دریافت مهریه از خارج از کشور

دریافت مهریه از خارج از کشور

بسیاری از افرادی که در کشورهای خارجی هستند امکان دارد که بخواهند اقدام به دریافت مهریه از خارج از کشور نمایند. به اجرا گذاشتن مهریه قوانین مشخص شده ای دارد و شما برای اینکه مطالبه مهریه خود را از کشور خارجی داشته باشید باید از وکیلی که در این زمینه حرفه ای است کمک بگیرید. در واقع باید شما بدانید که وصول و گرفتن مهریه امر زیاد آسانی نمی باشد، بر همین اساس در این زمینه شما خودتان نمی توانید به تنهایی اقدام کنید. اگر در خارج از کشور زندگی می کنید بدون شک باید بدانید که وصول مهریه برای شما تنها از طریق وکیل مهریه میسر می شود.

امروزه بسیاری از خانم ها هستند که در کشور خارجی زندگی می کنند و می خواهند اقدام به دریافت مهریه از خارج از کشور نمایند. آنها زمانی که در کشور حضور ندارند بدون شک نمی توانند فعالیت های مربوط به دریافت مهریه خود را بدون هی کم و کاستی انجام دهند. بر همین اساس باید از وکیلانی که در این زمینه تخصص بیشتری دارند کمک بگیرند. وکیلان طلاق و خانواده بهترین گزینه ای می باشد که شما می توانید برای دریافت مهریه خود انتخاب کنید. دقت داشته باشید که وکیل باید تمامی ویژگی هایی که یک وکیل معتبر دارد را داشته باشد.

دریافت مهریه از خارج از کشور

شرایط دریافت مهریه از خارج از کشور :

شما باید بدانید شرایط دریافت مهریه از خارج از کشور دشواری های زیادی دارد و به همین دلیل در برخی از موارد شادی نتوانید مهریه خود را بگیرید. در صورتی که وکیل شما حرفه ای باشد می تواند در کمترین زمان و بدون هیچ مشکلی مهریه شما را دریافت کرده و تحویل تان دهند. تنها نکته ای که اهمیت دارد و باید به آن توجه داشته باشید این است که به وکیل خود وکالت تام بدهید. در برخی از موارد امکان دارد که خانم در یک کشور خارجی باشد و درخواست دریافت مهریه خود را از شوهر نماید. در این صورت باید به خوبی با شرایط دریافت مهریه آشنایی داشته باشد. مهمترین شرایطی که شما باید به آن توجه داشته باشید و اهمیت بسیار زیادی دارد عبارت از :

  • 1-در ابتدا باید بدانید که بهتر است یک وکیل حرفه ای برای دریافت مهریه از خارج از کشور انتخاب کنید. دقت داشته باشید که هر یک از وکیلانی که در این زمینه فعالیت می کنند را نمی توانید انتخاب کنید. شما باید به صلاحیت وکیل خود توجه بسیار زیادی داشته باشید. در این صورت می توانید بهترین وکیل را برای خودتان انتخاب کنید.
  • 2-وکیل بعد از اینکه پرونده شما را قبول کند از شما وکالت تام می گیرد تا کارهای مهریه شما را انجام دهد. یکی از مهمترین اقداماتی که وکیل انجام می دهد این است که از شما درخواست می کند دادخواست اعسار دهید. در واقع این دادخواست را وکیل خودش به دادگاه ارائه می دهد و زیر نظر شما تمامی مراحل آن را انجام می دهد.
  • 3-بعد از اینکه دادخواست اعسار را به دادگاه تحویل دهید مهریه برای شما تقسیط می شود تا بتوانید آن را دریافت کنید. یکی از مهمترین نکاتی که در مورد دادخواست مهریه وجود دارد این است که همسر شما دارایی داشته باشد.
  • 4-شما در صورتی که خارج از کشور باشید به راحتی نمی توانید مهریه خود را دریافت کنید. در واقع باید بدانید آن دسته از زوج هایی که در ایران هستند نمی توانند به راحتی مهریه خود را دریافت کنند. بر همین اساس دریافت دریافت مهریه از خارج از کشور تا حدودی دشواری های و پیچیدگی های بیشتری دارد.
  • 5-در صورتی که وکیل بتواند به دادگاه ثابت کند همسر شما دارایی زیادی دارد بدون شک در کمترین زمان مهریه تان را دریافت نموده و تحویل تان می دهد. اما در صورتی که به نام همسر شما هیچ چیزی نباشد نمی توانید این مسئله را ثابت کنید که مهریه می خواهید. در این صورت تنها وکیل است که می توانی به صورت تقسیط مهریه شما را دریافت کند.
  • 6-بعد از اینکه دادگاه حکم تقسیط را برای مهریه شما ارائه دهد، وکیل می تواند مهریه را دریافت کرده و تحویل تان دهد. تنها موردی که اهمیت بسیار زیادی دارد و باید به آن دقت داشته باشید این است که وکیل شما مورد اعتماد باشد. برخی از وکیلان هستند که خیانت در امانت می نمایند و به دلیل عدم حضور شما در دادگاه، پرونده را به سود شما تمام نمی کنند. بر همین اساس شما باید به خوبی معتبر بودن و شهرت نامی وکی خود را مورد بررسی قرار دهید.

راهنمایی های دریافت مهریه از خارج از کشور :

روش های بسیار زیادی وجود دارد که شما می توانید برای دریافت مهریه از خارج از کشور از آنها استفاده کنید. در واقع همانطور که بیان نمودیم شما بهتر است که وکیلان حرفه ای را برای دریافت مهریه خود استخدام کنید. اما در صورتی که خودتان می خواهید از آن کشوری که هستید و حضور دارید اقدام کنید باید به خوبی با روش های آن آشنایی داشته باشید. برخی از راهنمایی هایی که برای درخواست مهریه از کشورهایی خارجی می توانیم به شما ارائه دهیم عبارت می باشد از :

1-از طریق شناسایی احکام خارجی :

بر اساس اصلی که در مورد احترام به احکام قضائی و احترام متقابل وجود دارد، باید بدانید که این اصول بین المللی می باشد و آرای صادره شناخته شده ای به شمار می رود. البته که بهتر است بدانید این امر منوط به دو شرط مهم می باشد و شما باید به خوبی در این مورد اطلاعات لازم را داشته باشید. شرط اول آن است که اصول آیین دادرسی عادلانه در آن کشوری که شما مقیم بوده اید یعنی کشور ایران به خوبی رعایت شده باشد. شرط دوم در این است که اجرا کردن حکم برخلاف نظم و اخلاق نباشد. این اخلاق و نظم بین المللی می باشد و جنبه عمومی دارد. به همین دلیل شما باید به خوبی آن را برای دریافت مهریه از خارج از کشور در نظر داشته باشید.

 

دریافت مهریه از خارج از کشور

2-از طریق الزام به ایفای تعهدات قراردادی :

روش دومی که برای دریافت مهریه از خارج از کشور وجود دارد این است که فرد متعهد را الزام به ایفا کردن تعهداتی که دارد نمایید. در قرارداد بیان شده تمامی این تعهدات آورده شده است و فرد باید به خوبی با آنها آشنایی لازم را داشته باشد. مهریه در واقع باید بدانید که سک سند است و آن را به عنوان قرارداد نیز شناسایی می کنند. هر یک از قراردادها در صورت دارا بودن برخی از شرایط واجب و ضروری قابلیت الزام آور شدن دارد. علاوه بر اینکه باید بدانید قرارداد مهریه در سند ازدواج آورده شده است، آن را به عنوان سند نیمه رسمی می شناسند. شما در بسیاری از دادگاه های خارجی می توانید رسمی بودن آن سند را ثابت کنید و به اجرا درآورید.

بهترین روش به اجرا گذاشتن و دریافت مهریه از خارج از کشور :

یکی از بهترین روش هایی که برای دریافت مهریه از خارج از کشور وجود دارد این است که زن شکایت کند. در واقع باید بدانید زن هر زمان که مایل باشد می تواند بعد از خواندن خطبه عقد مهریه خود را درخواست نماید و آن را طلب کند. به طور کلی شما باید بدانید مهریه زن از دو روش قابل دریافت می باشد یکی از این روش های مربوط به اجرای ثبت می باشد و دیگری از طریق دادگاه خانواده است. شما می توانید هر یک از این روش ها را برای دریافت مهریه خود انتخاب کنید. البته که باید بدانید شما به هر صورت خودتان نمی توانید برای دریافت مهریه اقدام کنید. در صورتی که شما در ایران باشید و بخواهید مهریه خود را طلب کنید، امکان دارد که شوهر شما را ممنوع الخروج نماید. در این صورت خودتان می توانید به دنبال کارهای مربوط به مهریه تان بروید تا آن را دریافت کنید.

اما در برخی از موارد امکان دارد زوج به کشور خارجی برود و اقدام به دریافت مهریه از خارج از کشور نماید. در این صورت باید یکی از این دو روش هایی که بیان نمودیم را وکیل برای او انجام دهد. در صورتی که وکیل در کار خود حرفه ای باشد می تواند در کمترین زمان اقدامات مربوط به دریافت مهریه را انجام دهد و مهریه زن را بگیرد. زمان بر بودن دریافت مهریه یکی از مهمترین مواردی است که افراد را بسیار خسته می کند. به همین دلیل شما باید به خوبی این مورد را در نظر داشته باشید و تنها به وکیل خود دریافت مهریه را بسپارید. شما می توانید مهریه را در کمترین زمان و بدون هیچ مشکلی دریافت نمایید، تنها باید وکیل شما در کار خود حرفه ای باشد.

دریافت مهریه از خارج از کشور

ویژگی های وکیل برای دریافت مهریه از خارج از کشور :

همانطور که بیان نمودیم شما زمانی که در خارج از کشور باشید نمی توانید برای دریافت مهریه تان به دادگاه بروید. بر همین اساس برای دریافت مهریه از خارج از کشور باید کارهای خود را به وکیل تان بسپارید. وکیل که می خواهد اقدامات مربوط به دریافت مهریه شما را انجام دهد باید ویژگی های مشخص شده ای داشته باشد. در واقع شما باید بدانید که با توجه به این ویژگی ها می توانید بهترین وکیل را برای پرونده خود انتخاب کنید و در کمترین زمان هم مهریه خود را دریافت نمایید.

دریافت مهریه از خارج از کشور

برخی از مهمترین و اصلی ترین ویژگی هایی که وکیل دریافت مهریه باید داشته باشد عبارت است از :

1-تخصص وکیل :

تخصص وکیل امر بسیار مهمی است و شما باید به آن نهایت دقت و توجه را داشته باشید. برخی از وکیلان در زمینه کاری خود تخصص زیادی ندارند و به همین دلیل آنها قابل اعتماد نمی باشند. شما تنها باید آن دسته از وکیلانی را که تخصصان در زمینه دریافت مهریه از خارج از کشور است انتخاب کنید.

 

2-قابل اعتماد بودن وکیل :

قابل اعتماد بودن یکی از مهمترین و اصلی ترین ویژگی هایی می باشد که شما باید به خوبی به آن دقت داشته باشید. برخی از وکیلان هستند که زیاد قابل اعتماد نمی باشند آنها به خوبی خودشان را نشان می دهند و شما نباید آنها را انتخاب کنید. در واقع شما پیش از انتخاب وکیل خود باید به شهرت او دقت زیادی داشته باشدی. وکیلانی که قابل اعتماد نیستند بدون شک شهرت هم ندارند.

در صورتی که شما خودتان خارج از کشور هستید باید به خوبی این ویژگی وکیل را در نظر داشته باشید. چرا که شما تمامی اطلاعات خود را می خواهید در اختیار او بگذارید و این امر اهمیت بسیار زیادی دارد.

3-تجربه کاری وکیل :

به عنوان نکته سوم باید به تجربه کاری وکیل خود هم دقت زیادی داشته باشید. شما پیش از انتخاب وکیل خود باید به این مورد دقت داشته باشید که آیا وکیل پیش از شما اقدام به دریافت مهریه از خارج از کشور نموده است و تعداد پرونده های موفق وکیل چه تعداد می باشد. شما باید به خوبی این مورد را در نظر داشته باشید و پرونده های وکیل را به خوبی بررسی کنید. اینکه یک وکیل در زمینه کاری خود تجربه زیادی داشته باشد اهمیت بسیار زیادی دارد و شما باید به خوبی به این مورد مهم نهایت دقت و توجه را داشته باشید.

4-هزینه های مناسب دریافتی :

هزینه هایی که وکیل از شما دریافت می کند نباید بیش از اندازه باشد. شما زمانی که وکیل خود را انتخاب می کنید باید در مورد هزینه هایی که باید پرداخت نمایید صحبت کنید. در این صورت می توانید به خوبی اطلاعات لازم را در مورد آن هزینه ها داشته باشید. برخی از وکیلان امکان دارد که هزینه های بیشتری را دریافت کنند. در واقع آن دسته از وکیلانی که در کار خود حرفه ای هستند و در کمترین زمان پرونده شما را تکمیل می کنند بدون شک ارزش دارد هزینه بیشتری را دریافت کنند.

وکیل دریافت مهریه از خارج از کشور ایران

امروزه بسیاری از خانم ها هستند که می خواهند اقدام به دریافت مهریه از خارج از کشور نمایند. روش های بسیار زیادی برای اقدام آنها وجود دارد و هر یک از آن روش ها ویژگی های خاص خودشان را دارند. وکیلانی که در این زمینه فعالیت می کنند می توانند به شما مشورت ها و راهنمایی های لازم را ارائه دهند تا در کمترین زمان و بدون هیچ ایرادی مهریه خود را دریافت کنید.

اگر در خارج از ایران هستید و به دنبال راهی برای دریافت مهریه خود هستید ، با گروه حقوقی عدل و حق تماس بگیرید و حقوق خود را به نحو احسن دریافت کنید.

 

 

4.5/5 - (315 امتیاز)

آیا دریافت مهریه از خارج از کشور امکان پذیر است ؟

بله دریافت مهریه از خارج از ایران ممکن است اما از آنجا که شخص خود برای پیگیری آن حضور ندارد و دریافت آن نیز سختی هایی دارد بهتر است از طریق وکیل مربوطه اقدام شود.

دریافت مهریه از خارج از کشور چقدر زمان می برد ؟

بر اساس شرایط شما و فردی که از آن مهریه را مطالبه می کنید این مدت زمان می تواند متغیر باشد. اما با توسل به وکیل خود در ایران می توانید در سریع ترین زمان ممکن مهریه را دریافت کنید.

راه دریافت مهریه از خارج از کشور چیست ؟

راه هایی از جمله دریافت گواهی اعسار و یا به اچرا گذاشتن مهریه در دریافت مهریه تاثیر دارد اما از انجا که شخص مطالبه کننده در کشور حضور ندارد باید از طریق وکیل مطمن اقدام شود.

1 دیدگاه

  • سلام
    چرا با توضیحات غیرضروری و مشروح و اطاله کلام سعی میکنید مطالبه مهریه و وصول مطالبات زوجه رو اینقدر سخت و پیچیده جلوه دهید؟
    بی شک قصدتان اخذ حق الوکاله پروپیمونه …. ورنه هیچ سختی و پیچیدگی خاصی نداره و با مبلغ اندکی بسیاری از همکاران شما این امر بقولتان بغرنج رو حداکثر ظرف 20روز انجام می دهند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *