شرایط گرفتن حضانت

شرایط گرفتن حضانت توسط مادر یا پدر

همانطور که می دانید مسئله طلاق یکی از مهم ترین مسائل موجود در کشور ماست که چرا که به نهاد خانواده به عنوان یکی از مهم ترین نهاد ها مربوط می شود ! از این رو وقتی این واقعه رخ می دهد مسائل پس از آن مانند شرایط روحی طرفین و … توسط افراد مختلف برسی می شود و در بین حقوقی ها نیز مسئله حضانت مطرح می شود ! اما شرایط گرفتن حضانت چیست ؟ شرایط گرفتن حضانت توسط مادر به چه صورت است ؟ شرایط گرفتن حضانت پدر به چه شکل است ؟

با ما در این صفحه همراه باشید و به تمامی سوالات خود دست پیدا کنید، می توانید جهت کسب اطلاع از شرایط و قوانین حضانت فرزند با وکیل حقوقی در جلسات مشاوره حقوقی خانواده صحبت نمایید.

حساسیت دعاوی خانوادگی سبب شده که نه تنها که موادی از قانون مدنی را به خود اختصاص داده است بلکه طی گذشت زمان و محرز تر شدن اهمیت شرایط گرفتن حضانت قانون نوینی را تحت عنوان، قانون حمایت از خانواده به خود اختصاص داده است. از این رو با قوانین حضانت  که پیوسته در حال تغییر و تحول می باشند باید برسی شوند تا به طور دقیق بتوان در خصوص شرایط گرفتن حضانت توسط مادر یا پدر اظهار نظر کرد !

شرایط گرفتن حضانت توسط مادر چیست ؟

البته قانونگذار سعی دارد قوانین را به صورتی تدوین و اصلاح کند که کودک در کنار مادر بماند بدون اینکه مادر بخواهد بخاطر گرفتن حضانت فرزندش از تمامی حق و حقوق طبیعی خود بگذرد. زیرا که برای همه ما به طور کامل روشن است که مادر بهترین پناهگاه برای مشکلات روحی، جسمی و روانی فرزندش می باشد.

امام خمینی ( ره ) رهبر کبیر جمهوری اسلامی ایران فرمودند:( اگر دوری و جدایی مادر از فرزند موجب عسر و حرج مادر یا فرزند شود جایز نیست که مادر را از فرزند جدا کنیم.)

و با توجه به این که قانون گذار به این امر مهم واقف است پیوسته در تلاش است مناسب ترین قانون به حال کودک را وضع کند. به همین دلیل است که قوانین مربوط به حضانت پیوسته در حال تغییر و اصلاح است. در این خصوص قوانین مدنی ما دچار تغییراتی شده است که در ادامه به طور کامل به آن پردازیم :

شرایط گرفتن حضانت توسط مادر تا 7 سالگی :

اگر فرزند شما زیر 7 سال است نیاز به گرفتن حضانت او نیست چرا که مطابق ماده 1169 قانون مدنی :

 براي حضانت و نگهداري طفلي كه ابوين او جدا از يكديگر زندگي مي كنند، مادر تا سن هفت سالگي اولويت دارد و پس از آن با پدر است.

خوب است بدانید که در گذشته این ماده تنها برای دختر ها صادق بوده است تا اینکه حضانت چه برای پسر و چه برای دختر تا 7 سالگی با مادر شده است.

شرایط گرفتن حضانت

شرایط گرفتن حضانت توسط مادر بعد از 7 سالگی :

اما باید بدانید که مسیر حضانت بی چون و چرا مادر پس از 7 سالگی به پایان می رسد چرا که به موجب تبصره ماده 1169 قانون مدنی :

بعد از هفت سالگي درصورت حدوث اختلاف، حضانت طفل با رعايت مصلحت كودك به تشخيص دادگاه مي باشد.

باید بدانیم که بعد از فوت پدر حضانت فرزند با مادر است حتی اگر پدر برای فرزند خود در زمان حیات قیم تعیین کرده باشد  مگر اینکه مادر شرایط گرفتن حضانت فرزند را نداشته باشد، که در آن صورت دادگاه با توجه به مصلحت فرزند برای او قیم تعیین میکند . ( طبق ماده 1171 قانون مدنی )

شرایط گرفتن حضانت توسط پدر پدر

البته که حتی اگر کودک زیر 7 سال باشد به این معنی نیست که هیچ گاه نمی توان حضانت آن را از پدر گرفت. بلکه شرایط گرفتن حضانت فرزند توسط پدر نیز در قانون مدنی ما ذکر شده است که مطابق ماده 1170 قانون مدنی به این شرح می باشد :

  1. اگر در زمانی که حضانت طفل با مادر است، مادر دچار جنون شود، حضانت طفل با پدر خواهد بود.
  2. اگر در زمانی که حضانت طفل با مادر است مادر ازدواج مجدد کند، حضانت طفل بر عهده پدر است.

شرایط عمومی گرفتن حضانت فرزند (توسط پدر و مادر)

شرایط دیگری نیز وجود دارد که مهم نیست فرزند شما زیر 7 سال باشد بالا 7 سال باشد مادر ازدواج کرده باشد و … ! هر گاه این شرایط توسط دادگاه احراز شود بنا به مصلحت کودک حضانت او گرفته شود و به فرد مقابل واگذار می گردد. به موجب ماده 1173 قانون مدنی اثبات این موارد می تواند موجب گرفتن حضانت فرزند توسط مادر و یا توسط پدر شود :

  • اعتیاد زیان آور به الکل ، مواد مخدر و قمار .
  • اشتهار به فساد اخلاق و فحشا .
  • ابتلا به بیماری روانی با تشخیص پزشکی قانونی .
  • سوء استفاده از طفل یا اجبار او به ورود به مشاغل ضد اخلاقی مانند فساد و فحشا ، تکدی و قاچاق .
  • تکرار ضرب و جرح خارج از حد متعارف .

تکمیل بند 5 در خصوص گرفتن حضانت توسط پدر یا مادر، با استناد به ماده 1179 قانون مدنی

هریک والدین که طفل در حضانت اوست، حق تنبیه طفل خود را دارند، ولی به استناد این حق نمی توانند طفل خود را خارج از حدود تادیب تنبیه نماید، زیرا اگر تنبیه خارج از عرف باشد باعث سلب حق حضانت و سرپرستی والدین می شود. در زمان تحت حضانت بودن طفل نزد هر یک از والدین ، نمیتوانیم فرزند را از فردی که تحت حضانت اوست گرفت، مگر اینکه هر یک از والدین شرایط گرفتن حضانت طفل را از لحاظ قانونی نداشته باشند.

شرایط گرفتن حضانت

برای گرفتن حضانت بچه به کجا مراجعه کنیم؟

طبق ماده 1173 قانون مدنی، باید بیان داشت که اگر پدر یا مادری که بچه تحت حضانت او می باشد، دارای مشکلاتی از جمله مشکلات اخلاقی و یا مالی باشد، به طوری که در نگهداری از فرزند کوتاهی کند و همین امر باعث به خطر افتادن سلامتی جسم و روح فرزند شود، نزدیکان بچه به خصوص قیم یا رئیس حوزه قضایی می توانند به دادگاه تقاضا کنند تا دادگاه درباره شرایط گرفتن حضانت آن ها تصمیم گیری نماید.

شرایط مختلفی به کوتاهی در نگهداری تلقی می شود، از جمله این شرایط می توان به فحشا، فساد اخلاقی، اعتیاد، کتک زدن غیر متعارف، سوء استفاده از کودک، بیماری های روانی مانند جنون و… اشاره کرد.

اگر یکی از موارد گفته شده در فرد وجود داشته باشد افراد صالح گفته شده در دادگاه صلاحیتدار در حوزه خانواده، درخواست می کند و شرایط گرفتن حضانت را از پدر یا مادر سلب می نماید. نکته حائز اهمیت آن است که این دادخواست باید با اطلاعات لازم گفته شده تکمیل گشته باشد و حتما تمامی شواهد و مدارک پیوست گردد تا قاضی با اثبات شدن این امر رای قطعی را صادر کند.

پیشنهاد می شود در زمینه شرایط گرفتن حضانت فرزند و یا مواردی که به پرونده های خانواده و دادگاه خانواده مربوط می شود، به یک وکیل خانواده خوب مراجعه کنید تا با تخصص و تجربه و علمی که دارد به بهترین نحو به شما کمک کند.

شرایط گرفتن حضانترای گرفتن حضانت فرزند توسط پدر یا مادر چگونه صادر می شود ؟

دادگاه صالح در جهت رسیدگی شرایط گرفتن حضانت دادگاه خانواده است.

فرد می تواند با تقدیم مدارک و اسناد به دادگاه جلسه از آن رسیدگی بخواهد که این امر با حضور ذی نفعان در دادگاه برگزار خواهد گشت. پس از آن که دادگاه شرایط و مدارک، اسناد و شواهد را بررسی نمود، در آخر دست به رای قطعی خواهد زد. البته امکان دارد که دادگاه به چندین جلسه کشیده شود تا رای قطعی صادر گردد. برای روند بهتر در دادگاه در زمینه پرونده شرایط گرفتن حضانت فرزند بهتر است که به یک وکیل مجرب مراجعه نمایید.

آیا می توانیم خود حضانت را به فرد دیگر واگذار کنیم ؟ (بعد رای دادگاه)

هیچ یک از والدین زمانی که حضانت فرزند وظیفه اوست نمی تواند از سرپرستی طفل سر باز  زند. در صورت امتناع یکی از والدین حاکم باید، به تقاضای دیگری یا به تقاضای قیم یا یکی از نزدیکان و یا به تقاضای مدعی العموم نگاهداری طفل را به هر یک از والدین که حضانت به عهده اوست الزام کند و در صورتی که الزام ممکن یا موثر نباشد حضانت را به خرج پدر و هرگاه پدر فوت شده باشد به خرج مادر تامین کند.

 

شرایط ملاقات فرزند پس از گرفتن حضانت چگونه است ؟

 به موجب ماده ماده 1174 قانون مدنی :

اگر در زمان تحت حضانت بودن طفل نزد هر کدام از والدین، طرف مقابل در زمان و روز تعیین شده برای ملاقات فرزند حاضر نشود و خارج از زمان تعیین شده مرتکب این عمل شود از موارد عدم شرایط گرفتن حضانت است. تعیین روزها و ساعات ملاقات و همچنین مکان یا هر چیز مربوط به این معقوله طبق توافق طرفین است چنانچه والدین درباره این موضوع به توافق نرسند، تعیین آن با دادگاه خانواده است.

شرایط گرفتن حضانت

شرایط گرفتن حضانت فرزند پس از طلاق توافقی

خوب است بدانید که مطابق قانونی حمایت از خانواده گاهی نیاز به گرفتن حضانت توسط مادر یا پدر نیاز نیست بلکه توافق نیز امکان پذیر است. بر اساس ماده 29 قانوان حمایت از خانواده :

فرزند دختری که سنش ، کمتر از 9 سال باشد و پسری که سنش، کمتر از 15 سال باشد والدین آنها باید درباره حضانت آنها به توافق برسند و در صورت عدم توافق والدین دادگاه شرایط گرفتن حضانت را توسط هر یک از والدین بررسی کرده و طبق مصلحت فرزندان، حضانت آنها را به پدر یا مادر واگذار میکند.

 

در برخی از موارد که پدر شرایط گرفتن حضانت فرزند را دارد مادر با بخشیدن برخی یا گاهی موارد همه حق و حقوق خود که مستحق آن است مانند مهریه، برای گرفتن حضانت فرزند از پدر، با او به توافق میرسد که در ازای بخشش حقوقش حضانت فرزندش را بگیرد که البته متاسفانه این موضوع اثری منفی برای زنان است. اما بسیار در بین زوج هایی که متارکه توافقی می کنند متداول است. 

اگر بخواهیم حضانت فرزند خود را بگیریم به کجا مراجعه کنیم ؟

در پاسخ سوال برای گرفتن حضانت بچه به کجا مراجعه کنیم، اشاره کردیم برای تعیین شرایط گرفتن حضانت مرجع صالح دادگاه خانواده است. اما نکته قابل ذکر این است که ابتدا برای گرفتن حضانت با وکیل و مشاور با سابقه حرفه ای مشورت کنید تا ادله کافی و شرایط گرفتن حضانت فرزند خود را داشته باشید. برای مشورت با یک وکیل حرفه ای در امور خانواده با موسسه حقوقی عدل و حق همراه باشید.

شرایط گرفتن حضانت

چرا به یک وکیل خانواده برای گرفتن حضانت فرزند نیاز داریم ؟

از آنجایی که خانواده رکن جدایی ناپذیر از انسان است و انسان از بدو تولد با آن سر و کار دارد باید برای انتخاب وکیل در امور خانوادگی دقت لازم را داشته باشد. با عنایت به این که قانون مربوط به خانواده پیوسته در حال تغییر و بهبود است یک وکیل خوب و مجرب باید بروز باشد و با تمامی قوانین و رویه های دادگاه خانواده آشنایی و تسلط کافی داشته باشد. یک وکیل خوب شما که انتخاب می کنید با تسلط بر این قوانین می تواند روند گرفتن حکم حضانت را تسریع و تسهیل نماید.

وظایف یک وکیل خانواده

حیطه کاری وکیل خانواده در تمامی امور خانوادگی است از جمله : مهریه ، نفقه ، طلاق ، بررسی شرایط گرفتن حضانت فرزند ممکن است که برای شما هم پیش آمده باشد که شرایط گرفتن حضانت فرزندتان را داشته باشید اما نتوانید آن را اثبات کنید. یا ممکن است نتوانید عدم صلاحیت و عدم داشتن شرایط گرفتن حضانت فرزند توسط طرف مقابل را ثابت کنید. اینجاست که شما نیاز به وجود یک وکیل خوب و کاربلد در امور خانواده را حس میکنید. بهترین و هوشمندانه ترین انتخاب برای شما بی شک موسسه حقوقی عدل و حق است.

سخن آخر در خصوص گرفتن حضانت فرزند

ما در این مطلب سعی کردیم که در خصوص گرفتن حضانت فرزند توسط مادر و پدر اطلاعات کاملی را در اختیار شما قرار دهیم و هر آنچه نیاز دارید را در اختیار شما قرار دهیم که امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده باشد. اما فراموش نکنید :

که کودکان قشر ضعیف و آسیب پذیر جامعه هستند و جدا از این مسئله بستری که برای رشد و نمو کودکان فراهم می شود برای جامعه بسیار مهم است، زیرا که کودکان امروز جامعه سازان فردا هستند. به همین دلیل قانون گذاران تمام سعی و تلاش خود را برای وضع بهترین و مناسب ترین قوانین برای خانواده می کنند که حد الامکان کودکان سلامت تری چه از لحاظ جسمی و چه از لحاظ روحی داشته باشیم.

از این رو شما نیز به عنوان پدر و مادر فرزند خود باید سلامت و رشد او را در اولویت خود قرار دهید و بدون توجه به دیگران به دنبال بهترین راه برای نگهداری از او باشید که گاهی گرفتن حضانت تنها راه پیش روی شماست. عدل و حق در این زمینه شما را یاری می کند.

شرایط گرفتن حضانت

عدل و حق

موسسه حقوقی عدل و حق با دانستن این موضوعات مهم با حساسیت بسیار بالایی برای به کارگیری وکلای متخصص به خصوص در حوزه امور خانواده اقدام کرده است. موسسه حقوقی عدل و حق در تمامی مراحل گرفتن حضانت فرزندتان در کنار شما خواهد بود. از ابتدای تنظیم و تقدیم دادخواست تا گرفتن حضانت فرزند دلبندتان. وکلای آگاه و مسلط موسسه حقوقی عدل و حق با وجدان کاری و متعهد در راه برقراری عدالت گام برمیدارد. اینک اگر فردای فرزندانتان برایتان مهم است و می خواهید با خیالی آسوده امور حقوقیتان را به دست یک وکیل درجه یک بسپارید با مشاوران و وکلای ما در موسسه حقوقی عدل و حق در ارتباط باشید .

4.6/5 - (312 امتیاز)

آیا شرایط گرفتن حضانت  توسط مادر دشوار است ؟

این شرایط نیست که دشوار است بلکه اثبات آن می باشد که از پیچیدگی های مخصوص برخوردار است.

برای مشورت در خصوص شرایط گرفتن حضانت  با کجا تماس بگیریم ؟

با موسسه حقوقی عدل و حق تماس بگیرید و به کامل تر اطلاعات دست پیدا کنید.

کجا شرایط گرفتن حضانت  را مشاهده کنیم ؟

در این صفحه به طور کامل آن را توضیح داده ایم.

33 دیدگاه

      • سلام.من حضانت پسرم رو از مادر گرفتم.حالا حکم اجراییه رو هم از طریق دادگاه خانواده انجام دادم.استانی که فرزندم رو برده با دادگاه خانواده دور است.ایا دادگاه خانواده پسرم رو ازشون پس میگیره و اگر پس نیاره حبس به مادر فرزندم میدن
        یا باید در دادگاه کیفری و آدم ربایی شکایتش کنم؟

  • سلام همسرم خیلی بد اخلاق و بد دهنه .. پرخاشگری می کنه و چند باری هم من و هل داده میتونم به خاطر این رفتاراش حضانت بچه هامو بگیرم ..

    • سلام از منم دقیقا همینطوره سعی کن مدرک جمع کنی صداشو ضبط کنی یا اگه زدتت بری پزشک قانونی باید بتونی ثابت کنی

  • سلام حضانت فرزندانم با پدرشون هستش ولی الان پدر به دلیل رابطه نامشروع بدون حکم توی زندان هست تا حکمش بیاد. من میتونم حضانت کامل بچه هامو رو بگیرم بدون اینکه نگران این باشم که وقتی از زندان آزاد شد حضانت رو پس میگیره؟ فرزندانم دختر هستن 8و 10 ساله

    • سلام خانم گذاشته رفته بچه هم با خودش برده الانم دخترم ۸ سالشه حضانت با پدرش هستش اگه کارشناس تایید کنه دگه صددر صدتایید دادگاه هستش
      ممنون

    • اگر خودت حضانتو دادی و الان ازدواج کردی فقد پدرش باید فوت کنه که حضانتو پس بگیری.یا اگه حق ملاقات خودتو ساقط نکرده باشی میتونی برای ملاقات فرزندات اقدام کنی و بعداز ۳ مرحله که غیبت کنه و بچه ها رو نیاره دولت مصلحت کودک رو در نظر میگیره و امکانش هست تا آزادی پدرش بزاره پیشت باشن

  • سلام مادر در غیاب میتواند حضانت بچه را مهریه خودش کند تا چند سال می تواند داشته باشد لطفاً راهنمایی کنید تشکر

    • سلام مادر در غیاب میتواند حضانت بچه را مهریه خودش کند تا چند سال می تواند داشته باشد لطفاً راهنمایی کنید تشکر

    • سلام.شوهرم هم بد دهنه هم فحاشی میکنه پیش دوتا دختر 4و 2سالم و با مادرش خیلی هماهنگی که منو اذیت میکنن که تا هفت سالگی نگه می داری بعد طلاقت میدم میرم زن جوان میگیرم و چهارده سکه مهریه هست چطور حضانت بچه هام بگیرم بعد هفت سال هیچ جو ره نمیخوام بچه هام پیش پدرشان بده دق میکنم بچه هام و نبینم

    • سلام من وکالتنامه رسمی دارم که همسرم کل اختیارات پسرم رو به من داده. ولی نمبتونم از بیمه اداره برای پسرم استفاده کنم. میگن باید از دادگاه نامه حضانت بیاری. راه کارش چیه. مشکلی هم ندارم با شوهرم . باهم زندگی میکنیم

    • تجربه اگه داری یا سوالی داری در رابطه با ملاقات و حضانت فرزند میتونی بیان کنی.

  • سلام
    هزینه اش چقدره؟من مطمئنم شوهرم الان مواد مصرف میکنه و دمه عید پارسال گرفتنشون سابقه داره شره…که صلاحیت نداره یه تحقیق تو محلشون اثبات میکنه حرفام رو…شما چقدر هزینه یا حداکثر.حداقلش رو میفرمایید

  • من طلاق گرفتم و دخترم طبق قانون تا ۷سالگیش با منه ولی تا شهریور۴۰۱…بعدش میبره دخترم رو میخوام بدونم برای گرفتن حضانت که میدونم اون فرد صلاحیتش رو نداره طبقه گفته هام هزینه گرفتن حضانت شما چقدره؟؟؟؟هرکسی هرچی دوست داره قیمت میده ۱۰.۱۵ملیون

    • سلام من یه دختر ۱۸سالم ومیخوام حضانت خودم بگیرم به بدم یه مادر بزرگم چون پدر و مادرم ازدواج مجدد کردن باید چیکار بکنم

  • سلام طلاق توافقی داشتم مادر شوهر کرد و بچه بورد میگه توهتا نمیزارم ببیش رفتم دفتر خانه که وکالت دادم طلاق تواست وکیل انجا بود اما انکار میکانند کوپی برابر اصل بدن کوپی خدم دارم الان من چکان کونم

    • توی طلاق توافقی اگر حضانت کامل فرزندت رو به مادرش سپرده باشی حتی بند ازدواج کنه هم قرارداتون که حضانت لغو نشه.فقد میتونی حق ملاقات بگیری.برای ملاقات فرزندت اقدام کن اگه نیاره ببینیش که حقته دولت محکومش میکنه یا حتی در شرایطی لغو حضانتش هم میکنه.

  • سلام پنجاه قبل درحالی که زن برادرم حامله پنج ماهه‌ بود شوهرش از دنیا رفت .تا الان از تولد بچه و سلامتی آن خبری نداریم . برای گرفتن حضانت چه باید بکنیم.

  • سلام.من۶ساله طلاق گرفتم حضانت پسرم بامنه ینی تاتیر۴۰۱..پدرش برای ملاقات هفتگی نمیاد..امامیگه ۷ساله بشه پسرم روازمن میگیره.پدرش ازدواج کرده۲تاهم بچه داره..من چگونه میتونم حصانت دائم بگیرم

  • سلام.شوهرم هم بد دهنه هم فحاشی میکنه پیش دوتا دختر 4و 2سالم و با مادرش خیلی هماهنگی که منو اذیت میکنن که تا هفت سالگی نگه می داری بعد طلاقت میدم میرم زن جوان میگیرم و چهارده سکه مهریه هست چطور حضانت بچه هام بگیرم بعد هفت سال هیچ جو ره نمیخوام بچه هام پیش پدرشان بده دق میکنم بچه هام و نبینم

  • با سلام زنم نصف شب بحث بی خودی را انداخت در حد زدن و پرخاشگری خیلی ارومش کردم اما کوتاه نیومد و نصف شب میخاست بچه رو ول کنه بره پیش پدر و مادرش و زنگ زدم ب مادرش مادرش گفت بزار بیاد باش حرف میزنم اما وقتی رفت مادرش پیام فرستاد که باید بیایی پیش ما زندگی کنی یا طلاق دخترم رو بده .بچه الان پیش من است ممنون میشم راهنمایی بفرمایید.

  • سلام
    ما فرزندی نداریم اما همسرم اصرار بر گرفتن حضانت بچه دارند.
    با وکیل صحبت کدم اشان گفتند ممکن نیست.
    چه می توانم بکنم.

  • سلام خسته نباشید من یه دختر ۱۸سالم و میخواستم حضانت خودم و خواهرمو بگیرم بدم به مادر بزرگم باید چیکار کنم لطفاً راهنمایی کنید که میتونم این کار بکنم یانه ؟!
    چون پدر مادرم ازدواج مجدد کردن

  • سلام.خسته نباشید
    در صورتیکه اصلا پدر و مادر قصد جدایی نداشته باشن و فقط خودشون تمایل داشته باشن که حضانت به مادر داده بشه چه مدارکی لازمه؟ اصلا امکانش هست؟
    بچه پسره و هنوز نوزاده

  • باسلام. من مادرم وباشوهرم اختلاف دارم وجدازندگی میکنم پسرم 11سالشه وحضانت باپدرشه وبااون زندگی میکنه ودادگاه مشخص کرده هفته ای دوروز پسرم پیش من باشه ولی شوهرم بچه روترسونده اگه پیش مامانت بری دیگه نمیتونی پیش من بیای وفقط هفته ای یکباردرمرکزمهرخانواده بمدت 15دقیقه میتونم بچه ام روببینم وچون اعتراض کردیم که بچه روباباش تهدیدمیکنه وبچه می‌ترسه که دیگه باباش قبولش نکنه پیش من نمیاددادگاه گفتن بایدبه خودش بخادپیش شمابیادوماکاری به تهدیدباباش نداریم ایااین واقعا درسته که دادگاه دستورقاطع صادرنکنه وباباشوملزم کنه دست ازتهدیدبرداره وبزاره بچه هفته ای دوروزبیادپیش من. ممنون میشم جوابموبدین. خداخیرتون بده.

  • سلام من 21 سالم هست و خانواده من من رو از لحاظ روحی شکنجه میدن و منو مثل یک زندانی در خونه حبس میکنن من سنم به سن قانونی رسیده ایا میشه حضانتم رو بگیرم و از این خانواده جدا بشم؟ و خونه خودم رو اجاره کنم؟
    چون بار ها خودکشی کردم و از لحاظ روحی روانی حال خوبی ندارم

  • سلام اگر مادر پدر را ممنوع ملاقات کرده باشد و فرزندشان ۲ ساله باشد و دادگاه هم حضانت فرزند را ب پدر داده مادر سلب شده چگونه بازم حضانت فرزندش را بگیرد تشکر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *