سند مالکیت بنام وارث

هر فردی که فوت می شود وارثان آن امکان دارد که قصد اخذ سند مالکیت بنام وارث را داشته باشند. وارثان تنها باید در مورد شیوه های اخذ و صدور سند به نام وراث اطلاعات خود را افزایش دهند. در این صورت بدون هیچ مشکلی می توانند سند مربوط به مالکیت وراث را دریافت کنند. اگر شما اطلاعات زیادی در این مورد ندارید و نمی دانید باید برای دریافت مالکیت چکار کنید بهتر است با وکیلانی که در این زمینه تخصص بیشتری دارند مشورت کنید. آنها به خوبی با مراحل دریافت سند آشنایی دارند و هر یک از مراحل قانونی را برای دریافت سند شما اجرا می کنند.

روش های و نکات بسیار زیادی برای اخذ سند مالکیت بنام وارث وجود دارد و شما باید به خوبی با این مراحل آشنایی داشته باشید. در این صورت می توانید با خیالی آسوده مالکیت آن اسناد را دریافت کنید. البته که شما در صورت سپردن پرونده خود به وکیلان نیازی نیست که به صورت کامل با این مراحل آشنایی داشته باشید. ولی به هر صورت در ادامه برخی از مهمترین روش ها و نکات را در این مورد بیان می کنیم تا اطلاعات شما بیشتر شود.

روش صدور و اخذ سند مالکیت بنام وارث :

روش صدور و اخذ سند مالکیت بنام وارث

 با پیگیری مراحل زیر شما می توانید برای اخذ سند مالکیت بنام وارث اقدام کنید. این مراحل که اهمیت بسیار زیادی دارد و باید با آنها آشنایی داشته باشید عبارت می باشد از :

  1. در ابتدا باید قبول تقاضای متقاضی آماده شود که سد مالکیت مورثه نام او گردد. گواهی حصر وراثت و فرم 19 مالیاتی از آن دسته اسنادی می باشد که باید آن را آماده سازید. این دو فرم را شما باید از طریق سازمان ثبت اسناد دریافت کنید.
  2. در گام بعدی باید دستور ثبت کردن تقاضا را به ضمیمه مدارک دیگری که دارید ارجاع دهید. شما باید به دفتر ارجاع این مدارک را ارائه دهید تا به خوبی آن را بررسی کرده و قبول کند.
  3. ثبت کردن تقاضا در دفتر اندیکاتور یکی از دیگر مدارک و روش هایی می باشد که شما باید به آن دقت داشته باشید.
  4. پرونده خود را باید در مرحله بعدی به تقاضای خود ارجاع دهید. بعد از آن باید این مدارک را که آماده کرده اید به املاک ارائه دهید.
  5. بعد از اینکه شما این مدارک را برای اخذ سند مالکیت بنام وارث به اداره تحویل دهید آنها را به خوبی مورد بررسی قرار می دهند. هر یک از این مدارک باید به خوبی مورد بررسی قرار بگیرند تا اطلاعات بیشتری در این مورد داشته باشید. دقت داشته باشید که هر یک از این مدارک را باید به درستی آماده کنید تا زمان بررسی ایرادی در آن پیدا نکنند.
  6. مرحله بعدی این است که گواهی دفتر املاک بازداشتی را آماده کرده و به ثبت اسناد تحویل دهید.
  7. در نهایت هر یک از مدارکی که نیاز دارید را و آماده کرده ای، به بایگانی ارسال می کنید. هر یک از این مدارک به درستی مورد بررسی قرار می گیرد تا اطلاعات بیشتری در مورد آن به دست آوردند. بعد از اینکه مدارک شما به خوبی بررسی شود آن را تایید می کنند و به شما سند مالکیت را ارائه می دهند.

نکاتی در مورد اخذ سند مالکیت بنام وارث :

نکاتی در مورد اخذ سند مالکیت بنام وارث

 نکات بسیار مهمی وجود دارد که شما زمان اخذ سند مالکیت بنام وارث باید به آنها دقت داشته باشید. در این صورت می توانید در کمترین زمان هر یک از مدارکی که می خواهید را به نام بزنید. افراد بعد از اینکه فوت می شوند دارایی های زیادی به نام خود دارند و البته برخی از افراد هم دارایی ندارند. در صورتی که فرد فوت می شود باید دارایی های او بر اساس عرف قانونی اسلام به وارثان او برسد.

 در این صورت افرادی که وارث هستند اقدام به دریافت سند مالکیت می نمایند. شما باید زمانی که می خواهید اقدام به دریافت سند مالکیت نمایید باید به برخی از نکات دقت زیادی داشته باشید. در این صورت می توانید به خوبی و بدون هیچ ایراد و اشکالی پرونده خود را پیش ببرید. برخی از این نکات که اهمیت بسیار زیادی دارد و باید به آنها توجه داشته باشید عبارت می باشد از :

  1. در ابتدا باید این مسئله مورد بررسی قرار گیرد که فرد فوت شده دارایی هایش تا چه اندازه و میزان می باشد. این مسئله را باید در ابتدا مورد بررسی قرار دهید و اگر او وصیت نامه داشته است بر اساس آن وصیت نامه باقیمانده املاک را بین آن دسته از افرادی که وصیت کرده است تقسیم کنید. اما در صورتی که فرد وصیت نامه نداشته است باید بر اساس قانون اسلام دارایی های او بین افرادی که پس از او باقی مانده اند برسد.
  2. زن می تواند مهریه خود را از شوهرش که فوت شده است دریافت کند. مهریه او به صورت کامل از آن املاک و مالی که فرد فوت شده داشته به او ارائه داده می شود. این مهریه باید بر اساس نرخ روز محاسبه شود که اهمیت زیادی نیز دارد. در صورتی که فرد فوت شده طلبکار داشته باشد، مهریه زن در اولویت قرار می گیرد.
  3. هر یک از مدارک فرم هایی که برای اخذ سند مالکیت بنام وارث است را باید وراث آماده کنند. گواهی حصر وراثت و گواهی 19 مالیاتی از آن دسته مدارکی می باشد که شما باید آن را ارائه دهید. در واقع شما باید بدانید این دو گواهی اهمیت بسیار زیادی دارد و باید آن را آماده سازید.
  4. هر یک از مدارکی که نام بردیم را باید به صورت کامل ارائه دهید تا روند قانونی آنها طی شود. بازرس زمانی که مدارک شما را مورد بررسی قرار دهد با درخواست شما قبول می کند. دقت داشته باشید که هر یک از پرونده هایی که ارائه می دهید بازرس اداره به خوبی بررسی می کند و آن را از هر نظر بازبینی می نماید.
  5. یکی از مهمترین نکاتی که در مورد اخذ سند مالکیت بنام وارث اهمیت زیادی دارد این است که شما برای سریع تر پیش بردن کارها از وکیلی که در این زمینه توانایی بیشتری دارد کمک بگیرید. وکیلان در این زمینه تخصص بسیار زیادی دارد و به شما می توانند مشورت های لازم را ارائه دهند. بر همین اساس بهتر است به خوبی این مورد را در نظر داشته باشید و از بهترین وکیلان کمک بگیرید.

بهترین وکیل برای اخذ سند مالکیت بنام وارث  :

بهترین وکیل برای اخذ سند مالکیت بنام وارث 

برای اینکه بهترین وکیل را جهت اخذ سند مالکیت بنام وارث انتخاب کنید باید به خوبی ویژگی های وکیل را مورد بررسی قرار دهید تا بتوانید بهترین آنها را انتخاب کنید. برخی از مهمترین و اصلی ترین ویژگی هایی که یک وکیل حرفه ای باید داشته باشد و شما هم به آن دقت کنید عبارت می باشد از :

  1. تخصص وکیل را در ابتدا باید به خوبی در نظر داشته باشید، در این صورت می توانید بهترین وکیل را که در این زمینه تخصص دارد برای انجام دادن کار خود انتخاب نمایید. آن دسته از وکیلانی که در این زمینه تخصص ندارند نمی توانند به شما راهنمایی های لازم را ارائه دهند و بهتر است آنها را انتخاب نکنید.
  2. حرفه ای بودن وکیل اهمیت بسیار زیادی دارد و شما باید به خوبی این مورد را هم در نظر داشته باشید. برخی از وکیلان هستند که در زمینه کاری خود زیاد حرفه ای نمی باشند و شما آنها را نباید برای دریافت و اخذ سند مالکیت بنام وارث خود انتخاب کنید.
  3. شما از روی تعداد پرونده هایی که وکیل انجام داده است می توانید بهترین آنها را انتخاب کنید. با یک بررسی مختصر به خوبی متوجه خواهید شد که وکیل تعداد پرنده های مشابه با شما را تا کجا توانسته است پیش ببرد. در این صورت بهترین وکیل را برای پرونده خود می توانید انتخاب کنید.
  4. دقت داشته باشید که وکیل با هر یک از سازمان ها و اداره ها باید آشنایی داشته باشد و این مورد هم اهمیت بسیار زیادی دارد. در صورتی که وکیل به خوبی در این مورد اطلاعات لازم را نداشته باشد کار شما با وقفه بزرگی مواجه خواهد شد. بنابراین به خوبی شما باید این نکته را هم در نظر داشته باشید تا بهترین وکیل را انتخاب کنید.
  5. شهرت وکیل را هم باید به خوبی برای اخذ سند مالکیت بنام وارث در نظر داشته باشید. برخی از وکیلان هستند که در این زمینه شهرت بسیار زیادی دارند. شما بهتر است که تنها آنها را برای پرونده های خود انتخاب کنید. در این صورت می دانید که وکیل شما قابل اعتماد است و پرونده را به سمت مثبت پیش می برد.

نتیجه گیری :

 امروزه بسیاری از افراد اقدام به اخذ سند مالکیت بنام وارث می نمایند و بر همین اساس بهتر است که برای زودتر دریافت کردن این سند نزد وکیلانی که حفه ای هستند بروند. در این صورت می توانند پرونده خود را در کمترین زمان دریافت کرده و سندهای مالکیت را دریافت کنند. شما برای اینکه بهترین وکیل را انتخاب کنید باید به خوبی ویژگی های او را در نظر داشته باشید تا بر اساس قوانین مشخص شده و اصولی سندهای مالکیت تان را دریافت کنید.

4.6/5 - (303 امتیاز)

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *