری این ممنوعیت را تا مدتی لغو کرد.
  • حکم ممنوعیت خروج که از جانب طلبکار برای بدهکار دریافت می شود.
  • همچنین در صورتی شخصی گواهی عدم پرداخت چک را دریافت کند یا در اصطلاح چک را برگشت بزند ، میتواند حکم ممنوع الخروجی صادر کننده ی چک را دریافت کند. در مورد سایر اسناد مالی ، همچون برات یا سفته نیز چنین است.

ممنوع الخروج شدن می تواند دلایل بسیار دیگری داشته باشد. شما میتوانید برای کسب اطلاعات در مورد علت ممنوعیت خروج از کشور و رفع آن با وکیل رفع ممنوع الخروجی مشورت کنید.

شایان ذکر است ممنوعیت خروج از کشور تنها 6 ماه اعتبار دارد و پس از به پایان رسیدن این مدت ، ممنوعیت خروج از کشور ملغی می شود مگر انکه مجددا تمدید شود.

وکیل رفع ممنوع الخروجی

استعلام ممنوع الخروجی

بسیاری از افرادی که ممنوع الخروج هستند ، از ممنوعیت اطلاعی ندارند و زمان خروج از کشور و حتی در فرودگاه به آن پی می برند. ای مورد میتواند افراد را متحمل ضرر مالی کند و یا اثرات سوء دیگری داشته باشد. به همین علت به شما پیشنهاد می شود قبل از اقدام به خروج از کشور به استعلام ممنوع الخروجی اقدام کنید. در صورتی که پس از استعلام متوجه شدید که ممنوعیت خروج از کشور برای شما وجود دارد ، می توانید از طریق وکیل رفع ممنوع الخروجی اقدام به پیگیری قانونی آن و رفع ممنوعیت کنید.

چرا به یک وکیل رفع ممنوع الخروجی نیاز خواهیم داشت ؟

تصور کنید که پرواز و خروج شما از کشور نزدیک است و در نزدیک ترین زمان قصد عزیمت از کشور به مقصد جای دیگری را خواهید داشت. اما در زمان گرفتن پاسپورت یا اقدام به خرید بلیط یا … متوجه می شوید که به یک روشی ممنوع الخروج شده اید و نمی توانید کشور را ترک نمایید. در این زمان است که سرعت برای شما از اهمیت زیادی برخوردار می باشد و به دنبال این خواهید بود تا در سریع ترین زمان ممکن این حکم را بردارید. دقیقا به همین علت به یک وکیل رفع ممنوع الخروجی نیاز خواهید داشت.

یک وکیل خوب در این زمینه تخصص کسب کرده است و به خوبی می داند چگونه می توان به سریع ترین روش ممکن ممنوع الخروجی را برداشت. بدیهی است که شما به عنوان یک فرد غیر متخصص عمل و تخصص لازم را در زمینه رفع حکم ممنوع الخروجی ندارید. همچنین تا به رفع این حکم اقدام کنید و آن را به نتیجه برسانید ممکن است دیر شده باشد و از سفر شما گذشته باشد. اما در مورد وکیل رفع ممنوع الخروجی به این شکل نیست.

یک وکیل خوب رفع ممنوع الخروجی تمامی چم و خم های مربوط به گرفتن حکم مورد نظر شما را می داند و به خوبی در راه درستی قدم بر میدارد و به موقع بدون اینکه دیر شود و زمان از دست شما در برود حکم رفع ممنوع الخروجی را به شما تقدیم می کند.

اگر تا کنون موفق به پیدا کردن وکیل مناسب خود نشده اید کافیست در اسرع وقت با موسسه حقوقی عدل و حق تماس بگیرید. گروه حقوقی ما با بهره گیری از مجرب ترین و متخصص ترین کادر در این زمینه به شما در رفع این حکم کمک خواهد کرد. امکان انجام مشاوره حقوقی از طریق تماس با ما نیز میسر شده است پس تعللی نداشته باشید و همین حالا با ما تماس حاصل فرمایید.

وکیل رفع ممنوع الخروجی چگونه این حکم را لغو می کند ؟

ممنوعیت خروج از کشور به علتی انجام می شود. با رفع علت ، میتواند این ممنوعیت را لغو کرد. شما از طریق استعلام ممنوع الخروجی می توانید به علت آن پی ببرید. اگر رفع این علت از توان شما خارج بود میتوانید از طریق وکیل مربوطه یا وکیل رفع ممنوع الخروجی اقدام به حل مشکلتان کنید.

  • اگر ممنوعیت خروج شما از کشور به علت فرار مالیاتی باشد وکیل منتخب شما به روش هایی می تواند اداره مالیات را مجاب به لغو حکم نماید.
  • اگر از جانب همسر خود اذن خروج از کشور را ندارید کافی است یک وکالتنامه محضری از وی گرفته یا اذن کتبی از وی دریافت کنید. در صورتی که نمی توانید چنین امری را انجام دهید از طریق وکیل رفع ممنوع الخروجی اقدام کنید.
  • پسرانی که در سن 18 سالگی مشمول حکم نظام وظیفه می شوند، میتوانند موقتا این ممنوعیت را رفع کنند که راه انجام آن را می توانید از طریق وکیل رفع ممنوع الخروجی مورد پیگیری قرار دهید. یکی از راه های لغو موقتی این حکم برای پسران ، قرار دادن تامین مناسب است که معمولا از جانب سازمان نظام وظیفه تعیین می شود.
  • در مورد افرادی که در نتیجه وارد شدن اتهامی به آن ها ممنوع الخروج شده اند ماده ی 509 قانون آیین دادرسی کیفری چنین نوشته است : هرگاه اقدامات قاضی اجرای احکام کیفری منتهی به دسترسی به محکوم علیه نشود و بیم فرار وی از کشور باشد، می تواند دستور منع خروج او را از کشور صادر و به مراجع قانونی اعلام کند؛ اما به محض حضور یا دستگیری محکوم علیه نسبت به لغو این دستور اقدام می کند. پس به موجب این قانون با تسلیم فرد ، حضور در مراجع قضایی یا دستگیری فرد ، این حکم لغو میشود.
  • در صورتی که ولی یا قیم قانونی به افراد زیر 18 سال اذن خروج از کشور را نمیدهند با یک اجازه نامه کتبی میتوان این ممنوعیت را رفع کرد. شایان ذکر است اذن پدر برای خروج دختر حتی بالا 18 سال از کشور لازم است مگر در صورتی که دختر مزدوج باشد. اگر دختر قصد خروج از کشور را داشته باشد و پدر اجازه ندهد ، با توسل به وکیل رفع ممنوع الخروجی ، میتوان این ممنوعیت را رفع نمود. در صورتی که به یک وکیل متخصص در این زمینه احتیاج دارید میتوانید از طریق سایت عدل و حق اقدام کنید.
  • مردی که علت به اجرا گذاشتن مهریه توسط همسر خود ممنوع الخروج شده است با پرداخت مهریه یا مصالحه به نحو دیگری میتواند این حکم را لغو کند و در صورتی که توانایی آن را ندارد باید از روش های دیگری از طریق دادگاه اقدام به لغو حکم نماید
  • در صورتی که طلبکار ، حکم ممنوعیت خروج از کشور بدهکار را دریافت کرده باشد در صورت پرداخت بدهی این حکم ملغی می شود.همچنین وکیل رفع ممنوع الخروجی میتواند از طرق قانونی دیگری اقدام به لغو این ممنوعیت کند.
  • اگر به واسطه چک، برات یا سفته ممنوعیت خروج از کشور ایجاد شده است ، با پرداخت مبلغ چک یا مصالحه به نحو دیگر میتوان این ممنوعیت را لغو کرد.

برای کسب اطلاعات بیشتر و رفع ممنوعیت خروج از کشور میتوانید از طریق سایت عدل و حق اقدام به انجام مشاوره حقوقی با وکیل رفع ممنوع الخروجی کنید.

وکیل رفع ممنوع الخروجی

بهترین وکیل رفع ممنوع الخروجی

ممکن است نسبت به ممنوع الخروجی خود از کشور اعتراض داشته باشید و آن را برای خود نا عادلانه و نا مناسب ببینید. در این صورت میتوانید به حکم مذکور اعتراض کنید و شکایت از ممنوع الخروجی انجام دهید. در صورتی که این پیگیری از جانب وکیل رفع ممنوع الخروجی شود ، قادر خواهید بود حکم مذکور را لغو کنید .

رفع هرحکمی که علیه شما صورت گرفته است مراحل قانونی مربوط به خود را دارد. در صورتی که حکم ها به سرعت رفع نشود میتواند شما را متحمل ضرر بکند. در صورتی که حکمی مانند حکم ممنوعیت خروج از کشور علیه شما صادر شده باشد ، میتوانید از طریق وکیل رفع ممنوع الخروجی اقدام به لغو آن کنید. سایت عدل و حق با ارائه انواع خدمات حقوقی به شما در حل مشکلاتتان کمک خواهد کرد

ممنوع الخروج شدن به چه معناست؟

مجازات برخی اعمال و رفتار ها در ایران ، ممنوع الخروج شدن است و فرد نمیتواند کشور را ترک کند.

آیا همسر میتواند زن خود را ممنوع الخروج کند ؟

بله- زوجه برای خروج از کشور باید اذن همسر خود را داشته باشد.

حکم ممنوع الخروجی تا چه مدت اعتبار دارد؟

حکم ممنوعیت خروج از کشور تا 6 ماه اعتبار دارد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *