سریع ترین راه طلاق

سریع ترین راه طلاق

اگر تا به حال گذرتان به دادگاه خانواده افتاده باشد، قطعا شاهد تعداد زیادی از زوج‌های جوان بوده‌اید که با وجود آنکه مدت زیادی از ازدواج و شروع زندگی مشترک آن‌ها نگذشته‌، کارشان به دادگاه خانواده و جدایی کشیده است. با آنچه که از اخبار و تلویزیون می شنویم و در اطرافیان و آشنایان خود شاهد هستیم، امار طلاق علی‌الخصوص در زوج‌های جوان بصورت چشمگیری افزایش یافته‌است و این تعداد نیز متاسفانه هر روز بیش از روز قبل است. همچنین اکثریت به دنبال سریع ترین راه طلاق نیز هستند.

طلاق همان واقعه‌ای است که تا نسل قبل از ما اتفاقی بسیار تلخ، شوم، زشت و حتی عجیب و غریب به نظر می‌رسید، اما بالعکس این روزها دیدن زندگی‌های مشترک چندین و چند ساله  جای تعجب بیشتری برایمان بوجود می‌آورد! حال با این تفاسیر اما ناگفته نماند که گاهی طلاق و جدایی تنها راه و بهترین راه‌حل برای فیصله دادن به مشکلات و اختلافات بین زن و شوهر می‌باشد و حتی میتوان گفت، گاهی با طلاق زن و شوهر آینده بهتری نیز در پیش روی آنها و فرزندانشان خواهد بود.

اما به راستی علت افزایش روزافزون آمار طلاق چیست؟  باید چه کنیم تا بتوانیم این آمار را تا حد ممکن کاهش دهیم که مسلما بدین ترتیب، آینده بهتری نیز برای جامعه‌مان رقم خواهیم زد و علاوه‌بر آن چنانچه تنها راهکار مناسب برای زن و شوهر طلاق باشد، سریع‌ترین راه آن طبق قوانین ایران کدام است؟

با ما همراه باشید تا مفصلا در این باره صحبت کنیم. وکیل ارزان برای طلاق

 

طلاق

یکی از انواع دعاوی خانواده، دعوای طلاق می‌باشد که متاسفانه امروزه روز به دلایل گوناگون، شاهد افزایش بی‌رویه آمار طلاق در سطح جامعه هستیم. به جرأت می‌توان گفت که دعوای طلاق تعداد بیشماری از پرونده‌های دادگاه خانواده را به خود اختصاص داده است. پس بد نیست در این باره اطلاعات بیشتری بدست آوریم. با ما همراه باشید.

کلمه طلاق از نظر لغوی به معنای متارکه، جدایی، رها شدن یا گشودن گره می‌باشد. طلاق مختص ازدواج دایم می‌باشد. بدین معنا که طلاق در ازدواج موقت، معنایی نداشته و جدایی در این نوع ازدواج به طرق دیگری انجام می‌شود. بدین ترتیب، چنانچه زن و شوهر پس از ازدواج دایم به هر دلیلی تصمیم به جدایی و طلاق بگیرند، لازم است که مراحل مختلف قانونی آن را نیز طی کنند. با وجود آنکه طلاق در قانون اسلام به رسمیت شناخته شده و مشکلی از نظر قانونی و شرعی در پی ندارد، اما یکی از منفورترین حلال‌ها به شمار می‌رود. طلاق علل و انواع مختلفی دارد که در ادامه به انواع آن می‌پردازیم.

سریع ترین راه طلاق

مهم‌ترین عوامل طلاق کدام است؟

شاید بسیار مسئله چالش‌برانگیزی باشد که بگوییم به نظر شما چه عواملی سبب افزایش آمار طلاق شده‌است؟ چرا که قطعا هر فردی عقاید خاص و مربوط به خود را دارد.

روزی روزگاری می‌گفتند، دختر باید با لباس سفید به خانه شوهر بیاید و با کفن سفید هم از خانه شوهر برود. یعنی دختر پس از ازدواج زبانم لال، خدای ناکرده تحت هیچ شرایطی حق نداشت، سخنی از طلاق و جدایی بر سر زبان بیاورد. اما دیگر خبری از این حرف‌ها نیست و همین تغییر طرز تفکر و عوامل بسیار دیگری دست به دست هم داده‌اند و ما هر روز شاهد شنیدن اخبار افزایش آمار طلاق نسبت به دیروز هستیم.

در ذیل به برخی از مهم‌ترین عوامل طلاق اشاره می‌کنیم؛

 

  1. خیانت
  2. اعتیاد
  3. اختلاف سنی زیاد
  4. ازدواج زودهنگام
  5. عدم تفاهم
  6. فضای مجازی
  7. ماهواره
  8. مشکلات روحی و روانی
  9. اختلاف سطح تحصیلات
  10. اختلاف طبقاتی
  11. اختلاف مذهبی و عقیدتی
  12. عدم توانایی مالی
  13. ناسازگاری جنسی
  14. عدم شرکت در مشاوره‌های پیش از ازدواج
  15. عدم اعتماد زوجین به یکدیگر
  16. عدم صمیمیت بین زوجین
  17. حل نکردن اختلافات و مشکلات قبلی
  18. فرزند طلاق
  19. ازدواج‌های قبلی
  20. عدم آموزش روابط جنسی
  21. دروغ
  22. لجاجت
  23. عدم پایبندی به مسایل دینی و مذهبی
  24. فرزندآوری زیاد
  25. بدبینی
  26. خشم و پرخاشگری
  27. ازدواج از روی ترحم
  28. روابط اجتماعی ناسالم
  29. عشق‌های کور
  30. عدم توجه به یکدیگر
  31. دخالت نابجای اطرافیان
  32. هم کفو نبودن زوجین
  33. عدم درک متقابل
  34. توقعات نابجا
  35. ازدواج تحمیلی

 

انواع طلاق

همان‌طور که گفته شد،طلاق انواع مختلفی دارد. اگر بخواهیم طلاق را بطور کلی تقسیم‌بندی کنیم، به دو دسته تقسیم می‌شود که عبارتند از؛

  1. طلاق بائن
  2. طلاق رجعی

 

طلاق بائن

یکی از انواع طلاق، طلاق بائن است. در این نوع از طلاق، مرد در مدت عده زن حق رجوع به وی را ندارد و چنانچه در این مدت از جدایی و طلاق خود نادم و پشیمان گردد، لازم است که پس از اتمام مدت عده دوباره با زن ازدواج کند.

طلاق بائن نیز خود به انواع مختلفی تقسیم می‌شود که در ادامه به آن اشاره خواهیم کرد.

 

انواع طلاق بائن

انواع مختلف طلاق بائن عبارت است از:

  1. طلاق خلع و مبارات
  2. طلاق زن باکره
  3. سه طلاقه کردن
  4. طلاق زن صغیره
  5. طلاق زن یائسه

 

طلاق رجعی

یکی دیگر از انواع طلاق، طلاق رجعی می‌باشد که از نظر معنایی درست در مقابل نوع دیگر طلاق یعنی طلاق باین قرار دارد. در طلاق رجعی همان‌طور که از نامش نیز مشخص است، شوهر در مدت زمان عده حق رجوع به همسر خویش را دارد. به عبارتی دیگر، چنانچه زن و شوهر طلاق رجعی از یکدیگر گرفته باشند و شوهر در مدت عده پشیمان شده و قصد زندگی دوباره با همسر خود را داشته باشد و به وی رجوع نماید، دیگر نیازی به ازدواج و عقد دوباره نخواهد بود.

لازم به ذکر است که در مدت عده زن که تقریبا ٣ ماه می‌باشد، زن و مرد معمولا با یکدیگر در یک خانه زندگی می‌کنند و پرداخت نفقه زن برعهده شوهر می‌باشد. نکته قابل توجه در طلاق رجعی، آن است که زن و مرد تا پایان انقضای مدت عده، زن و شوهر به حساب آمده و در این مدت حتی از یکدیگر ارث نیز می‌برند و زن در این ایام حق ازدواج مجدد را نخواهد داشت و مرد نیز برای ازدواج دوباره در ایام مدت عده زن، اخذ اجازه از دادگاه برای وی ضروریست.

 

طلاق توافقی، سریع ترین راه طلاق

حتما تا به حال نام عبارت طلاق توافقی را شنیده‌اید. طلاق توافقی نیز یکی دیگر از انواع طلاق می‌باشد که متاسفانه به علت سریع و آسان بودن آن، راه متداولی برای جدایی بین زن و شوهر می باشد. در طلاق توافقی همان طور که از نام آن نیز پیداست، زن و شوهر برای مسائل مختلفی چون مهریه، نفقه، حضانت فرزندان و غیره توافق کرده و به این علت و همچنین رضایت هر دو طرف، طلاق توافقی بسیار سریعتر از سایر انواع طلاق ها انجام می شود. پس بدین ترتیب می توان گفت، طلاق توافقی یک طلاق فوری و سریع ترین راه طلاق می باشد.‌

 

فسخ نکاح

یکی دیگر از راه‌های جدایی زن و شوهر از یکدیگر فسخ نکاح می‌باشد. برخلاف باور عده زیادی از مردم فسخ نکاح به همان معنا و مفهوم طلاق نمی‌باشد و این دو کاملا با یکدیگر متفاوت هستند. بطور کلی می‌توان گفت که فسخ نکاح در صورت وجود شرایط خاصی اتفاق می‌افتد و تشریفات و مراحل سخت و دشوار طلاق را به همراه ندارد. یک نکته بسیار حایز اهمیت که لازم است در رابطه با فسخ نکاح بدانید، آن است که فسخ نکاح هم در ازدواج دایم و هم در ازدواج موقت میتواند به وقوع بپیوندد.

 

موارد فسخ نکاح

احتمالا سوالی که در اینجا برایتان مطرح می‌گردد، آن است که در صورت وجود چه شرایطی امکان فسخ نکاح وجود دارد؟

موارد فسخ نکاح عبارتند از؛

 

  1. جنون در زن و مرد
  2. تدلیس یا فریب در ازدواج
  3. تخلف از شرط صفت
  4. وجود بیماری‌های (زمین‌گیری، قرن، جذام، نابینایی از دو چشم، افضا، برص) در زن
  5. وجود بیماری‌های (خصا، مقطوع بودن آلت تناسلی، عنن) در مرد

 

آخرین آمار‌های طلاق

براساس آخرین آمارهایی که به دست ما رسیده است از ابتدای سال ١٣٩٩ تا به الان، یعنی در این ٩ ماه گذشته، تعداد ١٣٢ هزار و ۶١٨ واقعه طلاق اتفاق افتاده است و براساس بررسی‌های انجام شده، ٣٣ درصد از ازدواج‌ها به طلاق ختم می‌شود.

آمارها نشان می‌دهد که سن طلاق  تا حدود زیادی کاهش یافته است. بطوریکه میانگین سن طلاق در زنان، ٣٢ سال و در مردان ٣٧ سال می‌باشد.

مطابق بررسی‌های انجام شده، سن هر ازدواج به طور میانگین ٩ سال بوده و بیشترین آمار طلاق در ازدواج‌های زودهنگام مشاهده شده است.

 

نکات قابل توجه برای پیشگیری از طلاق

همان‌طور که علل و عوامل بسیاری وجود دارند که سبب افزایش هرچه بیشتر آمار طلاق بویژه در زوج‌های جوان شده است، راه‌های بسیار راحت و به ظاهر پیش پا افتاده‌ای نیز وجود دارند که می‌توانند، مانع بسیاری از اختلافات و مشکلات منجر به طلاق باشند. راه‌هایی که شاید خیلی از جوانان آن‌ها را نادیده گرفته و از آن غافلند.

با رعایت برخی از موارد زیر می‌توان به راحتی خود را از واقعه تلخ و شوم طلاق نجات داد؛

  1. گفت و گو بدون انتقاد و سرزنش طرف مقابل
  2. روابط زناشویی
  3. احترام متقابل
  4. ارزیابی دلایل جدایی
  5. لجبازی نکردن
  6. کمک گرفتن از مشاوران خانواده
  7. اصلاح رفتار خود
  8. عدم دخالت اطرافیان
  9. ایثار و از خود گذشتگی
  10. ساده زیستی
  11. صداقت
  12. ازدواج عاقلانه
  13. پرهیز از ازدواج اجباری
  14. توجه به مسایل معنوی
  15. خوش رفتاری و….

 

اهمیت حضور وکیل طلاق (وکیل خانواده)

همان‌طور که گفته شد و همه ما نیز شاهد آن هستیم، آمار طلاق هر روز درحال افزایش است و با توجه به آنچه گفته شد، عوامل بسیاری سبب بوجود آمدن این مسئله گردیده است. با وجود آنکه همه ما به دنبال راه‌هایی هستیم که بتوان تا حد امکان مانع وقوع طلاق بین زوجین شد و به طریقی هر یک از زوجین را از تصمیم خطیر و بسیار حساس جدایی منصرف نمود، اما به هر حال گاهی نیز طلاق شاید تنها راه‌حل برای حل اختلافات یا حتی جلوگیری از بوجود آمدن مشکلات بسیار بزرگتر در آینده بوده و بدون شک امکان انکار این قضیه نیز وجود ندارد.

بدین ترتیب، چنانچه هریک از زوجین پس از طی تمامی مراحل و امتحان کردن تمامی راه و روش‌ها برای حل اختلاف و مشکلات زندگی مشترک و صد البته اخذ کمک‌‌ و راهنمایی از مشاور خانواده مربوطه، به نتیجه‌ دلخواه خود نرسیده و تصمیمشان برای جاری کردن صیغه طلاق بسیار جدی و منطقی به نظر آید، قطعا بهترین و اصولی‌ترین پیشنهاد ما به آن‌ها اخذ کمک از وکیل طلاق (وکیل خانواده) خواهد بود.

بدین منظور چنانچه هر یک از زوجین با هرگونه مشکل حقوقی در زندگی مشترک خود مواجه شدند، بهترین راه حل برای آن‌ها استفاده از یک وکیل خانواده خبره و متعهد پایه یک دادگستری می‌باشد. چرا که وکیل خانواده پس از سال‌ها تجربه و سابقه در زمینه امور خانواده قطعا بهترین راهکارها را در سریعترین زمان ممکن ارائه خواهد داد. پس پیشنهاد می شود برای رسیدن به سریع ترین راه طلاق حتما از یک وکیل طلاق کمک بگیرید.

 

سخن پایانی…

همان‌طور که شاهد هستید، طلاق و آمار آن یکی از بحث‌برانگیزترین موضوعاتی است که در همه جا شنیده می‌شود. در این نوشتار به بررسی سریع ترین راه طلاق، عوامل طلاق و برخی از تدابیر پیشگیرانه آن پرداخته شد. چنانچه در زمینه امور خانواده با مشکلی مواجه شدید یا در این خصوص نیازمند کمک و پشتیبانی باشید، تیم حقوقی تخصصی ما با بهره‌گیری از بهترین و باتجربه‌ترین مشاورین و وکلای خانواده پایه یک دادگستری در خدمت شما عزیزان می‌باشند.

حال نظر شما چیست؟ به نظر شما مهم‌ترین عوامل آمار طلاق در عصر امروز چیست؟ چگونه می‌توان، امار طلاق را به حداقل رساند؟ در بخش نظرات، منتظر پاسخ‌ها و پرسش‌های شما کاربران گرامی هستیم.

4.5/5 - (340 امتیاز)

انواع طلاق کدام است؟

طلاق انواع مختلفی دارد که به طور کلی میتوان گفت به دو دسته باین و رجعی تقسیم می‌شود که در متن نوشتار به طور کاملا به بررسی آن پرداخته‌ایم.

سریع‌ترین راه طلاق در ایران چیست؟

طلاق توافقی یکی از انواع طلاق میباشد که در حال حاضر و طبق قوانین کشور ما ایران سریع ترین راه طلاق به حساب می آید.

منظور از طلاق توافقی چیست؟

طلاق توافقی یک طلاق فوری به حساب می‌آید و همانطور که از نام آن پیداست، زن و شوهر بر سر تمامی مسائل مادی چون مهریه، نفقه و مسائلی چون حضانت فرزندان و غیره با یکدیگر توافق می نمایند و به همین علت می‌توان گفت، این نوع طلاق در حقیقت بهترین، آسان ترین و سریعترین راه طلاق می‌باشد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *