نمونه دادخواست الزام به تنظیم سند رسمی ملک

نمونه دادخواست الزام به تنظیم سند رسمی ملک

یکی از رایج ترین دادخواست هایی که امروزه در دادگاه های ما رواج دارد دادخواست الزام به تنظیم سند رسمی می باشد که معمولا در بیشتر موارد در خصوص زمین و املاک به وجود می آید ! این املاک به علت ارزشی که دارند بدیهی است که در سریع ترین زمان ممکن باید به طور رسمی ثبت شوند. در چنین مواقعی نمونه دادخواست الزام به تنظیم سند رسمی ملک می تواند کمک زیادی به شما کند تا بتوانید به سادگی دادخواست خود را ثبت نمایید و آن را در مراجع قضایی مورد پیگیری قرار دهید.

ما در این مطلب نمونه دادخواست الزام به تنظیم سند رسمی ملک و زمین را برای شما قرار دهیم و لینک دانلود آن را نیز برایتان قرار داده ایم. پس همراه ما باشید. همچنین شما می توانید با مشاوره با یک وکیل ملکی به تنظیم دادخواست الزام به تنظیم سند رسمی ملک به طور انحصاری بپردازید که از این رو کافیت با ما تماس بگیرید.

منظور از الزام به تنظیم سند رسمی ملک چیست ؟

منظور از سند رسمی چیست ؟  در ماده 1287 قانون مدنی سند رسمی به این صورت توصیف شده است :

اسنادی که در اداره ثبت اسناد و املاک و یا دفاتر اسناد رسمی یا در نزد سایر مامورین رسمی در حدود صلاحیت آن ها و بر طبق مقررات قانونی تنظیم شده باشند، رسمی است.

این اسناد از ارزش و اهمیت بسیار زیادی برخوردار می باشند و مالکیت شما را بدون کوچک ترین شک و شبهه ای به اثبات می رسانند. از این رو برای ملک و زمین که از اهمیت زیادی برخوردار می باشد باید لزوما تنظیم شود. اما گاهی در زمینه ملک مشاع یا پس از خرید و فروش یک زمین فرد مقابل برای تنظیم سند اقدامی نمی کند و همکاری های لازم را انجام نمی دهد که بدون شک برای شما مشکل ایجاد می کند.

نمونه دادخواست الزام به تنظیم سند رسمی ملک

در این زمان است که باید نمونه دادخواست الزام به تنظیم سند رسمی ملک را در دست داشته باشید تا از طریق دادگاه به الزام تنظیم سند رسمی بپردازید. ما در ادامه این نمونه ها را در اختیار شما قرار می دهیم.

نمونه دادخواست الزام به تنظیم سند رسمی ملک مشاع

ریاست محترم دادگاه ….

با سلام و احترام

اینجانب …………………… فرزند …………………………. به کد ملی…………….. به استحضار دادگاه محترم می رساند ، مورخ ……………………. ، به استناد بیع نامه شماره ……………………….. تنظیمی در دفترخانه ……… شماره …………. به آدرس ………..،…….. سهم از ………………….. ملک مشاع واقع در ……… ، از بایع ، خانم / آقای ……………………. خریداری نموده و متعهد شدند در تاریخ مورد توافق ……………… ، در دفترخانه اسناد رسمی ……….. شماره …………… واقع در ……….. حاضر و سند رسمی را به نام اینجانب ، تنظیم نمایند .

لکن ، با وجود پرداخت کامل ثمن معامله به استناد به رسید و گزارش بانک ضمیمه این دادخواست ، بایع از حضور در دفترخانه مذکور در روز و موعد مقرر ، امتناع ورزیده و با وجود ارسال اظهار نامه تنظیم به سند رسمی همچنان حاضر به مراجعه به دفترخانه نمی باشد. . لذا به استناد اسناد و مدارک ضمیمه شده در دادخواست ، از دادگاه محترم صدور حکم مبنی بر الزام ایشان به تنظیم سند رسمی ملک مشاع را استدعا دارم.

خوب است بدانید که بهتر است برای اطمینان بیشتر در زمان ثبت دادخواست الزام به تنظیم سند رسمی قبل از آن از طرق یک اظهار نامه از فرد بخواهید که در دفترخانه حضور پیدا کند و این سند را به ثبت برساند.

نمونه دادخواست الزام به تنظیم سند رسمی زمین

خواهان :

خوانده :شرح خواسته :

1- الزام به تنظیم سند رسمی یک قطعه زمین به مساحت ……….. ( ذکر مشخصات دقیق)

2- هزینه های دادرسی 

3-هزینه ها وکیل

شرح دادخواست

بسمه تعالی

ریاست محترم دادگاه…..

با سلام و احترام

اینجانب خواهان مراتب زیر را به استحضار می رساند:

1- موکل به موجب بیع نامه شماره …….. مورخ……… با کد رهگیری ………. شش دانگ یک قطعه زمین به پلاک ثبتی …. فرعی از ….. اصلی قطعه …. واقع در بخش … حوزه ثبتی ……..مساحت ………. متر مربع واقع در…………… خریداری نموده است.

2- به موجب بند 4-1 بیع نامه فوق الذکر طرفین متعهد گشته اند تا جهت تنظیم سند رسمی ملک مذکور مورخ…………. در دفتر خانه ……… شماره ………… به آدرس ………….. حاضر شده و اقدام به تنظیم سند رسمی نمایند ولی علی رغم این بند از قرار خوانده در دفترخانه مذکور حضور نداشته و با استناد گواهی عدم حضور شماره………. که توسط دفترخانه صادر گشته است و تاکنون از انجام تمامی اقدامات مربوط به تنظیم سند رسمی امتناع ورزیده است.

3-  همچنین به موجب بند……… از بیع نامه فوق الذکر بایع متعهد و ملتزم شده است مبیع مورد معامله را در……….. تسلیم خریدار نماید ولی متاسفانه از ایفای تعهدات خویش در این حوزه نیز امتناع ورزیده است.

با توجه به موارد مذکور درخواست رسیدگی و صدور حکم بر محکومیت خوانده را به شرح زیر دارم :

1- حضور در دفترخانه…………. و تنظیم سند رسمی انتقال یک قطعه زمین به پلاک ثبتی …. فرعی از ….. اصلی قطعه……..واقع در بخش … حوزه ثبتی……….به مساحت ………متر مربع واقع در ………. .

2- محکومیت خواندگان به پرداخت وجه التزام مقرر در  بند ……….. قرارداد مذکور که به موجب آن بایع متعهد و ملتزم گردید در صورت عدم اجرای تعهد در  مندرج در  مفاد بیع نامه مذکور به ازای هر روز تاخیر مبلغ ………. هزار ریال به عنوان خسارت تاخیر اجرای تعهد به مالک بدهد.

3.پرداخت خسارات ناشی از عدم تحویل مبیع تا روز اجرای حکم.

4. پرداخت هزینه های دادرسی و وکیل

با تشکر و تجدید احترام

البته که اگر در مبایعه نامه شرایط دیگری نیز ذکر شده است که به نفع شما می باشد می توانید آن را در شرح دادخواست ذکر کنید. همچنین فراموش نکنید که حتما تمامی مدارک و مستنداتی که در این شرح دادخواست ذکر شده است را به ضمیمه دادخواست قرار دهید.

نمونه دادخواست الزام به تنظیم سند رسمی ملک

دانلود نمونه متن دادخواست الزام به تنظیم سند رسمی ملک

البته که اگر نمونه های بالا برای شما کافی نبوده است به سادگی می توانید به کمک این لینک که در ادامه برای شما قرار داده ایم به دانلود فایل پی دی اف نمونه دادخواست الزام به تنظیم سند رسمی ملک بپردازید و این نمونه را در انواع نمونه های ملک مشاع ، زمین ، زمین مشاع ، و … مشاهده کنید.

برای دانلود این نمونه دادخواست الزام به تنظیم سند رسمی ملکی بر روی لینک رو به رو کلیک کنید : دانلود فایل پی دی اف دادخواست.

تنظیم نمونه دادخواست الزام به تنظیم سند رسمی ملک انحصاری

بدون شک نمونه دادخواست هایی که فوقا برای شما قرار داده ایم به طور کامل بر روی شرایط پرونده شما جاری نمی شود و قطعا در برخی از موارد با آن تفاوت دارد. از این رو اگر می خواهید در سریع ترین زمان ممکن بهترین نتیجه را داشته باشید به شما پیشنهاد می کنیم که به کمک یک وکیل ملکی به نمونه دادخواست الزام به تنظیم سند رسمی ملک بپردازید و از کمک ها او بهره بگیرید. این امکان برای شما میسر شده است تا بهترین وکیل ملکی در تهران را به کمک موسسه حقوقی عدل و حق نیز پیدا کنید.

4.6/5 - (12 امتیاز)

هزینه نمونه دادخواست الزام به تنظیم سند رسمی ملک چقدر می باشد ؟

شما می توانید به طور رایگان انواع نمونه دادخواست الزام به تنظیم سند رسمی ملک را در این صفحه مشاهده کنید.

برای ثبت نمونه دادخواست الزام به تنظیم سند رسمی ملک به کجا باید مراجعه کنیم ؟

شما باید با مراجعه به سامانه ثنا یا دفاتر ثبت خدمات قضایی به نمونه دادخواست الزام به تنظیم سند رسمی ملک و ثبت آن بپردازید.

برای نوشتن نمونه دادخواست الزام به تنظیم سند رسمی ملک انحصاری با چه کسی تماس بگیریم ؟

با یک وکیل متخصص ملکی در این زمینه تماس بگیرید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *