وکیل تنظیم قرارداد

 

وکیل تنظیم قرارداد

امروزه با گسترش روابط کاری و اقتصادی یکی از مهم ترین رابطه های حقوقی میان افراد عقد یا قرارداد ها می باشد. چرا که وقتی یک قرارداد میان دو شخص بسته می شود این دو شخص از نظر حقوقی و قانونی نسبت به یک دیگر تعهد پیدا می کنند تا به قرارداد میانشان بر اساس ماده های تشکیل شده قرارداد عمل نمایند و به عهد میانشان پایبند بمانند . از آنجا که هر کلمه ای که در قرارداد می آید بار حقوقی دارد و طرفین را نسبت به مفاد قرارداد مسئول می نماید شایسته و لازم است که با دقت فراوان و مشورت با وکیل تنظیم قرارداد ضریب خطا و اشتباه را کم کرده و یک قرارداد ایمن و صحیح را منعقد کنیم . ما در این مقاله قصد داریم تا اجزای تشکیل دهنده یک قرارداد و مفهوم قرارداد و ضرورت مشورت با وکیل تنظیم قرارداد را برای شما عنوان نماییم.

شما می توانید برای دسترسی به وکیل خوب در ایران با گروه حقوقی عدل و حل تماس بگیرید.

قرارداد چیست؟ وکیل تنظیم قرارداد در چه اموری نیاز است؟

قرارداد یک عمل حقوقی می باشد پس اول از همه قراردادها در دسته اعمال حقوقی قرار می گیرند .

در تعریف قرارداد باید به ماده 183 قانون مدنی اشاره کرد که عنوان داشته عقد عبارتند از اینکه یک یا چند نفر در مقابل یک یا چند نفر دیگر تعهد بر امری نمایند و مورد قبول آن ها باشد. در چنین شرایطی است که حضور یک وکیل تنظیم قرارداد نیاز است.

به زبان ساده و کلی می توان اینگونه بیان داشت که قرارداد یعنی توافق اراده ی دو طرف به منظور ایجاد یک اثر حقوقی .

منظور از عقد در بیان حقوقی یعنی توافق و قرارداد میان اشخاص که در زبان حقوقی و در قانون به آن عقد گفته می شود . پس باید در خصوص قرارداد به دو نکته که از قانون بر آورد می شود اشاره کرد که :

  1. قرارداد در اثر توافق دو یا چند اراده به وجود می آید.
  2. نتیجه و منظور از توافق هم ایجاد تعهد است.

این دو مورد باید به خوبی توسط وکیل تنظیم قرارداد مورد برسی قرار بگیرد تا از مشکلات احتمالی جلوگیری به عمل بیاید.

وکیل تنظیم قرارداد

وکیل تنظیم قرارداد در چه مراحلی مداخله می کند؟

برخلاف تصور عموم وکیل فقط برای بعد اتفاق افتادن یک امر یا ایجاد مشکل حقوقی نیست بلکه پیش از اتفاق افتادن یک مشکل نیز حضور وکیل نیاز است. تنظیم قرار نیز از این نوع می باشد و وکیل تنظیم قرارداد در این اجزا مداخله می نماید :

  • 1- عنوان قرارداد
  • 2- موضوع قرارداد
  • 3- طرفین قرارداد
  • 4- مدت قرارداد
  • 5- محل تنظیم قرارداد و محل انجام تعهد و تحویل مال یا کالا
  • 6- مبلغ و قیمت قرارداد و هزینه های موضوع قرارداد
  • 7- تعهدات و شرایط طرفین قرارداد
  • 8- حق فسخ در قرارداد
  • 9-حوادت غیر منتظره

1-تعیین درست عنوان قرارداد :

حضور وکیل تنظیم قرارداد در این مرحله اهمیت دارد زیرا اولین قدم عقد یک قرار داد می باشد.در اولین مرحله باید دید چه اسم و عنوانی برای قرارداد باید برگزید. چرا که عنوان قرارداد بسته به نوع خود متفاوت است. ولی باید دید قصد طرفین چه نوع قراردادی می باشد به صورت مثال شخصی قصد انتقال زمین خود به شخص دیگری را دارد که این انتقال می تواند با وکالت بیع و صلح انجام شود اول باید دیدی قصد طرفین قرارداد چیست .

لازم به ذکر است از آنجا نوع قرارداد احکام و نکات گوناگون و مختص به خود را دارد حضور وکیل تنظیم قرار داد در این مرحله لازم می باشد پس در انتخاب عنوان دقت کنید تا در صورت بروز اختلاف راحت بتوان اختلاف را حل نمود. برای تعیین عنوان حتما با وکیل قرارداد خود مشورت کنید.

2- ذکر موضوع قرارداد :

هر موضوعی احکام مشخص به خود را دارد به همین علت لازم تا پیش از عقد قرارداد در هر موضوعی با وکیل تنظیم قرارداد در مورد آن صحبت نمود. موضوع قرارداد مال یا کاری است که طرفین قرارداد متعهد به انجام یا تسلیم ان می باشند. شخصی قصد رنگ کردن منزل خود را دارد پس موضوع این قرارداد انجام کار رنگ آمیزی منزل می باشد.

3- تعیین طرفین قرارداد به شکل درست :

یعنی چه اشخاصی در طرف معامله هستند. وکیل تنظیم قرار داد در این موارد به شما کمک می کند تا طرف درست را برای عقد قرارداد برگزینید. به صورت مثال اشخاص حقیقی یا حقوقی اگر شخص حقیقی است باید دید از بلوغ عقل رشد برخوردار است یا خیر یا فرد ممنوع المعامله نباشد اگر شخص حقوقی است مانند شرکت ها باید دید نوع شرکت بر اساس اساسنامه شرکت چیست و چه اشخاصی حق امضا و اجازه بستن قرارداد را دارند . در این خصوص هویت افراد طرف قرارداد و مشخصات آن ها باید ذکر شود.

بهتر است برای تنظیم قرارداد با شرکت ها حتما با وکیل تنظیم قرارداد مشورت کنید تا استعلامات لازم را به عمل آورند.

وکیل تنظیم قرارداد

4- تعیین مدت برای قرارداد :

تعیین مدت برای عقد آثار حقوقی دارد. یک فرد عادی از آثار حقوقی زمان مطلع نیست به همین علت است که حضور وکیل تنظیم قرارداد در این مواقع لازم است. اهمیت تعیین مدت قرارداد بسیار مهم است چرا که تاخیر در انجام تعهد ممکن است سبب بروز خسارت به طرف دیگر قرارداد شود. وکیل شما ضمن برسی تمامی آثار قرارداد مدت دار به شما در کاهش خسارات احتمالی کمک خواهد کرد.

 

5- تعیین محل تنظیم قرارداد و محل انجام تعهد و تحویل مال یا کالا :

گاهی پیش میاید که در نتیجه تعیین مکان مشکلاتی به وجود می آید. به همین علت است که حتما پیش از تعیین این مکان باید با وکیل تنطیم قرارداد در این مورد صحبت نمودتا شرایط و نتایج حقوقی آن را برای شما شرح دهد.محل تنظیم برای تحویل مال یا انجام کار و انجام دادن تعهد بسیار مهم است به طور مثال اینکه طرفین توافق کنند  کالا هارا در چه شهری تحویل گیرند یا تحویل دهند و صورت بروز اختلاف و برای تعیین محل دادگاه صالح به رسیدگی محل تنظیم قرارداد مورد اهمیت است.

 

6- تعیین مبلغ و قیمت قرارداد و هزینه های موضوع قرارداد :

خب توافق بر سر قیمت امری مهم است که طرفین در آن تراضی نشان می دهند باید قیمت کالا یا انجام کار مورد قرارداد قید شود و در خصوص هزینه های موضوع قرارداد باید به صورت مثال هزینه های انتقال سند و دفترخانه را قید نمود که کدام یک از طرفین پرداخت می کند. وکیل تنظیم قرارداد میزان قیمت ذکر شده در قرارداد را مورد برسی قرار می دهد و به شما پیش از تایید آن اطلاعات بسیار مهمی را در مورد آثار تایید آن میدهد.

 

7- ذکر تعهدات و شرایط طرفین قرارداد توسط وکیل تنظیم قرارداد :

حضور وکیل تنظیم قرارداد در این مرحله بیش از پیش اهمیت دارد. باید مشخص کرد که وظیفه هر شخص بنابر نوع تعهدش معلوم باشد یعنی اینکه شخص فروشنده باید تسلیم مبیع انجام دهد و شخص خریدار در سر موعد مبلغ را بپردازد و باید تعهدات و مواردی که سبب باطل شدن معامله و کار هایی که طرفین نباید انجام دهند یا انجام بدهند عنوان شود. وکیل شما در این زمان انواع شرایط و تعهدات لازم را برای ضمانت اجرای تعهد ذکر می کند و از هر نظری جلوی ضرر احتمالی شما را می گیرد.

 

8- حق فسخ در قرارداد :

علاوه بر حقوقی که برای فسخ در قانون تعیین شده است وکیل تنظیم قرارداد برای مطمن تر شدن آن می تواند شرایطی را اضافه بنماید.حق فسخ برای یکی از طرفین یا برای هر دو طرف قرارداد می تواند باشد و این اجازه را به شخص می دهد تا قرارداد را فسخ کرده و به ان پایان دهد به صورت مثال شخص در این بخش قید می کند در صورت عدم پرداخت ثمن کالا در مدت قید شده اقدام به فسخ یک طرفه قرارداد داد می کند.

9- پیشبینی حوادث غیر منتظره توسط وکیل تنطیم قرارداد

وکیل تنظیم قرارداد در مفاد آن برای اتفاق افتادن حوادث و مشکلات غیر قابل پیشبینی و خارج از انتظار نیز شرایطی تعیین می کند تا طرفین آن حتی در صورت بروز مسائل قهری نیز مورد ضرر قرار نگیرند.

اگر به دنبال تنظیم قرارداد با بهترین شرایط میگردید به یک وکیل خوب نیاز دارید. اما اگر نگران هزینه وکیل تنظیم قرارداد می باشید ، در جای درستی قرار دارید. با ما تماس بگیرید و با بهترین هزینه به تنظیم قرارداد درست و اصولی بپردازید.

 

وکیل تنظیم قرارداد

ضرورت مشورت با وکیل تنظیم قرارداد در چیست؟

متاسفانه مردم در زمان عقد قرارداد به وکیل و اهمیت مشورت با او توجهی نمی کنند و با بی دقتی و بدون در نظر گرفتن آثار قرارداد ها اقدام به تنظیم و امضا آن می کنند. اما پس از آنکه مشکلی بروز داد از وکیل انتظار دارند تا تمامی شرایط را به نفع آن ها برگرداند. البته که این کار گاهی ممکن می باشد اما مدت زمان طولانی صرف می شود و زندگی فرد را دچار تنش می کند. این درحالی است که اگر از ابتدا با وکیل تنظیم قرار به مشاوره پرداخته می شد قرارداد بسیار مطمن تر می بود

از آنجا که تنظیم قرارداد و نوشتن قرارداد یک امر تخصصی حقوقی می باشد حتما باید به نکات و موارد مختلف پیرامون قرارداد دقت کرد. در این خصوص مشورت با وکلای تنظیم قرارداد امری بسیار مهم بوده که باعث می شود یک قرارداد به صورت دقیق و بدون نقص بین طرفین منعقد شود. چرا که تخصص وکیل تنظیم قرارداد موظف به مشاوره به طرفین قرارداد می باشد و تمامی شرایط و آثار حقوقی مفاد آن را متذکر می شوند. در این صورت افراد می تواند با دقت بیشتر و آگاهانه تر به تنظیم قرارداد روی بیاورند.

حضور وکیل تنظیم قرارداد در عقود کلان یا حساس بیش از پیش نیاز است زیرا در صورت بروز مشکل و مسائل خسارت بسیار بزردگی به بار خواهد آمد. پس پیش از انجام و عقد قرارداد به مشاوره تنظیم قرارداد بپردازید تا از تمامی ضرر های احتمالی جلوگیری به عمل بیاید. شما می توانید برای اتخاذ وکیل مناسب خود و انجام مشاوره حقوقی به سایت عدل و حق و تیم حقوق مجرب آن مراجعه کنید.

4.6/5 - (298 امتیاز)

قرارداد چیست؟

قرارداد یک عمل حقوقی می باشد پس اول از همه قراردادها در دسته اعمال حقوقی قرار می گیرند .

ضرورت مشورت با وکیل تنظیم قرارداد چیست؟

از آنجا که هر کلمه ای که در قرارداد می آید بار حقوقی دارد و طرفین را نسبت به مفاد قرارداد مسئول می نماید شایسته و لازم است که با دقت فراوان و مشورت با وکیل تنظیم قرارداد ضریب خطا و اشتباه را کم کرده.

وکیل تنظیم قرارداد در چه مراحلی از قرارداد مداخله می کند؟

در تمامی مراحلی که مفاد آن می تواند بار حقوقی داشته باشد ورود کرده تا ضرر های احتمالی را از هر نظر کاهش دهد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *