برای شکایت از همسایه به کجا زنگ بزنیم؟

برای شکایت از همسایه به کجا زنگ بزنیم؟

در راستای پاسخ به سوال برای شکایت از همسایه به کجا زنگ بزنیم؟ بهتر است به سوال مزاحمت چیست؟ هم جواب دهیم. چرا که اگر بخواهیم جواب درستی به سوال برای شکایت از همسایه به کجا زنگ بزنیم؟ بدهیم، باید درباره مزاحمت آپارتمان نشینی و حقوق قانونی ساکنان یک آپارتمان اطلاع داشته باشیم.

مزاحمت همسایه را می‌توان به دسته هایی مانند عدم رعایت بهداشت عمومی، مزاحمت در مشاعات یا همان قسمت های مشترک ساختمان، سرو صدای همسایه، تعمیرات در ساعات نادرست و غیرمتعارف، حیوانات خانگی و پارکینگ، تقسیم کرد. از مصادیق جرم مزاحمت همسایه می توان به عدم رعایت بهداشت عمومی، سر و صدای آزاردهنده، نگهداری حیوانات خانگی در مشاعات و… اشاره کرد.

می توانید در خصوص کسب اطلاعات بیشتر از مشاوره حقوقی با وکیل مربوطه بهره گیرید، بدین جهت کافیست با شماره درج شده در صفحه سایت تماس حاصل نمایید.

برای شکایت از همسایه به کجا زنگ بزنیم؟

در صورتی که موارد گفته شده پیگیری شوند، بسته به موضوع و شدت آزار و اذیت، مجازات مزاحمت همسایه و حکم آن مواردی از قبیل سه ماه تا یک سال حبس و تا 74 ضربه شلاق را می‌تواند در پی داشته باشد. حال که کمی با موضوع خود مزاحمت آشنا شدیم به سوال اصلی برای شکایت از همسایه به کجا زنگ بزنیم؟ بازمی‌گردیم.

برای شکایت از همسایه به کجا زنگ بزنیم؟

شورای حل اختلاف

یک پاسخ خوب برای سوال برای شکایت از همسایه به کجا زنگ بزنیم؟ شورای حل اختلاف می‌باشد. در فرم درخواستی که به فرد داده می‌شود، اطلاعات شخصی و آدرس طرفین و موضوع درخواست و دلایل تشکیل پرونده باید ذکر شود. بعد از آن که دادخواست توسط معاونت ارجاع ثبت شد، هزینه دادرسی گرفته شد، به درخواست رسیدگی می‌شود.

دادگاه

یک پاسخ دیگر به سوال مطرح شده نیز دادگاه می‌باشد. در ابتدا استشهادیه ای جمع آوری کنید و به مدیر ساختمان و همسایگان دیگر خود بدهید تا آن را امضا کنند. متن استشهادیه باید درباره مزاحمت از طرف همسایه و در صورت امکان موارد مزاحمت و تعداد مزاحمت شرح داده شود.

شکایت در بخش دادستان یا شورای حل اختلاف بررسی می‌شود و بعد از بررسی بیانه ای برای همسایه (که در اینجا برای آگاهی بیشتر به اصطلاح خوانده نام برده می‌شود و فرد شاکی خواهان محسوب می شود) فرستاده می‌شود. بیانیه که فرستاده شده حاوی دلیل شکایت و زمان پاسخگویی متهم می‌باشد.

متهم پس از دریافت بیانیه باید با شعبه ای که او را احضار نموده تماس گیرد و رفتارش را تا زمانی که تعیین شده، توضیح دهد. در صورتی که خوانده در زمان مشخص حضور به موقع نداشته باشد، شکایت توسط پلیس راهنمایی و رانندگی به دادسرا ارجاع داده می‌شود.

برای شکایت از همسایه به کجا زنگ بزنیم؟

گرچه ساکنان و اهالی یک مجتمع مسکونی و در کل همسایه ها نسبت به یکدیگر حقوق و تکالیفی دارند و باید حقوق دیگران را رعایت کنند، اما بسیاری از مشکلات را می‌توان با صحبت کردن و مداخله دوستان و بزرگان حل کرد.

گاهی اوقات بهترین پاسخ به سوال برای شکایت از همسایه آزاردهنده به کجا زنگ بزنیم..

؟ این است که اقدام قانونی انجام نداد و به سراغ خود فرد رفته و با او صحبت کنید و اگر رفع نشد به بزرگان محل بگویید، در هر صورت برای اقدام قانونی باید دیگر راهی باقی نمانده باشد. چرا که در هر صورت شما با آن فرد برخورد خواهید داشت و جایز نیست که دلخوری بین افراد پیش بیاید.

مجازات همسایه آزاری

حال که حدودا به جواب سوال برای شکایت از همسایه به کجا زنگ بزنیم؟ رسیدیم بهتر است به سوال مجازات همسایه آزاری چیست؟ بپردازیم. اگر مزاحمت همسایه ثابت شود، از 1 ماه تا 1 سال به حبس حکم داده می‌شود. در موارد دیگر اگر فرد به حبس محکوم نشود، ملزم به رفع مزاحمت و پرداخت جرائم نقدی خواهد شد.

اگر مزاحمت همسایه تکرار پیداکند و اقدامات قبلی محکوم علیه را رعایت نکند، علاوه بر رفع مزاحمت با تکرار شکایت، او به حبس از 6 ماه تا 2 سال محکوم می‌شود.

ماده 618 قانون مجازات اسلامی مصوب سال 1375: “هر کس با هیاهو و جنجال یا حرکات غیر متعارف یا تعرض به افراد موجب اخلال نظم و آسایش و آرامش عمومی گردد یا مردم را از‌کسب و کار باز دارد به حبس از سه ماه تا یک سال و تا (۷۴) ضربه شلاق محکوم خواهد شد.”

به طور کل پس از اشارات متعدد در اینباره باید بگوییم که قبل از این که کار به شکایت برسد، بهتر است اختلافات را بین خود رفع کنید. اما فرد اگر پس از آن که شکایت خود را به مدیر ساختمان و یا با ارسال اظهارنامه قضایی مورد پیگیری قرار داد و به نتیجه نرسید، می‌تواند از طریق پلیس 110 طرح شکایت کرد.

افراد می توانند در زمینه هایی مانند تصرف عدوانی، افراز ملک مشاع، عدم تحویل ملک و مواردی از این قبیل به یک وکیل خوب مراجعه کرده و با او مشورت کنند و اگر دسترسی به آن وکیل نداشتند به صورت تلفنی از او مشاوره بگیرند. یک وکیل خوب می تواند در هر زمینه ای به خصوص زمینه های تخصصی حقوقی بسیار کمک کننده و به سود افراد باشد.

بدین سبب می توان با شماره درج شده در صفحه سایت تماس حاصل نمود.

4.8/5 - (127 امتیاز)

از همسایه به کجا شکایت کنیم؟

به طور کل بعد از انجام موارد گفته شده می‌توانید ابتدا یک استشهاد جمع کنید و برای شکایت از همسایه به شورای حل اختلاف یا دادگاه بروید.

مجازات همسایه آزاری چه می‌باشد؟

اگر ثابت شود از یک ماه تا یک سال حبس دارد و اگر جرم تکرار شود از شش ماه تا دو سال حبس خواهد داشت.

چه مواردی را می‌توان از جرم مزاحمت همسایه دانست؟

از مصادیق جرم مزاحمت همسایه می توان به عدم رعایت بهداشت عمومی، سر و صدای آزاردهنده، نگهداری حیوانات خانگی در مشاعات و... اشاره کرد.

2 دیدگاه

  • یکی ازهمسایه های ماکل مجتمع رابستوه آورده وهیچ هزینه ایی رانمی دهد هروقت به 110 زنگ میزنیم میگوید شکایت کنیدوچون روندشکایت زمان بر هزینه دارداینکاررانکردیم آیاتنها راحل کتک کاری است؟ چکارکنم. بایدکلانتری و110 مرجع رسیدگی باشدچون بعضی مسائل رانمیشود به دادگاه سپردخیلی طولانی رسیدگی میکنند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *