وکیل شکایت از پزشک

وکیل شکایت از پزشک

اعاده حق و پیگیری حقوق از دست رفته امروزه به راحتی ممکن نمی باشد و افراد تنها راهی که برای پیگیری آن دارند ، مراجعه به قانون است. کمک گرفتن از قانون و نظام قضایی کشور برای اعاده حق ممکن نیست مگر با استفاده از شکایت ! این شکایت می تواند علیه هرکسی طرح شود که پزشکان یکی از این افراد می باشند. اما به علت قوانین موجود در حال حاضر شکایت و پیگیری پرونده علیه این گروه از افراد دشوار می باشد و به همین علت به وکیل شکایت از پزشک نیاز می باشد.

ما در این مطلب قصد داریم تا به اهمیت حضور وکیل شکایت از پزشک بپردازیم و نکات تکمیلی آن را برای شما شرح دهیم و در نهایت شما را با یکی از بهترین گروه های وکلا پایه یک دادگستری در تهران آشنا کنیم. برای تماس با یک وکیل خوب برای شکایت از پزشک در تهران و همچنین کسب اطلاعات لازم در این زمینه این مطلب را به هیچ عنوان از دست ندهید.

آیا شکایت از پزشک امکان پذیر است ؟

هر کسی که در وارد شدن هر خسارتی به شما تقصیر کار باشد ، قابل پیگیری قضایی است و می توان علیه او طرح دعوا کرد که طبیعتا پزشکان نیز از این قاعده مستثنی نیستند. اما دو مورد را باید در نظر داشته باشید :

  • اگر از پزشکی شکایت می کنید باید به خاطر اهمال کاری که در شغل او صورت گرفته است از او شکایت کنید. طبیعتا اگر یک پزشک خارج از شغل خود مرتکب خطایی شده باشد باز هم می توان از او شکایت کرد اما در نه در قالب کسی که شغل او پزشکی از بلکه به عنوان یک فرد معمولی مورد پیگیری قرار می گیرد.
  • پزشک در صورتی مسئولیت خواهد داشت که در انجام کار خود تقصیر داشته باشد. یعنی به علت افراط یا تفریطی که در کار او صورت گرفته است خسارت به شما وارد شده است. در غیر این صورت حتی اگر شکایت هم کنید کار به جایی نخواهید برد چرا که پزشکی از شغل های مقید به نتیجه نیست.

یعنی کسی که درمان یک بیماری را به عهده گرفته است لزوما نباید در درمان موفق شود بلکه پزشک تنها وظیفه دارد تمامی تلاش خود را برای درمان انجام دهد و حتی اگر انجام نشود ، مقصر نخواهد بود.

وکیل شکایت از پزشک

امروزه رویه قضایی کشور ما شکایت از پزشکان را کمی دشوار کرده است و اثبات خطا کار بودن آن ها حتی کمی دشوار تر نیز می باشد. به همین علت بهتر است برای پیگیری این موضوعات از وکیل متخصص در این زمینه کمک بگیرید.

چرا به وکیل شکایت از پزشک نیاز داریم ؟

در گذشته قوانین مسئولیت پزشکان به گونه ای متفاوت تدوین شده بود و تا حدودی کار شکایت از آن ها دریافت خسارت از آن ها آسان تلقی می شد. در گذشته پزشکان در صورت به وجود آمدن هر مشکلی خطا کار محسوب می شدند خود باید به گونه ای اثبات می کردند که تقصیر کار نبوده و در نتیجه وضعیت خود بیمار ، چنین نتیجه ای رخ داده است که این کار شاکی را بسیار آسان می کرد و در حقیقت و چندان به وکیل شکایت از پزشک نیاز نبود. 

امروزه نیز تقریبا قوانین به این شکل می باشد با یک تفاوت ! در زمان شروع هر روند درمانی ، فرمی در اختیار بیماران قرار می گیرد که بار اثبات مسئولیت را جا به جا می کند. پیش از امضا این فرم ها اگر مشکلی برای بیمار به وجود بیاید پزشک پاسخ گو است و باید اثبات کند که ناشی از تقصیر وی نبوده است اما پس از امضا ، این بار اثباتی جا به جا می شود و در صورت بروز مشکل این شمایید که باید اثبات کنید پزشک تقصیر کار بوده است.

اثبات این تقصیر کمی دشوار می باشد ! و به همین علت است که شما به وکیل شکایت از پزشک نیاز دارید.

مسئولیت پزشکان به چه صورت خواهد بود ؟

پس از طرح دعوا و شکایت از پزشک ، در صورتی که بتوانید تقصیر کار بودن وی را اثبات کنید ، مسئولیت متوجه وی خواهد بود. اما این مسئولیت از جنس مسئولیت مدنی است. یعنی مطالبه خسارت قابل پیگیری خواهد بود و به سختی می توان آن هارا وارد مسئولیت کیفری کرد. مسئولیت کیفری تنها زمانی متوجه پزشکان خواهد بود که اعمال آن بر خلاف قوانین تدوین شده در قانون مجازات اسلامی باشد.

در حقیقت ، مجازات هایی تعزیری مانند زندان یا سایر مجازات های موجود در قانون کشور ما معمولا به پزشکان منتسب نمی شود مگر آنکه به تصریح دقیق قانونگذار آن ها مجرم شناخته شده و مرتکب جرم کیفری شده باشند.

البته در نظر داشته باشید که به عنوان کسی که قصد طرح دعوا و شکایت از پزشک را دارید ، چندان نباید به دنبال پیگیری مجازات های کیفری باشید چرا که مسئولیت های مدنی راحت تر به نتیجه می رسد و مطالبه خسارت از این طریق ساده تر صورت می گیرد.

وکیل شکایت از پزشک

شما با مراجعه به یک وکیل شکایت از پزشک به خوبی می توانید بهترین مسیر برای پیگیری از پرونده خود را در پیش بگیرید و سریع تر به حقوق از دست رفته خود دست یابید.

اهمیت مراجعه به وکیل برای طرح دعوا علیه پزشک چیست ؟

کسی می تواند به خوبی به شکایت در محاکم قضایی بپردازد که تسلط نسبی و قابل قبولی به قوانین و احکام کشور داشته باشد و حتی در آن تجربه خوب و قابل قبولی نیز داشته باشد. طبیعی است به عنوان کسی که برای اولین با یک مشکل حقوقی مواجه شده اید تسلطی به این امور ندارید به خوبی نمی توانید از پرونده خود دفاع کنید. در این زمان است که مراجعه به یک وکیل شکایت از وکیل بیش از پیش اهمیت پیدا می کند و همان چیزی است که شما به آن نیاز پیدا می کنید.

شما می توانید برای انجام مشاوره حقوقی و تماس با بهترین وکیل برای شکایت از پزشک همین حالا با گروه حقوقی عدل و حق تماس بگیرید و به کسب اطلاعات لازم بپردازید.

وکیل شکایت از پزشک چگونه به ما کمک می کند ؟

پرونده شما برای شکایت از پزشک طی چندین مرحله مورد پیگیری قرار می گیرد که به این شرح می باشد :

مشاوره حقوقی

پیش از هر اقدامی ابتدا باید وکیل شما به اطلاعات کافی از پرونده شما دست پیدا کند و وضعیت پرونده از نظر حقوقی و احتمال به نتیجه رساندن آن را به شما بگوید. در این جلسات پرونده شما به دقت برسی می شود و اطلاعات تکمیلی در مورد آن به استحضار شما می رسد. این اطلاعات می تواند در روند پیگیری پرونده به شما و وکیل منتخب شما کمک شایانی کند.

طرح شکایت

دادخواست شما در این مرحله علیه پزشک مطرح می گردد و تقدیم دادگاه صالح می شود. خواسته ای که در شکایت مطرح می شود و همچنین دلایل و ضمایمی که به آن پیوسته می شود از اهمیت زیادی برخوردار می باشد چرا که هر حکمی دادگاه بدهد بر اساس این درخواست است و در صورتی که خواسته به خوبی و درستی طرح نگردد شما به مقصود خود نمی رسید. به همین علت برای طرح دادخواست لزوما باید از وکیل شکایت از وکیل کمک بگیرید.

جمع آوری مدارک مورد نیاز

در شکایت علیه پزشک ، جمع آوری مدارک از اهمیت زیادی برخوردار می باشد. چرا که باید تقصیر پزشک در پرونده احراز شود. بدون شک یک وکیل خوب در این زمینه می تواند کمک شایانی به شما کند که چه مدارکی را جمع کنید تا در دادگاه به اندازه کافی محکمه پسند باشد و قاضی در صدور حکم مورد نظر شما قانع نماید.

دفاع از شما در دادگاه

اثبات در دادگاه تنها به وسیله مدارک امکان پذیر نمی باشد و باید دفاع قابل توجه و خوبی نیز در حضور قاضی صورت بگیرد تا حکم مورد نظر شما صادر گردد. به همین علت است که وکیل شکایت از پزشک بهترین شخصی است که می تواند شما را به حکم مطلوبتان برساند چرا که به خوبی می تواند در این مرحله از شما دفاع کرده و پرونده را به صدور حکم مورد نظر شما نزدیک سازد.

اعتراض به حکم در صورت نیاز

اگر در دادگاه بدوی حکم مورد نظر شما صادر نشد ، نگران نباشید چرا که این امکان فراهم می شود تا با اعتراض به حکم ، فرصت مجددی برای اثبات ذی حق بودن خود داشته باشید. اعتراض به حکم به اندازه دفاع در دادگاه تجدید نظر اهمیت ندارد چرا که پس از صدور این حکم پرونده وارد اجرای احکام می شود و قطعی است پس اینکه در این مرحله از دادگاه بتوانید حکم مورد نظر خود را دریافت کنید از اهمیت دو چندان برابری برخوردار می باشد.

وکیل شکایت از پزشک

رساندن شما به حکم مطلوب و اجرای احکام

در آخر وکیل شکایت از پزشک تمامی تلاش خود را می کند که شما را به صدور حکم مطلوب خود نزدیک سازد و مانع از تضییع حقوق شما شود. دسترسی به یک وکیل خوب و متخصص در این زمینه از طریق تماس با گروه عدل و حق برای شما میسر شده است و کافیست برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید و به مشاوره حقوقی بپردازید.

در نظر داشته باشید که اجرای حکم و پیگیری آن نیز به اندازه صدور حکم اهمیت دارد. پرونده های زیادی هستند که در مرحله اجرا متوقف شده اند و سال ها به طول انجامیدند. اما وکیل منتخب شما می تواند این پرونده را در دستگاه های اجرایی به جریان بیاندازند و خسارات شما را در کوتاه ترین زمان ممکن جبران نمایند. به همین علت است که تاکید داریم از گرفتن یک وکیل خوب شکایت از پزشک غافل نباشید و همین حالا با ما تماس بگیرید.

مزایا کمک گرفتن از یک وکیل شکایت از پزشک

  • روند رسیدن شما به حقتان تسریع می گردد و می توانید سریع تر به حقوق خود دست پیدا کنید.
  • درصد و احتمال گرفتن حکم مطلوب بالا تر می رود. همچنین در صورت مراجعه به یک وکیل کارکشته می توانید تقریبا از گرفتن حکم مورد نظر خود مطمن باشید.
  • سریع تر از هر زمانی می توانید پرونده را وارد دایره اجرایی کنید.
  • در صورت تمایل می توانید در مراحل رسیدگی به پرونده حضور پیدا نکنید چرا که حضور وکیل شما کافی می باشد.
  • در صورت هر گونی بی اطلاعی و نا آگاهی از وضعیت حقوقی پرونده خود به سادگی می توانید از این اطلاعات برخوردار شوید.

هزینه وکیل شکایت از پزشک در تهران

بدون شک هزینه اتخاذ وکیل به اندازه پیگیری این پرونده اهمیت دارد چرا که متاسفانه افراد تصور خوبی از حق الوکاله های وکلا ندارند. اما باید بدانید که این هزینه ها تا حدودی ضروری می باشد.

پیش از آنکه به هزینه های مربوط به وکیل شکایت از پزشک در تهران بپردازیم باید بدانید که در صورت پیروزی در این پرونده می توانید خسارات خود به علاوه هزینه های دادرسی و حتی حق الوکاله وکیل را نیز دریافت کنید.

این هزینه ها بر اساس میزان دشوار پرونده و ارزش آن متفاوت می باشد و تا پیش از مطالعه پرونده نمی توان اظهار نظر دقیقی در مورد آن نمود. به شما پیشنهاد می کنیم به مشاوره حقوقی در مورد پرونده خود بپردازید و در این جلسات به اطلاعات لازم در مورد هزینه ها نیز بپردازید.

تماس با وکیل شکایت از پزشک

این امکان برای شما میسر شده است که همین حالا از طریق تماس با گروه عدل و حق ، به یکی از موسسات حقوقی بنام و معتبر و مشهور تهران دست پیدا کنید و بتوانید بهترین وکیل در این زمینه را پیدا کنید.

گروه حقوقی عدل و حق با تخصص در انواع زمینه های حقوقی ، ملکی ، کیفری ، خانواده و … آماده خدمت رسانی به شما می باشد.

4.7/5 - (80 امتیاز)

هزینه گرفتن یک وکیل خوب برای شکایت از پزشک در تهران به چه صورت می باشد ؟

این هزینه ها بر اساس میزان دشوار پرونده و ارزش آن متفاوت می باشد و تا پیش از مطالعه پرونده نمی توان اظهار نظر دقیقی در مورد آن نمود لذا برای کسب اطلاعات بیشتر باید ابتدا پرونده مطالعه شود.

چگونه می توان با یک وکیل خوب برای شکایت از پزشک در تهران تماس گرفت ؟

برای تماس با یک وکیل خوب برای شکایت از پزشک در تهران در این مطلب و با گروه حقوقی عدل و حق در تماس باشید.

چرا مراجعه به یک وکیل خوب برای شکایت از پزشک اهمیت دارد ؟

از آنجایی که اثبات تقصیر پزشکان در نظام حقوقی ما کمی دشوار می باشد لذا اهمیت دارد که از طریق یک وکیل خوب در این زمینه اقدام نمایید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *