شکایت از کلاهبرداری اینترنتی

شکایت از کلاهبرداری اینترنتی

امروزه با گسترش فضای مجازی و راه پیدا کردن اینترنت به تمامی زندگی ها جرائم رنگ و بوی دیگری به خود گرفته اند و بسیاری از آن ها در بستر اینترنت صورت می گیرند. یکی از این جرائم ، کلاهبرداری اینترنتی می باشد که متاسفانه افراد زیادی به دام آن می افتند. اگر شما نیز از قربانیان این جرم هستید با ما در این مطلب همراه باشید چرا که قصد داریم به نحوه شکایت از کلاهبرداری اینترنتی بپردازیم.

در این مطلب به سادگی می توانید با سریع ترین راه شکایت از کلاهبرداری اینترنتی دسترسی داشته باشید پس همراه ما باشید.

کلاهبرداری چیست ؟

برای اینکه به شیوه شکایت از کلاهبرداری اینترنتی بپردازیم ابتدا باید با مفهوم آن آشنا شویم .در کلاهبرداری همیشه لازم است که ربودن و تحصیل مال غیر به یکی از روش های زیر انجام شود :

  • بزهکار با فریب افراد حقیقی یا حقوقی مردم را به وجود شرکت ها، کارخانجات یا به شکل کلی هر امر واهی و غیر واقعی امیدوار کند.
  • آنان را از کارهای موهومی بترساند و یا اقدام به جعل عنوان های مختلف کند .
  • در آخر از این روش مال های اشخاص مختلف را در قالب سند های مالی، وجوه نقد یا سایر مل های منقول و غیر منقول بدزدد. (ماده ۱ قانون تشدید مجازات مرتکبین اختلاس، ارتشاء و کلاهبرداری)
  • مدل قدیمی آن به شکل کلی فرد کلاهبردار با اشخاص ارتباط فیزیکی و رو در رو بر قرار می کند و از این روش با فریب دادن فرد مال او را می دزدد. در آخر معمولا کشف جرم، شناسایی مجرم و دستگیری وی معمولا امکان پذیرتر می باشد.

کلاهبرداری اینترنتی چیست ؟

فوقا فرم قدیمی و سنتی کلاهبرداری را شرح داده ایم اما بدیهی است که با توجه به گسترش فضای مجازی و درگیر شدن ما با رایانه های مختلف به طور گسترده و روزمره این مفهوم به شیوه جدید و نوین آن قابل مطرح است و از این رو ما در این مطلب به طور کامل به شکایت از کلاهبرداری اینترنتی پرداخته ایم.

به طور کلی ماده 67 قانون تجارت الکترونیک این جرم را به این شکل تعریف کرده است :

 هر کس در بستر مبادلات الکترونیکی با سوء استفاده و یا استفاده غیر مجاز از داده پیام ها ، برنامه ها و سیستم های رایانه ای و وسایل ارتباط از راه دور و ارتکاب افعالی نظیر ورود ، محو ، توقف داده پیام ، مداخله در عملکرد برنامه یا سیستم رایانه ای و غیره دیگران را بفریبد و یا سبب گمراهی سیستم های پردازش خودکار و نظایر آن شود و از این طریق برای خود یا دیگری وجوه اموال یا امتیازات مالی تحصیل کند و اموال دیگران را ببرد مجرم محسوب و علاوه بر رد مال به صاحبان اموال به حبس از یک تا سه سال و پرداخت جزای نقدی معادل ماخوذه محکوم می شود

که البته به موجب قانون کاهش مجازات های حبس تعزیری مقادیر فوق دستخوش دچار تغییراتی شده است اما مفهوم اولیه سر جاست : اگر کسی با فریفتن شما اقدام به ربایش مال شما نماید مرتکب این جرم شده است و در حقیقت می تواند شکایت از کلاهبرداری اینترنتی را علیه او طرح نمود.

 

شکایت از کلاهبرداری اینترنتی

شکایت از کلاهبرداری اینترنتی در چه شرایطی امکان پذیر است ؟

در مواقعی که کلاهبرداری و ربودن مال غیر تحت این شرایط صورت بگیرد می توانیم به شکایت از کلاهبرداری رایانه ای بپردازیم :

  •  از روش ایجاد یا تغییر یا دستکاری در داده های موجود در سیستم های رایانه ای کلاهبرداری شکل می گیرد و این موضوع در آخر به ربودنمال های شخص منجر می شود.(ماده ۱۳ قانون جرایم رایانه ای)
  •  برای رسیدن به داده های نخست برای ربودن مال و اموال اشخاص دیگر روش هایی به کار گرفته می شوند که به آن ها مهندسی اجتماعی گفته می شود .
  • مهندسی اجتماعی در بیشتر اوقات به کارهای فریب کارانه کلاهبرداران برای بدست آوردن داده های مختلف از افراد می گویند یا جرم های دیگری مثل دزدیدن داده ها و دسترسی غیر مجاز به داده های دیگری مقدمه کلاهبرداری واقع می شوند.

شکایت از کلاهبرداری اینترنتی به چه نتیجه ای می رسد ؟

متاسفانه با این که کلاهبرداری رایانه ای (که در بین مردم بیشتر به کلاهبرداری اینترنتی شهرت دارد) خیلی رشد داشته است؛ قانون جرم های رایانه ای  اقدام به کاهش مجازات این مجرمین کرده است. با این وجود اگر پیگیری کلاهبرداری اینترنتی به نتیجه برسد و مجرم محکوم گردد این مجازات ها در انتظار وی خواهد بود :

  • این قانون حداقل مجازات حبس را مثل گذشته یک سال در نظر گرفته، ولی حداکثر آن را از هفت سال به پنج سال کم کرده است.
  • در باره جزای نقدی و شکایت از کلاهبرداری اینترنتی هم در حالی که قانون تشدید مجازات مرتکبین ارتشا، اختلاس و کلاهبرداری مجازات نقدی را معادل مال حاصل از جرم  و در هر حال مجرم را لازم به پرداخت آن دانسته بود؛
  • قانون جرم های رایانه ای جزای نقدی بین بیست میلیون ریال تا یک صد میلیون ریال را برای کلاهبرداران اینترنتی در نظر گرفته و قاضی را در حکم بدان مخیر کرده است.
  • درست است منتقدین حبس مجرمین اعتقاد دارند حبس در بیشتر موارد امکان اصلاح مجرم را همراه ندارد؛ ولی کاهش جزای نقدی در حق دولت با توجه به هزینه های گزاف این جرم ها برای سیستم قضایی به نظر منطقی نمی باشد.
  • بدیهی می باشد رد مال ( در صورت به اثبات رسیدن شکایت از کلاهبرداری اینترنتی ) در هر دو حالت بر عهده کلاهبردار است.

 

 

شکایت از کلاهبرداری اینترنتی را کجا طرح کنیم؟

پیشنهاد ما به شما این است که برای این کار ابتدا با مشاوران عدل و حق تماس حاصل کنید تا شمارا در این امر مهم راهنمایی کنند و حتی در صورت نیاز حتما با یک وکیل کلاهبرداری صحبت کنید. اما با این وجود لازم به ذکر است که شکایت از کلاهبرداری اینترنتی را  باید در این مراجع مطرح کنید :

  • برای شکایت مثل بقیه جرم ها رایانه ای باید اول در دادسرای جرایم رایانه ای مطرح شود.
  • بعد از طریق پلیس فتا تحقیقات لازم را پیگیری کنیدد تا در نهایت در دادگاه به صدور حکم بیانجامد.

قطعا مشورت با وکلای متخصص قبل از طرح هر گونه شکایت می تواند شما را یاری کند تا در کوتاه ترین مدت و پایین ترین هزینه حقوق خود را احیا کند.

نمونه رای شکایت از کلاهبرداری اینترنتی در دادگاه :

«شاکی: آقای …..

متهم: آقای …..

اتهام: برداشت غیر مجاز وجه از طریق سامانه رایانه ای(کلاهبرداری رایانه ای)

گردشکار: پس از ارجاع پرونده به این دادگاه و وصول به شعبه ثبت و پس از جری تشریفات قانونی دادگاه در وقت مقرر/ فوق العاده بتصدی امضا کننده ذیل تشکیل است با بررسی پرونده ختم رسیدگی را اعلام و با استعانت از خداوند متعال به شرح ذیل مبادرت به صدور رای می نماید.

شکایت از کلاهبرداری اینترنتی

سریع ترین راه شکایت از کلاهبرداری اینترنتی (+گزارش جرایم رایانه ای)

در شکایت از کلاهبرداری اینترنتی این توانایی را دارید که از طریق وب ‌سایت پلیس فتا به نشانی www.CyberPolice.ir اقدام به ارائه گزارش تخلفات و جرم های احتمالی فروشگاه ها نموده و پلیس فتا اقدام لازم را در این باره صورت خواهد داد.

البته در بعضی مورد ها رسیدگی به تخلف نیازمند طرح شکایت در دادسرا می باشد که تقاضای ما از هم وطنان عزیز اینست که حتماً برای پیشگیری از قربانی شدن دیگران و جهت پاکسازی فضای سایبر از جرم ها و کلاهبرداری ها حتی در مواردی که مبلغ کلاهبرداری یا تخلف بسیار کم است نیز نسبت به گزارش جرم و یا طرح شکایت خود اقدام نمایند تا مسئولیت اجتماعی خود در این زمینه را انجام داده باشند.

چگونه از کلاهبرداری اینترنتی جلوگیری کنیم ؟

با توجه به این که در بیشتر مورد ها در کلاهبرداری اینترنتی قربانی به شکل مستقیم با کلاهبردار رو به رو نیست و هم چنین به خاطر استفاده کلاهبردار از فناوری های به روز و هم چنین تعداد زیاد قربانیان این جرایم در مدت زمان کوتاه در مقایسه با کلاهبرداری سنتی کشف این جرم ها و دستگیری این مجرمین سختر تر و گاه همراه با صرف وقت و هزینه بسیار می باشد. پس برای اینکه به شکایت از کلاهبرداری اینترنتی نیاز پیدا نکنید این موارد را مد نظر داشته باشید :

پس همیشه بهترین راه مقابله با این قبیل جرم های رایانه ای پیشگیری از وقوع آن می باشد. اگر پیشگیری پاسخگو نبود ، به شکایت از کلاهبرداری بپردازید.

الف) اگر که کسب و کار شخصی را دارا می باشید نکته های پایین را حتما رعایت کنید:

  • ۱- امنیت وب سایت و کسب و کارتان را از روش های مختلف مثل استفاده از فایروال ها، آنتی ویروس ها، آنتی اسکم ها و .. تامین کنید.
  • ۲- کلیه نرم افزارهای خودتان را را مرتبا به روز رسانی کنید.

مورد های ذکر شده در این قسمت صرفا بعضی از مهم ترین نکته ها می باشد. برای مطالعه موارد بیشتر در این مورد این توانایی را دارید که به صفحه امنیت کسب و کار های اینترنتی در فضای سایبری مراجعه کنید و در صورتی که مورد کلاهبرداری قرار گرفتید به سریعا شکایت از کلاهبرداری اینترنتی بپردازید.

ب) اگر که قصد دارید امنیت خود و خانواده تان را در اینترنت تامین کنید بهتر ین کار این است که به مورد های زیر توجه ویژه ای کنید:

  • ۱- این توانایی را دارید از نرم افزارهای محافظت کننده مثل نرم افزارهای ضدجاسوسی و فایروال ها استفاده و آن ها را به شکل دائمی به روز کنید.
  • ۲- در تعاملات خود در شبکه های اجتماعی مراقب باشید و از ارسال اطلاعات خصوصی خودتان در معرض عموم پرهیز کنید.
  • ۳- از اینترنت های ایمن استفاده نمایید. استفاده از نت های عمومی و خرید یا پرداخت آنلاین با استفاده از آن ها خطرناک می باشد و این توانایی را دارد که اطلاعات کارت بانکی شما را در اختیار مجرمین سایبری قرار دهد. اگر از این طریق از شما کلاهبرداری صورت گرفتن شکایت از کلاهبرداری اینترنتی در سریع ترین زمان اهمیت زیادی دارد.
  • ۴- در زمان خرید اینترنتی نکات ایمنی را رعایت کنید.
  • ۵- از باز کردن ایمیل های ناشناس و کلیک کردن بر روی فایل ها یا لینک های ضمیمه این ایمیل ها جدا خودداری کنید.
  • ۶- رمز عبور ایمیل یا شبکه های اجتماعی و هم چنین کارت بانکی و یا اطلاعات آن را به راحتی در اختیار افراد دیگر قرار ندهید.
  • ۷- دانش خود را نسبت به فناوری های مورد استفاده مانند اینترنت، شبکه های اجتماعی و … افزایش دهید.
  • ۸- از سایت های ناشناس و نامعتبر خرید اینترنتی نکنید.
  • در صورت اتفاق افتادن کلاهبرداری، سریعا به شکایت از کلاهبرداری اینترنتی بپردازید.

شکایت از کلاهبرداری اینترنتی

روش شکایت از کلاهبرداری اینترنتی در ایران در نمونه های رایج آن

در این قسمت بعضی از روش های رایج مهندسی اجتماعی در ایران که منجر به کلاهبرداری از اشخاص و شرکت ها می شوند را به نقل از منابع معتبر خبری  مانند پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا بررسی می کنیم. در بیشتر این کارها هدف اصلی مجرم ها دستیابی به اطلاعات کارت بانکی اشخاص از روش های مختلف و بعد از آن برداشت غیر مجاز از حساب آن ها می باشد که می توان در صورت اتفاق افتادن از طریق شکایت از کلاهبرداری اینترنتی مورد پیگیری قرار بگیرد.

  • ۱- فروش اقلام و ارائه خدمات به ارزانترین قیمت در بازار به شکلی که حتما اشخاص نسبت به خرید آن وسوسه شوند. بعضی وقت ها این کالا این توانایی را دارد که پوشک یا تور مسافرتی و … باشد : در این روش مجرم سایبری از روش ایجاد سایت های فروشگاهی بدون اعتبار که دارای نماد اعتماد الکترونیک هم نیستند و با وسوسه مصرف کننده آن ها را به ارائه اطلاعات کارت بانکی شان در درگاه های پرداخت جعلی ترغیب می کنند و بعد از آن با ذخیره این اطلاعات اقدام به خریدهای اینترنتی یا انتقال پول از این حساب ها می کنند.
  • ۲- متاسفانه در بعضی از مورد ها دیده شده کلاهبرداری اینترنتی  در قالب پوشش امر های خیریه مثل موسسه ها جعلی خیریه یا ارائه شماره حساب برای کمک به مردم در حادثه های غیر مترقبه مثل سیل اخیر صورت می گیرد : این کلاهبردار ها مستقیما با ارائه دادن شماره حساب وجوه مردم را جمع آوری می کنند و به جیب می زنند و یا با راهنمایی اشخاص به درگاه های پرداخت جعلی بانک های مختلف اطلاعات حساب و سپس پول شان را می دزدند. در این زمان نیز مدارک مورد نیز مبنی بر تماس موسسه خیریه ، پولی که به حساب آن ها پرداخته کرده اید می توانید به شکایت اقدام نمایید.
  • ۳- در بیشتر مورد ها دیده شده با تماس های تلفنی و به بهانه برنده شدن جایزه یا رفع مشکل پرداخت حقوق اشخاص کشاندن اشخاص به صورت تلفنی یا با کشاندن آن ها پای دستگاه های خود پرداز حساب اشخاص خالی شده است : در موارد فوق مهم ترین مدارکی که باید برای شکایت از کلاهبرداری اینترنتی ارائه کنید این است که اولا پرینت گردش حساب خود را ( که از بانک دریافت و تایید شده است ) به همراه شرح مکالمات با مجرمین را به مراجعه تقدیم نمایید.
  • ۴- ارائه اینترنت رایگان و نامحدود در مکان های عمومی حتی بعضی وقت ها در هتل ها و رستوران ها این توانایی را دارد به هک شدن سیستم های رایانه ای اشخاص و سرقت اطلاعات بانکی یا سایر اطلاعات شان منجر شود.
  • ۵- در سال های اخیر سایت ها و کانال های تلگرامی شرط بندی به خصوص در مناطقه های محروم که جوانان با فقدان امکانات تفریحی و کار مواجه بوده اند توانسته اند با کسب وجوه مختلف از اشخاص قربانیان زیادی بگیرند.
  • ۶- استفاده از رسید سازهای تقلبی جهت تایید واریز وجه و خرید از اشخاص نیز متاسفانه کاری رایج می باشد.
  • ۷- اسکیمرها با جعل کارت های بانکی این توانایی را دارند که به شکل مستقیم یا غیر مستقیم و با واسطه در برداشت و انتقال وجوه از حساب شما مورد استفاده قرار گیرند. پس از ارائه رمز کارت خود به دیگران خودداری کنید و مراقب دستگاه های خود پرداز ثابت و سیار هم باشید.
  • اگر به این روش از شما کلاهبرداری صورت گرفته است به سختی می توانید مدارکی را جهت شکایت از کلاهبرداری اینترنتی پیدا کنید. با این وجود باید در اسرع وقت به پلیس و سایر مراجع ذی صلاح مراجعه کرده و شرح وقایع را به اطلاع ایشان برسانید که در اسرع وقت بتوانند به دستگیری مجرمین بپردازند.

شایان ذکر است در تمامی موارد فوق اولین چیزی که می تواند از کلاهبرداری ها جلوگیری کند احتیاط در استفاده از اینترنت می باشد. در نهایت اگر باز به این دام افتادید باید فورا با مراجعه به مراجع ذی صلاح به شکایت از کلاهبرداری اینترنتی بپردازید.

قطعا روش های زیاد و با تنوع بالایی برای کلاهبرداری رایانه ای و شکایت از کلاهبرداری اینترنتی موجود می باشد و مورد های ذکر شده فقط کارهایی هستند که در این روزها رواج دارند. پس با توجه به به روز شدن شیوه های کلاهبرداری ، شکایت از سرقت ها و کلاهبرداری های اینترنتی به موازات به روز شدن فن آوری امری ضروری است و برای پایین آمدن این جرم ها هشیاری و آگاهی عموم نسبت به فضای سایبری و جرایم سایبری اجتناب ناپذیر می باشد.

 

سوالات متداول در خصوص شکایت از کلاهبرداری اینترنتی

چرا باید با سایت فتا تماس بگیریم ؟

چرا که این نهاد به عنوان نهاد تخصصی در زمینه جرایم رایانه ای به بهترین شکل ممکن می تواند به شما کمک کند.

هزینه پیگیری شکایت از کلاهبرداری اینترنتی چقدر می باشد ؟

چون این جرم یک جرم کیفری می باشد طرح شکواییه هزینه زیادی به دنبال نخواهد داشت.

آیا نیاز به وکیل کلاهبرداری داریم ؟

اگر مقدار کلاهبرداری شده بالا می باشد حتما از طریق وکیل به کسب اطلاعات لازم در این زمینه بپردازید.

به نتیجه رسیدن شکایت از کلاهبرداری اینترنتی چقدر طول می کشد ؟

معمولا بر اساس پرونده شما و شرایط آن در این موضوع تاثیر گذار است اما فراموش نکنید هرچه سریع تر اقدام نمایید امکان پیگیری مجرم نیز سریع تر خواهد بود.

شما می توانید هر گونه سوال مربوطه در خصوص کلاهبرداری رایانه ای را از طریق کامنت ها با ما در میان بگذارید

امیدواریم که این مطلب برای شما مفید واقع شده باشد.

مجازات کلاهبرداری اینترنتی چیست ؟

قانون مجازات حداقل مجازات حبس را یک سال در نظر گرفته، و حداکثر آن را 5 سال در نظر گرفته است.

مجازات نقدی کلاهبرداری اینترنتی چیست ؟

قانون جرم های رایانه ای جزای نقدی بین بیست میلیون ریال تا یک صد میلیون ریال را برای کلاهبرداران اینترنتی در نظر گرفته و قاضی را در حکم بدان مخیر کرده است.

چگونه می توان از کلاهبرداری اینترنت شکایت کرد ؟

از طریق سایت فتا یا و در برخی مواقع مراجعه به دادسرا ها.

74 دیدگاه

  • دوستان کلاهبرداریهای اینترنتی خیلی زیادشده.باورکنیدمن دراین کسب وکار خداشاهده درمدت ۲سال نزدیک به۸هزاردلارمتضررشدم.مثلا هش راپید۷۰۰دلار سایت نرم افزاربیت کوین ساز ۳۰۰دلار اینکلاسیو۳۵۰۰دلار سینرژی ۳۵۰دلارbearbtc بیش از۵۰۰دلارvosroge بیش از۱۵۰هزاردوج و… اکثرا کلاهبرداری میکنن وتشخیص اون خیلی سخته
    دراینموردم راهنماییم کنید. البته تاحدودی ضررهاموبامسترکارنسی وایران کوین ماین تاحدودی جبران شدولی دسترنج۴سال کار بازم ضررمیلیونی هست.برای جبران ضرر کمکم کنیدآیاشکایت نتیجه بخش هست
    درکلاهبرداریهایی که ازطریق ارزهای دیجیتال صورت میگیرد هم میتوان شکوائیه تنظم کرد.رسیدگی خواهدشد.منظورم اینه که آیا ارزدیجیتال رو معتبر میدونن واسه کلاهبرداری
    بهترین راهی که برای شکایت ازاین نمونه کلاهبرداریها پیشنهادمیکنید چیه؟
    و موردآخراینکه خودشما بعنوان وکیل که دراموراینترنتی تبحردارید. آیا وکالتهای اینترنتی راهم تقبل میکنید. یعنی شکواییه رو بهمراه مدارک تقدیمتون بکنیم وشما بعدازبررسی اجمالی ، هزینه وکالت وپیگیری اونو اعلام میکنید. و بعداز گرفتن دستمزد شکواییه روپیگیری بفرمایید ممنون میشم.آدرس تلگرامم saeeido@
    متشکرم

    • با سلام اینجانب از طریق اینستاگرام با یه شخص خارجی آشنا شدم که وانمود کرد داخل شرکت تجاری کار میکند و مدیر حساب است، بنده را ترغیب کرد که میتوانی تو شرکت من سرمایه گذاری کنی و به سود دهی برسی، سرمایه اولیه را با مبلغ 500 دلار پیشنهاد کرد، بعد از واریز 500 دلار بصورت خریدن ارز اتریوم و واریز آن از طریق کیف پول آنلاین به آدرس کیف پول شرکت، مجدد تقاضای واریز 1000 دلار کرد به منظور ارتقای حساب خودم، بعد از واریز 1000 دلار مجدد گفت برای تکمیل حساب خود باید 500 دلار دیگر واریز کنید تا تجارتت شروع شود، البته من تو سایت شرکت ثبت نام کردم و همچنین کارتابل خودم را از طریق گوشی مشاهده میکردم، و شاهد افزایش موجودی حسابم تو سایت بودم، بعد از واریز اخرین 500 دلار که جمعا میشود 2000 دلار، مجدد گفت باید 2000 دلار واریز کنی تا بتونی سود خود را برداشت کنی، من از واریز مجدد امتناع کردم و تقاضای برگشت پولم را کردم که گفت نمیتوانیم دیگر برگشت بدیم یا باید 2000 دلار را واریز کنی یا حساب را تعلیق میکنیم، لطفا به من کمک کنید راهنمایی بفرمایید که باید چکار کنم، خیلی نگرانم

  • سلام کسی به علی تشکریان ۲۰۰ هزار تومن از پول من را خورده و اصلا پیداش نشد که نشد و نفقط من بلکه دوستانم هم همینطور

    • شرکت مهاجرتی آوات کاملا کلاه بردهری و با گرفتن پول مررم برای جاب آفر وکار در خارج از ایران وبا وعده دروغ پولها را در حساب خودش نگهداری واز سود بانکی انها بهره برداری میکند…وبعد از مدتی با تغییر جای دفتر وعدم اطلاع رسانی …پول عده هی که پیگیر نمیسوند را بالا میکشه …مواظب شرکت مهاجرتی دروغین آوات باشید

    • کلاهبرداری زیاد شده چون کلاهبردارها میدونن روند شکایت آنقدر وقت گیر و سخت هست که فقط تعدادمعدوی حوصله میکنند شکایت کنند و پیگیر قضیه باشند.اغلب از خیر مال و اموال خوشون میگذرند. فقط اللهم عجل لولیک الفرج

  • سلام از یک کانال روسری @bigseanshop13 سفارشی دادم و گفتن قبل از سفارش باید هزینه رو به دو شماره حساب یکی خانم فاطمه اکبر پور6037991794487219
    و خانم فائزه نجفی 6104337604817765 واریز کنم.کانالشون آدرس شهر یا مغازه ای نداش.پول رو ریختم و گفتن ۱۰ روز دیگه بار میرسه اما الان یک ماه گذشته برای پیگیری بهشون پیام دادم که بنده رو بلاک کردن.. یک شماره عمومی هم بیوی کانل بود که 09025698445 این شماره هم تماس های دریافتیش رو مسدود کرده. ۱۰ کانال مختلف دارند با تعداد ممبر بالا .من سفارش ناچیزی داشتم و بخاطر پولم نیس ولی فقط میخوام جلوی کارشون گرفته بشه و حق کس دیگه ای رو نخورن
    چون پیشنهادات ویژه ای برای کسانی که بار عمده میگیرین میدن.تقاضا میکنم از پلیس فتا خواهش کنید پیگیری کنن این دو شخص رو و ب مجازاتشون برسونن.

    • سلام عزیزم بایدپرینت اون گردش بانکیتو بامهربانک بگیری ببری دفترخدمات قضایی شکایت کنی خیلی تاثیرداره درحق کسایی که (به قول خودت بارعمده وسرمایه اشونو میدن )شکایت کردن روندپرونده ودستگیری سریع میشه

  • از یه کانال روبیکا خریداری کردم بعد از این که پول رو به حسابشون زدم گفتن که اون جنس رو تموم کردیم الان یه ماه بیشتره یا میگه صبر کن پول میزنم به حساب یا جنس جدید که میزارم انتخاب کنید . نه جنس جدیدش رو میفرسته نه پول الان باید چیکار کنم

    • سلام وقت بخیر
      لطفا این موضوع رو با شماره واتساپ درج شده در سایت در میان بگذارید

      • سلام شخصی بانام محمد احمدی به شماره حساب۴۴۲۵۸۴۲۳ ۵۸۹۴۶۳۱۱اقدام به کلاهبرداری اینترنتی نموده..
        لطفا راهنمایی کنید

      • سلام در تا ریخ ۲/۱۷ ازسایتی بنام حاجی ارزونی ۳ دست ظرف سفارش دادم وپول ظروف رابه حسابی که دادند واریز کردم وقرار بود۱۵ روزه ظروف را تحویل دهند .هربار که تماس میگیرم یک چیزی میگه .حتی شماره حسابم را هم گرفتن که پول را برگردانند که خبری نشد

      • سلام. دیشب از حساب بانکی من ۵ میلیون انتقال دادن به یه حساب دیگه به اسم علی اسماعیلی. رفتم شکایت کردم آیا به ننیجه میرسه؟

      • سلام وقتتون بخیر، ی خانومی تو روبیکا اعلام میکرد فال و طلسم انجام میده وسوسه شدم پیام دادم پولم واریز کردم بعداز یک هفته کلا بلاکم کرد، میتونم پیداش کنم یا ن ؟ کجا باید پیگیری کنم ؟

      • سلام چندروز پیش 2تاپیراهن سفارش دادم که که صاحبش متاسفانه کلاهبرداردرمد‎6037998202219829 این شماره حسابش بنام شقایق عباسی اینم شمارش
        ۰‎938 560 9491

    • سلام شخصی بنام فرمان رستگاری تپه کلی در اینستاگرام تبلیغ کرده بود مدرک قانونی برای شما میدهیم واینجانب بخاطر مشککلاتی داشتم نمیتونستم خودم اقدام کنم شخص فوق شماره واتساب این 09010740980فرستاد که رفتم واتساپ وعکس کل مدارک شناسایی رو فرستادم که گفت اول باید 500000تومان به این عابر بفرست 5892101211083742بنام فرمان رستگاری تپه کلی انتقال دادم وبه چند روز گفت مبلغ2500000تومان به کارت فوق انتقال بدم که اینجانب نداشتم ازعابر بانک ملی ازاین کارت6037701525280894مبلغ 1000000تومان انتقال دادم وشخص فوق گفت مدرک رو برام میفرسته که از ان به بعد نه واتساپ ونه تماس وپیام جواب میده

    • سلام سایت game hack از من و خیلی از کاربران کلاهبرداری کرده نظرات اون سایت رو ببینید میفهمید بعضی هاشون فیک هستند و بعضی ها هم کلاهبرداری را شرح دادند لطفا پیگیری کنید حتما

  • سلام . یه کانال صیغه یابی مبلغ سه میلیون و دویست من رو خورده . شمارش ۰۹۹۲۸۲۶۲۰۲

    • سلام از اونایی که دسشون میرسه به پلیس فتا این شماره 09100226488.مبلغ ۶۰۰هرارتومان توی تلگرام سایت همسریابی خورده به حساب
      ۵۰۲۹۰۸۱۰۶۳۵۹۷۷۸۱ بنام میلاد البرزی
      در تاریخ ۱۰ابان۱۴۰۱.این یه سایتی مردم بخاطر حفظ ابروشون هم شکایت نمیکنن
      از پلیس فتا خاهش میکنم برای مردم این مورد پیگیری کنید

    • مبلغ ۴۰۰هزار تومنه به بهانه واگذاری رایگان سگ و مراقبت از آن با آیدی اینستاگرام جعلی .و انتشار عکس های تقلبی که با چند نفر همدستی دارن از من کلاه برداری کردن و بلافاصله بعد از فرستادن پول آیدی من رو بلاک کردن ….از پلیس فتا خواهشمندم پیگیری کنین و به اشد مجازات برسونین همچنین افراد فرصت طلب و سود جو

    • سلام من تو روبیکا سی پی کالاف به قیمت 450هزار خریدم به نام شیبانیان در روبیکا خریدم الان نمیدونم لطفا راهنمای کنید

  • همین بلاسرمنم اومددوست عزیزدقیقاهمین کانالی ک شمامیگی بااین شماره ده تاکانال هم دارن.پنج میلیون جنس خریدم یک ماه شده خبری نشده پیام هم دادم بلاک کردن

  • واسم یه اس ام اس اومد میگه (براي دريافت امتياز كالاي خودباماتماس بگيريد
    داخلي ۱۰۷
    02165823599) زنگ زدم میگه قرعه کشی شده شماره شما دراومده و شما قبلا خرید شارژ و قبض پرداخت کردی و شما مبلغ ۱۵ میلیون و یه سکه به ارزش یک میلیون تومان خلاصه گف اگه هدیه رو میخواین باید ثبت نام کنید و هزینه ثبت نام ۴۰۰ هزار تومن است و اگر مایل نیستید ثبت نام کنید دو نفر به اسم آقای عساکره و آقای .
    … در صف هستند و آنها جای شما رو میگیرند من هم پول رو پرداخت کردم بعد طرف میگه تبریک میگم شما برنده شدید و امیدوارم هدیه رو به درستی خرج کنی و امیدوارم شیرینی منو یادت نره هدیه بعد از ۱۵ روز به دستتون میرسه و ۱۶ روز گذشت و خبری نیست

  • سلام ۷ میلیون تومن کلاهبرداری از دیوار شکایت هم کردم نتیجه ای نداشت فک کنم مبلغ پایین رسیدگی نمیکنن الکی وقتتون هدر ندید

    • سلام از منم ۸ملیون از دیوار کلاه برداری کردنو نمیدونم چکار کنم ازش دو شماره تماس دارم اسمو فامیل شماره حسابی که داده بنظرتون شکایت کنم به پلیس فتا کاری برام میشه ؟؟؟

  • 11فروردین ماه 1400 کلاه بردار اینترنتی کام من و خانواده ام را تلخ کرد با اگهی تور کیش ارزان قیمت در نرم افزار دیوار فریب خوردیم. کلاه بردار با جملات فریب دهنده مثل “فقط 3 نفر تورم جا دارد” و یا ارسال تصاویر محل اقامت در کیش. حتی من ابتدا پول ندادم و فقط رزرو کردم و بعد با شماره های دیگر تماس گرفتم و کلاه بردار گفت دیگر جای خالی موجود نیست و خیال من راحت شده بود و واریز کردم به شماره کارت صادرات بنام نصیر مدرس انشایی. بعد از واریز تا شب ارسال بلیط ها را بهانه اورد و شب هم هر 2 خط را خاموش کرد شماره های: 09904500351 و 09904500352

  • من برای اقای(امیر خون بويري ) صد هزار تومن واریز کردم و ایشون قرار بوده برای من جیمیل خودشون رو بفرستند ولی بعد از پرداخت من
    من رو بلاک کرده و گفته ببخش صد تومن رو لازم بودم
    من جیمیل رو برای بازی کلش اف کلنز خریداری کردم ولی ایشون فریب داره و در خود بازی هم به همه ی گروه ها رفته و تلفن واتساپ خودشون رو که شماره ی ۰۹۳۶۸۶۸۳۵۰۳ هست رو گزاشتن و معلوم نیست با چند نفر این کار رو کردند
    لطفا راهنمایی کنید که چه کاری باید کرد..؟

    • شخصی که به اسم دعا نویس خودش را عبدالامیر هدایت معرفی می کند سایت دارد پول مردم از جمله من را خورده وقتی شماره حساب می دهد به محض گرفتن پول بعد مشتری ها را بلاک می کند بیشتر این شماره تلفن ها واتس اپ است و سیم کارت ندارد
      009647818744190 Whatsapp شماره
      09335529119 Whatsapp شماره
      09022876367 Whatsapp شماره
      09333857628 شماره تلفن
      شماره شبا بانک صادرات
      11 0190 0000 0011 5960 1460 04
      6037697609377046 عبدالامیر هدایت بانک صادرات
      من فعلا ایران نیستم نمی توانم شکایت کنم به پلیس فتا ۱۷ میلیون را ۱۰ مهر گرفته هیچکاری نکرده وقتی بهش گفتم شما که گفتید تضمینی است بلاکم کرده لطفا راهنمایی بفرمایید. متشکرم

  • سلام خسته نباشید دو روز پیش از این سایت های افراد ادد کن و پول بگیر با نام گروه حمایت آقای احمدی نژاد نمی دونم چه کسی من رو ادد کرد من هم گول خوردم و چند نفر رو ادد بعد یک خانمی به اسم خانم مریم احمدی به من پیام داد و گفت ۸۰ هزار تومان به این شماره حساب واریز کن ۵۸۵۹۸۳۱۰۳۷۷۸۳۶۰۱ سامان طاهری مهر بعد ما برات ۳ میلیون و هشتصد هزار تومان واریز می کنیم واقعا هم به پول نیاز داشتم وگر نه هیچ وقت این کار انجام نمی دادم بعد به من گفت شماره تلفن و شماره کارت و اسم و فامیلیتو بگو گفتم گفت یک کد ۵ رقمی میاد اون بگو گفتم نمی دونستم به خدا می خواد چی کار کنه فکر کردم می خواد پول رو بریزه بعد یک دفعه تلگرام من رو هک کرد به طوری کلی من از تلگرام خارج شدم لطفا به پلیس فتا بگید به خدا خیلی زیاد هست جلوی این ها رو بگیرند ترس من از این هست اطلاعات چند نفر رو که برای ثبت نام کلاس به پول به حساب ها واریز هک کنه و با اسم من کلاه برداری کنه لطفا پیگیری کنید و راهنمایی کنید با تشکر
    خیلی عصبی هستم به خاطر کار نکرده من به دردسر بیفتم لطفا راهنمایی کنید با تشکر

    • من از طریق دیوار از شخصی به اسم یاور آقائی سعد آبادی فرزند داریوش ساکن مشهد که البته خودشو به دروغ ساکن تهران جا زده بود یک هارد اکسترنال خریداری کردم که کلاهبردار از آب در اومد. شکایتش کردم تمام چت و واریزی و شماره های به نامش و صدای ضبط شده اش همه ی آنچه که میتونست محکومش کنه و مدارک مستدل و قطعی بودن رو به پلیس فتا و دادگاه ارائه دادم اما هیچ غلطی نکردن و بی فایده بود تازه رئیس دادگاه یک برگه به من دادش و گفت امضاش کن و رضایت بده بعد میگن چرا مملکت انقد بهش گند زده شده و همه از ایران مهاجرت میکنن… فکرشو بکن خود قاضی به شماره ها زنگ میزنه تهدیدش میکنه اما متهمه ککشم نگزید و پولمو پس نداد… بعد قاضیه به من میگه دست و بالم بسته اس.. برو دوباره شکایت کن و اینبار شکایت کیفری کن… شش ماه پیش شکایت کردم آخرشم اینجوری میگه. حالا کافیه من یه حرف سیاسی بزنم توی قعر دریا هم باشم پیدام میکنن و پدرمو در میارن اما یارو با خیال راحت کلاهبرداری میکنه بعدشم بهم میگه برو شکایت کن هر غلطی از دستت بر میاد بکن

    • سلام من از پیج papiyon-ladey دوتا پالتو سفارش دادم. پولو به شماره کارت ۶۰۳۷۷۰۱۶۱۵۲۶۳۲۱۴ بنام حسین عبدی واریز کردم. بعداز چندروز از پشتیبانی پیگیر شدم گفتن همچی اسمی نداریم وایشان کلاهبردار با کمال پررویی فروشنده خانمیه میگن برو شکایت کن لطفا راهنمایی بفرمایید چیکار کنم.

    • سلام من سه تابچه دادم شغلم آزاده کارگرم نزدیک عیدی بودجیبم خالی دنبال کارمیگشتم آگهی هم توی اینیستاوهمه جاگذاشتم حتی برای کاراینترنتی بعدازچندروزیکی بهم پیام دادکه مغازه آیفون داره میخادمالیات نده من براش باکارتم ارزبخرم پورسانت بگیرم منم که خوشحال شدم قبول کردم چون پیجش یه طوری بودکه شماهم بودین باورش میکردین نزدیک ۱۲۰میلیون خورد خورد البته از۸نفراومدحسابم من براش ارزتترخریدم ازکل مبلغ فقط۸میلیون به خودم رسید بعدازطرف پلیس فتازنگ زدن گفتن شاکی داری گوشیش دستش نرسیده منم فوری به طرف گفتم چرانرسیده بلاکم کرد من موندمو ۱۲۰میلیون طلبکار لطفا راهنماییم کنین چجوری میتونم خودموخونوادمونجات بدم چون پول داشتم پس بدم که دنبال کاراینترنتی برای چیم بود

  • از پیج سیسمونی manini__shop در اینستاگرام که ادعا میکنن در عبدل آبادخیابان احد کوچه 46پلاک 38مغازه دارن با شماره تلفن های 09109120936و02155857657 پول را واریز کردم و الان یکماه گذشته و همش امروز و فردا میکنن صاحبین پیج اقایان رضانژاد هستن و هیچگونه کد پیگیری هم نمیفرستن جواب تلفن هم نمیدن.پلیس فتا مراجعه کردم گفتن چندتا شکایت در کل کشور دارن فردا میخوام برم دادسرا و شکایت کنم فقط بخاطر اینکه اینقد نامردن با روان خانم های باردار بازی میکنن

  • سلام وقت بخیر یک هفته پیش تو اینستاگرام یک خانومی بهم پیام داد و گفت فالوور میفروشیم و همشون واقعی هستن و تخفیف گذاشتیم تازه یک عالمه واریزی و رضایت مشتری هایلایت کرده بودن.منم گفتم 6 کا بخرم یجوری حرف زد که باور کردم.گفته بود فردا فالورات میان الان یک هفته س هرچی پیام میدم جواب نمیده.پول رو به حساب نیلوفر نیکپور ریختم معلوم نیس روزی پول چند نفرو میخورن.خدا ازشون نگذره

  • سلام من دچار مشکل شپش شدم وچون خجالت آوربود برام
    از سایت licekiller.irخرید کردم ولی سر دواندن و پاسخ گو نبودن جهت اطلاع

    • 6037997473888031
      زهرا تقوی
      کلاهبرداری در تلگرام خرید وفروش اکانت پابجی مبلغ 2میلیون من رو تبر زده و بلاکم کرده شماره ای ازش ندارم فقط همین شماره کارت را دارم

  • سلام . بنده در تاریخ ۱۶تیر .و۱۸ تیر سه عددگوشی سامسونگ از سایت توتار کالا خریداری کردم . اولش گفتن ده روز کاری ارسال میشه . بعده ده روز این هفته اون هفته کردن .والان بعد چهل روز دیگه جوابم نمیدن . باید چکار کنم

  • سلام بنده در تاریخ ۲۷ تیرماه از فروشگاه هلیا شاپ یک گوشی سامسونگ خرید کردم.والان نزدیک به یک ماه هست که هنوز به دستم نرسید .چند بار تماس گرفتم گفتن هنوز ارسالدنشد . وتا چند روز دیگه ارسال میشه . الان هم که دیگه دوروزه نه خطو جواب میدن نه واتساپ. خیلی هم شاکی دارن . من چطوری به پولم میتونم برسم.

    • سلام یک ماه پیش از پیچ zibaa.shoo در اینستا گرام خرید کردم .بنام عرشیا اروجی کیوی.بعد از واریز وجه دیگه جواب مارو ندادن .چند بار به کارشناسان پلیس فتا زنگ زدیم اما پیگیری نشد و این پیج همچنان فعال هست و داره کلاهبرداری میکنه . لطفاً پیگیری کنید که سر کسی دیگه کلاه نره. واقعا جای تاسف داره با این همه ادعا پلیس فتا نمیتونه با اینا برخورد کنه

  • سلام .وقتتون بخیر.ببخشید خاستم بدونم که تا چه مدت بعد از کلاهبرداری میتوانم شکایت کنم؟مثلا اگه دوماه ازش بگذره همباز میتونم برم شکایت کنم؟.ممنون میشم جواب بدین

  • من با اعتماد کردن بهشون تو گروه واتساپی ک داشتم برا فروش اجناس باهاشون همکاری کردم روزانه چنتا سفارش انجام دادم سر ی هفته بلاکم کرد برا از بین نرفتن اعتماد مشتریام از جیب خودم همون اجناسو خریداری کردم و براشون فرستادم من فقط ی شماره کارت ازشون دارم

    • اسم سایت اینستاگرامیشvagozari_sag-1
      با شماره حساب ۵۸۹۲۱۰۱۱۸۰۵۵۵۸۷۸
      بنام حکیمه زال نژاد
      اقدام به کلاه برداری از من کردن
      که یه باند چند نفره هستن

  • من ازسایت دیوارتهران مبل خریدم بوجودشماره دایم تهران وشماره حساب بانکی کلاهبردارشورای حل اختلاف میگه شماره هاثبت نام نشدن مگرامکان دارد

  • سلام به من تماس گرفتن و گفتن ك از سايت خريدهاي اينترنتي تماس ميگيرن و يه خريدمن تو قرعه كشي يه گوشي سامسونگ برنده شده.تعجب ميكنم كه تاريخ و محتواي خريد رو هم ميدونستن.براي همين اعتماد كردم.بمن گفتن ك اسپانسر اين قرعه كشي يه خانوم ساعت فروشه ك اگه بخاي جايزه رو دريافت كني بايد مبلغ٨٦٠تومن بدي و ساعت وبخري تا گوشي روهم باهاش بفرستيم.از اونجايي ك تاريخ خريدو ادرس خونه وكدپستي همه رو درست گفته بودن من اعتماد كردم وپولو واريز كردم به كارت خانوم سميه شعبانپور سرابي.الان يكهفته شده ولي از گوشي خبري نيست.من ميتونم فقط بصورت سايت پليس فتا شكايت طرح كنم و به نتيجه برسم؟به دادسرا نرم؟؟چون رفت و امد برام سخته

  • سلام من حوصله ندارم برم شکایت ولی صاحب این شماره کارت وی پی ان میفروخت پولو گرف دلت زد وی پی ان نداد 6037697658818882 به نام سامان شیخی قلعه سردی البته اون تقصیری نداره من باید حواسمو جمع میکردم نکنید این کارا براتون پول نمیشه میگف پول لازم دارم من ۵۰ میدادم بخدا برکت نمیاره این پولا برا منم مهم نیس شاید خیلی لازم داشت

  • خدا میدونه با چند نفر اینکارا رو میکنن….
    من نمی‌دونم چجوری این دولت رو میخورن….
    از مردم سو استفاده میکنن….
    از وقتی اینجوری شده حالم خیلی بده …..
    واگذارشون کردم بخدا….
    فقط از پلیس فتا خاهش میکنم پیگیری کنن و مالباخته هارو به حقشون برسونن…
    مثل من که یک شبه اینکار رو بامن کردن

  • سلام.به بهانه برنده شدن همراه اول در رادیو فردا دارو ندارم که مشکل قلبی دارم مردم کمک کرده بودن برای عمل پانزده میلیون بود حسابم خالی کردن

  • سلام من یه ماه پیش یه نفر بهم زنگ زده بود گفت که توقرعه کشیه یه سایتی که درست متوجه نشدم دقیقا چه سایتی بود چون من خرید اینترنتی زیاد داشتم خلاصه گفت که برنده یه گوشی سامسونگ شدم که ارزش خوده گوشی حدود سه میلیون تومنه به من گفت ۸۵۱ هزار تومن واریز کنید اونو براتون ارسال میکنیم اگه بخواید. منم وسوسه شدم واریز کردم بعد گفت که فردا ارسال میشه آدرس وشماره تلفن ام دادم ولی الان یه ماهه که نفرستادن منم هرچی به اون شماره زنگ میزنم جواب نمیدن الان باید چی کار کنم کلاهبرداریه تلفنی ام جزو جرایم اینترنتی محسوب میشه؟میشه به پلیس فتا گزارش بدم ؟شاید پوله زیادی ام نباشه ولی به نظرم باید جلویه اینارو گرفت با حقه بازی دارن سر همه کلاه میزارن ..

  • من یه اکانت کالاف خریدم بعد آقا نداده بهم و بلاک نکرد گفتم زنگ میزنم پلیش فتا گفت زنگ بزن من دوست دارم برم زندان لطفا کمک کنید پول منو خورد

  • سلام از سایت موبولوکس خرید قاب گوشی داشتم پول رو واریز کردم الان بیشتر از یک‌ماهه سفارش منو ارسال نکردن و بلاک کرده منو لطفا بقیه از این سایت خرید نکنند

  • من از سایتی خرید اینترنتی انجام دادم به نام حمید رضا افتخاری ولی ایشون سفارش منو ارسال نکردن پول هم برنگردوندن منو بلاک کردن و دیگه جواب ندادن

  • شخصی با آگهی در دیوار زد در مورد ارز دیجیتال. که پول واریز میکنه و ارز براش میخریم و یک کارمزد خوب میده. من قبلش ازش تصویر کارت ملی و بانکی خواستم و تاکید کردم فقط از همین کارت خودش واریز کنه. سه واریز داشت اولی درست بود من هم اطمینان کردم و دو واریز دیگش رو چک نکردم و 11 میلیون براش ارز فرستادم. واریز آخرش بعد از اینکه کارش رو انجام دادم بعد سه ساعت مسدود شد. اونم از طریق فتا خراسان رضوی.
    مشخصات این فرد مسعود جرائی پروفایلش hamedop کانال cryptopom. کلاه بردار هست و از حساب احتمالا دزدی واریز داشته.
    تو این موارد حتما باید سلفی چهره با کارت ملی و بانکی و رسید پرداخت و مشابه بودن حساب واریزی با کارت فرد رو بررسی کنید. در غیر اینصورت اطمینان نکنید.

  • من یک کانال تلگرام بنام سهام بانک صادرات ۵۸نفرادکردم گفتن شماره بده من دادم اول گفت۱۹۹تومن بعد۶۹۰تومن بعد…ده میلیون گرفتن الان میگن۱میلیون۷۰۸هزارتومن بریز کل مبلغ وپاداشت واریزمیشه کسیمیدونه میشه پیگیری کرد یا نه؟؟

  • سلام/عزیز فقط اینکه / فرمان رستگاری تپه /تپه یک روستا در گیلان ،شهر لنگرود میباشد ،براحتی میتونی در روستای تپه پیداش کنی

  • سلام درروبیکابرای افزایش ممبرازم پول گرفت دیگه هرچی بهش پیام دادم جواب ندادفقط یه شماره کارت ازش دارم

  • شخصی بنام اقای اصغرنوری ازمراغه اقدام به خریدوسایل ازسایت دیوا رنموده وباچک صیادی مال خیلی ازهموطنهارابده باچک صیادی ازمن 120میایون خورده مواظی باشیدخریدوفروش اینترنتی کاریست کاملااشتباه بافرهنگ ماملت دزدهمخوانی نداردفقط توفکرهستیم چطوری سرهم‌ گلاه بگذاریم ……

  • سلام یک ماه پیش از پیچ zibaa.shoo در اینستا گرام خرید کردم .بنام عرشیا اروجی کیوی.بعد از واریز وجه دیگه جواب مارو ندادن .چند بار به کارشناسان پلیس فتا زنگ زدیم اما پیگیری نشد و این پیج همچنان فعال هست و داره کلاهبرداری میکنه . لطفاً پیگیری کنید که سر کسی دیگه کلاه نره. واقعا جای تاسف داره با این همه ادعا پلیس فتا نمیتونه با اینا برخورد کنه

  • با سلام من 22 این ماه از یه سایتی خرید کردم پولامو خورده سفارشمو انجام نمیده از چه جایی میتونم پیگیری کنم پولمو از پس بگیرم

  • سلام من از فروشگاه الماس داخل روبیکا لباس سفارش دادم مبلغ ۶۱۵ تومان پول واریز کردم. سه ماه منو علاف خودشون کردن آخرسری هم منو بلاک کرد بسته هم بدستم نرسید

  • سلام سایت دیوار آگهی فروش خودرو گذاشتن به بهانه اینکه فروشنده خاطر جمع باشه و آگهی را پاک کنه ازم بیعانه گرفت بعد از چند دقیقه دوباره گفت ده میلیون بدید سر معامله 206 هستم ده تومان کم دارم اگه ندی نمیتونم ماشینو بخرم منم مجبورم ماشین خودمو نگهدارم …من ندادم پول منو خورد و دیگه جواب منو نداد ….اتفاق 13/3/1402 چون سه روز تعطیلی بود ….کلاهبردار ها دوره افتادن سایت دیوار این دومین موردی بود که امروز برخوردم کلاهبردار بود …با گزارش اکانتشون بسته شد اما خدا می‌دونه چند نفر رو بیچاره کردن..
    شماره کلاهبردار ها که سه نفر بودن نفر اول 09170535843
    نفر دوم 09150646357
    نفر سوم.09158835226

  • سلام من چند روز پیش با یک پیج اینستاگرام آشنا شدم که داشت از درآمدزایی اینترنتی تبلیغ میکرد و چندتا پکیج هم برای درامدزایی گذاشته بود منم چونکه به پول و درامد رسیدن نیاز داشتم پکیج رو خریدم و زمانی که پکیج رو خریدم و باز کردم دیدم که چندتا فایل pdf داره و چندتا آپ که از کافه بازار هست اصولاً، بعدها فهمیدم همش کلاهبرداریه و فقط با پست هاشون مغز ادما و فکر ادما رو وسوسه میکنن که راحت کلاهبرداری کنن و از مردم پول بگیرن، من عرض کردم که یه بچه یتیم هستم و نیاز داشتم یه شغل واقعی که درامدش خوب باشه رو داشته باشم تو این اوضاع گرونی از شما خواهش میکنم بگین چکار کنم. آدرس پیجی که ازش پکیج رو خریدم رو میذارم اینجا: puliran.ir این آدرس پیجی هست که داره کلاهبرداری میکنه و پول هزاران شخص دیگه ای مثل من رو هم به جیب زده.

  • با سلام شخص های کلاهبردار و مزاحمت نصاب ماهواره معرفی میکنم 09376872514….…09366986222…….. مزاحم زن مردم آزار ازیت مردم

  • تنها راه رسیدن به کلاهبردار اینترنتی چه دیوار چه سایت های دیگه رو بهتون آموزش میدم مطمئن باشید به نتیجه می رسید لطفا اشتراک گذاری کنید
    طبق تجربه شخصیم نسبت به مشاهدات عینی بهترین و تضمینی ترین راه رسیدن به مجرم توی کشور عزیزمان ایران سرفیدن پول هست درست شنیدی پول باید از کیسه خرج کنی
    اینکه بری برگه پر کنی بری پلیس قضایی و فتا و حل اختلاف سالها میگذره اخرش هیچی
    تنها راهش اینه همون اول بسم الله جیب دادسرا رو با برگه مسدود کردن حساب بانکی شخص چرب کنی
    دو میلیون و خورده ای واریز میکنی به حساب دادگاه بعد ۱۲ساعت تمام حساب های بانکی اون شخص کلاهبردار مسدود میشه اون موقع شاهد خواهید بود خود مجرم به دنبال شما میگرده نه شما دنبال اون
    این ثابت شده

  • از فروشگاه اینترنتی negariiin_onlionshop خرید کردم کفش خریدم ۱۸ روزه داره واسم کد رهگیری می‌فرسته نه کد می‌فرسته، نه پول عودت میده نه کفش میاد فقط داره چرت و پرت میگه سرمون شلوغه نمیدونم کلاه چند نفرو میخواد برداره. هیچکسم نیس نظارت کنه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *