هزینه وکالت تام الاختیار ملک

وکالت تام الاختیار ملک چقدر است ؟ یکی از وکالتنامه هایی که امروزه می توان گفت که رواج پیدا کرده است و افراد زیادی آن را برای دیگران صادر می کنند وکالت تام الاختیار که وکالت بسیار مهمی می باشد و از حساسیت زیادی برخوردار می باشد. با این وجود افراد زیادی می باشند که تصمیم می گیرند در هر صورت این وکالتنامه را به وکیل خود بدهند اما در این زمان این سوال به وجود می اید که هزینه وکالت تام الاختیار ملک چقدر می باشد ؟ 

ما در این مطلب هزینه وکالت تام الاختیار ملک را به طور کامل برای شما شرح می دهیم و لیست دقیق آن را تعیین می کنیم پس با ما برای مشاهده لیست این هزینه ها همراه باشید.

منظور از وکالت تام الاختیار چیست ؟

قطعا در ادامه این مطلب به طور کامل به هزینه وکالت تام الاختیار ملک می پردازیم اما خوب است که در ابتدای این مطلب بدانیم که این وکالتنامه چیست و چه استفاده ای دارد.

به طور کلی وکالت تام الاختیار وکالتنامه ای است که به موجب آن شما فردی را که همان وکیل است نماینده انجام اموری می کنید. در وکالت تام این امور 0 تا 100 می باشد یعنی شما تمام هر آن چیزی که در اختیار شما می باشد را به موکل خود واگذار می کنید که از این رو از اهمیت زیادی برخوردار می باشد.

وکالت تام الاختیار ملک چیست ؟

وکالت تام ملک در زمینه امور ملکی می باشد. در حقیقت این بار حدود اختیارات وکیل کمی محدود تر می باشد و تنها محدود به ملکی که شما تعیین کردید می باشد. البته خوب است بدانید که این وکالت می تواند به دو صورت باشد :

  1. وکالت تمامی امورات ملکی در هر مایملکی که دارید به وکیل واگذار شود.
  2. وکالت تمامی امور یک ملک خاص به وکیل واگذار شود.

در هر صورت شکی نیست که در وکالت تام تمامی اختیارات شما به وکیل واگذار می شود و تنها در هزینه وکالت تام الاختیار ملک تاثیر دارد.

هزینه وکالت تام الاختیار ملک

انواع وکالت تام الاختیار ملک چیست ؟

باید بدانید که وکالت تام الاختیار ملک بر اساس نوع وکالتنامه متفاوت می باشد. معمولا وکالتنامه های مالی هزینه بیشتری دارند و هزینه های تنظیم وکالت تام غیر مالی کمتر می باشد. از این رو می توان گفت بسته به دو نوع وکالتنامه مالی و غیر مالی هزینه های شما نیز متفاوت می باشد که در ادامه به طور کامل به آن می پردازیم.

اما پیش از آن خوب است بدانید هزینه وکالت تام در حقیقت هزینه ثبت آن در محاکم ذی صلاح می باشد و هزینه نوشتن و تنظیم آن تفاوت دارد.

هزینه وکالت تام الاختیار ملک در سال جدید

ابتدا خوب است بدانید که هزینه تنظیم و ثبت این وکالتنامه ها مصوب می باشد و توسط دفتر خانه تعیین نمی گردد. بلکه معمولا در هر سال بر اساس مرجع ذی صلاح این هزینه متفاوت می باشد. با این وجود این مصوبات بر اساس نوع وکالت و شرایط دیگر متفاوت می باشد که از این رو ما لیست کامل وکالت تام الاختیار ملک در سال جدید را برای شما در ادامه به طور کامل ذکر کرده ایم.

هزینه وکالت تام الاختیار مالی ملک

هزینه ای که برای وکالت تام الاختیار ملک می پردازید در سال جدید معادل 150 هزار تومان می باشد. این هزینه باید در دفتر اسناد رسمی و در موقع ثبت این سند پرداخته شود و از بابت انجام امور مربوط به وکالت دادن در دفتر اسناد می باشد. در هر جایی که باشید نیز این هزینه مصوب و مشخص می باشد مگر آن هر دفتر خانه خدمات بیشتری نیز به شما ارائه کند که هزینه های آن بیشتر می شود.

منظور از امور مالی اموری است که در زمینه اداره امور مالی مربوط به ملک مانند خرید ، فروش و اجاره آن می باشد.

هزینه وکالت تام الاختیار غیر مالی ملک

همانطور که گفتیم وکالت تام الاختیار ملک از هزینه کمتری برخوردار می باشد در سال جدید هزینه صدور ان 100 هزار تومان می باشد. فراموش نکنید منظور از امور غیر مالی امور اداری و … می باشد که ربطی به دارایی های وکیل نمی باشد و صرفا امور غیر مالی را در بر میگیرد.

هزینه وکالت تام الاختیار ملک از خارج از ایران

ممکن است قصد دادن وکالت برای افراد خارج از ایران باشید که در این صورت باید بدانید که دو نوع هزینه بر روی دوش شما می باشد.

  1. هزینه های کنسولی مربوط به تنظیم و امضا وکالتنامه
  2. هزینه های کنسولی مربوط به تصدیق امضا و وکالت تام الاختیار ملک که برای مثال برای کنسول گری آلمان تا 132 یورو می باشد.

اما باید در نظر بگیرید که این هزینه بر اساس کنسول گری و کشور مد نظر شما متفاوت می باشد پس برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه هزینه های مربوط به کنسول گری کشور مد نظر خود مراجعه نمایید. همچنین شما می توانید با کلیک بر روی این لینک با وکیل ایرانیان خارج از کشور تماس بگیرید و به کسب اطلاعات لازم بپردازید.

هزینه وکالت تام الاختیار ملک

هزینه تنظیم متن وکالت تام الاختیار ملک

ما فوقا به طور کامل لیست هزینه وکالت تام الاختیار ملک و ثبت این وکالت تام را برای شما ذکر کردیم که امیدواریم برای شما مفید بوده باشد. اما باید در نظر بگیرید اگر وکالت تام شما از شرایط خاصی برخوردار می باشد که متن آن متفاوت است و از شرایط خاص شما برخوردار است باید هزینه ای برای تنظیم متن وکالت نامه در نظر بگیرید که از منظر حقوقی هیچ مشکلی نداشته باشد.

این هزینه بر اساس فردی که آن را نگارش می کند متفاوت می باشد اما به شما پیشنهاد می کنیم به علت حساسیت بالای این وکالت حتما از یک متخصص در این زمینه کمک بگیرید.

برای تنظیم وکالت تام الاختیار ملک به کجا مراجعه کنیم ؟

شما برای ثبت و تنظیم وکالت تام الاختیار ملک باید به دفاتر اسناد رسمی مراجعه کنید. این دفاتر خود 0 تا 100 مراحل مربوطه را انجام می دهند. البته باید در نظر داشته باشید که برای وکالت تام از خارج از ایران باید از طریق وبسایت کنسول گری اقدام کنید که به صورت انلاین و حضوری در کشور های دیگر این امکان را برای شما میسر کرده اند.

متن وکالت تام الاختیار ملک را چه کسی باید بنویسد ؟

هرکسی می تواند وکالت تام الاختیار ملک را تنظیم کند اما ما به شما پیشنهاد می کنیم که تنظیم این متن را بر عهده هر کسی نگذارید بلکه با پرداخت هزینه وکالت تام الاختیار ملک کمی بیشتر از حد عادی از یک فرد متخصص کمک بگیرید که مطمئن باشید هیچ مشکلی در این زمینه به وجود نمی آید تمامی بند های وکالت مطابق میل و خواسته شما می باشد.

بدیهی است که یک وکیل خوب ملکی که در این زمینه متخصص می باشد به شما نتایج وکالتی که تنظیم می کنید را نیز متذکر می شود.

هزینه وکالت تام الاختیار ملک

 وکالت تام الاختیار ملک را به چه افرادی می توانیم بدهیم ؟

وکالتی که در این مطلب در خصوص آن صحبت کردیم با وکالت دادگستری فرق می کند. شما با پرداخت هزینه وکالت تام الاختیار ملک را می توانید به هر کسی که تمایل داشته باشد اعطا کنید و از این رو محدودیتی وجود ندارد.

تنها در نظر داشته باشید که فرد وکیل باید مانند شما اهلیت (توانایی) انجام اموری که به او واگذار می کنید را از نظر حقوقی داشته باشد. برای مثال طبیعتا یک کودک نمی تواند وکیل شما باشد.

امیدواریم این مطلب در خصوص هزینه وکالت تام الاختیار ملک برای شما مفید بوده باشد. شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر به مشاوره ملکی در عدل و حق بپردازید.

4.4/5 - (9 امتیاز)

هزینه وکالت تام الاختیار ملک چقدر است ؟

بر اسا نوع وکالتنامه این هزینه متفاوت می باشد.

آیا هزینه وکالت تام الاختیار ملک بالا می باشد ؟

خیر این هزینه چندان بالا نمی باشد و به سادگی می توانید آن را پرداخت کنید.

برای دادن وکالت تام الاختیار ملک باید به کجا مراجعه کنیم ؟

شما باید به دفاتر ثبت اسناد رسمی مراجعه نمایید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *