وکیل خوب برای زمین

وکیل خوب برای زمین

مسائل و مشکلات حقوقی در زمینه ملک امر جدید الوقوعی نیست و افراد زیادی سالیانه با آن درگیری دارند. یکی از مهم ترین ویژگی های این نوع دعاوی این است که شکست در آن می تواند شخص را دچار خسارت های فراوانی کند. به همین علت است که پیگیری این پرونده ها از اهمیت بسیار زیادی برخوردار می باشد. اگر شما نیز درگیری های حقوقی و یا شاید کیفری بر رو ملک دارید بدیهی است که به یکی وکیل خوب در این زمینه نیاز دارید. اگر به دنبال وکیل خوب برای زمین می گردید در این مطلب با ما همراه باشید و ضمن کسب اطلاعات لازم به اتخاذ وکیل مورد نظر خود بپردازید.

همچنین شما می توانید برای مشاوره حقوقی با وکیل خوب برای زمین همین حالا با ما تماس بگیرید و به کسب اطلاعات لازم بپردازید.

مزایا استفاده از وکیل خوب برای زمین

مهم ترین مزایا که با استفاده از وکیل خوب می توانید از آن بهره مند شوید به این شرح است :

  • کسب اطلاعات دقیق در مورد پرونده
  • دریافت حکم اجرایی در سریع تر زمان ممکن
  • تسریع پس گرفتن املاک و زمین
  • دریافت و مطالبه خسارت از طرق مقابل دعوا
  • بالا رفتن احتمال پیروزی در دادگاه
  • دریافت اسناد معتبر و رسمی در ارتباط با زمین
  • حل مشکلات سندی مربوط به زمین

و …

پس اگر به وکیل خوب برای املاک و زمین نیاز دارید همین حالا با ما تماس بگیرید و به مشاوره ملکی و زمین بپردازید.

وکیل خوب برای زمین

مهم ترین فعالیت وکیل خوب برای زمین در چه زمینه هایی است ؟

به طور کلی هر پرونده و مشکلی که در مورد زمین به وجود بیاید در حوزه فعالیت وکیل زمین و ملک قرار میگیرد. این زمین ها می تواند اعم از کشاورزی ، ساختمانی ، مسکونی و … باشد. اما مهم ترین مسائلی که وکیل خوب برای زمین می تواند در آن به شما کمک کند مربوط به این موارد می باشد :

دعوای خلع ید

بدون شک یکی از مهم ترین مسائل در زمینه املاک و زمین مربوط به خلع ید می باشد. یکی از اصول حقوقی که هرچند عادلانه به نظر می رسد اما مشکلات زیادی را برای زمین داران و مالکان ایجاد می کند این است که ، اگر فردی در یک ملک یا زمینی تصرف داشته باشد و در حقیقت آن ملک و زمین در اختیار وی باشد اصل بر آن است که آن ملک متعلق به اوست مگر آن که خلاف آن ثابت شود ! همین قاعده می توانید مشکلات زیادی را برای شما ایجاد کند تا بتوانید متصرف زمین خود را از آن بیرون کنید و حق انتفاع از آن را برای خود کنید.

باز پس گرفتن زمین در این زمان باید با استفاده از دعوای خلع ید صورت بگیرد که وکیل خوب برای زمین در آن به شما کمک خواهد کرد. اگر قصد مراجعه به وکیل برای طرح دعوای خلع ید را دارید باید نکاتی را مد نظر داشته باشید :

  • در صورتی می توان این دعوا را مطرح کرد که حتما سند رسمی برای مالکیت زمین در اختیار شما وجود داشته باشد. با استفاده از سند عادی نمی توان چنین دعوایی را مطرح نمود.
  • دریافت حکم اجرایی خلع بد مدت ها به طول می انجامد و به همین علت است که مراجعه به وکیل خوب برای زمین اهمیت دارد.
  • اگر در نتیجه تصرف فرد غیر مالک در زمین شما ، خساراتی به بار بیاید ، وکیل شما باید از طریق دادگاه این خسارات را مطابه نماید.
  • به طور معمول دعاوی خلع ید و تخلیه ید برای زمین های کشاورزی ، زراعی و تولیدی به مراتب دشوار تر می باشد پس در چنین شرایطی حتما با وکیل خوب مشورت نمایید.

دعوا تخلیه ید

از دیگر دعاوی که طرح آن در صلاحیت وکیل خوب برای زمین می باشد ، دعوای تخلیه ید است. ممکن است این سوال به وجود بیاید که دعوای تخلیه ید چه تفاوتی با دعوای خلع ید دارد. این تفاوت ها به این صورت می باشد :

  1. در دعوای خلع ید باید سند رسمی وجود داشته باشد اما در دعوای تخلیه ید سند رسمی یا عادی تفاوتی نمی کند.
  2. در دعوای تخلیه ید ابتدا اذن مالک باید موجود باشد. یعنی در حقیقت فردی که زمین شما را تصرف کرده است در ابتدا با اذن شما وارد زمین شده ولی پس از آن خارج نمی شود.

یکی از مهم ترین دعاوی در این زمینه دعاوی مربوط به موجر و مستاجر می باشد. در هر حال دعوا تخلیه ید و دریافت حکم ان می تواند دشواری هایی داشته باشد که نیاز به وکیل خوب برای زمین دارد. تصور داشته باشید که ملک شما یک زمین کشاورزی است که متصرف در آن به زراعت مشغول است و به علت هایی مانند تولید محصولات کشاورزی ، دریافت حکم تخلیه ید به مراتب دشوار است.

شایان ذکر است تخلیه ید و دعوای ان پس از مدتی می تواند به دعوای تصرف عدوانی تبدیل شود و می تواند از این طریق مورد پیگیری قرار بگیرد.

وکیل خوب برای زمین

دعوای تصرف عدوانی

تصور کنید که پس از مدتی متوجه می شوید یک زمینی برای شما و حق قانونی شما می باشد یا برای مثال در خارج از کشور زندگی می کردید و طی اتفاقاتی متوجه شدید یک قطعه زمین به نام شما می باشد. اما پس از مراجعه برای استفاده از زمین متوجه می شوید که فردی بدون اجازه شما و یا مالک در زمین تصرف کرده است. اگر با توافق بیرون رفت که موردی پیش نمی آید ولی در غیر این صورت شما به وکیل خوب برای زمین نیاز دارید که دعوای تصرف عدوانی علیه فرد مذکور طرح نماید.

توجه داشته باشید که دعوای تصرف عدوانی محدودیت زمانی دارد. یعنی اگر مدتی از تصرف غیر قانونی گذشته باشد و طرح دعوا نکرده باشید دیگر امکان طرح دعوا وجود ندارد. در این زمینه بهتر است با وکیل خود مشورت نمایید.

هر مشکل دیگری که در زمینه ملک و املاک برای شما به وجود بیاید ، توسط وکیل زمین قابل حل است. کافیست برای انجام مشاوره حقوقی زمین و ملک با ما تماس بگیرید و به کسب اطلاعات لازم بپردازید.

دعوای ممانعت از حق و مزاحمت از حق

به طور کلی هر فردی حق استفاده و انتفاع از ملک و زمین خود را دارد. اگر فردی به روش های مختلفی برای استفاده شما از حق مزاحمت ایجاد کند یا مانع انتفاق از زمینتان بشود ، حق طرح دعوای ممانعت و مزاحمت از حق دارید. از آنجا که این پرونده ها نیاز به داشتن ادله خوب و قوی برای اثبات و مطالبه خسارت دارد بهتر است از طریق وکیل مربوطه یعنی وکیل خوب برای زمین مورد پیگیری قرار بگیرد.

هزینه وکیل خوب برای زمین

از آنجا که اکثر دعوا های مربوط به زمین دعاوی ذاتا مالی محسوب می شوند ، ممکن است دغدغه های مالی زیادی ایجاد کننده و هزینه گرفتن وکیل خوب برای زمین نیز به این دغدغه ها اضافه می کند. هزینه وکیل زمین و ملک به طور کلی از نوع پرونده ، زمین و مشکل آن نشئت می گیرد و هرچه این مشکلات بزرگ تر باشد طبیعتا هزینه وکیل نیاز بالا تر می رود.

لازم به ذکر است هزینه وکیل خوب برای زمین امری لازم است و هر چقدر هم که باشد در پرونده های حساس ضروری است چرا که شکست در آن ها می تواند خسارات زیادی را برای شما به وجود بیاورد. پس اگر به دنبال بهترین وکیل زمین و ملک در تهران می گردید کافیست از طریق همین صفحه با ما تماس بگیرید و ضمن انجام مشاوره حقوقی و کسب اطلاعات لازم به اتخاذ وکیل مورد نظر خود نیز بپردازید.

4.4/5 - (122 امتیاز)

هزینه وکیل خوب برای زمین چقدر است ؟

نمی توان پیش از مطالعه پرونده و برسی شرایط آن هزینه وکیل را به طور دقیق تعیین نمود و این هزینه تا حد زیادی از پرونده خود شما تاثیر میگیرد.

وکیل خوب برای زمین در چه موضوعاتی به ما کمک می کند؟

به طور کلی هر موضوعی که در ارتباط با زمین باشد اعم از تخلیه ید ، خلع ید و ... توسط وکیل زمین قابل پیگیری می باشد.

مزایا مراجعه به وکیل خوب برای زمین چیست ؟

تسریع دریافت حکم اجرایی مربوط به زمین ، حل مشکلات سندی زمین ها ، باز پسگیری املاک و ... از مزایا مراجعه به وکیل می باشد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *