وکیل ملکی غرب تهران

یکی از مسائلی که امروزه بسیاری از پرونده های حقوقی به ان اختصاص یافته مسائله مروبط به پرونده های ملکی است. از دیر باز تا کنون مردم به زمین های خود به عنوان سرمایه و پشتوانه ی خود نگاه میکردند و حفط انها را ضروری میشمردند . اما در گذشته در مواقع بسیار افراد با زور و به اجبار مردم را از زمین های خود بیرون کرده و املاک را غصب میکردند. امروزه به رشد علم حقوق و توسعه ی دستگاه های قضایی کشور غصب زمین کمتر صورت  میگیرد و یا اگر صورت هم بگیرد از طریق قانون میتوان ان را پیگیری کرد و همچنین کسی نمیتواند با زور کسی را از زمین خویش بیرون کند . اما این بدان معنی نیست که ملک ما به طور کامل در امان هستند. اگر در غرب تهران هستید نیازمند یک وکیل ملکی غرب تهران می باشید.

 

اموال منقول و غیرمنقول

برای رسیدگی بهتر به امور حقوقی اموال را در مرحله ی ابتدایی به دو دست منقول و غیر منقول تقسیم میشوند.وکیل ملکی غرب تهران شمارا در این بخش تهران یاری می نماید.

در ماده ی 19 قانون مدنی چنین امده است :

” اشیایی که نقل ان از محلی به محل دیگر ممکن باشد بدون انکه به خود یا محل ان خرابی وارد اید منقول میگویند . ”

البته این دسته که اموال ذاتا منقول نامیده میشوند موضوع بحث ما نیست.و اما اموال غیر منقول که زمین ها و املاک شما در این دسته قرار میگیرند.وکیل ملکی غرب تهران لزومی ست برای پیروزی در مشکلات املاکی

به موجب ماده ی 12 قانون مدنی : ” مال غیر منقول ان است که از محلی به محل دیگر نتوان نقل نمود اعم از اینکه استقرار ان ذاتی باشد یا به واسطه ی اموال به نحوی که نقل ان مستلزم خرابی یا نقص خود مال یا محل ان شود. ”

طبق این تعریف از میخ  فرو رفته در دیوار تا خانه ای که در ان سکونت دارید جزوی از اموال غیر منقول محسوب میشوند.

اینکه کدام دادگاه در صلاحیت رسیدگی به اموال غیر منقول است در ماده ی 12 قانون ایین دادرسی مدنی امده است :

” دعاوی راجع به اموال غیر منقول در دادگاهی اقامه می شود که مال غیر منقول در حوزه ی ان واقع است ، اگر چه خوانده در ان حوزه مقیم نباشد . ”

 

دعاوی مربوط به اموال غیر منقول و املاک

بر اساس ماده ی 12 قانون ایین دادرسی مدنی انواع دعاوی مربوط به اموال غیر منقول مشتمل میشود از : دعوای مالکیت نسبت به ملک ، دعوای تصرف عدوانی در ارتباط با اموالی مانند خانه و زمین ، دعاوی مربوط به خلع ید و…وکیل ملکی غرب تهران در امر مالکیت در کنار شماست.

تصرف عدوانی

هر کس ما یملک دیگری به زور و اجبار تصرف کند در حالی که مالک بر تصرف رضایت ندارد و یا در تعریف دیگر غصب کند تصرف عدوانی انجام داده است .

در معنی عام کلمه تصرف عدوانی چنین تعریف میشود : ” خارج شدن  مال از استیلا و تصرف ان مال بدون رضایت مالکش .”

برای مثال : شما در باغی مستقر هستید و ملک در تصرف شماست .(در اینجا مستاجر یا مالک بودن شما اهمیتی ندارد .) حال اگر فردی به ملک شما ورود کند و بدون رضایت شما انجارا تصرف کرده و ملک را از تصرف شما خارج کند  تصرف عدوانی انجام داده است.وکیل ملکی غرب تهران

شایان  ذکر است این تعریف فقط اموال غیر منقول را شامل میشود . در تصرف عدوانی مالک یا مستاجر بودن مد نظر نیست و صرفا تصرف قبلی اهمیت دارد .

دعوای خلع ید

به طور کلی در حقوق تصرف نشان دهنده ی تملک است مگر انکه خلاف ان ثابت شود.

بدین معناست که اگر کسی در ملکی تصرف دارد فرض بر ان است که مالک ان نیز هست مگر انکه شخصی به استناد به سند رسمی ادعا مالکیت بر ان ملک بکند . در اینجا دعوای خلع ید مطرح میشود.

در ماده ی 308 قانون مدنی چنین گفته شده است:

” غصب استیلا بر حق غیر است به نحو عدوان.” که به نحوی در این ماده خلع ید را تصرف غاصبانه معرفی میکند.

برای طرح دعوای خلع ید نیاز به سه شرط است که احراز ان بر عهده ی دادگاه ذی صلاح است :

  1.  خواهان باید به استناد به سند رسمی و معتبر مالکیت خود را به اثبات رساند.
  2.  ملک باید در تصرف خوانده باشد .
  3.  تصرف فعلی در ملک به صورت غیر قانونی و غاصبانه باشد.

وکیل ملکی غرب تهران راهنمای شماست

اگر متصرف فعلی با استناد به مدارکی ثابت کند که ملک به نحوی قانونی به تصرف او در امده در اینجا امکان طرح دعوای خلع ید نیست .

لازم به ذکر است اگر متصرف فعلی به مالکیت خواهان اقرار کند  باید توسط مدارک معتبر و اسناد رسمی به دادگاه اثبات کند که ملک به طور قانونی به  او انتقال یافته در غیر این صورت ملک به حکم  قانون از تصرف وی خارج میشود . اگر به دنبال بهترین وکیل ملکی غرب تهران برای طرح دعوای خلع ید هستید سایت عدل و حق برای شماست.

 

تخلیه ید و تفاوت ان با خلع ید

فوقا ذکر شد خلع ید به معنای تصرف غاصبانه است . اما در تخلیه ید تصرف فعلی بر طبق قراردادی با مالک است که مدت زمان ان قرارداد به سر رسیده ولی متصرف ملک را تخلیه نمیکند که در این صورت مالک به طرح دعوای تخلیه ید نیازمند است.

دعاوی ملکی امروزه به دعاوی رایجی در دادگاه ها بدل شده اند که گاها بسیار پیچیده شده و برای حل ان نیاز به وکیل ملکی است . باید به خاطر داشت وکلای ملکی علم ورود به دعاوی دیگر را نیز دارند ولی به حوزه دیگر وارد نمیشوند و تخصص ان دعاوی مربوط به املاک است.

 

اموال به چند دسته تقسیم می شوند؟

برای رسیدگی بهتر به امور حقوقی اموال را در مرحله ی ابتدایی به دو دسته منقول و غیر منقول تقسیم میشوند

برترین وکیل ملکی غرب تهران چه کسی می باشد؟

بهترین وکلا را می توانید در عدل و حق بیابید. در اینجا می توانید خود را به تمام انتظاراتتان برسانید.

اموال منقول چه اموالی هستند؟

" اشیایی که نقل ان از محلی به محل دیگر ممکن باشد بدون انکه به خود یا محل ان خرابی وارد اید منقول میگویند . "

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *