نمونه دادخواست پلمپ ملک ورثه ای

نمونه دادخواست پلمپ ملک ورثه ای

دعوای ارث و میراث یکی از دعاوی مهم است که امروزه دعاوی آن را به کرات در انواع دادگاه ها طرح می شود و قطعا به نتیجه رسیدن آن نیز مدتی به طول می انجامد. اما تا زمانی که نتیجه این دادخواست بیاید بدیهی است که امکان سو استفاده از این ملک صورت بگیرد و در این زمان بهتر است پیش از هر چیزی به مهر و موم ترکه و پلمپ ملک ورثه ای بپردازید.

ما در این مطلب امکان دسترسی شما به نمونه دادخواست پلمپ ملک ورثه ای یا مهر و موم ترکه را میسر کرده ایم کافیست با ما همراه باشید و هم آن را در این صفحه مشاهده کرده و هم به دانلود فایل pdf آن بپردازید.

منظور از دادخواست پلمپ ملک ورثه ای چیست ؟

معمولا بعد از فوت متوفی به صورت قانونی اقدام به انحصار وراثت می شود مگر آنکه دعوایی در آن به وجود بیاید که بدیهی است مدت زمان قانونی خود را نیاز دارد. در این زمان باید حتما دادخواست مهر و موم ترکه متوفی را خواست تا در زمان رسیدگی به دعوای آن امکان جابه جایی یا سو استفاده از آن به وجود نیاید. نمونه دادخواست پلمپ ملک ورثه ای نیز برای مهر و موم کردن ترکه است که در ادامه نمونه های آن را در اختیار شما قرار می دهیم.

چرا باید دادخواست پلمپ ملک ورثه ای بدهیم ؟

نمونه دادخواست مهر و موم ملک ورثه ای در حقیقت یک اقدام کاملا احتیاطی می باشد که مطمئن می شوید به هیچ عنوان ملک شما به طور غیر قانونی تصرف نمی شود ، کسی به آن تعدی نمی کند و تا زمان تعیین و تکلیف در خصوص آن این ملک به شیوه به وضع سابق خود باقی می ماند تا به صورت درست و قانونی تقسیم گردد و دعوای آن به پایان برسد.

اما برای گرفتن این حکم باید ابتدا به نمونه دادخواست پلمپ ملک ورثه ای دسترسی داشته باشید که در ادامه برای شما قرار می دهیم.

نمونه دادخواست پلمپ ملک ورثه ای

نمونه دادخواست پلمپ ملک ورثه ای 1

با سلام خدمت ریاست محترم دادگاه

شرح دادخواست :

با احترام به استحضار اینجانب می رسانم :

شادروان آقای/خانم ……. به شماره شناسنامه ………. متولد ………..مورخ…….. به استناد به گواهی فوت ضمیمه شده در تاریخ ……… فوت گشته و اینجانبان ……… و …………..  به موجب گواهی انحصار وراثت ضمیمه شده به شماره ………… صادره از شعبه ………… از مورثان قانونی مرحومه می باشیم. فلذا با توجه به این در حال حاضر ملک متوفی به آدرس ………….. در پلاک ثبتی …………… در تصرف وارث دیگر ملک می باشد بیم تعدی و تفریط و تضییع ملک وجود دارد از وارث دیگر تقاضا نموده که ملک را در اسرع وقت تخلیه نماید و اظهار نامه قانونی نیز ارسال گشته است که ضمیمه این دادخواست گشته است. با این وجود ایشان از تخلیه ملک تا زمان تعیین و تکلیف و تقسیم ترکه استنکاف ورزیده است. فلذا از دادگاه محترم استدعا دارم با توجه به مدارک ضمیمه شده و با استناد به مواد 166، 167، 174، 175، 206، 207، 300 و 317 قانون امور حسبی حکم مهر و موم ملک مذکور را صادر نماید.

امضا

نمونه دادخواست پلمپ ملک ورثه ای 2

همچنین همانطور که می دانید پس از فوت متوفی بدهی های او باید از ما ترک او پرداخت شود که به تصرف آمدن این اموال توسط وراث می تواند مانع از حق و حقوق شما باشد. از این رو پیش از رخ دادن هر گونه اتفاق در خصوص مال و اموال از جمله ملک می توانید نمونه دادخواست پلمپ ملک ورثه ای را تقدیم نمایید تا در خصوص حق و حقوق شما تعیین تکلیف شود.

نمونه دادخواست این وضعیت نیز به این شرح می باشد :

احتراماً به استحضار می رساند:

اینجانب به موجب چک شماره ………. به تاریخ ………… که کپی آن ضمیمه این دادخواست شده است از شادروان آقای …. به شماره شناسنامه …. متولد ….. صادره از ….. مبلغ………… ریال طلبکار می باشد. از آنجایی که اموال مرحوم محدود به ملک …….. به آدرس………. با پلاک ثبتی …….. می باشند و این ملک. در حال حاضر به عنوان تنها ما ترک مرحوم در تصرف ورثه می باشد بیم تعدی و تفریط و تضییع مال می رود. با توجه به استنکاف وراث مرحوم از پرداخت بدهی های متوفی و عدم اقدام ایشان برای پرداخت بدهی با وجود ارسال مکرر اظهار نامه که ضمیمه این دادخواست شده است لذا با توجه به مدارک تقدیمی با استناد به مواد 166، 167، 174، 206 و 207 قانون امور حسبی صدور حکم مهر و موم ترکه متوفی را از دادگاه محترم خواستار می باشم.

امضا :

فراموش نکنید که شما برای تقدیم دادخواست باید تمامی مدارکی که به موجب آن نسبت به ترکه متوفی حقی دارید را ارائه نمایید تا دادگاه با توجه به آن رسیدگی های لازم را انجام دهد.

دانلود فایل PDF نمونه دادخواست پلمپ ملک ورثه ای

پیش از این برخی از نمونه های دادخواست پلمپ ملک ورثه ای را برای شما قرار داده ایم و امکان بهره مندی از آن را میسر کرده ایم. شما می توانید برای مشاهده نمونه دادخواست بیشتر بر روی لینک این قسمت کلیک کنید و به دانلود پی دی اف فایل مذکور بپردازید.

برای دانلود کلیک کنید.

چه کسانی باید نمونه دادخواست پلمپ ملک ورثه ای را تقدیم کنند ؟

در حقیقت تنها کسانی می توانند به تقدیم دادخواست پلمپ ملک ورثه ای بپردازند که از مال و اموال متوفی ذی حق می باشند و تعدی و تفریط در آن یا تضییع مال در هر صورتی موجب خسارت به آن ها می باشد. حال این افراد می توانند خرید ملک ، ورثه متوفی یا حتی طلبکاران آن باشند !

آیا می دانید اگر از طلبکاران میت می باشید اما هنوز موعد بدهی فرا نرسیده است با فوت متوفی بدهی شما حال می شود یعنی می توانید بدون رسیدن موعد مقرر برای دریافت بدهی خود به وراث مراجعه کنید و این از بیم تعدی و تفریط یا تضییع مال نشئت می گیرد.

نمونه دادخواست پلمپ ملک ورثه ای

تنظیم نمونه دادخواست پلمپ ملک ورثه ای به صورت انحصاری

در این مطلب سعی کردیم که با توجه به شرایط گوناگون انواع نمونه دادخواست پلمپ ملک ورثه ای را برای شما قرار دهیم و شیوه درخواست مهر و موم ترکه متوفی را برای شما ذکر کنیم. اما اگر شرایط پرونده شما از حالت عادی پیچیده تر می باشد و می خواهید یک دادخواست مخصوص شرایط خود در دسترس داشته باشید که از به نتیجه رسیدن آن مطمئن باشید می توانید با یک وکیل خوب در این زمینه مشورت کنید و درخواست تنظیم دادخواست نمایید.

بدین منظور می توانید هم از وکیل ارث و هم از وکیل ملکی تنها در خصوص پلمپ ملک کمک بگیرید که موسسه حقوقی عدل و حق می تواند در این زمینه به شما کمک کند. با ما تماس بگیرید و با انجام مشاوره حقوقی در این خصوص اطلاعات لازم را به دست بیاورید.

همچنین امیدواریم این مطلب در خصوص نمونه دادخواست پلمپ ملک ورثه ای برای شما مفید بوده باشد و از آن نهایت استفاده را برده باشید.

4.5/5 - (10 امتیاز)

هزینه صدور نمونه دادخواست پلمپ ملک ورثه ای چقدر می باشد؟

هزینه دادن دادخواست پلمپ ملک ورثه ای بر اساس هزینه های دادگستری می باشد. فراموش نکنید بر اساس تصمیم دادگاه گاهی باید به اندازه مال مورد نظر وثیقه در صندوق دادگستری قرار دهید.

برای تنظیم نمونه دادخواست پلمپ ملک ورثه ای انحصاری با کجا تماس بگیریم ؟

به کمک موسسه حقوقی عدل و حق به تنظیم نمونه دادخواست پلمپ ملک ورثه ای بپردازید.

کجا نمونه دادخواست پلمپ ملک ورثه ای را دانلود کنیم ؟

به سادگی در این صفحه به دانلود نمونه دادخواست پلمپ ملک ورثه ای بپردازید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *