وکیل دیه در تهران

وکیل دیه در تهران

دیه از مهم ترین حقوقی است که می تواند به هر شخصی تعلق بگیرد. این حق و نحوه ی درخواست این حق از مهم ترین موارد است و برای رسیدگی به آن نیاز به دقت نظر است. برای مطالبه دیه باید اظهارات دقیقی بیان کرد و مدارک معتبر و محکمه پسندی ارائه کرد. زیرا خطا در انجام موارد مذکور میتواند موجب تضییع حق طالب دیه شود و در این صورت ولی دم یا طالب دیه هم در نفس و جان مورد خسارت قرار گرفته است و هم از نظر مالی متحمل ضرر می شود. به همین منظور شاید به عنوان یکی از ساکنین تهران برای پرونده ی جزایی خود نیازمند وکیل دیه در تهران باشید.

بدیهی است شهر تهران به عنوان پایتخت و شلوغ ترین شهر کشور پرونده های جزایی بیشتری در خود جا داده است. خیلی از این پرونده ها ، به دریافت دیه منجر می شود که برای مطالبه ی آن نیاز به فرد متخصص است. به همین منظور به شما پیشنهاد می شود اگر قصد مطالبه ی دیه دارید از طریق وکیل دیه در تهران اقدام کنید . البته فرد متخصص صرفا برای دریافت دیه به شما کمک نمیکند. اگر محکوم به پرداخت دیه شدید و به حکم صادره اعتراض دارید نیز وکیل دیه در تهران میتواند به نمایندگی از شما اقدام به اعتراض به حکم کند. در این مقاله به طور دقیق به بحث دیه می پردازیم.

دیه و ارش چیست ؟

مطابق قانون اگر کسی به طور عمد یا غیر عمد به شخص دیگری اسیب بزند باید جبران خسارت کند. این حبران خسارت مطابق قوانین کیفری به دو صورت انجام می گیرد که یکی از آن ها دیه است که بهتر است از طریق وکیل دیه پیگیری شود.

1-قصاص در جرائم عمدی

2-دیه در مواقعی که قصاص ممکن نیست یا ولی دم طالب آن نیست.

دیه به دو صورت تعیین می شود که در نوع اول توسط شرع و قرآن تعیین شده و است و قانون صرفا مجری آن است. اما در نوع دیگر آسیب در قران و شرع پیشبینی نشده است و باید توسط کارشناسان قوه قضاییه تعیین شود. نوع دوم از دیه که ارش نام دارد باید با حساسیت مورد دفاع قرار بگیرد زیرا هر خطایی می تواند موجب تضییع حق متهم شود. یک شخص عادی نمی تواند به خوبی این دفاع را انجام دهد به همین علت است که وکیل دیه نیاز است. در ادامه به شرح وظایف این وکیل می پردازیم.

تنظیم شکوائیه توسط وکیل دیه

در زمان اسیب دیدگی یا زیان دیدگی جسمی توسط فرد دیگری باید سریعا به تنظیم شکوائیه اقدام کرد که تا اثار جرم از بین نرفته ، بتوان آن را مورد پیگیری قرار داد. هر پرونده حقوقی و هر مسئله قانونی راه های متفاوتی برای رسیدگی دارد که بهترین آن سریع تر آن است که تا حد زیادی نیز از تضییع حق جلوگیری کند. تنظیم شکوائیه اولین مرحله مسیر مطالبه دیه است که بهتر است توسط وکیل دیه صورت بگیرد.

وکیل دیه بهترین مسیر را برای مطالبه دیه به بهترین صورت و در سریع ترین زمان انتخاب می کنند. این وکیل با آگاهی از قوانین و روند دادگاه نیز ، بهترین مرجع قضایی را برای مراجعه و تنظیم شکایت انتخاب می کند تا پرونده شما هرچه سریع تر به نتیجه برسد. پس از انتخاب مسیر سریع و درست ، این وکیل شما را تا پایان راه همراهی می کند.

اثبات ارش و دیه توسط وکیل دیه

پس از طرح دادخواست و طلب دریافت دیه نوبت به اثبات دیه می رسد. این اثبات میتواند از طریق گزارش پزشکی قانونی ، گزارش پلیس از صحنه ی وقوع جرم و یا بازجویی و همچنین شهادت شاهد و یا اقرار شخص مجرم باشد. اما در مواقعی هیچ کدام از شواهد به طور کامل و دقیق نیست که در این صورت بهتر است از طریق وکیل خود اقدام کنید. وکیل دیه به خوبی می تواند با شواهد مدارک  خود دادگاه را قانع سازد و مانع از تضییع حق شما شود. اثبات دیه اگر از طریق شاهد باشد باید به نحو ماده ی 454 قانون مجازات اسلامی باشد :

ادله ی اثبات دیون و ضمان مالی علاوه بر اقرار و علم قاضی عبارتند از :

  1. دو شاهد
  2. یک شاهد مرد و دو شاهد زن
  3. یک شاهد مرد یا دو شاهد زن به همراه سوگند مدعی

اثبات دیه گاهی به آسانی صورت نمیگیرد. اکثر مواقع پرونده ها و جرایم مربوط به دیه پیچیدگی های مخصوص به خود را دارد که به موجب آن ، اثبات دیه را نیز دشوار می سازد. اکثر پرونده های جزایی که در تهران مورد برسی قرار می گیرند و پرداخت دیه را طلب می کنند نیز از این نوع هستند. به همین منظور بهتر است به همراه وکیل دیه در تهران در دادگاه حضور پیدا کنید.

وکیل دیه

تاثیر وکیل دیه در تعیین آن

پس از آنکه جرم و آسیب مورد اثبات قرار گرفت نوبت به تعیین دیه می رسد. در این زمان دفاع زیان دیده بسیار مهم است. زیرا ارش توسط کارشناسان تعیین می شود و حد مشخصی برای آن وجود ندارد. اگر اظهارات به اندازه کافی خوب و قوی نباشد ممکن است دیه تعیین شده برای شما کمتر از حد نیاز باشد و شما مورد ضرر قرار بگیرید. به همین علت است که در این هنگام حضور وکیل دیه اهمیت پیدا می کند.

همچنین وکیل دیه خسارت از کار افتادگی شمارا نیز مطالبه می کند. اگر یک بنا دست خود را از دست بدهد یا یک نوازنده شنوایی خود را از دست بدهد یا یک سخن را قدرت تکلم خود را از دست بدهد دیگر تعیین خسارت فقط به تعیین دیه عضو از کار افتاده محدود نمی شود. در این دسته از جرائم یک انسان به علت خطای دیگری از کار افتاده می شود و باید خسارات احتمالی آینده را نیز جبران کند. به همین علت است که وجود وکیل دیه برای مطالبه این نوع از خسارات نیز اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.

شما می توانید برای انجام مشاوره حقوقی و اتخاذ وکیل مناسب خود به سایت عدل و حق مراجعه کنید.

اعتراض وکیل دیه به مقدار آن

همیشه پس از دادگاه نهایی یک دادگاه فرجام خواهی یا اعتراض نیز برای کسانی که به رای دادگاه اعتراض دارند تشکیل می شود. ممکن است ارش تعیین شده در دادگاه عادلانه نباشد و در حقیقت حقوق در معرض تضییع شدن قرار بگیرد. در این زمان است که حضور وکیل دیه بیش از پیش اهمیت پیدا می کند. وکیل شما با دقت نظر و آگاهی کامل به حکم دادگاه اعتراض می کند.

پس از اعتراض و تشکیل دادگاه تجدید نظر ، وکیل دیه به بیان اظهارات بهتر و منطقی تر و ارائه مدارک معتبر تر و محکمه پسند تر می پردازد و تمامی تلاش خود رای برای تغییر رای دادگاه به کار می گیرد. شما می توانید اطمینان داشته باشید که با داشتن وکیل شما تا حد بسیار خوبی از تضییع حق جلوگیری می کنید و در دادگاه هایی قضایی سر بلند بیرون میایید.

فراموش نکنید اظهارات و دفاعیات یک فرد عادی تا حد بسیار زیادی با اظهارات یک وکیل تفاوت می کند. یک وکیل دیه می داند چه مدرکی را در چه زمانی و چه حرفی را در چه موقعی بیان کند تا بهترین نتیجه را داشته باشد. اگر به دنبال یک وکیل مناسب برای پرونده حقوقی خود می گردید سایت عدل و حق آماده است تا در ضمن ارائه مشاوره حقوقی به شما در پیروزی در دادگاه کمک کند.

مطالبه وکیل دیه در صورت عدم پرداخت آن

مهلت پردخت دیه به موجب ماده 488 قانون مجازات اسلامی به شرح زیر است :

مهلت پرداخت دیه، از زمان وقوع جنایت به ترتیب زیر است مگر اینکه به نحو دیگری تراضی شده :

  • الف- در عمد موجب دیه، ظرف یک سال قمری
  • ب- در شبه عمد، ظرف دو سال قمری
  • پ- در خطای محض، ظرف سه سال قمری

ممکن است فرد پرداخت کننده در یکی از سال های مذکور دیه را پرداخت نکند. در این صورت شما مجددا نیاز به طرح شکایت و دعوا دارید. این کار را میتوانید به واسطه ی بهترین وکیل دیه در تهران انجام دهید و دیه خود را مطالبه کنید و حتی سایر خسارات خود را ناشی از عدم پرداخت دیه در وقت مقرر را نیز مطالبه کنید.

بهترین وکیل دیه در تهران

قطعا تا الان به پیچیدگی امر دریافت و پرداخت دیه پی برده اید. در برخی از پرونده صرف وجود وکیل کفایت نمیکند و شما باید به دنبال بهترین وکیل دیه در تهران باشید . این امر به علت موارد زیر است.

دیه ای که شما مطالبه می کنید با دیه ای که وکیل مطالبه می کند متفاوت است. فرد متخصص تمامی جنبه های آسیب دیدگی شما را از منظر قانونی برسی می کند و سپس از دادگاه تقاضای برسی تمامی جنبه های خسارت دیدگی شمارا می کند. اگر به موجب ضرر جسمی که به شما وارد شده است ضرر مالی نیز وارد شود ، بهترین وکیل دیه در تهران به نمایندگی از شما جبران خسارت ضرر مذکور را نیز مطالبه می کند . همچنین شایان ذکر است تمامی ادعاهای شما باید در دادگاه به اثبات برسد. فرد متخصص بهتر به دفاع از حق شما و اثبات ادعا های مزبور می پردازد . اگر شما در امر اثبات و بیان اظهارات دچار خطا شوید ، متضرر می شوید . این در حالی است که اگر با وکیل اقدام به عمل کنید میتوانید اطمینان داشته باشید که در بیان اظهارات و ارائه ی مدارک خطایی رخ نمیدهد.

در این مقاله سعی شد تا در مورد دیه و علت نیاز شما به بهترین وکیل دیه در تهران توضیحات لازم داده شود. چنانچه هنوز به سوالات خویش در مورد دیه دست نیافتید میتوانید از طریق سایت عدل و حق اقدام به مشاوره و گرفتن وکیل خوب تهران اقدام کنید.

دیه بر چند قسم است ؟

بر دو قسم. دیه ی مقدر که در شرع تعیین گشته است. ارش که نوعی از دیه است که در شرع پیش بینی نشده است.

آیا امکان تقسیط دیه است ؟

در جرم عمدی خیر . اما در در خطای محض و جرم شبه عمد بله امکان تقسیط دیه وجود دارد.

برای اثبات دیه از طریق شاهد به چه صورت عمل میشود.

حضور دو شاهد مرد یا یک شاهد مرد و دو شاهد زن یا یک شاهد مرد یا دو شاهد زن به همراه سوگند مدعی  لازم است.

ایا در تقسیم دیه میان مرتکبین جرم ، میزان تقصیر در وقوع جرم تاثیر دارد؟

خیر .اگر چند نفر همزمان برای انجام یک جرم مباشرت ورزند دیه میان تمامی انها تقسیم می شود هر چند که میزان تقصیر در آنها متفاوت باشد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *