اراضی داخل شهر

امروزه در هر بخشی از املاک جهت اداره کردن بهتر شرایط اقدام به تغییر کاربری اراضی داخل شهر می نمایند. اراضی بسیار زیادی در داخل شهر وجود دارد که هر یک از آنها کاربری متنوعی دارند. شما می توانید هر یک از این اراضی را به خوبی مورد بررسی قرار دهید تا یکی از آنها را که بیشتر به درد شما می خورد را تغییر داده و از آن استفاده کنید. در صورتی که شما با هر یک از آنها آشنایی ندارید و نمی دانید باید کدام یک را انتخاب کنید، بهتر است با مشاوران و کارشناسانی که در این زمینه تخصص دارند مشورت کنید.

بر اساس قانونی که در شهرها وجود دارد شما باید بدانید هر یک از انواع بناها کاربری ویژه ای دارند. این کاربری در سند آن بنا ثبت می شود و شما باید به خوبی در مورد هر یک از انواع اراضی داخل شهر اطلاعات لازم را داشته باشید. در واقع باید بدانید از آنجایی که کاربری املاک تاثیر بسیار مستقیمی روی قیمت آنها دارد، بسیاری از مالکان هستند که به دنبال تغییر دادن کاربری املاک خود می باشند. شما باید به خوبی در مورد این اراضی و تغییر دادن کاربری که دارند اطلاعات لازم را داشته باشید.

 

چگونگی تغییر دادن کاربری اراضی داخل شهر :

بیشتر درخواست هایی که مبتنی بر تغییر دادن کاربری اراضی داخل شهر می باشد مربوط به این است که اراضی مسکونی ار به تجاری تبدیل کنند. منظور اصلی ما در مورد ملک مسکونی آن دسته از ملک هایی می باشد که هدف اصلی از ساختن آنها زندگی افراد درون آنها می باشد و این ملک ها را با الگوی مشخص شده ای بنا می سازند. منظور از ملک های تجاری هم آن دسته از املاکی می باشد که درون آنها فعالیت های تجاری آغاز می شود. شما باید بدانید سود و قیمت این دسته از املاک بیشتر از نمونه های دیگر می باشد و به همین دلیل بسیاری از افراد می خواهند ملک مسکونی خود را به ملک تجاری تبدیل کنند.

چگونگی تغییر دادن کاربری اراضی داخل شهر

قوانین مشخص شده زیادی در شهرداری وجود دارد که برای ساخت و ساز اولیه باید مجوزی از سوی شهرداری صادر شود تا پروانه ساخت آن را دریافت کنید. دقت داشته باشید که در این پروانه باید نوع کاربری که املاک دارند را به صراحت مشخص کنید. تخلف هایی که در این مورد صورت بگیرد بدون شک حبس و زندان در پی دارد. بر همین اساس شما باید به خوبی با قوانین و تبصره های آن آشنایی داشته باشید، دقت داشته باشید که شما می توانید از وکیلان حرفه ای در این زمینه مشورت های لازم ار دریافت کنید. آنها به شما هر یک از مشورت ها و راهنمایی های لازم را ارائه می دهند تا اطلاعات بیشتری در این زمینه داشته باشید.

چگونگی تبدیل اراضی داخل شهر از مسکونی به تجاری :

شما برای تغییر دادن اراضی داخل شهر که مسکونی می باشد و می خواهید به تجاری تبدیل کنید، باید به خوبی با روش های آتن آشنایی داشته باشید. آشنایی داشتن با این روش ها می تواند به شما کمک کند که در کمترین زمان سند خود را دریافت کنید. این شیوه ها که شما باید با آنها آشنایی داشته باشید عبارت می باشد از :

 

  1. تغییر کاربری از طریق نوسازی :

همانطوری که بیان نمودیم در ابتدای کار که می خواهید بنا را بسازید باید مجوز و پروانه آن را دریافت کنید. در صورتی که شما شرایط لازم را داشته باشید می توانید نوع آن زمین را تغییر کاربری دهید و کاربری جدید را برای آن دریافت نمایید. تخریب کردن و نوسازی بنای ساختمان های جدید دارای شرایط ویژه ای است و شما باید به خوبی با آنها آشنایی داشته باشید. مراحل زیادی در این مورد وجود دارد و شما باید به خوبی با این مراحل آشنایی داشته باشید. برخی از این مراحل که اهمیت بسیار زیادی دارد و شما باید به خوبی با آنها آشنا باشید عبارت است از :

– پرداخت کردن عوارضی که مربوط به ساختمان است، این عوارض را باید به شهرداری ارائه دهید.

اراضی داخل شهر

– باید به اداره های مربوط به مراجعه کنید و مدارکی که در مورد کار شما وجود دارد را تکمیل نمایید.

– باید به دفتر خدمات نوسازی مراجعه نمایید و درخواست خود را ثبت کنید تا نوسازی را انجام دهید.

– ملک و مدارکی که مربوط به بازسازی است به وسیله کارشناسان و بازرسین به خوبی مورد بررسی قرار می گیرد و شما باید به خوبی آن را در نظر داشته باشید.

– باید نقشه جدید را که تهیه کرده اید صادر نمایید و کاربری آن را که می خواهی تغییر دهید اعلام کنید. این مدارک باید به خوبی توسط دفتر خدمات نوسازی مورد بررسی قرار بگیرد، به همین دلیل نسبت به تکمیل نمودن آن باید دقت داشته باشید.

– نقشه اصلی را باید به وسیله مالک تهیه کنید که دقت داشته باشید دستور تهیه نقشه را هم باید رعایت کنید.

– بعد از اینکه تمامی این مراحل را انجام دادید می توانید تغییر کاربری اراضی داخل شهر را انجام دهید و تخریب و نوسازی را آغاز نمایید.

 

  1. تغییر کاربری از طریق مجوز :

اگر فردی بخواهد ملک خود را تخریب کنید ولی تمایلی به نوسازی آن نداشته باشد می توانید به وسیله گرفتن مجوز اقدام به تغییر کاربری اراضی داخل شهر نماید. او باید به شهرداری مراجعه کند و درخواست تغییر کاربری ملک خود را به شهرداری ارائه دهد. در واقع شما باید بدانید شهرداری یکی از مهمترین و اصلی ترین ارکان هایی به شمار می رود که باید برای تغییر دادن کاربری زمین های خود به این سازمان مراجعه کنید. در صورتی که با هر یک از مراحل ثبت درخواست خود به شهرداری آشنایی ندارید می توانید با وکیلانی که در این زمینه تخصص بیشتری دارند مشورت کنید.  آنها به خوبی در این زمینه تخصص دارند و با هر یک از روش ها و قوانین مربوط به پرونده آشنا هستند.

بعد از اینکه ما درخواست خود را به شهرداری ارائه دهید این مسئله را که ارائه داده اید را مورد بررسی قرار می دهند. در صورتی که صلاح دید آنها در مورد درخواست شما مورد تایید قرار بگیرد به شما مجوز مربوط را ارائه خواهند داد. این روش یکی از روش هایی می باشد که به دلیل سختگیری های کمیسیون زیاد مورد استفاده قرار نمی گیرد. بسیاری از مالکانی که خواستار تغییر کاربری اراضی داخل شهر هستند ترجیح می دهند از طریق نوسازی که بیان نمودیم اقدام کنند. برای استفاده از این روش بهتر است با وکیلی که در این زمینه تخصص بیشتری دارد مشورت کنید. او به خوبی می تواند تغییر دادن کاربری زمین شما را انجام دهد و درخواست تان را پیگیری کند. بنابراین باید بهترین وکیل را برای پرونده خود انتخاب کنید تا درخواست شما را انجام دهد.

 

هزینه های تغییر کاربری اراضی داخل شهر چقدر است ؟

هزینه هایی که مربوط به تغییر کاربری اراضی داخل شهر می باشد به عوامل متنوعی بستگی دارد و شما باید به خوبی با این عوامل آشنایی داشته باشید. برخی از این عوامل که اهمیت بسیار زیادی دارد متراژ زمین، موقعیتی که خانه دارد، موقعیت محله، موقعیت شهر و … می باشد. شما باید بدانید که هر سال نرخ جدید به عنوان نرخ پایه را از سمت شهرداری اعلام می کنند و شما باید به خوبی با این نرخ آشنایی داشته باشید. بنابراین شما باید بدانید که نمی توانید برای تمامی املاک حتی درون یک شهر قیمت و هزینه مشخص شده ای را برای تغییر کاربری ارائه دهید. تعیین کردن قیمت جهت تغییر کاربری اهمیت بسیار زیادی دارد و شما باید به خوبی با آن آشنایی داشته باشید و این عوامل را که بیان کردیم در نظر داشته باشید.

شما می توانید برای تغییر کاربری اراضی داخل شهر و هزینه هایی که می خواهید خرج کنید، با وکیل مشورت نمایید. وکیل به خوبی شما را راهنمایی می کند و بر همین اساس می توانید از وکیل خود راهنمایی ها و مشورت های لازم را دریافت نمایید. شما باید بدانید که هرچ متراژ زمین بالا باشد بدون شک باید هزینه بیشتری را جهت تغییر کاربری آن پرداخت کنید. در صورتی که متراژ زمین پایین تر باشد نیازی نیست هزینه زیادی را پرداخت کنید. برای اینکه به بهترین نحو ممکن و با استفاده زا بهترین روش تغییر کاربری زمین خود را انجام دهید بهتر است با وکیل مشورت کنید. تنها باید دقت داشته باشید وکیلانی را انتخاب کنید که در این زمینه تخصص دارند. آنها به خوبی با تمامی قوانین و تبصره های این مورد آشنایی دارند و شما را به خوبی راهنمایی می کنند.

 

نتیجه گیری :

امروزه بسیاری از افراد هستند که قصد تغییر کاربری اراضی داخل شهر را دارند. آنها باید به خوبی با شیوه ها و قوانین این نمونه از تغییر کاربری آشنایی داشته باشند. در این صورت می توانند بدون هیچ ایرادی و در کمترین زمان کاربری زمین های خود را تغییر دهند. شما می توانید برای اینکه روند کارهایتان سریع تر پیش رود از وکیلانی که در این زمینه تخصص بیشتری دارند مشورت های لازم را دریافت کنید. در این صورت بدون شک می توانید به صورت قانونی و با هزینه مناسب تغییر کاربری زمین های خود را انجام دهید.

 

4.6/5 - (310 امتیاز)

بیشتر درخواست هایی که مبتنی بر تغییر دادن کاربری اراضی داخل شهر می باشد مربوط به چیست؟

بیشتر درخواست هایی که مبتنی بر تغییر دادن کاربری اراضی داخل شهر می باشد مربوط به این است که اراضی مسکونی ار به تجاری تبدیل کنند.

هزینه های تغییر کاربری اراضی داخل شهر چقدر است ؟

هزینه هایی که مربوط به تغییر کاربری اراضی داخل شهر می باشد به عوامل متنوعی بستگی دارد و شما باید به خوبی با این عوامل آشنایی داشته باشید. برخی از این عوامل که اهمیت بسیار زیادی دارد متراژ زمین، موقعیتی که خانه دارد، موقعیت محله، موقعیت شهر و ... می باشد.

در زمینه تغییر کاربری اراضی داخل شهر برای این که کارهایمان سریع تر پیش برود چه کاری باید انجام دهیم؟

شما می توانید برای اینکه روند کارهایتان سریع تر پیش رود از وکیلانی که در این زمینه تخصص بیشتری دارند مشورت های لازم را دریافت کنید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *