مشاوره حقوقی رابطه نامشروع

یکی پرونده هایی که متاسفانه امروزه در دادگاه های کیفری بدان رسیدگی می شود پرونده های مربوط به روابط نا مشروع است . در گذشته ی نه چندان دور اگر رابطه ای بر خلاف شرع صورت میگرفت آن را پنهان می کردند و چنین می پنداشتند که پیگیری قانونی یا حقوقی این روابط موجب از بین رفتن آبرو می شود در حالی که چنین نیست . گاهی روابط نا مشروعی مانند تجاوز زندگی برخی اشخاص را به تباهی می کشانند و مشکلا روحی و جسمی فراوانی را برای آن ها به همراه میاورند . همچنین اگر در برخی موارد با شخص خاطی برخورد قانونی نشود ، این امکان وجود دارد که افراد دیگری نیز قربانی این اتفاقات بشوند .پس گاهی متوسل شدن به قانون در پرونده های منافی عفت الزام آور می شود . برای طرح دعوا علیه این دسته از پرونده ها بهتر است ابتدا مشاوره حقوقی رابطه نامشروع انجام بدهید و با شکایت از فرد خاطی اورا به سزای اعمال خویش برسانید . در ادامه برخی از این روابط و علت نیاز به مشاوره حقوقی رابطه نامشروع را توضیح میدهیم .

زنا و تعریف آن

مطابق ماده ی 221 قانون مجازات اسلامی :

” زنا عبارت است از جماع مرد و زنی که علقه زوجیت بین آنها نبوده و از موارد وطی به شبهه نیز نباشد . ”

لازمه ی جرم زنا مطابق تبصره ی 1 این ماده صورت گرفتن دخول بر طبق شرایط ذکر شده در قانون است و در غیر این صورت زنا صورت نمیگیرد . نکته ی دوم این است زنا باید به رضایت دو طرف صورت گیرد و اجباری در آن نباشد .در صورت ناراضی بودن یکی از طرفین و انجام عمل با تهدید ، ترس و… عمل زنا در حکم تجاوز به عنف قرار گرفته و ممکن است زانی را تا سر حد اعدام پیش ببرد . در تبصره ی 2 این ماده نیز چنین گفته شده است :

“هرگاه طرفین یا یکی از آنها نابالغ باشد، زنا محقق است لکن نابالغ مجازات نمی شود و حسب مورد به اقدامات تأمینی و تربیتی مقرر در کتاب اول این قانون محکوم می گردد .”

برای شکایت از جرم زنا باید در وهله ی اول به دادسرا محل وقوع جرم مراجعه کرد . جرم زنا نیاز به مدارک و مستندات بسیار معتبر است که در قانون وجود 4 شاهد  یا 4 اقرار(که عمل دخول را دیده باشند) تعیین گشته است. در هر صورت پیش از انجام هر اقدامی علیه این موضوع بهتر است مشاوره حقوقی رابطه نامشروع انجام شود زیرا یک فرد متخصص بهتر از هر کسی میداند از چه طریقی وارد عمل شده و اقدام به شکایت کند .مشاوره حقوقی رابطه نامشروع را از ما دریافت کنید

مجازات زنا در مواردی حتی به اعدام زانی منجر میشود و در موارد  دیگری به تبعید ، تراشیدن موی سر و ضرابات شلاق می انجامد . شایان ذکر است که در جرایم منافی عفت قاضی و دادگاه کیفری در تلاشند تا موضوع را به نحوی سر بسته نگه دارند و این ممکن است برای شاکی مشکلاتی راه به همراه داشته باشد و به همین علت است که به شما توصیه میشود در صورت داشتن قصد شکایت علیه این گونه موارد حتما مشاوره حقوقی رابطه نامشروع انجام دهید و در صورت نیاز به همراه یک وکیل اقدام کنید . برای کسب اطلاعات بیشتر به سایت عدل و حق مراجعه کنید .مشاوره حقوقی رابطه نامشروع  را در این سایت و با وکلای مجرب تجربه نمایید

تجاوز

اگر فردی شخص دیگری را با توسل به زور ، ضرب و شتم ، اسلحه و امثالهم با تهدید، ترس و …  مجبور به انجام عمل زنا کند مرتکب تجاوز جنسی میشود .متاسفانه این جرم که امروزه قربانیان آن کم هم نیست به علت آن که منافی عفت است گاهی توسط خانواده و سایر افراد در نطفه خفه می شود و قربانی آن را با انواع مشکلات روحی و جسمی به دام بی عدالتی نیز می کشاند . اما به خاطر داشته باشید اگر فرد متجاوز را رها کنید به عنوان یک فرد خطرناک دوباره به جامعه بر میگردد و چه بسا افراد بیشتری را قربانی می کند .مشاوره حقوقی رابطه نامشروع کمک کننده است

مشاوره حقوقی رابطه نامشروع

شکایت از تجاوز در نوع خود ضروری است که البته برای انجام آن نیز بهتر است به تنهایی وارد عمل نشوید . پیش از شکایت مشاوره حقوقی رابطه نامشروع انجام دهید تا آگاهانه تر وارد عمل شده و فرد خاطی را به محکمه های قضایی بکشید . شایان ذکر است بر خلاف تصور عموم تجاوز فقط از جانب مردان به زنان صورت نمی گیرد و قربانیان این جنایت گاهی مردان و حتی کودکان نیز قرار می گیرند. به موجب بند “ت” ماده ی 224 قانون مجازات اسلامی زنای به عنف یا با اکراه موجب تشدید مجازات زنا شود و فرد خاطی را به پای اعدام می کشاند . برای انجام مشاوره حقوقی رابطه نامشروع و گرفتن وکیل مد نظر خود سایت عدل و حق را از دست ندهید.

جالب است بدانید یکی از قوانین موجود در قانون مجازات اسلامی که گاهی از طرف اشخاص حقوقی نا عادلانه خوانده می شود بدین شرح است . بر طبق ماده 630 قانون مجازات اسلامی :

“هرگاه مردی همسر خود را در حال زنا با مرد اجنبی مشاهده کند و علم به تمکین زن داشته باشد، می‏تواند در همان حال آنان را به قتل برساند.”

البته مجددا لازم به ذکر است اگر عمل دخول انجام نشده باشد ، قتل صورت گرفته نا مشروع محسوب می شود و مجازات های مربوط به خود را به دنبال خواهد داشت . همچنین اگر زن به اجبار مرد تن به این عمل داده باشد فقط اجازه ی کشتن مرد به او داده می شود و البته این حق تنها برای مرد در نظر گرفته شده است و به زن تحت هیچ عنوان چنین اجازه ای داده نشده است. برای انجام مشاوره حقوقی رابطه نامشروع به سایت عدل و حق مراجعه کنید.

مواردی که فوقا ذکر شد  گوشه ای از روابط نا مشروع موجود در قانون است. اما گاهی همه ی این روابط وجه اشتراکی دارند و آن ترس از شکایت علیه آن به علت حفظ آبرو است . اما به یاد داشته باشید تقاضای محاکمه ی خاطی در این دسته جرایم نه تنها از بین بردن آبرو نیست بلکه کمک شایان برای امن تر کردن جامعه است . اگر با این دسته افراد برخورد لازم صورت نگیرد و سابقه کیفری آنها پاک تر از پیش بماند به کارهای قبیح خود ادامه داده و محیط جامعه را آلوده تر از پیش میکنند . برای انجام مشاوره حقوقی رابطه نامشروع به تیم حقوقی عدل و حق مراجعه کنید تا شمارا در مسیر درست هدایت کنند.

4.6/5 - (321 امتیاز)

زنا چیست ؟

" زنا عبارت است از جماع مرد و زنی که علقه زوجیت بین آنها نبوده و از موارد وطی به شبهه نیز نباشد . "

حکت زنا اجباری یا تجاوز چیست؟

مطابق بند ت ماده ی 224 قانون مجازات اسلامی اعدام است.

برای شکایت علیه زنا به کدام مرجع قضایی باید مراجعه کرد؟

باید به دادسرا محل وقول جرم مراجعه کرد.

مجازات زنا چیست؟

ضربات شلاق ، تراشیدن موی سر ، تبعید میتواند از مجازات های زنا باشد و اگر زنا در دسته ی موارد ذکر شده ی ماده 224 قانون مجازات اسلامی باشد مجازات آن اعدام است

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *