شکایت سفته چقدر زمان میبرد

شکایت سفته چقدر زمان میبرد ؟

اسناد تجاری یکی از مهم ترین اسناد هر کشور و نظام تجارتی هر جایی می باشد که برای تسهیل سازی تجارت به وجود آمده و مورد استفاده قرار میگیرد. این اسناد باید از اعتبار قانونی برخوردار  باشند یعنی در صورتی که نتوان آن ها را وصول کرد شکایت قانونی ممکن باشد.سفته یکی از آن اسناد تجاری است که در ایران از کاربرد زیادی برخوردار است و در همه موسسات تجاری و شرکت ها و … پیدا می شود. این سفته در نظام حقوقی ما از اعتبار برخوردار است و ضمانت اجرا دارد اما شکایت سفته چقدر زمان میبرد و ضمانت اجرای آن چقدر طول می کشد ؟

ما در این مطلب سعی داریم تا به طور کامل به این سوال پاسخ دهیم پس برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد سفته و اینکه شکایت سفته چقدر زمان میبرد این مطلب را از دست ندهید.

وصول سفته از طریق شکایت چقدر طول می کشد ؟

بدون شک منظور ما از این سوال که شکایت سفته چقدر زمان میبرد این است که چقدر طول می کشد تا بتوان این سند تجاری را از طریق شکایت از مراجع قانونی وصول نمود. در حقیقت تنظیم یک شکوائیه و تقدیم آن به دادگاه به قدری طول نمی کشد که دغدغه ی ما باشد بلکه این صدور حکم مطلوب و وصول سفته است که از نظر زمانی هر کسی را دغدغه مند می کند.

شکایت سفته چقدر زمان میبرد

اینکه شکایت سفته چقدر زمان میبرد از قوانین تدوین شده در مورد این سند تجاری تاثیر زیادی میگیرد. در حقیقت در قوانین ما به این سند به نسبت چک بهای کمی داده شده است و همین مورد باعث می شود که وصول آن مدت زمان بیشتری به طول بیانجامد. اما این سوال قطعا برای شما به وجود آمده است که کدام ویژگی شکایت از سفته است باعث می شود وصول آن کمی طولانی شود ؟ جواب این سوال حقوقی بودن سفته است.

در قوانین ما تصریح داشته شده است که برای وصول چک هم می توان شکایت کیفری مطرح کرد و هم می توان بدون نیاز به دریافت حکم دادگاه برای توقیف اموال به دست های اجرایی مراجعه کرد. شکایت کیفری به عنوان یک اهرم فشار و حکم توقیف اموال به عنوان روش دیگر ، از راه هایی است که در نهایت باعث می شود که این سند تجاری سریع تر وصول شود. اما این شرایط برای سفته وجود ندارد و پاسخ این سوال که شکایت سفته چقدر زمان میبرد را دشوار می کند.

شکایت حقوقی مانند شکایت کیفری سریع مورد رسیدگی قرار نمی گیرد و روند طولانی برای دادرسی دارد. رسیدگی به شکایات حقوقی ممکن است سال ها به طول بیانجامد و همین مورد نیز باعث میشود که وصول سفته طول بکشد. البته این سند تجاری نیز اهرم هایی دارد که می تواند وصول و شکایت آن را سریع تر به نتیجه برساند. در ادامه این موارد را توضیح خواهیم داد.

اما پیش از ادامه ی این مطلب لازم به ذکر است که مراجعه به یک وکیل سفته خوب می تواند پاسخ این سوال را خوشایند تر کند. یعنی در صورتی که از طریق یک وکیل خوب اقدام به وصول سفته کنید می توانید به این سوال که شکایت سفته چقدر زمان میبرد یک پاسخ مناسب تر بدهید.

شکایت سفته چقدر طول میکشد

چگونه می تواند وصول سفته را سریع تر کرد ؟

دو راه وجود دارد که شما از طریق آن راحت تر و سریع تر می توانید وصول مطالبات خود را از طریق شکایت سریع تر کنید. این موارد در پاسخ به این سوال که شکایت سفته چقدر زمان میبرد نیز تاثیر دارد :

1-دریافت حکم جلب

هرچند که برای سفته امکان شکایت کیفری وجود ندارد اما با این وجود همچنان می توان از طریق این سند تجاری برای صادر کننده سفته حکم جلب دریافت کرد. حکم جلب هرچند که به وصول مطالبات شما به طور مستقیم کمکی نمی کند اما به طور غیر مستقیم می تواند باعث وصول مطالبات و سفته شود. فراموش نکنید که دریافت حکم جلب همیشه چندان آسان نمی باشد و به همین بهتر است از طریق یک وکیل خوب مورد پیگیری قرار بگیرد.

2-دریافت حکم توقیف اموال

اگر موفق به دریافت حکم توقیف اموال شوید دیگر به پاسخ این سوال که شکایت سفته چقدر زمان میبرد نیاز نخواهید داشت چرا که به زودی مطالبات خود را وصول می کنید. در حقیقت شما با دریافت حکم توقیف اموال موفق خواهید شد که از طریق فروش اموال موجود صادر کننده سفته ، طلب های خود را دریافت کنید و دیگر نیاز به درخواست این مطلبات از صادر کننده نخواهید داشت.

هرچند که دریافت حکم توقیف ممکن است دشوار باشد اما از طریق یک وکیل خوب به راحتی برای شما میسر می شود.

در این مطلب ما سعی کردیم تا به این سوال که شکایت سفته چقدر طول میکشد پاسخ دهیم و تمامی شرایط تاثیر گذار در آن را بیان کنیم. شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر و انجام مشاوره حقوقی با ما تماس بگیرید.

4.6/5 - (137 امتیاز)

آیا می توان از طریق شکایت کیفری وصول سفته را تسریع کرد ؟

خیر به طور کلی تنها امکان شکایت حقوقی برای سفته وجود دارد و نمی توان شکایت کیفری مطرح نمود.

چگونه می توان وصول سفته را تسریع کرد ؟

شما از دو طریق دریافت حکم جلب یا دریافت گواهی توقیف اموال می توانید دریافت مطالبات خود را تسریع کنید.

آیا وکیل سفته می تواند دریافت مطالبات را تسریع نماید ؟

بله شما با مراجعه به یک وکیل سفته خوب به راحتی می توانید دریافت مطالبات خود را تسریع نمایید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *