مدت زمان گرفتن سند برای زمین قولنامه ای

مدت زمان گرفتن سند برای زمین قولنامه ای چقدر است ؟

همانطور که می دانید هر کسی که به خرید یک مال و اموال می پردازد اولین موردی که به آن اهمیت زیادی می دهد گرفتن سند برای آن است. سند قولنامه ای یا بیع نامه ای چیزی نیست که بتواند مالکیت شما را قطعی کند و از این رو گرفتن سند علی الخصوص برای زمین از اهمیت زیادی برخوردار می باشد. اما مدت زمان گرفتن سند برای زمین قولنامه ای چقدر می باشد ؟ 

ما در این مطلب قصد داریم تا مدت زمان گرفتن سند برای زمین قولنامه ای و البته شیوه گرفتن این سند را برای شما شرح دهیم پس با ما در این صفحه همراه باشید و به کسب اطلاعات لازم در این زمینه بپردازید. همچنین شما می توانید برای کسب اطلاعات دقیق در مورد ملک و زمین خود با موسسه حقوقی عدل و حق تماس بگیرید و به مشاوره ملکی در این زمینه بپردازید.

منظور از گرفتن سند برای زمین قولنامه ای چیست ؟

وقتی از مدت زمان گرفتن سند برای زمین قولنامه ای حرف می زنیم منظور چه سندی است ؟ بدون شک سند رسمی چیزیست که مد نظر ما می باشد. سند رسمی چیست ؟

اسنادی که در اداره ثبت اسناد و املاک و یا دفاتر اسناد رسمی یا در نزد سایر مامورین رسمی در حدود صلاحیت آن‌ها و بر طبق مقررات‌ قانونی تنظیم شده باشند رسمی است.

این موضوع در ماده 1287 قانون مدنی تعریف شده است. اما چرا گرفتن سندی که توسط اداره های ثبت اسناد به ثبت رسیده اند انقدر اهمیت دارد و باید ان را جدی بگیریم ؟ در حقیقت با وجود مدت زمان گرفتن سند برای زمین قولنامه ای که نسبتا طولانی می باشد چرا باید سند رسمی بگیریم ؟ در ادامه به طور کامل در این خصوص توضیحات لازم را می دهیم.

مدت زمان گرفتن سند برای زمین قولنامه ای

چرا باید برای زمین قولنامه ای سند بگیریم ؟

شما به عنوان یک مالک شاید گاهی نیاز داشته باشید که مالکیت خود را به اثبات رسانید ؟ در حقیقت هیچکس مالکیت شما را قبول ندارد مگر آنکه برای آن یک سند محکم داشته باشید. ممکن است این سوال برای شما به وجود بیاید که آیا قولنامه سند است ؟ هرچند قولنامه یا بیعنامه سند می باشد و زمین قولنامه ای ارزش دارد اما بدون شک ارزش آن به پای سند رسمی نمی رسد.

در حقیقت سند رسمی نه تنها سندی است که ارزش چند برابری به ملک شما می دهد بلکه مالکیت بی چون و چرا شما را نیز به اثبات می رساند و از این رو باید هر کسی به گرفتن سند رسمی بپردازد.

مدت زمان گرفتن سند برای زمین قولنامه ای چقدر است ؟

خوشبختانه امروزه ثبت درخواست اسناد رسمی از طریق سامانه صورت میگیرد و از این رو مدت زمان گرفتن سند زمین قولنامه کمتر می شود. اما با این وجود مراحلی وجود دارد که باید حتما طی شود تا سند قولنامه به صورت رسمی ثبت گردد. مدت زمان گرفتن سند زمین قولنامه ای بسته به نوع ملک و شرایط آن بین 1 تا 2 ماه طول می کشد. در ادامه مراحلی که در این 2 ماه طی می شود تا شما سند رسمی دریافت کنید را به طور کامل برایتان شرح می دهیم. پس با ما همراه باشید.

مدت زمان گرفتن سند برای زمین قولنامه ای در دعوا

گاهی شما قصد گرفتن سند زمین قولنامه ای را دارید اما نمی توانید آن را بگیرید چرا که در خصوص قولنامه ای که در دست شماست ادعایی معارض وجود دارد و در حقیقت افرادی معتقدند که شما به موجب قولنامه ای که در دست دارید مالک زمین نیستید و در این زمان دعوایی در دادگستری مطرح می شود که نتیجه آن در گرفتن سند رسمی برای زمین قولنامه ای تاثیر گذار است. در حقیقت مدت زمان گرفتن سند زمین قولنامه ای منوط به زمانی است که دادگاه حکم مالکیت شما را صادر می کند.

مدارک مورد نیاز گرفتن سند برای زمین قولنامه ای

شما برای گرفتن سند رسمی نیاز به مدارکی دارید که باید آن را در سامانه مخصوص قرار دهید. این مدارک به این شرح می باشد :

  • اصل سند مالکیت
  • بنچاق اصلی
  • خلاصه معامله (سند اصلی)
  • مصدق سند که با مراجعه به دفتر اسناد دریافت کنید.
  •  شناسنامه و کارت ملی
  • آدرس و کد پستی و اطلاعات کامل ملک
  • آدرس و کد پستی محل سکونت شما
  • نقشه UTM

فراموش نکنید برخی از این مدارک مانند نقشه یو تی ام باید توسط کارشناس مربوطه تهیه شود که در روند گرفتن این سند نحوه گرفتن این نقشه نیز برای شما شرح داده می شود.

مدت زمان گرفتن سند برای زمین قولنامه ای

مراحل گرفتن سند برای زمین قولنامه ای چیست ؟

قطعا بدون دانستن مراحل سند نمی توان در خصوص مدت زمان گرفتن سند برای زمین قولنامه ای اظهار نظر دقیقی کرد. در خصوص مدت زمان هر کدام از این مراحل نیز به تفکیک صحبت خواهیم کرد.

  1. ابتدا باید وارد سایت مربوط به دریافت سند برای زمین قولنامه ای شوید که به این شرح می شود : sabtemelk.ssaa.ir
  2. سپس باید بر روی گزینه “پذیرش درخواست جدید” کلیک کنید وارد بخش ثبت اطلاعات هویتی شوید.
  3. به عنوان شخص حقیقی یا شخص حقوقی باید اطلاعات هویتی خود را به طور کامل درج کنید.
  4. سپس در خصوص نقشه UTM از شما پرسیده می شود که اگر آن ندارید می توانید در ذیل تقاضا خود آن را مطرح کنید که برای تهیه این نقشه اقدام شود.
  5. همچنین در خصوص ماده 147 قانون اصلاحی نیز از شما پرسیده می شود که اگر سابقا درخواست سند رسمی از مراجعه را داشته اید باید آن را تایید کنید و در غیر این صورت خیر.
  6. همانطور که می دانید قولنامه ای که در دست شماست در یک دفتر اسناد تنظیم شده است که باید اطلاعات آن را به طور دقیق وارد کنید.
  7. پس از آنکه مدارک مربوطه را بارگزاری کردید نوبت به پرداخت هزینه گرفتن سند برای زمین قولنامه ای می رسد که پس از آن درخواست شما ثبت می شود.
  8. در آخر این مراحل اینترنتی که طی چند ساعت انجام می شود به پایان می رسد و شما باید طی 2 تا 3 هفته منتظر حضور کارشناس در محل زمین باشید که اقدام به برسی صحت اسناد شما می کند.
  9. و پس از آن باید یک دو ماه صبر کنید تا سند رسمی صادر گردد.

مدت زمان گرفتن سند برای زمین قولنامه ای

فراموش نکنید با ثبت درخواست در سایت شما یک شماره پرونده خواهید داشت که برای پیگیری وضعیت پرونده می توانید از آن استفاده کنید.

هزینه گرفتن سند برای زمین قولنامه ای چقدر است ؟

بر اساس درخواست های شما این هزینه ها می تواند متفاوت باشد اما فارق از مدت زمان گرفتن سند برای زمین قولنامه ای این هزینه ها را نیز در نظر داشته باشید :

  • هزینه صدور سند جدید
  • هزینه پست سند
  • هزینه مربوط به حضور کارشناس
  • هزینه مربوط تهیه نقش یو تی ام

این هزینه ها ضروری می باشد برای دریافت این سند باید پرداخت شود. ممکن است هزینه های جانبی دیگری نیز به وجود بیاید که بر اساس هر ملک و زمین متفاوت می باشد.

سوالات متداول در خصوص گرفتن سند برای زمین قول نامه ای

ما در این مطلب سعی کردیم تا هر آنچه باید در خصوص مدت زمان گرفتن سند برای زمین قولنامه ای بدانید به شما توضیح دهیم و مدارک و مراحلی که باید در نظر داشته باشید را ذکر کنید. بدیهی است که سوالاتی در این خصوص در ذهن شما به وجود آمده است که ما به برخی از آن ها در این قسمت پاسخ دهیم.

چگونه گرفتن سند طولانی تر می شود ؟

ایجاد یک دعوا یا نداشتن قول نامه ثبت شده میتواند مشکلاتی در این روند ایجاد کند.

آیا برای گرفتن سند نیاز به وکیل داریم ؟

اگر سند شما با مشکلات ثبتی رو به روست حتما از وکیل ملکی کمک بگیرید.

آیا نیاز به استعلام زمین قولنامه ای داریم ؟

استعلام قولنامه زمینی که در حال خریداری آن هستید از اهمیت زیادی برخوردار می باشد که به نام فرد دیگری نباشد که دعوایی در آن ایجاد نشود پس حتما استعلام ملک را بگیرید.

اگر برای زمین قولنامه ای سند نگیریم چه می شود ؟

در این صورت مالکیت شما متزلزل است و ممکن است مشکلات زیادی برای شما به وجود بیاید علاوه بر آنکه ارزش ملک را پایین می آورد.

چگونه مدت زمان گرفتن سند قولنامه ای را سریع تر کنیم ؟

گرفتن یک وکیل ملکی خوب در این زمینه می تواند به شما کمک کند تا مدت زمان گرفتن سند برای زمین قولنامه ای را کاهش دهید و آن را در سریع ترین زمان ممکن پیگیری کنید.

شما می توانید ما بقی سوالات خود را در قسمت کامنت ها مطرح کنید یا برای انجام مشاوره حقوقی با ما تماس بگیرید.

4.5/5 - (15 امتیاز)

آیا گرفتن سند برای زمین قولنامه ای زیاد طول می کشد ؟

در این مطلب هر آنچه در خصوص مدت زمان مورد نیاز گرفتن سند برای زمین قولنامه ای باید بدانید را برای شما ذکر کرده ایم.

چگونه گرفتن سند را برای زمین قولنامه ای سریع تر کنیم ؟

مشاوره با یک وکیل خوب می تواند مدت زمان گرفتن سند برای زمین قولنامه ای را بسیار سریع تر کند.

آیا نیاز است به گرفتن سند برای زمین قولنامه ای بپردازیم ؟

در این مطلب به تفصیل در مورد گرفتن سند برای زمین قولنامه ای صحبت کرده ایم.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *