متن وکالتنامه تام الاختیار

متن وکالتنامه تام الاختیار

همانطور که می دانید گاهی به دلایل مختلف یک فرد خود شخصا نمی تواند برای انجام اموری اقدام نماید و نیاز به فردی دارد که او را جانشین خود کند. فردی که جانشین شخصی می شود در حقیقت امضا او نیز به جای امضا فرد اصلی اعتبار دارد و از نظر قانونی وکیل فرد محسوب می شود. حدود اختیارات وکیل همیشه از جانب موکل تعیین می شود این اختیارات می تواند به صورت نا محدود در متن وکالتنامه تام الاختیار گنجانده شود. ما در این مطلب قصد داریم تا متن وکالتنامه تام الاخیتار را در اختیار شما قرار دهیم پس همراه ما باشید.

می توانید از مشاوره حقوقی بهره مند شده و مراحل لازم را با اطلاعات دقیق تر و جامع تری پیش ببرید.

منظور از وکالتنامه تام الاختیار چیست ؟

وکالتنامه تام الاختیار را برای درک بهتر شما در دو قسمت تعریف می کنیم :

  1. وکالتنامه ای که موجب آن تمامی اختیاراتی که شما به عنوان یک شخص حقیقی دارید را اعم از بانکی ، اداری ، حقوقی و … را به یک فرد واگذار می کنید.
  2. وکالتنامه ای که به موجب آن تمامی اختیارات در یک پرونده یا یک حوزه خاص را مانند یک ملک یا اختیارات یک حساب مالی را به یک فرد واگذار می کنید.

در حقیقت وکالتنامه اول یک وکالتنامه جامع است که در هر حوزه ای که متصور می شود واگذار می گردد اما متن وکالتنامه تام الاختیار دوم هرچند به عنوان تام الاختیار تنظیم می شود اما باز این اختیارات در یک موضوع و مورد خاص محدود می شود.

معمولا وکالتنامه مورد دوم مرسوم تر می باشد اما اگر قصد دادن وکالت مورد اول می باشید از مطمئن بودن فرد مقابل اطمینان حاصل کنید. متن این وکالتنامه را نیز هم در ادامه مشاهده و هم دانلود نمایید.

متن وکالتنامه تام الاختیار

دانلود متن وکالتنامه تام الاختیار به صورت ورد و پی دی اف

در ادامه به طور مختصر متن وکالتنامه تام الاختیار را در اختیار شما قرار می دهیم اما شما می توانید از طریق دو لینک زیر فایل وکالتنامه تام الاختیار را به دو صورت ورد و پی دی اف دانلود کنید.

دانلود وکالتنامه تام الاختیار (ورد)

دانلود متن وکالت نامه تام الاختیار (PDF)

به طور کلی ساختار وکالتنامه به این صورت می باشد و شما باید متن وکالتنامه تام الاختیار را در این قالب بگنجانید :

موکل: نام .. …..نام خانوادگی….نام پدر ………… شماره ملی……. شماره شناسنامه ………صادره ……. تاریخ تولد ………..(اطلاعات کامل)

وکیل: نام :…….. نام خانوادگی ……….. نام پدر …… شماره ملی…… شماره شناسنامه …….. صادره ……….تاریخ تولد …….(اطلاعات کامل)

مورد وکالت: در اینجا باید ذکر کنید که حوزه مورد نظر خود یا به طور مطلق در حال اعطا وکالت نامه می باشید.

حدود اختیارات: در اینجا باید ذکر کنیم که اختیارات وکیل شما تام بوده و امضا او به جای امضا شما سندیت و اعتبار دارد.

در صورتی که تمایل به ذکر بلاعزل بودن این متن وکالتنامه تام الاختیار را دارید می توانید به این صورت آن را ذکر کنید :

موکل ضمن عقد خارج لازم حق عزل وکیل و ضم وکیل را به مدت …. سال/ مادام العمر از خود سلب و ساقط نمود .

امضاء موکل: ………..

امضا وکیل ………….

شاهدان و …….

با توجه به قالب بالا می توانید متن وکالتنامه تام الاختیار را به این شکل تنظیم کنید :

اینجانب اقا/ خانم ……………. با نام پدر: …………………. و شماره شناسنامه …………………. شماره ملی : …………………. صادرهاز ………………….مورخ ………….. به جناب آقا/خانم…………………. نام پدر: ………………….  با شماره ملی: …………………. و شماره شناسنامه …………………. صادره از …………………. مورخ ……… وکالت تام الاختیار به شرح زیر اعطا می کنم :

مورد وکالت:

به موجب این وکالتنامه آقای………… با مشخصات نامبرده در فوق به عنوان وکیل و نماینده تام الاختیار موکل با مشخصات نامبرده فوقا می باشد و در خصوص ملک …………… با مشخصات ………….. شماره سند/ثبت ……………..دارای اختیارات تام می باشد. لذا وکیل مختار است در خصوص فروش ، رهن ، اجاره و …. به صلاح موکل عمل نماید.

حدود اختیارات:  وکیل فوق در انجام مورد وکالت اختیار تام خواهد داشت و هرگونه امضاء و اقدامات نامبرده به منزله امضاء و اقدامات موکل بوده و از قدر و اعتبار کاملا قانونی لازم و کافی برخوردار است و حضور وی به جای حضور موکل کفایت می کند.

وکیل حق توکیل به غیر جزا و یا کلا ولو کرارا را ندارد  و مفاد این برگه فقط در نفس وکالت و با مباشرت وکیل موثر است.

امضا موکل:

توجه داشته باشید که درج مورد بالا در دادن وکالت اهمیت دارد در غیر این صورت وکیل شما می تواند با توکیل شخص دیگری اورا نماینده تام الاختیار شما نماید و عملا فردی به وکالت شما در می آید که از نظر شما تایید نگشته است.

فراموش نکنید که دانلود متن وکالتنامه تام الاختیار به صورت مفصل از طریق لینک های بالا برای شما میسر شده است پس حتما متن مورد نیاز خود را به کمک لینک های بالا پیدا کنید.

همچنین اگر می خواهید یک متن اختصاصی برای وکالتنامه خود تنظیم نمایید می توانید با گروه و موسسه حقوقی عدل و حق تماس حاصل نمایید و به کسب اطلاعات لازم بپردازید.

متن وکالتنامه تام الاختیار

سوالات متداول در مورد متن وکالتنامه تام الاختیار

مهم ترین سوالات خود را در حوزه وکالتنامه تام الاختیار را پاسخ دهید :

آیا وکالتنامه تام الاختیار قابل فسخ است ؟

بله وکالت یک عقد جایز می باشد که موکل می تواند هر زمان که می خواهد وکیل را از سمت خود عزل کند و عملا اختیاراتی که وکیل دارد را از او سلب نماید.

منظور از ابطال وکالتنامه چیست ؟

اگر شرایط صحت عقد و شرایط اختصاصی عقد وکالت وجود نداشته باشد در این صورت این عقد از ابتدا باطل بوده است و هیچ یک از اقدامات وکیل موثر نخواهد بود. در این صورت شما باید برای اعلان بطلان قرارداد ( ابطال وکالتنامه) اقدام نمایید و اعاده وضعیت کنید تا اقدامات وکیل موثر شود.

وکالتنامه تام الاختیار بلاعزل چیست ؟

در متن وکالتنامه بلاعزل می تواند تصریح داشته شود که موکل توانایی عزل وکیل را ندارد و در حقیقت وکالتنامه داده شده قابل فسخ نیست. اما در نظر داشته باشید که وکالتنامه تام الاختیار بلاعزل اختیارات وکیل را نامحدود می کند پس در تنظیم آن دقت زیادی داشته باشد و با دقت وکیل خود را در این حوزه منسوب نمایید.

آیا وکالت تام بعد از مرگ بر هم می خورد ؟

همانطور که فوقا نیز گفتیم عقد وکالت یک عقد جایز می باشد و حتی اگر به صورت بلاعزل نیز تعیین شود هرچند به یک عقد لازم نزدیک تر می شود اما تمامی ویژگی های جایز بودن آن از بین نمی رود. به موجب ماده 954 قانون مدنی :

کلیه عقود جائزه به موت احد طرفین منفسخ میشود و همچنین به سفه در مواردی که رشد معتبر است.

که در حقیقت یعنی هر عقد وکالتی و هر متن وکالتنامه ای که باشد با فوت یکی از طرفین از بین می رود.

چگونه وکالتنامه تام الاختیار را فسخ کنیم ؟

شما با اعلام به وکیل که از سمت خود عزل شده است عملا وکالتنامه تام الاختیار را فسخ کرده اید. با این وجود می توانید برای مطمئن تر بودن از طریق ارسال یک اظهارنامه قانونی عزل شدن وکیل را به طور رسمی ابلاغ نمایید.

با وکالت تام یا جامع وکیل چه اختیاراتی خواهد داشت ؟

همانطور که فوقا نیز گفتیم به موجب امضا متن وکالتنامه تام الاختیار هر موردی که در وکالتنامه ذکر شده باشد به وکیل داده می شود و در وکالتنامه تام الاختیار به صورت ویژه تمامی اختیارات شما به عنوان یک فرد حقوقی به وکیل داده می شود.

آیا در حوزه ازدواج یا طلاق وکالت تام معنی دارد ؟

هرچند به ظاهر این وکالتنامه موردی ندارد اما از آنجایی که این عقود در حوزه خاص خانواده می باشند و شرایط متفاوتی دارند ممکن است در برخی از مراجع امکان امضا متن وکالتنامه تام الاختیار در حوزه ازدواج و طلاق ممکن نباشد.

اعتبار وکالت تام تا چه زمانی است ؟

مدت زمان وکالتنامه تا وقتی است که طرفین توافق کرده و در متن وکالتنامه تام الاختیار درج شده است مگر آن وکالتنامه بلاعزل باشد که در این صورت تا زمان مرگ احد طرفین پا برجا می باشد. همچنین گاهی مدت زمان وکالتنامه محدود به زمانی است که مورد وکالت توسط وکیل انجام شود.

هزینه تنظیم متن وکالتنامه تام الاختیار چقدر است ؟

اینکه تنظیم این متن چقدر هزینه داشته باشد بسته به وکیل یا فرد مورد نظر شماست که از طرف شما در حال تنظیم این متن می باشد. اگر منظور شما از هزینه ثبت رسمی وکالتنامه می باشد بر اساس مصوبه دفاتر اسناد رسمی می باشد از 100 تا 250 هزار تومان متغیر است.

متن وکالتنامه تام الاختیار

برای تنظیم متن وکالتنامه تام الاختیار به کجا مراجعه کنیم ؟

همانطور که بدون شک می دانید نوشتن متن وکالتنامه یک امر تخصصی محسوب می شود و فردی که به انجام این کار می پردازد باید در زمینه حقوقی تخصص لازم را داشته باشد همچنین ادبیات لازم حقوقی را نیز به کار بگیرد. به همین علت بدون شک بهتر است که برای تنظیم متن وکالت نامه تام الاختیار به وکیل مراجعه کنید که اولا شما را با عواقب دادن وکالت نامه آشنا کند و دوما به صورت درست و قانونی متن آن را برای شما تنظیم کند.

به همین علت برای تنظیم این متن با یک وکیل یا کارشناس حقوقی تماس بگیرید و برای پیدا کردن چنین وکیلی نیز به سادگی از طریق موسسه حقوقی عدل و حق تماس بگیرید.

ما در این مطلب سعی کردیم تا اولا متن وکالتنامه تام الاختیار را به دو صورت ورد ، پی دی اف و متنی در این صفحه برای شما قرار دهیم. امیدواریم از این مطلب نهایت استفاده را برده باشید.

4.6/5 - (11 امتیاز)

هزینه ثبت وکالتنامه تام الاختیار در دفتر اسناد رسمی چقدر می باشد ؟

این هزینه هر سال مشخص می گردد و از 200 تا 300 هزار تومان متغیر است.

وکالتنامه تام الاختیار تا چه زمانی اعتبار دارد ؟

اعتبار متن وکالتنامه تام الاختیار و زمان آن بسته به توافق شما می باشد و می تواند 10 روز یا مادام العمر باشد.

متن وکالتنامه تام الاختیار را چه کسی می تواند تنظیم کند ؟

اگر متن وکالتنامه تام الاختیار در این صفحه برای شما مورد استفاده نبود از یک وکیل و موسسه حقوقی در این زمینه کمک بگیرید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *