اراضی ملی و موات

شما در صورتی که با فرق اراضی ملی و موات آشنایی داشته باشید می توانید بهترین زمین مورد نظر خود را خریداری کنید. در واقع باید بدانید که تفاوت آنها باید از نظر قانون مورد بررسی قرار بگیرد و در صورتی که اطلاعاتی در این زمینه ندارید باید با بهترین وکیل مشورت کنید تا شما را راهنمایی کند.  وکیل به خوبی با هر یک از قوانین و تبصره هایی که در مورد این زمین ها وجود دارد آشنایی لازم را به دست آورده است و به همین دلیل شما را می تواند به بهترین نحو ممکن راهنمایی کند.

اگر می خواهید به خوبی در مورد فرق اراضی ملی و موات اطلاعات داشته باشید باید به خوبی زمین ها را مورد بررسی قرار دهید. اینکه شما با هر یک از انواع این زمین ها آشنایی داشته باشید موجب می شود در مورد قوانینی هم دارند اطلاعات بیشتری به دست آورید. برای خریداری و سند زدن هر یک از این زمین ها بهتر است به خوبی با وکیلانی که در این زمینه تخصص دارند مشورت کنید. برخی از مهمترین این زمین ها که اهمیت بسیاری دارند و شما باید با آنها آشنایی داشته باشید را در ادامه معرفی می کنیم.

آشنایی با فرق اراضی ملی و موات :

 شما باید بدانید که واژه موات یکی از واژه های بی جان می باشد و به همین دلیل به آن دسته از زمین هایی که بی جان است موات نیز می گویند. اما باید بدانید که توان و نوع کاربری آنها بسته به موارد قانونی متنوع است و شما باید از آن اطلاع لازم را داشته باشد. این دسته از زمین ها را کسی آباد نکرده است و همین مورد یکی از مهمترین ویژگی های آنها می باشد. البته که شما باید بدانید آن دسته از زمین های ملی هم چیزی به جز زمین هایی که موات می باشند نیست و در این مورد هم باید اطلاعات لازم را داشته باشید. اگر شما می خواهید در مورد فرق اراضی ملی و موات اطلاعات بیشتری داشته باشید باید به خوبی دسته بندی زمین های موات را نیز شناسایی کنید. دسته بندی آنها عبارت می باشد از :

  1. زمین دایر :

این نمونه از زمین ها را به عنوان زمین هایی شناسایی می کنند که سابقه عمران و آبادی داشته است. از گذشته های دور انسان روی این زمین ها دخل و تصرف داشته و کشت می نموده است. یکی از مهمترین ویژگی هایی که این زمین ها دارند و شما باید از آن اطلاع داشته باشید این است که اکنون هم کاربری ویژه خود را دارند.

آشنایی با فرق اراضی ملی و موات

  1. اراضی بایر :

این دسته از زمین ها در گذشته کاربری بسیار زیادی داشته اند و  همین مورد یکی از مهمترین ویژگی های آنها می باشد. دقت داشته باشید که شما برای خریداری این زمین ها باید به کاربری که دارند دقت داشته باشید چرا که دیگر اکنون از آنها استفاده نمی شود. برای اینکه آنها را خریداری کنید باید به خوبی کارایی و جنبه استفاده ای که دارند را مورد بررسی قرار دهید.

  1. اراضی موات :

 این دسته از زمین ها نه در گذشته مورد استفاده قرار می گرفته اند و نه اکنون از آنها استفاده می شود. شما برای خرید آنها باید به خوبی کارایی که دارند را مورد بررسی قرار دهید تا بتوانید با بهترین قیمت برای یک کارایی مناسب خریداری کنید. شما باید بدانید این زمین ها بسیار زیاد هستند و هر یک از آنها را زمان خریداری باید از هر نظر به خوبی بررسی کنید. در این صورت خیالتان راحت است بهترین زمین را خریداری کرده اید. شما برای تشخیص فرق اراضی ملی و موات باید با ویلانی که در این زمینه تخصص دارند مشورت کنید.

  1. اراضی ملی :

اراضی ملی آن دسته از زمین هایی هستند که در بیرون از منطقه شهری آنها را قرار داده اند. این زمین ها ه اداره منابع طبیعی تعلق دارد و آنهایی را هم که در فضای داخلی طراحی کرده اند به سازمان شهرسازی و مسکن متعلق می باشد. اعتبار این سندها از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و مشا باید به خوبی در مورد اعتبار آنها اطلاعات لازم را داشته باشید. در این صورت می توانید آنها را خریداری کرده و مورد استفاده قرار دهید. زمانی که هر یک از زمین ها بعد از تشخیص و شناسایی از جمله زمین های ملی می شود باید بر اساس قانون آن را آگهی کنید و مدت زمان مشخص شده ای را هم برای خرید آن اعلام نمایید.

روش هایی که برای تشخیص دادن فرق اراضی ملی و موات وجود دارد متنوع می باشد و شما باید به خوبی در مورد این روش ها اطلاعات لازم را داشته باشید. برخی از این روش ها که اهمیت بسیار زیادی دارد و شما باید به خوبی از آن اطلاع داشته باشید را در ادامه برای شما بیان می کنیم تا آگاهی بیشتری در این مورد داشته باشید.

تشخیص دادن فرق اراضی ملی و موات :

تشخیص دادن اراضی که ملی است و یا موات می باشد بسته به قوانین متعدد و کمیسیون های متنوع مشخص شده می باشد. شما باید به خوبی در مورد هر یک از آنها اطلاعات لازم را داشته باشید. در این صورت می توانید به خوبی هر یک از زمین ها را که ملی و یا موات است را تشخیص دهید. شما باید بدانید که کارشناسان رسمی دادگستری و وکیلان تنها در این زمینه صلاحیت دارند که زمین های ملی و احیا شده را به درستی تشخیص دهند. ولی با این وجود روش های زیادی برای تشخیص دادن این زمین ها وجود دارد. برخی از این روش ها که در مورد فرق اراضی ملی و موات  اهمیت بسیار زیادی دارد و شما باید به آن دقت داشته باشید عبارت می باشد از :

تشخیص دادن فرق اراضی ملی و موات

  1. کشاورزی کردن در آن زمین ها را به خوبی باید بررسی کنید و به آن توجه داشته باشید. اینکه کارهای کشاورزی و زراعی در آن زمین انجام می شود اهمیت بسیار زیادی دارد و باید به خوبی آن را در نظر داشته باشید.
  2. آن دسته از زمین هایی که در محدوده روستا قرار گرفته اند و یا اینکه بخشی از یک مزرعه به شمار می روند زمین های ملی هستند.
  3. آن دسته از زمین هایی که در محدوده چشمه و یا رودخانه قرار گرفته باشند به عنوان زمنی ملی شناخته می شوند که شما می توانید در آنها کشاورزی ایجاد کنید.
  4. آن دسته از زمین هایی که برش کاری و یا پیش کاری هایی برای کشاورزی داشته باشند هم از زمین های ملی به شمار می روند.
  5. قابلیت کشت زمین و اینکه شیب دارد نشان دهنده این امر است که زمین موات نمی باشد و ملی است. بنابراین شما می توانید آنها را خریداری کنید و در آنها کشت و کار داشته باشید.
  6. زمین هایی که در نقشه هوایی به رنگ زرد هستند یعنی قابلیت زراعی دارند و شما می توانید در آنها کشت و کار داشته باشید. این دسته از زمین ها را به عنوان زمین ملی می شناسند و در آنها کشت و کار انجام می دهند. البته که باید بدانید کارشناسان ویژه ای آنها را باید به خوبی مورد بررسی قرار دهند تا در مورد ملی بودن آن اطلاعات لازم را به دست آورند.
  7. آن دسته از زمین هایی هم که کرت بندی و قطعه بندی شده اند از جمله زمین های کشاورزی هستند که ملی شناسایی شده اند. شما باید به خوبی آنها را مورد بررسی قرار دهید و از نظر ملی بودن و موات تشخیص دهید. البته که باید بدانید بیشتر این زمین ها ملی می باشند و همین مورد یکی از مهمترین ویژگی های آنها می باشد.
  8. زمین هایی که آنها را در دسته بندی باغ قرار داده اند و زیر آنها درختانی که سن بالا وجود دارند را هم به عنوان زمین های ملی شناسایی می کنند. شما باید بدانید این زمین ها کاربری بسیار زیادی دارند و همین مورد از جمله مهمترین و اصلی ترین ویژگی های آنها است.
  9. برخی از زمین ها هستند که سراسر پوشش گیاهی دارند و از آنها استفاده زیادی نمی شود، شما باید بدانید که آنها هم به عنوان زمین ملی شناخته می شوند و قابلیت کاربری دارند. برخی از این پوشش ها تازه هستند و برخی از آنها هم قدمت بسیار بالایی دارند. در هر صورت شما باید به خوبی این موارد را در نظر داشته باشید تا در مورد ملی بودن زمین ها اطلاع بیشتری به دست آورید.
  10. در برخی از زمین ها جوی آب در جریان است که شما می توانید آنها را هم به عنوان زمین های کشاورزی به شمار آورد و ملی هستند. می توانید برای خریداری آنها به خوبی هر یک را بررسی کنید، تا از ملی بودن آنها اطمینان خاطر داشته باشید.

بهترین وکیل برای تشخیص دادن فرق اراضی ملی و موات :

 شما برای اینکه فرق اراضی ملی و موات به درستی تشخیص دهید می توانید از وکیلانی که در این زمینه تخصص بیشتری دارند مشورت های لازم را دریافت کنید. آنها به خوبی این زمین ها را شناسایی می کنند و برای خرید بهترین پیشنهاد را به شما ارائه می دهند. برای خریداری هر یک از این زمین ها باید بهترین وکیل را  استخدام کنید تا به شما راهنمایی های لازم را ارائه دهد. برخی از ویژگی هایی که بهترین وکیل باید برای تشخیص دادن این زمین ها داشته باشد عبارت می باشد از :

  1. در ابتدا باید به خوبی تخصص وکیل انتخاب شده خود را مورد بررسی قرار دهید. برخی از این وکیلان به خوبی تخصص لازم را دریافت کرده اند و به شما مشورت های کافی را ارائه می دهند. شما می توانید از مشورت های آنها نهای بهره برداری را داشته باشید. تنها باید دقت داشته باشید که بهترین وکیل را برای کارهای خود استخدام کنید. در این صورت موفقیت بیشتری برای شناسایی زمین ها به دست می آورید.
  2. شهرت وکیل را برای اینکه فرق اراضی ملی و موات را به درستی تشخیص دهد باید به خوبی مورد بررسی قرار دهید. برخی از وکیلان هستند که در این زمینه توانایی و قدرت درک بالاتری دارند. شما باید آنها را برای خرید زمین ها انتخاب کنید.

بهترین وکیل برای تشخیص دادن فرق اراضی ملی و موات

  1. قیمتی که وکیل برای مشورت و خرید از شما دریافت می کند را هم باید به خوبی بررسی کنید. برخی از وکیلان هستند که هزینه بیشتری از شما دریافت می کنند. شما باید به خوبی هر یک از مواردی که مربوط به هزینه های دریافتی وکیل می باشد را به خوبی مورد بررسی قرار دهید.
  2. توانایی و تجربه کاری بالا را برای تشخیص دادن فرق اراضی ملی و موات باید به خوبی مورد بررسی قرار دهید. دقت داشته باشید که انتخاب بهترین وکیل باید به خوبی این مورد را در نظر داشته باشید. زمانی که وکیل برای انجام دادن پرونده ها تجربه زیادی داشته باشد و تعداد پرونده زیادی را به درستی انجام داده باشد در مدت زمان بسیار کمی هم می تواند کار شما را پیگیری کند. بنابراین باید به خوبی این مورد را هم در نظر داشته باشید.
  3. اینکه وکیل به خوبی با موضوعات و مطالب به روز آشنایی داشته باشد هم اهمیت بسیار زیادی دارد و شما باید به خوبی این مورد را هم در نظر داشته باشید تا بهترین وکیل را برای پرونده تان انتخاب کنید.
  4. دقت داشته باشید که وکیل شما بهتر است به خوبی با تمامی سازمان ها و اداره های مربوط آشنایی داشته باشد. در این صورت می تواند هر یک از ایراداتی که پرونده شما دارد را به خوبی بررسی کند و در کمترین زمان به وسیله آشنایانی که در سازمان ها دارد پرونده شما را بررسی کرده و مشورت های لازم را ارائه دهند.

نتیجه گیری :

امروزه بسیاری از افرادی که قصد خریداری زمین دارند به خوبی با فرق اراضی ملی و موات آشنایی ندارند. آنها باید با وکیلانی که در این زمینه تخصص پیدا کرده اند مشورت کنند. در این صورت می توانند بهترین زمین را خریداری کنند. شما تنها باید دقت داشته باشید که به خوبی ویژگی های وکیل مورد نظر خود را بررسی کنید تا بهترین وکیل را انتخاب نمایید. روش های بسیار زیادی برای تشخیص دادن تفاوت این دو زمین وجود دارد که وکیلان به خوبی با آنها آشنایی دارند.

4.6/5 - (282 امتیاز)

3 دیدگاه

  • سلام لطفا درصورت امکان وکیل مجرب و خبره ای معرفی کنید جهت اراضی ملی وموات که سابقه کار درمنطقه لواسانات راهم داشته باشد متشکرم

  • شما زمین ملی را میتوانید بخرید؟یا بفروشید؟
    فروش انفال غیر جرم نیست؟
    زمین ملی یا انفال است یا اموال دولت. بنابراین نگویید زمین ملی ، در واقع منظور شما زمین غبرملی هست.

  • با این مقاله ظاهرا خودتون هم فرق اراضی ملی و موات رو نمی دونید…..

    فقط مشخصات اراضی ملی رو گفتید…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *