اخذ سند تک برگی املاک بنام ورثه متوفی

اخذ سند تک برگی املاک بنام ورثه متوفی و مراحل آن

بدون شک مالکیت یکی از مهم ترین حوزه های حقوقی هر کشوری می باشد که نه تنها محترم شناخته می شود بلکه راه های زیادی برای تضمین ان وجود دارد که باعث به وجود آمدن یک نهاد مهم به اسم سند شده است. یکی از راه هایی که موجب می شود شما مالک یک مال شوید ارث می باشد و برای تضمین ان سند حرف اول را می زند. از این روست که اخذ سند تک برگی املاک بنام ورثه متوفی از اهمیت زیادی برخوردار می شود  که ما در این مطلب قصد داریم به آن بپردازیم.

برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص اخذ سند تک برگی املاک بنام ورثه متوفی با ما در این صفحه همراه باشید.

منظور از اخذ سند تک برگی املاک بنام ورثه متوفی چیست ؟

منظور از سند تک برگی سند رسمی می باشد که توسط اداره ثبت اسناد و املاک تنظیم شده است و مشخصات مالک و حد و حدود اموال به طور دقیق در آن ذکر شده است. از آنجایی که این سند توسط اداره ثبت تنظیم شده است بدون شک معتبر ترین سندی می باشد که شما به عنوان مالک در دست خواهید داشت از این روست که برای تثبیت مالکیت خود دریافت اخذ سند تک برگی املاک بنام ورثه متوفی از اهمیت زیادی برخوردار می باشد.

اخذ سند تک برگی املاک بنام ورثه متوفی

آیا می توان به اخذ سند تک برگی املاک بنام ورثه متوفی پرداخت ؟

بله بدون شک اخذ این سند تنها برای شما اهمیت ندارد بلکه هر کسی توجه دارد که پس از انحصار وراث املاک را به نوعی قطعی و دائمی برای خود کند به طوری که هم رسمی باشد و هم بتواند در موارد زیادی از ان استفاده کند. از این رو بدون شک اخذ این سند امکان پذیر می باشد کافیست با مراحل آن آشنا باشید که ما در ادامه به ان به طور کامل می پردازیم.

چگونه به اخذ سند تک برگی املاک بنام ورثه متوفی بپردازیم ؟

شما برای دریافت سند تک برگی املاک بنام ورثه متوفی باید به اداره ثبت اسناد و املاک مراجعه کنید و درخواست صدور سند تک برگی را ثبت نمایید. برای دریافت این سند باید مدارکی را به همراه داشته باشید و مراحلی که در ادامه برای شما شرح می دهیم را به طور دقیق طی کنید. البته در صورت تمایل می توانید از یک وکیل ملکی نیز کمک بگیرید که در کوتاه ترین زمان ممکن این امور را برای شما انجام دهد.

مراحل اخذ سند تک برگی املاک بنام ورثه متوفی

مراحلی شما باید برای دریافت این سند در نظر داشته باشید به این شرح می باشد.

  1. ابتدا شما باید به دریافت گواهی انحصار وراثت بپردازید و این گواهی را به همراه فرم 19 مالیاتی تهیه نمایید.
  2. این مدارک را به همراه سایر مدارک که در ادامه به شما معرفی می کنیم برای ثبت درخواست صدور سند مالکیت ارائه نمایید.
  3. سپس درخواست شما در دفتر اندیکاتور یا نامه نما ثبت می شود که این دفتر محل جمع آوری تمامی نامه های اداری می باشد.
  4. در نهایت جمعی از مدارک درخواست های پیشین خود و تاییداتی که گرفته شده است را به اداره ثبت اسناد و املاک ارائه می کنید.
  5. هم اکنون مدارک شما توسط این اداره برسی می شود تا در خصوص درخواست شما تصمیم گیری شود.
  6. اگر دفاتر ثبت اسناد و املاک با مدارک شما موافقت کرد در این صورت باید گواهی دریافت کنید که این گواهی در اداره ثبت اسناد رسمی مورد پیگیری قرار میگیرد.
  7. این مدارک را امروزه باید به صورت مجازی نیز می توانید بارگزاری کنید و درخواست اخذ سند تک برگی املاک بنام ورثه متوفی را ثبت کنید.
  8. در آخر پس از برسی مدارک شما نیاز به طی کردن برخی مراحل در دفاتر اسناد رسمی می باشد که می توانید به کمک این لینک آن را مشاهده کنید : دریافت سند ملک
  9. در آخر سند رسمی تک برگی املاک شما صادر می شود.

در خصوص مدت زمانی که برای اخذ سند تک برگی املاک بنام ورثه متوفی نیاز می باشد نمی توان اظهار نظر کرد اما باید انتظار داشته باشید که این مراحل دست کم بیشتر از یک ماه به طول بیانجامد.

اخذ سند تک برگی املاک بنام ورثه متوفی

مدارک مورد نیاز برای اخذ سند تک برگی املاک بنام ورثه متوفی

فراموش نکنید که اگر مدارک شما برای دریافت سند تک برگی املاک بنام ورثه متوفی کافی نباشد بدیهی است که مدت زمان ان طولانی تر می شود تا رفع نواقص مدارکی صورت بگیرد. مدارکی که باید برای این درخواست تهیه کنید به این شرح می باشد :

  1. گواهی انحصار وراثت (اصل یا کپی برابر اصل)
  2. اصل اسناد مالکیت یا کپی برابر اصلی
  3. اصل و کپی بنچاق ورثه
  4. گواهی و رسید پرداخت مالیات بر ارث
  5. فرم مالیاتی 19

این مدارک ، مدارک اصلی می باشد که شما برای اخذ سند تک برگی املاک بنام ورثه متوفی باید تهیه کنید اما ممکن است در جریان برسی این مدارک به برخی موارد دیگر نیاز باشد که بر اساس هر پرونده متفاوت می باشد.

هزینه اخذ سند تک برگی املاک بنام ورثه متوفی

مهم ترین و اصلی ترین هزینه ای که برای دریافت این سند باید در نظر داشته باشید مالیاتی است که شما باید بر روی ارث بدهید. بقیه هزینه ها مربوط به صدور سند و گواهی های مربوطه می باشد. از این رو نمی توان به طور دقیق هزینه های مربوط به دریافت این سند را مشخص کرد بلکه بر اساس هر پرونده می توان انتظار داشته اولا مالیات متفاوت و دوما هزینه های متفاوتی برای صدور سند در نظر گرفته می شود.

مشاوره حقوقی و وکیل ارث و میراث

در این صفحه سعی کردیم تا حد امکان در خصوص اخذ سند تک برگی املاک بنام ورثه متوفی اطلاعات مورد نیاز شما را در اختیارتان قرار دهیم. اما در نهایت باید در نظر بگیرید که گاها شرایطی که پیش روی شما قرار می گیرد متفاوت است که در این زمان کمک گرفتن از یک متخصص در این زمینه می تواند کمک زیادی به شما کند. برای کسب اطلاعات از یک متخصص به یک وکیل انحصار وراثت یا ملکی نیاز دارید که پیدا کردن آن از طریق گروه حقوقی عدل و حق امکان پذیر می باشد.

اخذ سند تک برگی املاک بنام ورثه متوفی

با ما تماس بگیرید و از طریق مشاوره حقوقی به اطلاعات مورد نیاز خود دست پیدا کنید.

سخن آخر در خصوص اخذ سند تک برگی املاک بنام ورثه متوفی

اگر به تازگی انحصار وراثت کرده اید و ما ترک متوفی ملک و املاک بوده است نباید فراموش کنید که بدون شک تنها چیزی که می تواند مالکیت شما را تایید کند دریافت سند رسمی می باشد. پس حتما در اسرع وقت به اخذ سند تک برگی املاک بنام ورثه متوفی بپردازید و این موضوع را جدی بگیرید.

در آخر امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده باشد و از آن نهایت استفاده را برده باشید.

 

4.8/5 - (15 امتیاز)

آیا اخذ سند تک برگی املاک بنام ورثه متوفی امکان پذیر است ؟

بله به کمک این صفحه و اطلاعات نحوه اخذ سند تک برگی املاک بنام ورثه متوفی را جست و جو کنید.

برای اخذ سند تک برگی املاک بنام ورثه متوفی با چه کسی مشورت کنیم ؟

شما می توانید به کمک این صفحه یک وکیل خوب ارث پیدا کنید و به کسب اطلاعات در خصوص اخذ سند تک برگی املاک بنام ورثه متوفی بپردازید.

چگونه یک وکیل خوب برای ارث پیدا کنیم ؟

به کمک این صفحه به سادگی این امکان برای شما میسر شده است پس با ما در این صفحه همراه باشید

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *