در صورتی که قصد رسیدگی به حکم تخریب سازه را دارید می توانید از وکیل ملکی برای تبدیل رای تخریب به جریمه کمک بگیرید، بدین جهت کافیست با ما تماس گیرید.

تبدیل رای تخریب به جریمه

منظور از تبدیل رای تخریب به جریمه چیست؟

زمانی که افراد به تخلفاتی در ساختمان یا اضافه بنا بر خلاف جوازی که در ابتدا بر اساس آن پیش رفته اند نیز اقدام کنند، نیز تبدیل رای تخریب به جریمه نیز حائز می گردد.

به طور کل در صورتی که فرد بر خلاف نقشه اولیه به ایجاد تغییرات در ساخت و ساز و..بپردازند نیز بحث تبدیل رای تخریب به جریمه به میان می آید.

لازم به ذکر است که تبدیل رای تخریب به جریمه صرفا جهت افزایش میزان انگیزه افراد برای حفظ استانداردهای لازم برای ساخت و ساز می باشد. و تذکری است برای رعایت کردن قوانین ساخت  و ساز.

بنابراین با بهره مندی از کمک های وکیل ملکی مجرب و حرفه ای در صورتی که بتوان در بازه زمانی مناسب جهت رسیدگی به حکم تخریب اقدام نمود احتمال افزایش نتیجه بخشی در تبدیل رای تخریب به جریمه وجود دارد.

ماده 100 قانون شهرداری از چه چیزی حرف می زند؟

مطابق با این ماده لازم و ضروری است که شهرداری بر روی میزان رعایت قوانین مربوط به ساخت و ساز در زمین های شهری نیز نظارت داشته باشد.

به همین سبب شهرداری موظف است از ساخت و سازهای غیر مجاز نیز جلوگیری کرده و به تخلفاتی که در راستای ساخت و سازهای غیر قانونی صورت می گیرند نیز رسیدگی های لازم را انجام دهند.

چنانچه اگر افراد بدون پیروی از نقشه اولیه ساخت ساختمان پیش نرفته و تخلفاتی در این امر از آن ها دیده شود، اگر جهت کاهش احتمال بروز ضرر و زیان افراد، این مساله به ماده 100 شهرداری برسد نیز تبدیل رای تخریب به جریمه به میان آید و پس از تایید شهرداری نیز رای تخریب به جریمه نقدی تغییر یابد.

تخریب کمیسیون 100 شهرداری چگونه انجام می گیرد؟

شاید این سوال ایجاد گردد که تخریب کمیسیون 100 شهرداری به چه صورت اجرایی می گردد؟ لازم به ذکر است که ابتدا حکم مربوطه صادر شده و مالکین ساختمان تا حداکثر 10 روز زمان دارند تا اگر اعتراضی در برابر تخریب کمیسیون 100 شهرداری دارند نیز آن را ابراز کنند.

ولیکن اگر با وجود ابراز اعتراض به حکم تخریب شهرداری، شرایط مناسبی حاکم بود نیز میزان زمان اعتراض به 3 ماه بیشتر می رسد..بنابراین با تبدیل رای تخریب به جریمه نیز افراد می توانند در طی این 3 ماه ایرادات موجود را اصلاح و رفع سازند.

البته گاهی اوقات ممکن است صاحبان ساختمان نیز در کشور نبوده و از خارج از کشور به کنترل و بررسی روند ساخت و ساز می پردازد، به همین سبب مهلت رسیدگی به حکم 6 ماه می گردد.

بعد از اینکه 10 روز از اعتراض به حکم گذشت و نتیجه مطلوبی حاصل نگردید، لازم است که فرد به دیوان عدالت اداری رفته و به پیگیری حکم و اعتراض وارده جهت جلوگیری از حکم تخریب دیوان عدالت اداری بپردازد..ولیکن در صورت تایید اعتراض تبدیل رای تخریب به جریمه نیز حاصل می گردد.

لذا اقداماتی که جهت جلوگیری از حکم تخریب انجام می گیرد، 90 روز به طول انجامیده و هر ماه هم 30 روز به آن اضافه می شود.

لازم به ذکر است که کمیسیون 100  ماده شهرداری، مرجعی شبه قضایی است که در شهرداری اجرا شده و به بررسی تخلفاتی که با ساخت و سازهای شهرداری مرتبط است می پردازند.

علل حکم تخریب اضافه بنا از سوی شهرداری

دلایل متعددی می توانند سبب گردند که شهرداری حکم تخریب اضافه بنا را صادر کند که از جمله این دلایل عبارتند از:

  • عدم توجه و رعایت اصول مهندسی و فنی در ساخت و ساز
  • ضرر زدن به همسایگان با ساخت ساختمان و..
  • عدم اخذ پروانه ساختمانی
  • تخلف از قوانین شهرداری در ساخت و ساز
  • و..

چگونه اعتراض به رای تخریب را ارائه دهیم؟

جهت پیشبرد اعتراض به رای تخریب می توان از وکیل ملکی کمک گرفت، زیرا وکیل ملکی می تواند به ارائه دادخواست باطل شدن رای این کمیسیون به دیوان عدالت اداری بپردازد. بدین جهت می توانید با عدل و حق تماس گیرید..

تبدیل رای تخریب به جریمه

وکیل ملکی کیست؟

وکیل ملکی یا وکیل پایه یک دادگستری نیز فردی است که در زمینه قوانینی که مربوط به اسناد و املاک است بسیار تبحر دارد. بنابراین پرونده تبدیل رای تخریب به جریمه را می تواند به خوبی پیگیری کند.

در صورتی که قصد دارید این پرونده را به وکیلی متبحر و مجرب در این زمینه بسپارید کافیست با شماره درج شده در صفحه سایت تماس حاصل نمایید.

مشخصات دادخواست به دیوان عدالت اداری

1.مشخصات

اعم از نام و نام خانوادگی، مشخصات خواهان اعتراض به رای تخریب و..

2.اطلاعات وکیل ملکی

3.مشخصات خوانده

فرضا در اینجا کمیسیون 100 شهرداری که رای تخریب را صادر و نسبت به این رای اعتراض وجود دارد نیز خوانده محسوب می گردد

4.موضوع دعوی که می توان به اعتراض برای رای تخریب اشاره داشت

5.منضمات

که شامل اسنادی است که خواهان به سبب وجود آن ها خود را صاحب حق می داند فرضا جواز ساخت و..

6.شرح دادخواست

فرضا لازم است که خواهان در خصوص اینکه سزاوار به رای تخریب نیست صحبت کرده و آن را به اثبات برساند البته شرح دادخواست می تواند توسط وکیل ملکی هم انجام گیرد.

7.پرداخت تعرفه

جهت رسیدگی به طرح دعاوی لازم است که بر اساس قانون آیین دادرسی مدنی نیز هزینه دادرسی پرداخت گردد. بنابراین پس از پرداخت تعرفه رسیدگی به دادخواست جهت تبدیل رای تخریب به جریمه انجام می گیرد.

ولیکن در اغلب مواقع در صورتی که خواهان شرایط لازم برای پرداخت را نداشته باشد ( عدم توانایی مالی )  و دادگاه از این مساله مطلع گردد، به درخواست وی به طور موقت از پرداخت هزینه جهت رسیدگی به طرح معاف می گردد.

در این فرایند می توان از وکیل ملکی برای جلوگیری از حکم تخریب اضافه بنا کمک گرفته و به تبدیل رای تخریب به جریمه پرداخت.

میزان هزینه وکیل ملک خوب در تهران

همانطور که اشاره گردید..

می توان از وکیل ملکی جهت تبدیل رای تخریب به جریمه کمک گرفت، زیرا پرونده های مرتبط با ملک و ساختمان عموما پیچیده بوده و لازم است که از فردی مجرب و متخصص در این زمینه برای پیشبرد پرونده مشورت گرفت. لذا هزینه پرونده تبدیل رای تخریب به جریمه ثابت نبوده و وابسته به نوع و شدت تخلف و..تعیین می گردد.

وکیل ملکی مجرب حکم صادر شده را از دادگاه گرفته و سپس به پرونده رسیدگی می کند، لذا می توانید جهت کسب اطلاع از میزان هزینه رسیدگی پرونده تبدیل رای تخریب به جریمه توسط وکیل ملکی با شماره مورد نظر تماس حاصل نمود.

چه زمانی از وکیل ملکی کمک بگیریم؟

در صورتی که نتوانستید رسیدگی به حکم تخریب را به خوبی پیش ببرید می توانید از وکیل ملکی کمک بگیرید ولیکن از آنجا که ممکن است در این مسیر به سبب رسیدگی های پیشین، دشواری های متعددی وجود داشته باشد توصیه می گردد پیش از اقدام به پیگیری حکم صادر شده از وکیل ملکی برای تبدیل رای تخریب به جریمه کمک بگیرید.

لذا مهم است که وکیل ملکی دارای تجربه و تخصص بالا بوده و پرونده های بسیاری را به نتیجه رسانده باشد، بنابراین جهت تبدیل رای تخریب به جریمه می توانید از بهترین وکیل ملکی تهران کمک بگیرید، بدین جهت کافیست با شماره درج شده در صفحه سایت تماس حاصل نمایید.

وکیل ملکی متخصص و مجرب عدل و حق می تواند با مشاوره ملکی در راستای تبدیل رای تخریب به جریمه، راهنمایی های لازم را ارائه کرده و در پیشبرد پرونده به طور اصولی به شما کمک کند.

اولین نفری باشید که امتیاز می دهید

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *