نحوه تبدیل مجازات حبس

در ابتدا که وکیلان به دنبال نحوه تبدیل مجازات حبس بودند، این مسئله برای قضات به نوعی شوخی به شمار می رفت. اما به مرور زمان وکیلان توانستند که مجازات های متنوعی را به جای حبس جایگزین کنند. از این طریق زندانیان می توانند بر اساس آن مجازات دیگر حبس کشیده نشوند. تبدیل حکم حبس به جزای نقدی و یا پول تا حدودی دشواری های زیادی دارد اما وکیل در صورتی که حرفه ای باشد در کمترین زمان می تواند این اقدام را انجام دهد. جریمه نقدی بهترین جریمه ای است که برای تبدیل کردن مجازات، مشروبات الکلی و خیانت در امانت  از آن استفاده می شود.

به طور کلی شما باید بدانید که نحوه تبدیل مجازات حبس دشواری های زیادی دارد و هر یک از وکیلان در این زمینه موفق نمی شوند. تنها آن دسته از وکیلانی به موفقیت زیادی در این زمینه می رسند که تجربه زیادی دارند. آنها باید به خوبی با تبصره های قانونی آشنایی داشته باشند تا بتوانند به بهترین نحو ممکن حبس را به جریمه نقدی تبدیل کنند. در واقع شما باید بدانید که حبس خریدنی نیست، تنها در برخی از شرایط با پول می توانید آن را کاهش دهید. البته که در مورد برخی از جرم ها حسب را می توانید به جریمه نقدی تبدیل کنید. برای اینکه اطلاعات بیشتری در این مورد داشته باشید در ادامه توضیحاتی را ارائه می دهیم.

نحوه تبدیل مجازات حبس به وسیله وکیل

نحوه تبدیل مجازات حبس و مجازات های جایگزین :

به منظور کاهش دادن تعداد زندانیانی که در زندان هستند، قانونی وضع شده که بر اساس آن قانون برخی از جرم ها را می توانید خریداری کنید و جریمه نقدی آنها را بپردازید. وکیلان حرفه ای به خوبی نحوه تبدیل مجازات حبس را آموخته اند و می توانند از حبس زندانیان جلوگیری کنند. مجازات هایی که جایگزین حبس می شوند عبارت می باشد از :

1-دوره مراقبت :

به مدت زمانی که در طی آن آن فردی که به حبس ابد محکوم شده است بر اساس حکم قاضی می تواند به تعویق مراقبتی بخورد. دوره مراقبت را به عنوان یکی از مجازات های دوره حبس شناسایی می کنند. در دوره مراقبتی که فرد می گذراند حکم قطعی او به حبس است اما دادگاه به دلیل شرایط متنوعی ترجیح می دهد به جای نگه داشتن فرد در زندان او را در جامعه رها سازد. البته که رها ساختن زندانی شرایط آسانی ندارد، چرا که زندانی باید انجام چندین فعالیت را بر عهده بگیرد و آنها را انجام دهید. این دستورات حصری می باشند و به همین دلیل قاضی نمی تواند شرایط دیگری را برای آن بیان سازد.

در آن دسته از جرائمی که به صورت قانونی باید 3 ماه حبس داشته باشد،  نحوه تبدیل مجازات حبس به صورت 6 ماه مراقبت می شود. آن دسته از جرائمی هم که تا 6 ماه حبس دارد باید بیشتر از 6 سال دوره مراقبت را فرد بگذراند. این دوره ها به این صورت است که فرد باید یا حرفه ای را بیاموزد و یا دیگر شرایطی که به جرم او بستگی دارد را بگذراند. وکیلی که در این زمینه حرفه ای می باشد به خوبی می داند چگونه این دوران را برای فرد مجرم مهیا سازد و شرایط را آسان تر کند.

2-خدمات عمومی رایگان :

دیگر موردی که نحوه تبدیل مجازات حبس را نشان می دهد و افراد از آن می توانند استفاده کنند خدمات عمومی رایگان می باشد. در این مورد خدماتی را که رضایت محکوم را به همراه دارد به مجرم ارائه می دهند. در این صورت حکمی برای مدت زمان مشخص شده ای به مجرم داده می شود و قاضی روی انجام آن نظارت دقیقی دارد. در واقع دادگاه به جرم پیشنهاد می دهد که به جای زندان رفتن یک کار عام المنفعه را در جامعه انجام دهد. از آنجایی که این خدمات عمومی به شرایط جسمی و روحی مجرم بستگی دارد، باید رضایت او را به همراه داشته باشد. یعنی در این مورد مجرم حق دارد آن کاری را که نمی خواهد را انجام ندهد.

جریمه نقدی

خدمات عمومی به طور معمول به 6 دسته تقسیم بندی می شوند. که هر یک از این دسته بندی ها ویژگی های متنوعی دارند. شما می توانید هر یک از این خدمات را که شامل خدمات دین، هنری، آموزشی، پزشکی، فنی حرفه ای و … می باشد انتخاب کنید. البت که زمان انتخاب آنها وکیل به شما بهترین نمونه را بر اساس توانایی هایی که دارید معرفی می کند. اینکه جرم شما چیست در تبدیل کردن آن به خدمات عمومی بسیار اهمیت دارد. وکیل به خوبی با نحوه تبدیل مجازات حبس به خدمات عمومی آشنایی دارد و به همین دلیل بدون هیچ مشکلی می تواند شما را راهنمایی کند تا بهترین انتخاب را داشته باشید.

3-جزای نقدی :

جریمه نقدی عبارت می بادش از مبلغ وجه نقد که مجرم برای مجازات خود مکلف به پرداخت آن می شود. این جریمه نقدی بستگی به میزان حبس مجرم دارد. به عنوان مثال باید بدانید آن دسته از مجرمانی که تا 3 ماه حبس خورده اند باید تا 9 میلیون ریال جریمه نقدی پرداخت کنند. این جرائم بستگی به تعداد ماه های حبس دارد و هر چه که تعداد آنها بیشتر باشد میزان جریمه هم تا حد بسیار زیادی افزایش پیدا می کند. شما می توانید در مورد نحوه تبدیل مجازات حبس به جرائم نقدی با وکیلانی که در این زمینه تخصص بیشتری دارند مشورت کنید. آنها به خوبی می توانند شما را راهنمایی کنند تا به بهترین نحو ممکن حبس خود را با پرداخت جریمه از بین ببرید.

4-جزای نقدی روزانه :

از دیگر روش هایی که شما می توانید با استفاده از آن حبس خود را از بین ببرید و تبدیل کنید جزای نقدی روزانه می باشد. در این روش باید یک هشتم تا یک چهارم میزان درآمد روزانه ای که مجرم دارد را با نظارت دادگاه وصول کنند. این جریمه نقدی هم بر اساس تعداد روزهای حبس می باشد. هر چه که تعداد روزهای حبس شما بیشتر باید باید جریمه نقدی بیشتری را هم پرداخت کنید. در این مورد وکیلان می توانند به بهترین نحو ممکن اقدام نمایند و تعداد روزهای حبس شما را با جریمه به کنترل خود در آورند.

5-محرومیت از حقوق اجتماعی :

این نمونه از محرومیت یکی از مهمترین مصادیقی است که واکنش جامعه را در برابر بزهکاری و جرم نشان می دهد. در حقوق کیفری در مورد آن بسیار بحث می شود. در واقع باید بدانید برخی از اشخاص در اثر انجام دادن تعدادی از جرائم باید از حقوق و مزیت هایی محروم شوند. در واقع این مجازات با مزیت های اجتماعی همراه است و برخی از آزادی های افراد را تا حد بسیار زیادی محدودی می سازد، افراد از مزیت های اجتماعی خود محروم می شوند و دیگر نمی توانند آن فعالیت ها را داشته باشند. در مورد این نمونه که نحوه تبدیل مجازات حبس به از دست دادن حقوق اجتماعی می باشد وکیلان حرفه ای به بهترین نحو ممکن می توانند شرایط را مهیا سازند.

آنها به خوبی شرایط مجرم را در نظر می گیرند و آن دسته از محرومیت هایی که باید از آنها محروم شوند را به مجرم اعلام می دارند. وکیلانی که حرفه ای هستند سعی می کنند این محرومیت ها را تا حد بسیار زیادی کاهش دهند. آنها در واقع بیشتر به فکر رفاه حال مجرمین هستند و به این مورد توجه زیادی نشان می دهند. بنابراین شما می توانید از این وکیلانی که در این مورد حرفه ای هستند کمک بگیرید. آنها به شما مشورت های لازم را ارائه می دهند تا در کمترین زمان و بدون هیچ ایرادی بتوانید مجازت حبس خود ار تبدیل سازید.

نحوه تبدیل مجازات حبس بر اساس میزان حبس :

شما باید به خوبی بدانید که نحوه تبدیل مجازات حبس بر اساس میزان حبس که دارید متفاوت می باشد. هر مجرم بر اساس حبسی که قاضی برای او بریده است به یک نحو خاصی می تواند حبس خود را به مجازات دیگر تبدیل کند. در واقع بادی بدانید ما در کل جنایاتی که در دنیا وجود دارد با دو مورد برخورد می کنیم یکی از آنها جنایاتی ست که به صورت عمدی انجام می شود و دیگری به صورت غیر عمد می باشد. اینکه وکیل بتواند آن را بر اساس جرمی که انجام داده اید به کنترل درآورد و مجازات حبس شما را تبدیل سازد به نوع جرم شما، یعنی عمدی و غیر عمدی بودن آن بستگی دارد. این دو مورد را در ادامه به طور مفصل بیان می کنیم تا اطلاعات بیشتری در این زمینه داشته باشید.

تبدیل حکم حبس

1-جرائم عمدی :

در جرائمی که عمدی هستند باید بدانید که مجازات به صورت 3 ماهه می باشد، در واقع مجرم باید در این جرائم تا سه ماه حبس بکشید. نحوه تبدیل مجازات حبس به نمونه های جایگزین در این مورد اجباری می باشد. یعنی شما باید برای زندان نماندن تلاش کنید و از مجازات دیگری که در بالا بیان نمودیم استفاده کنید. البته که در این مورد وکیل به صورت حرفه ای تر می تواند اقدام کند. در آن دسته از جرائمی که مجازات آنها و حبس 6 ماهه دارد، تبدیل کردن آن در صورتی که قانونی در مورد آن وجود نداشته باشد اجباری است. در آن دسته از جرائمی که مجازات اصلی آنها از 6 ماه تا یک سال حبس است، باید بدانید که تبدیل کردن آن در صورت نبود قوانین خاصی اختیاری می باشد.

در آن دسته از جرائم عمدی که مجازات اصلی آنها بیشتر از یک سال می باشد، در صورتی که دادگاه کمتر از یک سال را تخفیف دهد، تبدیل کردن آن به مجازات های دیگر ممنوع است. در واقع تنها وکیل باید با اصول و تبصره های خاصی این مورد را اختیاری سازد. این مورد دشواری های بیشتری نسبت به موارد دیگری که بیان کردیم دارد. یکی از مهمترین نکاتی که در مورد نحوه تبدیل مجازات حبس در جرائم عمدی وجود دارد توجه به تعداد تخلفات مجرم می باشد. در صورتی که مجرم تعداد تخلفات بسیار زیادی داشته باشد، اصلا نمی توانید از شرایط جایگزین و تبدیل جرم استفاده کنید. وکیل با هیچ تبصره ای نمی تواند حبس موکل خود را تبدیل کند.

2-جرائم غیر عمدی :

در آن دسته از جرائمی که غیر عمدی است، مجازاتی که برای آنها در نظر گرفته می شود کمتر از دو سال می باشد. در واقع شما باید بدانید تبدیل کردن حبس به مجازات های دیگر در این مورد اجباری می باشد. بنابراین باید بدانید نحوه تبدیل مجازات حبس که در دسته بندی جرائم غیر عمد قرار می گیرد بسیار آسان تر از جرائم عمدی است. وکیل در این صورت باید مجازات های دیگری را جایگزین حبس موکل خود سازد. اینکه مجازات ها چه باشد بستگی به شرایط مجرم دارد که کیل به خوبی این موارد را بررسی می کند. در آن دسته از جرائمی که غیر عمد هستند و حبس آنها بیشتر از دو سال می باشد، باید بدانید که تبدیل کردن حبس آن اختیاری می باشد و مانند گزینه دیگر نیست.

وکیل بر اساس جرمه که موکل خود انجام داده است می تواند به هر صورت مجازات حبس او را تبدیل نماید. برخی از افراد خودشان شاید تمایل نداشته باشند که مجازات حبس خود را تبدیل کنند. در این صورت وکیل می تواند هر یک از مواردی که جایگزین حبس فرد مجرم می باشد را بیان سازد تا او به بهترین نحو ممکن تصمیم گیری نماید. اینکه فرد به حبس دو ساله و یا بیشتر از دو سال محکوم شود اهمیت زیادی ندارد. بلکه مهم این است که فرد می تواند از روش های جایگزین برای تبدیل کردن مجازات خود استفاده کند. در این صورت با انجام دادن جرائم غیر عمدی هیچ فردی در زندان نمی ماند.

نتیجه گیری :

شما باید بدانید تنها فردی که با نحوه تبدیل مجازات حبس به مجازات های دیگر آشنایی دارد وکیلان حرفه ای می باشند. هر یک از آنها در زمینه خاصی فعالیت می کنند و تخصص ویژه ای دارند. به همین دلیل شما به هر جرمی که مرتکب می شوید می توانید به وکیل مراجعه کنید تا حبس شما را تبدیل نماید. دقت داشته باشید که تنها وکیلان حرفه ای هستند که می توانند بهترین مجازات را به جای حبس برای شما مهیا سازند. بنابراین همیشه به دنبال بهترین وکیل باشید تا پرونده حبس خود را به او بسپارید.

4.6/5 - (306 امتیاز)

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *